Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

VS bereiden zich voor op mogelijke sneeuwstorm

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: VS bereiden zich voor op mogelijke sneeuwstorm

Bericht door Petra/VS »

Ja, daar heb je gelijk in. Ik zal eens een foto maken van hoe raar sommige bomen er hier in de buurt uitzien om de electriciteitsdraden te ontzien. We wonen hier ook inderdaad in een enorm bebost gebied. De bomen zijn hier volgens mij ook een stuk hoger dan in Nederland. Het is gewoon niet te vergelijken. Het lijkt allemaal niet zo hoog tot het winter wordt en ik mensen bomen neer zie halen en die persoon daar bovenin ziet eruit als een kruimel ;). Volgens mijn vader heeft dat te maken met een lang groeiseizoen (van maart tot eind november).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

ned in MO schreef:In Nederland is men toch goed voorbereid op snowmageddon? Iedereen heeft daar toch winterbanden onder de Aygo? Liefst met zwarte stalen velgen eronder en ter voorbereiding alvast de ski koffer gemonteerd vor de wintersport? Of generaliseer ik nu een beetje :mrgreen:
Je generaliseert idd een beetje ;-). Winterbanden in Nederland: complete nonsens. Maar ik moet toegeven, de marketeers van de autobranche zijn top, ze hebben in een paar jaar tijd iedereen er van weten te overtuigen dat je echt niet zonder kunt. Je voelt je soms bijna een ketter als je geen winterbanden koopt..
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ned in MO schreef:In Nederland is men toch goed voorbereid op snowmageddon? Iedereen heeft daar toch winterbanden onder de Aygo? Liefst met zwarte stalen velgen eronder en ter voorbereiding alvast de ski koffer gemonteerd vor de wintersport? Of generaliseer ik nu een beetje :mrgreen:
Thank you! Inderdaad, ik heb al een paar keer het gevoel gehad dat ik mij moest verantwoorden omdat we geen winterbanden onder onze Fiat 500 zetten. Op een doorsnee week rijdt mijn man met de auto naar het station (2km enkel) en eens naar de winkel. Als het echt hard sneeuwt en de wegen liggen gevaarlijk, rijden we gewoon niet, simpel. Daarvoor ga ik echt geen 4-500€ uitgeven voor een winterbanden.

Gevolg is wel dat als ik dan toch eens door de sneeuw moet, zoals een paar weken terug, ik mijn rijstijl aanpas. Ik reed 50 waar je 70 mag, maar de wegen lagen echt spekglad. Dan heb je altijd wel van die aso-types die toch tegen je bumper komen kleven :x Idioten die denken dat ze hun rijstijl niet moeten aanpassen omdat ze winterbanden hebben, aargh.
Nu ja, Belgische chauffeurs zijn over het algemeen niet de beste. :roll:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

LeenG schreef:Thank you! Inderdaad, ik heb al een paar keer het gevoel gehad dat ik mij moest verantwoorden omdat we geen winterbanden onder onze Fiat 500 zetten. Op een doorsnee week rijdt mijn man met de auto naar het station (2km enkel) en eens naar de winkel. Als het echt hard sneeuwt en de wegen liggen gevaarlijk, rijden we gewoon niet, simpel. Daarvoor ga ik echt geen 4-500€ uitgeven voor een winterbanden.
Blijkbaar krijg je ook zonder dat iemand er iets over zegt het gevoel dat je je moet verantwoorden :lol:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

roelb schreef:Winterbanden in Nederland: complete nonsens. Maar ik moet toegeven, de marketeers van de autobranche zijn top, ze hebben in een paar jaar tijd iedereen er van weten te overtuigen dat je echt niet zonder kunt. Je voelt je soms bijna een ketter als je geen winterbanden koopt..
Je kunt pro of anti winterbanden zijn, en je kunt mensen beschuldigen van hype-achtig gedrag, maar in Duitsland zijn die dingen gewoon verplicht. Dan is het toch gewoon onzin om die banden er pas op te leggen als je naar Duitsland moet? Wie rijdt er nou tegenwoordig alleen nog maar in Nederland rond? Ik vind winterbanden persoonlijk een goede zaak en ik mis ze hier af en toe best wel. Ze zijn gewoon veiliger in de winter.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik merk het verschil met winterbanden ook! In Belgie nooit gehad, toch wel regelmatig een klein slippertje gehad als je dan aan een kruising moest stoppen of vertrekken, ondanks het feit dat ik geen hardrijder ben.
Maar hier heb ik ze dus wel, en ik heb nog maar een keer aan de hand gehad dat ik dacht 'oeps'. Mijn garagist zei wel dat ik ze er niet op moest leggen als het nog boven de 10 graden was, en ze er asap af moet halen als het terug zo warm wordt, want anders verslijten je banden blijkbaar sneller omdat ze niet op die 'warme' temperaturen voorzien zijn?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

zomerbanden, winterbanden en op de marketingafdeling zitten ze niet stil. 4 seizoenenbanden ;)
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Vorige week is er nog een test gebeurd: met en zonder winterbanden : een degelijk groot verschil in remafstand !
Ik heb sinds twee jaar ook winterbanden en ik voel dat wel degelijk. En inderdaad, zoals Dimona zegt : in Duitsland is het verplicht en dat is niet ver weg ;-)
Groetjes,
Carine
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Mijn man heeft wel winterbanden op zijn auto maar ik niet. Ik rij maar weinig en meestal maar kleine stukjes.
Maar ik voel me een stuk minder veilig in mijn auto momenteel dan in die van mijn man. Ik voel echt het verschil wel, ben een paar dagen geleden nog doorgegleden in een bocht. Gelukkig ben ik zo'n tut die heel langzaam rijdt als het glad is dus ik heb gelukkig niets geraakt. :wink:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

dimona schreef: Wie rijdt er nou tegenwoordig alleen nog maar in Nederland rond?
Dat zijn er nog heel erg veel.
Wij zijn zelf ok niet van die grote reizigers in Europa, hooguit naar het vliegveld bij Brussel en verder komt onze auto niet buiten Nederland.
De auto waar ik voor mijn werk mee rij komt zelfs niet buiten de provincie en toch maak ik er ieder jaar 30.000 tot 40.000 kilometrs mee, zonder winterbanden want dat vindt de baas te duur met een kleine 100 auto's in het wagenpark.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Rob schreef:
dimona schreef: Wie rijdt er nou tegenwoordig alleen nog maar in Nederland rond?
Dat zijn er nog heel erg veel.
Wij zijn zelf ok niet van die grote reizigers in Europa, hooguit naar het vliegveld bij Brussel en verder komt onze auto niet buiten Nederland.
Ja, ok, je kúnt die retorische vraag ook willen beantwoorden natuurlijk. Het punt is: steeds meer mensen komen WEL in Duitsland en hebben dus WEL winterbanden nodig. Er zijn ongetwijfeld veel mensen die NIET in Duitsland komen, net zoals er ook veel mensen in Nederland NIET met winterbanden rondrijden.
De auto waar ik voor mijn werk mee rij komt zelfs niet buiten de provincie en toch maak ik er ieder jaar 30.000 tot 40.000 kilometrs mee, zonder winterbanden want dat vindt de baas te duur met een kleine 100 auto's in het wagenpark.
Als jij winterbanden op je (lease?)auto wilt, dan kun je ze natuurlijk ook gewoon zelf betalen. Wij hebben ook wel eens zelf voor een accessoire betaalt die boven het budget van de werkgever lag.
USamerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door USamerika »

Ik snap niet dat mensen winterbanden "duur" vinden. Een goede set winterbanden is niet duurder als een goede set zomerbanden. EN als je op de winterbanden rijdt slijten de zomerbanden niet dus effectief ben je er net zo duur mee uit want je doet een dus ook stuk langer met 2 sets banden als dat je 1 set banden had gehad. De enige meerkosten die je hebt is het wisselen van de banden of een setje extra (meestal mooie zwarte stalen) velgen van 100 euro.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Winterbanden! Ja, dat was inderdaad wat ik mistte haha. Niet gebruikelijk in Amerika dan? Ik heb er nog nooit iemand over gehoord inderdaad...

Ik rij beter in Nederland door een dikke lading sneeuw met mijn kleine polootje uit 1997 dan met die nieuwe SUV die ik hier rij. En dan heeft dat polootje ook nog zomerbanden :roll:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

In Duitsland is het inderdaad verplicht. Sterker, als je lekker aan het skien bent of boodschappen aan het doen bent en je auto staat veilig geparkeerd controleren ze dat dus ook! Heb je zomaar een dikke prent op je voorruit liggen (met een laag sneeuw eronder of over :lol: )

In DL kan het ook zo zijn dat bij een auto ongeluk er gekeken wordt naar wel of niet winterbanden en of het ongeluk dus voorkomen had kunnen worden.

En in NL geen winterbanden nodig? Ik ben erg blij dat ik ze er onder heb liggen. Hier in de polder wordt weinig gedaan aan de weg. En je kunt bezuinigen op winterbanden, maar er komt wellicht een moment dat je je baalt dat je ze er niet onder hebt liggen omdat je het misschien net die paar meter had gescheelt en de aanrijding had kunnen voorkomen. Maar zo zit ik erin :wink:

Petra, ben benieuwd naar je foto!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik rijd op all terrain/off road banden Over twee weken weet ik of ze goed zijn in de sneeuw
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

ned in MO schreef:Ik rijd op all terrain/off road banden Over twee weken weet ik of ze goed zijn in de sneeuw
Zijn die lange termijn weersvoorspellingen zo accuraat bij jullie? :mrgreen:
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

:lol: :lol: :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

In dit geval wel want over twee weken zit op skivakantie in Winterpark Colorado in een tweede huis van mijn overbuurman hier. En daar in Winterpark is absoluut sneeuw :lol:
Gemiddeld 9 meter per jaar. Aangezien ik daar heen ga rijden kan ik ze dus mooi testen.

http://www.winterparkskitrips.com/?utm_ ... ME_ADGROUP
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Het leven is hier weer grotendeels normaal. Veel scholen zijn nog dicht omdat alle stoepen nog niet schoon zijn en met die enorme metershoge hopen zie je dat kleine grut niet lopen. De meeste volwassenen trouwens ook niet, maar die zijn blijkbaar minder belangrijk :lol:. Het verkeer was ietsje langzamer vanochtend omdat de wegen smaller zijn, maar mijn trein was keurig op tijd.

Ach, de media (en da's internationaal, in mijn mening) doet toch altijd paniekerig over dit soort dingen? Het mooie was dat ik de tv om de paar uur even aanzette, en binnen 10 min. wist ik precies wat de status was. Wij zijn stroom niet kwijtgeweest, maar dat zijn we bijna nooit. En als we het kwijt zijn, dan is het vaak zo weer terug omdat het een municipality is - gerund door de lokale overheid - en de werknemers wonen waar ze werken. Ik stel mij zo voor wanneer het te lang weg is, dan krijgen ze wel een boos telefoontje van echtgeno(o)t(e).

Omdat man niet thuis kan blijven, heeft hij studded snowtires om de auto - winterbanden met spikes - die mogen dus niet in NL en hier alleen van oktober tot april. Zonder sneeuw op de weg klinkt het of er een tank aankomt, maar je glibbert niet weg. En, behalve slaapgebrek, hij heeft dus geen problemen gehad.

Petra - ben je nu bij je zus?
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

We gaan wel :offtopic: .

Winterbanden zijn in Duitsland alleen verplicht bij winterse weersomstandigheden. Dat betekent dat je in de wintermaanden gewoon met je zomerbanden naar Duitsland mag, als het maar niet glad is door sneeuw en/of ijs. Overigens staat in de wet dat het voertuig aan de omstandigheden aangepast moet zijn. Dat betekent bijvoorbeeld ook goede ruitenwissers en antivries in de ruitenwisservloeistof.
In Oostenrijk wordt d.m.v. een verkeersbord aangegeven dat sneeuwkettingen verplicht zijn. Vaak is er dan een onderbord waarop staat dat dit niet geldt voor voertuigen met M+S banden.
Alle M+S banden worden in Duitsland en Oostenrijk als winterband beschouwd, hoewel de fabrikanten zelf mogen beslissen of ze dit op de band zetten, er zijn geen eisen waar aan voldaan moet worden. Banden met het sneeuwvlokje symbool hebben een remtest op sneeuw moeten ondergaan. Deze banden hebben een zachtere samenstelling van het rubber, waardoor ze sneller slijten. In Oostenrijk geldt de aanvullende eis dat een band minimaal 4 mm profiel moet hebben om als winterband te gelden. Met minder profiel wordt de band als zomerband gezien.
Zie http://www.anwb.nl/auto/themas/winterba ... nterbanden

In Nederland kun je van november t/m maart met winterse omstandigheden te maken krijgen. Ik denk echter dat we ook in die maanden langer weersomstandigheden hebben waarbij zomerbanden beter presteren dan winterbanden. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat mensen er niet voor kiezen om winterbanden te monteren, zeker als ze onder winterse omstandigheden de auto kunnen laten staan.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer