Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Dibbes: Auto of camper
Reis Dibbes: Auto of camper
Hallo allemaal
Wij willen de laatste week aug en de eerste 2 weken sept een rondreis west Amerika gaan doen.
Voor ons is dit de eerste keer dat we naar Amerika gaan. We hebben een route van internet gehaald die ons wel aanspreekt.
We twijfelen of we deze route met een camper (campings) of een huurauto (motels/hotels) moeten gaan doen.
Dit is het reisschema
Dag 1 Los angeles - San diego
Dag 2 San diego - Joshua national park
Dag 3 Joshua national park - kingman
Dag 4 Kingman - Williams
Dag 5 Williams - Grand canyon
Dag 6 Grand canyon - Arches NP
Dag 7 Arches national park
Dag 8 Arches np - Canonville
Dag 9 Canonville - Bryce canyon
Dag 10 Bryce canyon - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Visalia
Dag 13 Visalia - yosemite NP
Dag 14 Yosemite NP
Dag 15 Yosemite NP - San francisco
Dag 16 San francisco
Dag 17 San francisco - Carmel by the sea
Dag 18 Carmel by the sea - Los angeles
Dag 19 Los angeles
Dag 20 Los angeles
Als wij dit met een huurauto gaan doen moeten wij dan de Motels/Hotels van te voren boeken? Of kun je dat makkelijk daar doen?
Alvast bedankt mvgr
Janneke en René
Wij willen de laatste week aug en de eerste 2 weken sept een rondreis west Amerika gaan doen.
Voor ons is dit de eerste keer dat we naar Amerika gaan. We hebben een route van internet gehaald die ons wel aanspreekt.
We twijfelen of we deze route met een camper (campings) of een huurauto (motels/hotels) moeten gaan doen.
Dit is het reisschema
Dag 4 Kingman - Williams
Dag 11 Las Vegas
Dag 14 Yosemite NP
Dag 16 San francisco
Dag 19 Los angeles
Dag 20 Los angeles
Als wij dit met een huurauto gaan doen moeten wij dan de Motels/Hotels van te voren boeken? Of kun je dat makkelijk daar doen?
Alvast bedankt mvgr
Janneke en René
-
girltje155
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Auto of camper
Welkom,
Een paar dingen lijken mij onhaalbaar met een camper, maar ook met een auto. Zo heel veel verschil in tijd/afstand maakt een camper of auto ook weer niet, behalve als je gewoon over de highway doorrijdt van bestemming naar bestemming. Je gaat ook wel heel erg hard aan parken en bezienswaardigheden voorbij, zoals San Diego, Capitol reef, zion, lake powell, monument valley (dat sla je allemaal over) . De hele omgeving van Moab zou ik met zo weinig tijd niet meenemen, je ziet dan toch weinig (of juist heel veel maar je doet niks).
Je moet niet je route afhankelijk maken van je vervoersmiddel denk ik. Vind je het leuk om midden in de nationale parken te overnachten, te camperen en dat redelijk betaalbaar te houden, dan ben je met een camper goed uit. Houdt je van wat meer comfort, lekker uiteten 's avonds en gewoon aankomen en in je bed stappen dan ben je wellicht beter uit met de auto, maar beide vervoersmiddelen maken de reis wel anders.
Voorstel voor een rondje:
Dag 0 (neem ik aan) Aankomst op LA
Dag 1 , camper/auto ophalen/boodschappen doen, LA - Joshua Tree
Dag 2 Joshua Tree - Kingman
Dag 3 Kingman - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Monument valley
Dag 5 MV - Lake Powell
Dag 6 Lake powell e.o.
Dag 7 Lake Powell - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas, via Death Valley, naar bv Lone Pine (ga je niet naar Death Valley, dan kun je wellicht al tot Bishop of Mono Lake komen)
Dag 13 Lone Pine / Bishop - Yosemite (via de Tioga Pass, dat mag je eigenlijk niet missen)
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - SF
Dag 16 SF
Dag 17 SF - Big sur
Dag 18 Big sur - Pismo Beach
Dag 19 Pismo Beach - LA
Dag 20 LA
Dag 21 Camper/auto inleveren- Naar huis
Een paar dingen lijken mij onhaalbaar met een camper, maar ook met een auto. Zo heel veel verschil in tijd/afstand maakt een camper of auto ook weer niet, behalve als je gewoon over de highway doorrijdt van bestemming naar bestemming. Je gaat ook wel heel erg hard aan parken en bezienswaardigheden voorbij, zoals San Diego, Capitol reef, zion, lake powell, monument valley (dat sla je allemaal over) . De hele omgeving van Moab zou ik met zo weinig tijd niet meenemen, je ziet dan toch weinig (of juist heel veel maar je doet niks).
Je moet niet je route afhankelijk maken van je vervoersmiddel denk ik. Vind je het leuk om midden in de nationale parken te overnachten, te camperen en dat redelijk betaalbaar te houden, dan ben je met een camper goed uit. Houdt je van wat meer comfort, lekker uiteten 's avonds en gewoon aankomen en in je bed stappen dan ben je wellicht beter uit met de auto, maar beide vervoersmiddelen maken de reis wel anders.
Voorstel voor een rondje:
Dag 0 (neem ik aan) Aankomst op LA
Dag 1 , camper/auto ophalen/boodschappen doen, LA - Joshua Tree
Dag 2 Joshua Tree - Kingman
Dag 3 Kingman - Grand Canyon
Dag 4 Grand Canyon - Monument valley
Dag 5 MV - Lake Powell
Dag 6 Lake powell e.o.
Dag 7 Lake Powell - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas, via Death Valley, naar bv Lone Pine (ga je niet naar Death Valley, dan kun je wellicht al tot Bishop of Mono Lake komen)
Dag 13 Lone Pine / Bishop - Yosemite (via de Tioga Pass, dat mag je eigenlijk niet missen)
Dag 14 Yosemite
Dag 15 Yosemite - SF
Dag 16 SF
Dag 17 SF - Big sur
Dag 18 Big sur - Pismo Beach
Dag 19 Pismo Beach - LA
Dag 20 LA
Dag 21 Camper/auto inleveren- Naar huis
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Dank je wel voor je snelle reactie en voor het reisschema wij gaan hier zeker mee aan de slag. Hoeveel km is deze route?
Het blijft moeilijk Camper/Auto een camper huren vinden wij enorm duur maar lijkt ons wel het leukste om te doen.
Ik heb net gelezen dat je in de parken ook kan overnachten als je met een auto gaat klopt dat?
Is het makkelijk om daar slaapplaatsen te krijgen of is het beter om dat vanuit hier te regelen?
Weet jij toevallig ook een verhuurbedrijf waar de campers een beetje betaalbaar zijn?
Wat wij nu konden huren was 5200€ voor 2 personen incl tickets.
Nogmaals erg bedankt voor de moeite.
Groeten Janneke en René.
Het blijft moeilijk Camper/Auto een camper huren vinden wij enorm duur maar lijkt ons wel het leukste om te doen.
Ik heb net gelezen dat je in de parken ook kan overnachten als je met een auto gaat klopt dat?
Is het makkelijk om daar slaapplaatsen te krijgen of is het beter om dat vanuit hier te regelen?
Weet jij toevallig ook een verhuurbedrijf waar de campers een beetje betaalbaar zijn?
Wat wij nu konden huren was 5200€ voor 2 personen incl tickets.
Nogmaals erg bedankt voor de moeite.
Groeten Janneke en René.
-
girltje155
- Amerikafan
Graag gedaan. Ik heb even heel globaal gerekend en ik kom uit om 2100 mijl. neem wat extra mijlen omdat je ook weleens boodschappen doet of even wat gaat bekijken en heen en weer rijdt, dus dan zal je wel aan een 2500 mijl komen. Wij hadden meestal als stelregel maximaal 250 mijl te rijden per dag (met de camper), maar wij reden eigenlijk nooit op de highway, altijd de mooiste route door de bergen en over passen.
Je kan inderdaad ook kamperen in de nationale parken in een tentje, en je kan ook lodges boeken in de parken, alleen die zijn wel erg duur per nacht, maar soms heb je ook weer hotels die best betaalbaar zijn in de parken, dat is echt een kwestie van goed uitzoeken en kortingen verzamelen.
Je kan natuurlijk altijd wel ergens slapen, alleen heb je dan misschien niet de mooiste plek/goedkoopste prijs. Als je weet wat je wilt zien en je hebt jezelf dat doel gesteld zou ik slaapplaatsen van te voren vastleggen, annuleren kan meestal een dag van te voren nog, mocht er nou echt een wijziging van plannen zijn. Ik vind het ook zonde om een deel van je tijd te gaan zoeken naar een slaapplek, dus ik zou wel al een globaal idee hebben. Met de camper deden wij op de drukke plekken en mooiste plekjes reserveren en de rest zagen we ter plekke wel.
€5200,- is duur. Dat kan veel goedkoper. Kijk eens bij Tioga tours en Travel home, daar kan je je wensen voor een camper aanklikken en dan komen alle verhuurders die daaraan voldoen naar voren met een prijs. Ga ook eens naar reisbureaus en vertel dat je een camper zoekt en vraag voor hoeveel geld zij dat kunnen regelen. Hoe vroeger je dit boekt, hoe goedkoper het is, want er wordt gewerkt met zogenaamde flextarieven. Let ook op bepaalde maand / dag acties, die kan je soms nog net meepikken als je een dagje later/eerder gaat. Bijvoorbeeld Road Bear en Moturis hebben nieuwe campers, maar zijn daardoor wat duurder. Cruise America is wat goedkoper, maar dan kan je camper ook wat ouder zijn. Je kan geluk hebben, maar ook pech of een camper nou nieuw is of niet.
Ook voor de vliegtickets kan je dan weer sites afstruinen, zoals cheaptickets.nl, maar ook nog een heleboel andere (kan je vast op het forum wel vinden en veel googlen).
Als je je reisschema ook post bij zuidwesten reisschema's dan zijn er vast ook nog andere forumleden die je ook van veel informatie kunnen voorzien.
Je kan inderdaad ook kamperen in de nationale parken in een tentje, en je kan ook lodges boeken in de parken, alleen die zijn wel erg duur per nacht, maar soms heb je ook weer hotels die best betaalbaar zijn in de parken, dat is echt een kwestie van goed uitzoeken en kortingen verzamelen.
Je kan natuurlijk altijd wel ergens slapen, alleen heb je dan misschien niet de mooiste plek/goedkoopste prijs. Als je weet wat je wilt zien en je hebt jezelf dat doel gesteld zou ik slaapplaatsen van te voren vastleggen, annuleren kan meestal een dag van te voren nog, mocht er nou echt een wijziging van plannen zijn. Ik vind het ook zonde om een deel van je tijd te gaan zoeken naar een slaapplek, dus ik zou wel al een globaal idee hebben. Met de camper deden wij op de drukke plekken en mooiste plekjes reserveren en de rest zagen we ter plekke wel.
€5200,- is duur. Dat kan veel goedkoper. Kijk eens bij Tioga tours en Travel home, daar kan je je wensen voor een camper aanklikken en dan komen alle verhuurders die daaraan voldoen naar voren met een prijs. Ga ook eens naar reisbureaus en vertel dat je een camper zoekt en vraag voor hoeveel geld zij dat kunnen regelen. Hoe vroeger je dit boekt, hoe goedkoper het is, want er wordt gewerkt met zogenaamde flextarieven. Let ook op bepaalde maand / dag acties, die kan je soms nog net meepikken als je een dagje later/eerder gaat. Bijvoorbeeld Road Bear en Moturis hebben nieuwe campers, maar zijn daardoor wat duurder. Cruise America is wat goedkoper, maar dan kan je camper ook wat ouder zijn. Je kan geluk hebben, maar ook pech of een camper nou nieuw is of niet.
Ook voor de vliegtickets kan je dan weer sites afstruinen, zoals cheaptickets.nl, maar ook nog een heleboel andere (kan je vast op het forum wel vinden en veel googlen).
Als je je reisschema ook post bij zuidwesten reisschema's dan zijn er vast ook nog andere forumleden die je ook van veel informatie kunnen voorzien.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Camper of huurauto
Halo Janneke en René,
Jullie hadden al een topic geopend met auto/camper vraag. Misschien in het andere topic verder discussiëren over auto/camper en hier de tiel aanpassen en over de route verder gaan?
Wat de route betreft: lees wat reisverslagen om te zien wat er allemaal mogelijk is en lees ook eens mee met andere topics hier. Ik zie wat rare dingen zoals die ene nacht San Diego, en de lange rit naar Arches. Ook Cannonville-Bryce is wat vreemd net als zowel een stop in Kingman als in Wiliams. En waarom Visalia? Ik mis Zion, is dat bewust?
Zet de route eens uit in googlemaps voor de afstanden en reistijden. En nogmaals, lees wat reisverslagen. En kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden op http://www.ontdek-amerika.nl.
Marianne
Jullie hadden al een topic geopend met auto/camper vraag. Misschien in het andere topic verder discussiëren over auto/camper en hier de tiel aanpassen en over de route verder gaan?
Wat de route betreft: lees wat reisverslagen om te zien wat er allemaal mogelijk is en lees ook eens mee met andere topics hier. Ik zie wat rare dingen zoals die ene nacht San Diego, en de lange rit naar Arches. Ook Cannonville-Bryce is wat vreemd net als zowel een stop in Kingman als in Wiliams. En waarom Visalia? Ik mis Zion, is dat bewust?
Zet de route eens uit in googlemaps voor de afstanden en reistijden. En nogmaals, lees wat reisverslagen. En kijk voor de parken en andere bezienswaardigheden op http://www.ontdek-amerika.nl.
Marianne
Laatst gewijzigd door Dude op 01 feb 2013, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht uit gesloten dubbelpost verplaatst naar dit topic
Reden: Bericht uit gesloten dubbelpost verplaatst naar dit topic
Re: Reis Dibbes: Auto of camper
Hoi Marianne
Dank je voor je reactie zoals je hebt gezien zijn wij nieuw hier en heb ik totaal geen ervaring met een forum. Iemand gaf mij de tip om het reisschema ook op zuidwesten reisschema te zetten dus alles gekopieerd en geplaatst
Girltje heeft ons een aangepaste route voorgesteld en daar zitten zion en nog meer mooie plekken in we hebben gegoogeld
en zien inderdaad dat we veel mooie plekken niet in de route hadden. Girltje erg bedankt hiervoor.
We hebben inmiddels besloten dat we de reis met een huurauto gaan doen en gaan weer verder met puzzelen.
Nog meer tips van jullie kant zijn natuurlijk erg welkom.
Fijn weekend groetjes Janneke en René.
Dank je voor je reactie zoals je hebt gezien zijn wij nieuw hier en heb ik totaal geen ervaring met een forum. Iemand gaf mij de tip om het reisschema ook op zuidwesten reisschema te zetten dus alles gekopieerd en geplaatst
Girltje heeft ons een aangepaste route voorgesteld en daar zitten zion en nog meer mooie plekken in we hebben gegoogeld
en zien inderdaad dat we veel mooie plekken niet in de route hadden. Girltje erg bedankt hiervoor.
We hebben inmiddels besloten dat we de reis met een huurauto gaan doen en gaan weer verder met puzzelen.
Nog meer tips van jullie kant zijn natuurlijk erg welkom.
Fijn weekend groetjes Janneke en René.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hebben jullie de tickets al geboekt? En hoeveel dagen hebben jullie precies, met de vlucht erbij?
Een mooie route zou zoiets kunnen zijn:
Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles - Twentynine Palms
Dag 3 Twentynine Palms - Grand Canyon (of iets eerder stoppen)
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6 Monument Valley - Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Lee Vining
Dag 14 Lee Vining - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco - Cambria
Dag 19 Cambria - Los Angeles
Dag 20 Los Angeles - Amsterdam
Maar je hebt nu geen tijd voor LA. Als de vluchten nog niet vastliggen zou je kunnen overwegen om in SF te beginnen en in LA te eindigen. Of begin in Phoenix en eindig in LA. Of andersom.
Marianne
Een mooie route zou zoiets kunnen zijn:
Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles - Twentynine Palms
Dag 3 Twentynine Palms - Grand Canyon (of iets eerder stoppen)
Dag 4 Grand Canyon
Dag 5 Grand Canyon - Monument Valley
Dag 6 Monument Valley - Page
Dag 7 Page - Bryce
Dag 8 Bryce - Zion
Dag 9 Zion
Dag 10 Zion - Las Vegas
Dag 11 Las Vegas
Dag 12 Las Vegas - Death Valley
Dag 13 Death Valley - Lee Vining
Dag 14 Lee Vining - Yosemite
Dag 15 Yosemite
Dag 16 Yosemite - San Francisco
Dag 17 San Francisco
Dag 18 San Francisco - Cambria
Dag 19 Cambria - Los Angeles
Dag 20 Los Angeles - Amsterdam
Maar je hebt nu geen tijd voor LA. Als de vluchten nog niet vastliggen zou je kunnen overwegen om in SF te beginnen en in LA te eindigen. Of begin in Phoenix en eindig in LA. Of andersom.
Marianne
Hoi Marianne
Dank je wel voor je bericht. De tickets zijn nog niet geboekt we gaan van 23 aug t/m 16 sept dus in totaal 24 dagen.
Wij willen zeker 1 nacht Lake Havasu City verblijven daar wonen kennissen van ons.
We gaan zeker even naar je route kijken dank je wel.
Groeten Janneke en René
Dank je wel voor je bericht. De tickets zijn nog niet geboekt we gaan van 23 aug t/m 16 sept dus in totaal 24 dagen.
Wij willen zeker 1 nacht Lake Havasu City verblijven daar wonen kennissen van ons.
We gaan zeker even naar je route kijken dank je wel.
Groeten Janneke en René
- Rudi_Isabel
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dibbes schreef:Hallo allemaal
Dit is het reisschema
Dag 4 Kingman - Williams
Dag 11 Las Vegas
Dag 14 Yosemite NP
Dag 16 San francisco
Dag 19 Los angeles
Dag 20 Los angeles
Alvast bedankt mvgr
Janneke en René
Persoonlijk zou ik met de auto gaan, maar dan gevarieerd Hotel/Motel/Tent (zie op onze site zuidwest ) ongeveer de zelfde route
motels kun je eventueel op voorhand boeken (met bookings.com) zorg dat je een klein laptopje hebt en je kan onderweg nog naar believen veranderen.
voordeel is dat je heel flexibel bent , in een grote stad met de motorhome is niet echt handig, moest ik de reis terug doen zou ik het zelfde concept houden.
Neem een kijkje op http://camperezel.be, reisverslagen in een leuke leesomgeving
2009 Zuidwest 3 weken
2009 Washington - New York 1 week
2012 Vancouver - Yellowstone 4 weken
2013New York - Niagarafalls 2 weken
2009 Zuidwest 3 weken
Hoi Rudi en Isabel
Dank jullie voor het berichtje. Wat een gaaf reisverslag hebben jullie alles met veel plezier bekeken.
Ik heb alleen een vraag over de tent als we dat nou niet willen is het dan toch mogelijk om veel te zien en in de buurt een slaapplek te zoeken?
Gr. Janneke en René.
Dank jullie voor het berichtje. Wat een gaaf reisverslag hebben jullie alles met veel plezier bekeken.
Ik heb alleen een vraag over de tent als we dat nou niet willen is het dan toch mogelijk om veel te zien en in de buurt een slaapplek te zoeken?
Gr. Janneke en René.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of je nu kampeert of in motels of cabins overnacht, reserveren is altijd verstandig als je in de parken wilt overnachten. Ook in de weekenden kan het verstandig zijn om iets te reserveren. Ik vermoed ook dat Labor Day in jullie vakantie valt, dat weekend kan het erg druk zijn overal. Als je niet reserveert zul je vaak wat verder moeten rijden of al eerder moeten beginnen met zoeken.
De vraag over de tent is mij niet helemaal duidelijk, zonder tent kun je ook alles zien. In de meeste parken kun je zowel kamperen als overnachten in een cabin of lodge.
Bekijk eens wat meer reisverslagen om te zien wat anderen hebben gedaan. In onze verslagen hebebn wij de accommodaties vermeld.
Marianne
De vraag over de tent is mij niet helemaal duidelijk, zonder tent kun je ook alles zien. In de meeste parken kun je zowel kamperen als overnachten in een cabin of lodge.
Bekijk eens wat meer reisverslagen om te zien wat anderen hebben gedaan. In onze verslagen hebebn wij de accommodaties vermeld.
Marianne
- Rudi_Isabel
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Inderdaad zoals hierboven vermeld, en ook zeker Yosemite is een must !! om op voorhand te boeken.Dibbes schreef:Hoi Rudi en Isabel
Gr. Janneke en René.
voor de rest kan je met bookings.com of andere alles op voorhand boeken(motels) en tot 24 h op voorhand anuleren of wijzigen.
zeker begin boeken Los angeles ... las vegas zou ik ook beken, kijk eens rond op deze forum voor eventuele kortingcode.
yosemite had ik al vermeld is ook belangrijk . En dan terug einde boeken.
daartussen is afhankelijk hoeveel vrijheid dat je nog wenst en kun je opvullen met motels.
persoonlijk geniet je het meest dat je in midden van de natuur zit , je gaat op verlof dus dan mag het wat anders zijn . bijvoorbeeld zoals in de Grand Canyon liepen de herten gewoon naast onze tent
tegenwoordig heb je ook een tweepersoonbed met matras waar je zalig slaapt. of trek je de tent open en zie je de prachtige grote sterren aan de hemel.
Hoef je niet naar je budget te kijken zou ik toch lodges kiezen i.p.v. motels
maar vergis je niet , genieten doe je altijd
Bekijk ook zeker op voorhand al de eventuele wandelingen dat je wil doen, zorg ook voor voldoende water/picknick zeker in de canyon. kan nog uren schrijven maar zal maar stoppen
Neem een kijkje op http://camperezel.be, reisverslagen in een leuke leesomgeving
2009 Zuidwest 3 weken
2009 Zuidwest 3 weken
Dank jullie voor al jullie info we zijn al druk bezig met het uitzoeken van onze reis.
Hierin gaan we ook zeker veel tips van jullie en het forum gebruiken
Hierin gaan we ook zeker veel tips van jullie en het forum gebruiken
Je geeft niet aan met hoeveel personen je gaat. Als je met z'n tweetjes gaat zou ik altijd adviseren om gewoon een auto te huren en hotels/motels te regelen. Ga je met kinderen dan ligt het wellicht anders.
Zo'n "vrachtauto" is, zeker in de steden, maar ook als je een beetje off-the-beaten track wilt gaan, een groot blok aan je been. Plus dat het ook nog eens fors meer brandstof verbruikt en ook staplaatsen niet gratis zijn. Als je dat allemaal naast elkaar zet kun je voor hetzelfde geld gewoon een auto kan huren ($200-$250/week inclusief alles) en elke nacht in een prima motel of hotel overnachten ($60-$150 per nacht). Met name in Las Vegas kun je dan lekker in een luxe 5* hotel aan de strip verblijven en in steden als SF en LA kun je ook gewoon in de stad gaan zitten. Met tools als Priceline (wel even goed in verdiepen!) of Hotwire kun je op dat soort locaties ook vaak prima deals krijgen.
Zo'n "vrachtauto" is, zeker in de steden, maar ook als je een beetje off-the-beaten track wilt gaan, een groot blok aan je been. Plus dat het ook nog eens fors meer brandstof verbruikt en ook staplaatsen niet gratis zijn. Als je dat allemaal naast elkaar zet kun je voor hetzelfde geld gewoon een auto kan huren ($200-$250/week inclusief alles) en elke nacht in een prima motel of hotel overnachten ($60-$150 per nacht). Met name in Las Vegas kun je dan lekker in een luxe 5* hotel aan de strip verblijven en in steden als SF en LA kun je ook gewoon in de stad gaan zitten. Met tools als Priceline (wel even goed in verdiepen!) of Hotwire kun je op dat soort locaties ook vaak prima deals krijgen.
Hoi Roelb
Dank voor je bericht.
Wij gaan met zijn tweeën en zijn er inmiddels uit we huren een auto en gaan inderdaad motels en hotels boeken.
We hebben de tickets zojuist geboekt en gaan verder met uitstippelen erg veel zin in.
Als jullie nog tips hebben horen we het graag.
Gr. Janneke en René
Dank voor je bericht.
Wij gaan met zijn tweeën en zijn er inmiddels uit we huren een auto en gaan inderdaad motels en hotels boeken.
We hebben de tickets zojuist geboekt en gaan verder met uitstippelen erg veel zin in.
Als jullie nog tips hebben horen we het graag.
Gr. Janneke en René
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat voor tips zoek je precies? Vliegen jullie op LA en ook terug van LA? Je kunt dan van mijn route uitgaan en de extra tijd gebruiken voor LA en Lake Havasu City.
Succes met de planning!
Marianne
Succes met de planning!
Marianne
Hoi Marianne
We vliegen naar en van LA de tickets hebben we gister geboekt en zijn druk bezig met plannen. We zijn nu de hotels/motels aan het uitzoeken en natuurlijk ook de auto.
De route die jij ons hebt gemaild gaat hem denk ik wel worden we vinden het een mooie route.
We boeken niet alle hotels zodat we hier en daar nog wat kunnen uitwijken.
Heb jij ervaring met de autoverhuur daar welk bedrijf en welke verzekering?
Ik vindt 175€ extra voor een tank benzine en 1 extra bestuurder wel erg veel geld.
Alvast bedankt Gr. Rene.
We vliegen naar en van LA de tickets hebben we gister geboekt en zijn druk bezig met plannen. We zijn nu de hotels/motels aan het uitzoeken en natuurlijk ook de auto.
De route die jij ons hebt gemaild gaat hem denk ik wel worden we vinden het een mooie route.
We boeken niet alle hotels zodat we hier en daar nog wat kunnen uitwijken.
Heb jij ervaring met de autoverhuur daar welk bedrijf en welke verzekering?
Ik vindt 175€ extra voor een tank benzine en 1 extra bestuurder wel erg veel geld.
Alvast bedankt Gr. Rene.
Als de huur In Californie start heb je al standaard de mogelijkheid voor meerdere bestuurders. Gratis en voor niets. Het is immers bij wet geregeld.
Hoi Ebelix
Vragen ze dat aan je of er nog een bestuurder is of moet je dat zelf aangeven? En proberen ze je dan alsnog niet een bedrag voor een tweede bestuurder aan te smeren?
Thanks voor de tip.
Gr. René.
Vragen ze dat aan je of er nog een bestuurder is of moet je dat zelf aangeven? En proberen ze je dan alsnog niet een bedrag voor een tweede bestuurder aan te smeren?
Thanks voor de tip.
Gr. René.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afhankelijk bij welk autoverhuurbedrijf je huurt het daar al een keer aangeven en op je voucher laten zetten. Dan ter plekke er even op wijzen en het is geen probleem.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 24007 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties