Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
VS bereiden zich voor op mogelijke sneeuwstorm
-
Bennogr
- Amerika-expert
Re: VS bereiden zich voor op mogelijke sneeuwstorm
Hier middenin Brooklyn nu een centimeter of 5 aan sneeuw. De sneeuwruimers zijn al een paar keer voorbij gekomen, maar geen auto's, terwijl er hier normaal dag en nacht vrij veel verkeer is. Ook geen sirenes gehoord, en die zijn normaal bepaald niet ongewoon.
Geen problemen met elektriciteit hier in Ditmas Park, maar dat hadden we ook niet tijdens Sandy, het heeft voordelen om midden in een stad te wonen.
Volgens http://www.nbcnewyork.com/weather/ Long Island: 75 cm sneeuw, New York City: 30 cm. Maar morgen (zondag) voorspelt men 4,5 graden C BOVEN nul, de sneeuw zal er dus maar kort liggen.
Geen problemen met elektriciteit hier in Ditmas Park, maar dat hadden we ook niet tijdens Sandy, het heeft voordelen om midden in een stad te wonen.
Volgens http://www.nbcnewyork.com/weather/ Long Island: 75 cm sneeuw, New York City: 30 cm. Maar morgen (zondag) voorspelt men 4,5 graden C BOVEN nul, de sneeuw zal er dus maar kort liggen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Een heuse blizzard! The blizzard of 2013. Niet gehad in Boston sinds 2005. Ik vind het zo jammer dat mijn man vast zit op z'n werk en dat we dit niet samen kunnen delen. Maar goed, such is life. Ja, Marion K, ik zie dat CT wel een enorme lading sneeuw heeft. Boston heeft op dit moment iets van 22" en er komen nog een paar inches bij, maar CT had al iets van 35"? Ik zie net op het nieuws dat dit net niet de top 5 allertijden in Boston haalt. Ik ben nog niet buiten geweest maar wat ik kan zien door mijn besneeuwde ramen (mijn huis en garage zijn wit zodat het allemaal wel erg witjes is buiten
) ligt de sneeuw in metershoge hopen tegen de garagedeuren, mijn schuifdeuren naar het deck en tegen de ramen boven de porchdaken. Dus dit weekend moet de sneeuw ook van de porchdaken af want maandag komt er regen. Op dit moment grote zorgen bij mensen aan de kust door de hoge vloed die er om 10 uur aankomt.
Inderdaad jammer dat je man er niet is Dutchie, ik ben toch wel blij dat ik samen met m'n man ingesneeuwd ben. En hij kan vandaag mooi z'n nieuwe roof rake gaan uitproberen...
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tuurlijk, we hebben hier de vorige winters ook al wel eens zoveel sneeuw gehad. Maar dat was na accumulatie van elke keer een paar centimers gedurende een paar maanden.DejaVu schreef:Ja in Canada valt dat toch mee? In Minneapolis heb ik dat ook eens zien liggen
Hier valt op jaarbasis gemiddeld 115cm, al heb ik dat in de 2 winters die ik hier reeds doorbracht niet meegemaakt, ik denk dat we amper aan 80cm in totaal geraakten.dimona schreef: Nou reageerde Dejavu volgens mij op Elke, en ja, 45 cm sneeuw in een paar uur is veel, maar in die contreien nauwelijks historisch te noemen;
Als er op 1 dag 40-45cm sneeuw valt, dan is dat ook hier echt wel historisch. Omdat het om hele fijne sneeuw ging die dan ook nog eens gepaard ging met flinke windstoten, reduceer je de zichtbaarheid op de weg tot een paar meter.
Sneeuwruimers zijn 24 uur aan een stuk bezig geweest, maar net als hier thuis: tegen dat je aan het einde bent, ligt het begin weer vol.
Dit was de zwaarstse sneeuwstorm van de afgelopen 5 jaar.
En misschien moet je eens op de kaart kijken waar ik woon. Een groot deel van de USA ligt een stuk noordelijker. Plus dat wij met onze liggen helemaal uit de snowbelt vallen.
In de Snowbelt krijgt makkelijk 2-3 meter sneeuw op een winter. Wij dus minder dan de helft op 6 maanden tijd. Als 30% daarvan valt op 1 dag, is dat een probleem.
Om je een idee te geven, dit was bij ons op het kruispunt, nog in de ochtend, toen het ergste nog moest komen. De auto had zich vastgereden in de sneeuw:

Dit was onze oprit. Ik was er aan begonnen met de sneeuwschup, maar er was geen beginnen aan. Gelukkig hebben we van de buren de snowblower mogen lenen. Want in de late namiddag, toen we gaan sneeuw ruimen zijn, lag er nog meer dan dat.

Ik herhaal: zoveel sneeuw op 1 dag is echt uitzonderlijk.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Fraaie foto's Elke!
Ik heb even gekeken waar je woont, en zag dat je bij mijn familie om de hoek woont (Milton)
Anyway, ik geloof ook echt wel dat dit de boel even behoorlijk ontwricht hoor, maar die mediamensen die het dan gelijk weer historisch noemen... Ik moet zeggen dat ik bij dreigende weerscalamiteiten hier nooit de tv aan zet, want je wordt er gek van, die berichtgeving.
Ik moet trouwens al anderhalf jaar horen dat er hier ook iedere winter wel een keer in korte tijd een halve meter sneeuw valt. Misschien is dat wel historisch, dat dat nu twee winters op een rij NIET is gebeurd
Hoe is het nu? Sneeuwt het bij jullie nog? Zijn de wegen al begaanbaar?
Ik heb even gekeken waar je woont, en zag dat je bij mijn familie om de hoek woont (Milton)
Anyway, ik geloof ook echt wel dat dit de boel even behoorlijk ontwricht hoor, maar die mediamensen die het dan gelijk weer historisch noemen... Ik moet zeggen dat ik bij dreigende weerscalamiteiten hier nooit de tv aan zet, want je wordt er gek van, die berichtgeving.
Ik moet trouwens al anderhalf jaar horen dat er hier ook iedere winter wel een keer in korte tijd een halve meter sneeuw valt. Misschien is dat wel historisch, dat dat nu twee winters op een rij NIET is gebeurd
Hoe is het nu? Sneeuwt het bij jullie nog? Zijn de wegen al begaanbaar?
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Succes daar Elke! Zijn er nog meer mensen die in het door sneeuw getroffen gebied wonen en foto's kunnen plaatsen? Want ik ben vast niet de enige die graag wil zien hoe het er bij jullie uitziet (zeker aangezien hier in KY gewoon lekker het zonnetje schijnt).
Ja, hier schijnt ook de zon, maar het heeft hier vannacht wel snoeihard gewaaid. En als ik dan lees dat de wind in het sneeuwgebied snelheden haalt van 100km/uur, pfff, jeetje, bepaald geen feest!
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gisterenavond is het hier gestopt, zo ongeveer op het tijdstip dat ik beichten zag komen vanuit (upstate) NY dat ze daar de sneeuw kregen.
Ze hebben hier heel de nacht nog doorgewerkt om de voetpaden en wegen proper te krijgen, en ik moet zeggen dat ik straks een mailtje aan de townhall zal richten om hun een pluim te geven voor het werk dat ze met hun teams gedaan hebben. Want tegen 8am deze ochtend ware dus ook de kleinere zijstraatjes helemaal geruimd! Ik zag veel wagens aan het werk die niet van de gemeente zijn. Ze hebben veel mensen ingehuurd ook met grote trucks die zo'n sneeuwploeg hebben.
We hebben nu echt een prachtige dag! Ga zo dadelijk op pad om er van te genieten. De lucht is knalblauw, de zon schijnt, en dat weerkaatst op al die witte sneeuw. Het is ongeveer -7 nu.
Ze hebben hier heel de nacht nog doorgewerkt om de voetpaden en wegen proper te krijgen, en ik moet zeggen dat ik straks een mailtje aan de townhall zal richten om hun een pluim te geven voor het werk dat ze met hun teams gedaan hebben. Want tegen 8am deze ochtend ware dus ook de kleinere zijstraatjes helemaal geruimd! Ik zag veel wagens aan het werk die niet van de gemeente zijn. Ze hebben veel mensen ingehuurd ook met grote trucks die zo'n sneeuwploeg hebben.
We hebben nu echt een prachtige dag! Ga zo dadelijk op pad om er van te genieten. De lucht is knalblauw, de zon schijnt, en dat weerkaatst op al die witte sneeuw. Het is ongeveer -7 nu.
Elke
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is hier inderdaad niet ver vandaan. Een aantal AA-leden hebben daar al wel eens gecampeerd, geloof ik. Hoe was het bij hen? Het kan echt op een paar kilometers erg verschillen, want ik las vandaag op de FB van iemand die hier vlak tegen Lake Ontario aan woont, dat zij maar 25cm gehad hebben. Dat is slechts 8km verschil.dimona schreef:en zag dat je bij mijn familie om de hoek woont (Milton)
Elke
Wij hebben mazzel gehad ,hier is slechts zo'n 20 cm gevallen.
Zo kort na Hurricane Sandy zitten wij niet te wachten op zo'n zware snow blizzard!
Zo kort na Hurricane Sandy zitten wij niet te wachten op zo'n zware snow blizzard!
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Update uit Amherst NH
Deze morgen opgestaan met zo een 80cm sneeuw.. deze morgen was het rustig maar ondertussen in het terug beginnen sneeuwen, grotere vlokken maar wel veel... afwachten dus, en alles werkt nog.. Op de straten zie je wel geen kat, niemand komt erdoor, de banen liggen ook slechter dan anders, geen plowers te zien... Onze plowguy kwam vannacht wel een paar keer de oprit afscheppen
niet dat we ergens naartoe gaan...
Deze morgen opgestaan met zo een 80cm sneeuw.. deze morgen was het rustig maar ondertussen in het terug beginnen sneeuwen, grotere vlokken maar wel veel... afwachten dus, en alles werkt nog.. Op de straten zie je wel geen kat, niemand komt erdoor, de banen liggen ook slechter dan anders, geen plowers te zien... Onze plowguy kwam vannacht wel een paar keer de oprit afscheppen
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aiaiai, dat is een hele hoop sneeuw. Ik hoop dat alles blijft werken, en dat je voldoende eten in huis hebt zodat je voor niks buiten de deur moet. Hou ons op de hoogte!
@Fisherman: 20cm is nog best leuk. Er zit geen bijkomende sneeuw in de voorspelling van de komende dagen?
@Fisherman: 20cm is nog best leuk. Er zit geen bijkomende sneeuw in de voorspelling van de komende dagen?
Elke
Gelukkig geen Nemo-toestanden bij ons in het westen, maar ook hier blijft het winter. Er wordt maar een centimeter of 10 voorspeld vannacht.

Winter in Salt Lake City by DutchRosie, on Flickr

Winter in Salt Lake City by DutchRosie, on Flickr
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Bij mijn zus in Newburyport is zo'n 2,5 voet gevallen. Hun sneeuwblazer begaf het, dus het merendeel moest met de hand geschept. Ze schreef net dat de wegen verder al schoon zijn. Dat is toch wel een heel verschil met hier in DC na zo'n sneeuwstorm, want dan duurt dat hier dagen. Hopelijk gaat Boston Logan morgen weer open, zodat ik maandag die berg sneeuw met eigen ogen zal kunnen aanschouwen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
We hebben hier in Hamden officieel de meeste sneeuw in de tri-state area, 40 inches. Alleen een paar grote straten zijn leeggeschept, dus ik ben echt ingesneeuwd! Een meter sneeuw op straat, daar kan echt niemand door heen rijden. De gemeente zegt dat het nog wel een paar dagen gaat duren. Toch wel blij dat ik extra eten heb ingeslagen voor de storm. 
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Hier zo'n 27" - dus 65-70cm? En een van de shear pins in de snowblower ging natuurlijk kapot door de zware sneeuw. Vergeten reserve te kopen, de afgebroken pin zat vastgevroren en ik was na 8 uur ruimen te chagerijnig om er even geduldig mee bezig te zijn. Morgen moet het zon met strakblauwe lucht worden. Lekker weer voor meer sneeuwruimen. We mogen sinds 1400 de weg weer op. De grote wegen zijn weer helemaal begaanbaar, de kleinere wegen zijn begaanbaar maar hebben een beetje werk nodig. Wij worden door onze town fantastisch op de hoogte gehouden door reverse-911 telefoontjes - vannacht gaan ze de wegen schrapen tot op het asfalt en ruimer maken (leuk, ligt mijn inrit weer vol
) en zondagavond begint het stoepen-schoonmaken (onze stoepen zijn al schoon, iedereen doet dat hier altijd netjes).
Kastelke, er komt regen en ijs aan op maandag. Precies wat je niet wilt bovenop deze enorme sneeuwlaag.
Petra, Logan moet vanavond om 11 uur weer opengaan. En dan natuurlijk de vluchten weer op regel krijgen maar maandag zou toch moeten lukken?
kellyw en marion k, dat zijn wel enorme ladingen. Veel success!
Kastelke, er komt regen en ijs aan op maandag. Precies wat je niet wilt bovenop deze enorme sneeuwlaag.
Petra, Logan moet vanavond om 11 uur weer opengaan. En dan natuurlijk de vluchten weer op regel krijgen maar maandag zou toch moeten lukken?
kellyw en marion k, dat zijn wel enorme ladingen. Veel success!
Er is een verschil tussen fascinatie en een ramp. Een meter sneeuw is fascinerend maar niet rampzalig natuurlijk. Als je naar het Amerikaanse nieuws kijkt dan moeten minstens NYC, Boston, Washington etc vernietigd zijn.
Vandaag een column van VS verslaggever "Sneeuwstorm? Niet bangig doen!"
http://blogs.rtlnieuws.nl/erik-mouthaan ... -doen.html
Voor het geval weer iemand zegt "Dat is makkelijk praten in NL". In Rusland deden ze niet moeilijk vorige maand:

Vandaag een column van VS verslaggever "Sneeuwstorm? Niet bangig doen!"
http://blogs.rtlnieuws.nl/erik-mouthaan ... -doen.html
Voor het geval weer iemand zegt "Dat is makkelijk praten in NL". In Rusland deden ze niet moeilijk vorige maand:

-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus volgende keer als er in Nederland of Belgie 5cm sneeuw valt, moeten je daar ook maar niet moeilijk over doen, en gewoon door blijven gaan alsof het een zonnige 20 graden is? 
Als eens bedacht hoeveel liter smeltwater zo'n berg sneeuw met zich meebrengt? En dat veel bebouwde gebieden niet op zulke hoeveelheid water voorzien zijn? Niet moeilijk doen hoor als straks jouw verwarmingsketel ronddrijt in je kelder.
Als jij ziek/oud/alleenstaand bent, niet moeilijk doen hoor, ga maar snel aan de slag om die meter sneeuw van je oprit te keren. En als je geen geld hebt voor een snowblower moet je niet zeuren maar gelukkig zijn, want nu moet je alvast geen geld uitgeven aan de gym.
DejaVu, misschien dat jij je reactie grappig vindt, en vanuit je luie zetel zal dat misschien ook wel grappig lijken. Maar als jij in de ellende van die sneeuw zit, er door moet voor je werk of om terug thuis te geraken, je job kwijt geraakt omdat je baas niet begrijpt dat je er echt niet door wou rijden, je kelder onder water staat of je je door een meter sneeuw moet schuppen om buiten te geraken, dan is het allemaal niet zo grappig. en dan mag je er best wel moeilijk over doen.
(al mogen verslaggevers inderdaad wel wat leren relativeren. Maar dan kopen de mensen de boekjes niet meer, zeggen ze. Dus zit een groot deel toch op dat overdrijven te wachten?)
Als eens bedacht hoeveel liter smeltwater zo'n berg sneeuw met zich meebrengt? En dat veel bebouwde gebieden niet op zulke hoeveelheid water voorzien zijn? Niet moeilijk doen hoor als straks jouw verwarmingsketel ronddrijt in je kelder.
Als jij ziek/oud/alleenstaand bent, niet moeilijk doen hoor, ga maar snel aan de slag om die meter sneeuw van je oprit te keren. En als je geen geld hebt voor een snowblower moet je niet zeuren maar gelukkig zijn, want nu moet je alvast geen geld uitgeven aan de gym.
DejaVu, misschien dat jij je reactie grappig vindt, en vanuit je luie zetel zal dat misschien ook wel grappig lijken. Maar als jij in de ellende van die sneeuw zit, er door moet voor je werk of om terug thuis te geraken, je job kwijt geraakt omdat je baas niet begrijpt dat je er echt niet door wou rijden, je kelder onder water staat of je je door een meter sneeuw moet schuppen om buiten te geraken, dan is het allemaal niet zo grappig. en dan mag je er best wel moeilijk over doen.
(al mogen verslaggevers inderdaad wel wat leren relativeren. Maar dan kopen de mensen de boekjes niet meer, zeggen ze. Dus zit een groot deel toch op dat overdrijven te wachten?)
Elke
Ik ben serieus. Als de bosbranden van Australië in de VS hadden plaatsgevonden dan zou de Amerikaanse media doen alsof half Amerika was afgebrand. Rusland kampt met meerdere sneeuwstormen deze winter. Hoor je nauwelijks iets over want het is geen Amerika.
PS. Zet je ketel gewoon op zolder en niet in de kelder.
PS. Zet je ketel gewoon op zolder en niet in de kelder.
Uhm, maar wat jij hoort in Europa, is natuurlijk niet de schuld van de Amerikaanse media. Die pakken echt niet zo groots uit om zeker te weten dat de hele wereld kan meegenieten.
Maar ik ben het met je eens dat het erg dramatisch wordt gebracht. "Groeiend aantal doden", om vervolgens te lezen dat het er 4 (inmiddels 9 geloof ik) zijn. En het merendeel daarvan is dan wel aangereden dan wel uitgegleden.
In Almere werden ze trouwens vanmorgen wakker met 17 cm sneeuw las ik (en was het in Den Haag vorige maand ook geen 20 cm?). Voor Nederlandse begrippen best aanzienlijk, maar gelukkig doen de media er vooralsnog niet al te spannend over.
Maar ik ben het met je eens dat het erg dramatisch wordt gebracht. "Groeiend aantal doden", om vervolgens te lezen dat het er 4 (inmiddels 9 geloof ik) zijn. En het merendeel daarvan is dan wel aangereden dan wel uitgegleden.
In Almere werden ze trouwens vanmorgen wakker met 17 cm sneeuw las ik (en was het in Den Haag vorige maand ook geen 20 cm?). Voor Nederlandse begrippen best aanzienlijk, maar gelukkig doen de media er vooralsnog niet al te spannend over.