Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MD25: mening reisroute + road book Midwest
Reis MD25: mening reisroute + road book Midwest
Hallo allemaal!
In September vetrek ik met mijn vriend voor 3 weekjes naar de Midwest maar onze planningskoorts is al aangebroken.
Aangezien het onze eerste reis naar de Midwest hadden we dan ook graag jullie mening gehad over ons reisschema alsook wat tips ontvangen over leuke routes/hikes/sights onderweg.
Ik heb regelmatig gelezen dat er een road book wordt gemaakt zodat je onderweg wat kan kiezen wat te bezichtigen maar dat ook gemakkelijk je vouchers, wegbecshrijvingen e.d. bijhoudt. Ik wil ook graag zo'n road book maken en hoop daarom veel tips van jullie te ontvangen om het werkje compleet te maken.
Hefet er iemand van jullie een road book online staan of een pdf versie waarop ik mij kan baseren?
Onze route:
Day 1 : flight from Brussels to Denver
Day 2 : DENVER → CHEYENNE (visit Rocky Mountain NP along the way)
Day 3 : CHEYENNE → CHADRON (long day on the road with stops along Scotts Bluff NM, Agate Fossil Beds, Chimney Rock etc to stretch our legs)
Day 4 : CHADRON → CUSTER ( trip to Custer State Park, visit Wind Cave NP and Crazy Horse, ride one of the scenic routes in Custer State Park)
Day 5 : CUSTER (visit Mt Rushmore and hikes + other scenic routes in Custer State Park)
Day 6 : CUSTER → INTERIOR (trip to Badlands NP)
Day 7 : INTERIOR → MEDORA (long trip to Theodore Roosevelt NP and visit South-Unit in afternoon)
Day 8 : MEDORA → WATFORD (Theodore Roosevelt NP south and north unit of the park)
Day 9 : WATFORD CITY → LAUREL (stop along the way in Makoshika State Park)
Day 10 : LAUREL → YELLOWSTONE NATIONAL PARK (Beartooth Highway, Lamar Valley, Mammoth Ho Springs)
Day 11 : YELLOWSTONE NATIONAL PARK (Mammoth Hot Springs, Grand canyon of the Yellowstone)
Dag 12 : YELLOWSTONE NATIONAL PARK (Yellowstone Lake, West Thumb, Upper Geyser Bassin)
Dag 13 : YELLOWSTONE NATIONAL PARK → GRAND TETON NATIONAL PARK (Grant Village + Grand Teton NP)
Day 14 : GRAND TETON NATIONAL PARK → PINEDALE (whole day in GTNP)
Day 15 : PINEDALE → VERNAL (stop at Red Fleet State Park, visit Dinosaur NM in the afternoon)
Day 16 : VERNAL (river rafting trip on the Green River + dinosaur quarrey)
Day 17 : VERNAL → MOAB (Colorade NM, Sego Canyon)
Day 18 : MOAB (Arches NP)
Day 19 : MOAB (Canyonlands NP)
Day 20 : MOAB → MONTROSE (trip through the mountains and stop at Black Canyon of the Gunnison NP
Day 21 : MONTROSE → DENVER (trip through the Rocky Mountains - Vail, Breckenridge, Mount Evans to Denver, movie at the Red Rocks Amphitheatre)
Day 22 : return to Brussels
Alvast bedankt!!
In September vetrek ik met mijn vriend voor 3 weekjes naar de Midwest maar onze planningskoorts is al aangebroken.
Aangezien het onze eerste reis naar de Midwest hadden we dan ook graag jullie mening gehad over ons reisschema alsook wat tips ontvangen over leuke routes/hikes/sights onderweg.
Ik heb regelmatig gelezen dat er een road book wordt gemaakt zodat je onderweg wat kan kiezen wat te bezichtigen maar dat ook gemakkelijk je vouchers, wegbecshrijvingen e.d. bijhoudt. Ik wil ook graag zo'n road book maken en hoop daarom veel tips van jullie te ontvangen om het werkje compleet te maken.
Hefet er iemand van jullie een road book online staan of een pdf versie waarop ik mij kan baseren?
Onze route:
Day 1 : flight from Brussels to Denver
Day 2 : DENVER → CHEYENNE (visit Rocky Mountain NP along the way)
Day 3 : CHEYENNE → CHADRON (long day on the road with stops along Scotts Bluff NM, Agate Fossil Beds, Chimney Rock etc to stretch our legs)
Day 4 : CHADRON → CUSTER ( trip to Custer State Park, visit Wind Cave NP and Crazy Horse, ride one of the scenic routes in Custer State Park)
Day 5 : CUSTER (visit Mt Rushmore and hikes + other scenic routes in Custer State Park)
Day 6 : CUSTER → INTERIOR (trip to Badlands NP)
Day 7 : INTERIOR → MEDORA (long trip to Theodore Roosevelt NP and visit South-Unit in afternoon)
Day 8 : MEDORA → WATFORD (Theodore Roosevelt NP south and north unit of the park)
Day 9 : WATFORD CITY → LAUREL (stop along the way in Makoshika State Park)
Day 10 : LAUREL → YELLOWSTONE NATIONAL PARK (Beartooth Highway, Lamar Valley, Mammoth Ho Springs)
Day 11 : YELLOWSTONE NATIONAL PARK (Mammoth Hot Springs, Grand canyon of the Yellowstone)
Dag 12 : YELLOWSTONE NATIONAL PARK (Yellowstone Lake, West Thumb, Upper Geyser Bassin)
Dag 13 : YELLOWSTONE NATIONAL PARK → GRAND TETON NATIONAL PARK (Grant Village + Grand Teton NP)
Day 14 : GRAND TETON NATIONAL PARK → PINEDALE (whole day in GTNP)
Day 15 : PINEDALE → VERNAL (stop at Red Fleet State Park, visit Dinosaur NM in the afternoon)
Day 16 : VERNAL (river rafting trip on the Green River + dinosaur quarrey)
Day 17 : VERNAL → MOAB (Colorade NM, Sego Canyon)
Day 18 : MOAB (Arches NP)
Day 19 : MOAB (Canyonlands NP)
Day 20 : MOAB → MONTROSE (trip through the mountains and stop at Black Canyon of the Gunnison NP
Day 21 : MONTROSE → DENVER (trip through the Rocky Mountains - Vail, Breckenridge, Mount Evans to Denver, movie at the Red Rocks Amphitheatre)
Day 22 : return to Brussels
Alvast bedankt!!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: mening reisroute + road book Midwest
Leuk dat jullie ook North Dakota bezoeken! Misschien kun je nog wat tips halen uit onze verslagen van 2009 en 2007.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Re: mening reisroute + road book Midwest
Fraa heeft hier zijn roadbook eens geplaatst.
Ik weet echter niet meer waar. Je kan het hem eens vragen.
edit : hier vind je nog een link : hier en hier
Ik weet echter niet meer waar. Je kan het hem eens vragen.
edit : hier vind je nog een link : hier en hier
Groetjes,
Carine
Carine
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Reis MD25: mening reisroute + road book Midwest
Dag 4 kan wat vol zijn, misschien die dag geen bezoek aan Custer SP brengen maar wel aan Mt.Rushmore zodat je dag 5 in zijn geheel aan Custer SP kunt besteden. Wind Cave NP kan je veel tijd kosten (3-4 uur) als je de grot goed wilt zien, maar dat is natuurlijk afhankelijk van wat je zelf wilt.
De Dinosaur Quarry in Dinosaur NM kun je gemakkelijk in een uurtje bezoeken, de oostkant van het NM is echter ook het bezoeken waard, de Harpers Corner Road. Aan het einde van deze weg kun je een korte trail doen naar een mooi uitkijkpunt. Kost je wel wat tijd, geen idee of dat past na de rafting trip.
De Dinosaur Quarry in Dinosaur NM kun je gemakkelijk in een uurtje bezoeken, de oostkant van het NM is echter ook het bezoeken waard, de Harpers Corner Road. Aan het einde van deze weg kun je een korte trail doen naar een mooi uitkijkpunt. Kost je wel wat tijd, geen idee of dat past na de rafting trip.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Sja, ik zou je wel een roadbook kunnen mailen, maar daar heb je voor jou route geen hol aan helaas. Wat ik gedaan heb (staat ook in de laatste link hierboven ergens), is voor elke reisdag gekeken waar we begonnen en waar we ongeveer wilde eindigen. Dan op een kaartje kijken wat er tussen allemaal te doen is en dat opschrijven. Dan uitselecteren wat je wilt doen en misschien wil gaan doen. Alles wat je niet interesseert gelijk wegdoen. Dan een routekaartje van de dag erbij en klaar. Ik zet er zelf (behalve als ik iets gereserveerd heb voor een bepaalde tijd) geen tijdsplan op. Ook ga ik niet strak het lijstje af. Ik kies het op de dag zelf verder uit wat ik wel en niet doe. Ivm weersomstandigheden of toch geen interesse of toch te ver van de route etc. etc.
Soms doen we toch dingen die niet in het roadbook staan, maar wat we ter plekke gelezen hebben. Al zou ik mensen aanraden 4 corners alleen te bekijken als je er langskomt of echt in de buurt bent ipv 200km om te rijden.....
Soms doen we toch dingen die niet in het roadbook staan, maar wat we ter plekke gelezen hebben. Al zou ik mensen aanraden 4 corners alleen te bekijken als je er langskomt of echt in de buurt bent ipv 200km om te rijden.....
https://sites.google.com/site/6foot6online/files
Formaat A5 met ringband, enkelzijdig bedrukt dus schrijf/plak ruimte voor je indrukken, uitgave in 2-voud.
Formaat A5 met ringband, enkelzijdig bedrukt dus schrijf/plak ruimte voor je indrukken, uitgave in 2-voud.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Dank 6foot6, ik ga het zeker eens rustig doornemen. Hopelijk haal ik er heel wat tips uit!
Wat vinden jullie verder van de route? Lijkt die logisch? Ik wou North Dakota er inderdaad bij vertrekken maar krijg nu toch negatieve weerklanken van medereizigers. Ze vinden de omweg vrij groot voor een park dat volgens hen niet zo spectaculair is. Zij raden daarom aan de meer "traditionele" route te nemen via Devils Tower en Cody naar Yellowstone. Wat denken jullie hier van?
Bovendien vind ik het wat sneu dat we volgens dit reisschema toch maar een relatief korte dag in Rocky Mountains National Parl doorbrengen. Ik zou daarom een manier willen vinden om op het einde van de rondreis via het westen het park terug in te rijden en dan Trail Ridge Road te doen. Die dag zouden we dan kunnen eindigen in Denver/Boulder en de volgende dag nemen we het vliegtuig terug. Dit wil ik echter doen zonder de reistijd te verlengen. Hebben jullie een idee hoe ik dit hierin kan verwerken?
Groet!
Wat vinden jullie verder van de route? Lijkt die logisch? Ik wou North Dakota er inderdaad bij vertrekken maar krijg nu toch negatieve weerklanken van medereizigers. Ze vinden de omweg vrij groot voor een park dat volgens hen niet zo spectaculair is. Zij raden daarom aan de meer "traditionele" route te nemen via Devils Tower en Cody naar Yellowstone. Wat denken jullie hier van?
Bovendien vind ik het wat sneu dat we volgens dit reisschema toch maar een relatief korte dag in Rocky Mountains National Parl doorbrengen. Ik zou daarom een manier willen vinden om op het einde van de rondreis via het westen het park terug in te rijden en dan Trail Ridge Road te doen. Die dag zouden we dan kunnen eindigen in Denver/Boulder en de volgende dag nemen we het vliegtuig terug. Dit wil ik echter doen zonder de reistijd te verlengen. Hebben jullie een idee hoe ik dit hierin kan verwerken?
Groet!
Roosevelt N.P is prachtig, Medora en de musical zeker de moeite. Maar het is een behoorlijke omweg, aanvankelijk saai en - voor een groter gedeelte - langs Eagle Butte, Mobridge, Fort Rice (een Sioux gebied) en Bismarck mooi en relaxed om te rijden.
Wij zijn zelfs naar Washburn gereden om de Lewis en Clark sites te zien.
Toch zou ik het overslaan en het Custer Park en de andere grote parken in Utah als ruimschootse compensatie 'meetellen'.
Verder, persoonlijke mening, maar toch: Mount Rushmore overslaan.Even vanaf de straat naar de beelden kijken en voor de rest, ja het is groot, imponerend ... zoals een groot bordes bij een gemeentehuis moet imponeren.
Wel Crazy Horse. Heeft een verhaal en een uitgebreide interessante tentoonstelling.
Wall, even voorbij de Badlands, is ook wel iets aparts, moet je eigenlijk (een paar uur) meegemaakt hebben.
Een mooie hike is naar Harney Peak - vrij pittig -vanaf Sylvan Lake (prachtig meertje trouwens, evt voor de achterblijvers;-)
Wij zijn zelfs naar Washburn gereden om de Lewis en Clark sites te zien.
Toch zou ik het overslaan en het Custer Park en de andere grote parken in Utah als ruimschootse compensatie 'meetellen'.
Verder, persoonlijke mening, maar toch: Mount Rushmore overslaan.Even vanaf de straat naar de beelden kijken en voor de rest, ja het is groot, imponerend ... zoals een groot bordes bij een gemeentehuis moet imponeren.
Wel Crazy Horse. Heeft een verhaal en een uitgebreide interessante tentoonstelling.
Wall, even voorbij de Badlands, is ook wel iets aparts, moet je eigenlijk (een paar uur) meegemaakt hebben.
Een mooie hike is naar Harney Peak - vrij pittig -vanaf Sylvan Lake (prachtig meertje trouwens, evt voor de achterblijvers;-)
Voor de Medora musical moet je wel begin september komen. Wij waren te laat helaas.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
De meesten hier doen het precies andersom. Wel naar mt Rushmore, maar bij Crazy Horse vanaf de kassa's foto's maken. Kun je mss iets meer vertellen over waarom je juist die keuze aanbeveelt? Ik moet zeggen dat de indianen, zowel in het zuidwesten (bij monument valley/four corners en in florida) bij mij tot nu toe weinig verheffend, zoals in de boeken van vroeger, overkomen.Verder, persoonlijke mening, maar toch: Mount Rushmore overslaan.Even vanaf de straat naar de beelden kijken en voor de rest, ja het is groot, imponerend ... zoals een groot bordes bij een gemeentehuis moet imponeren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 3416 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties