Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

5 boro bike tour NY: verslag en foto's op pg 3!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 5 boro bike tour NY

Bericht door LeenG »

ik begin mij toch een beetje zorgen te maken: nog steeds geen reactie van de fietsenverhuurder, niet op hun e-mails, niet op hun FB-bericht. IK heb hen even gegoogled en op de site Yelp hebben ze 4 reviews... 4x rotslecht: slechte fietsen meegekregen, onbeleefd personeel, beantwoorden geen telefoons,...! Via google dan weer 4 goede reviews. Verder vind ik weinig andere reacties.
aangezien we 68 km gaan fietsen wil ik wel degelijke fietsen krijgen! Bovendien wil ik ook graag nu al zeker zijn dat we ze de zaterdagavond al kunnen ophalen. Ik begin te twijfelen of ik ze moet proberen bellen of gewoon annuleren en elders nog fietsen zoeken nu 't nog kan?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zou ze bellen. Als dat niet lukt wil ik eventueel ook wel eens langslopen en de boel plaatselijk bekijken/besnuffelen. Kan waarschijnlijk nuttig zijn voor alle mensen die in New York willen fietsen. (En een mooie aanleiding om weer eens achter de computer vandaan te kruipen en de stad in te gaan!)

Stuur me alle gegevens maar toe via een PB.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

He Benno,
da's heel erg vriendelijk van jou! Ik probeerde net te bellen maar om een of andere reden maakt mijn GSM geen verbinding? (het blijft gewoon stil, en dan beëindigt hij de oproep)
ik stuur je de gegevens per pm!
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

goed nieuws: intussen toch een reactie gekregen! we kunnen de fietsen de avond ervoor ophalen.
Minder goed is dat ze door Hurricane Sandy nu op een andere locatie zitten, nl W 58th straat, naast Central Park. Dwz dat we na de fietstocht, nog met de fiets op de subway moeten tot aan Central Park, gelukkig is dat maar 1 metrolijn. En dan Van daar terug huiswaarst in de LES. Dat wordt nog een stevige onderneming Maar we laten ons niet kennen ;-) ik heb er nog steeds zin in!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Daarom hebben ze taxi's uitgevonden in New York. Niet echt erg goedkoop, maar na zo'n fietstocht heb je dat wel verdiend!

Gewoon midden (of aan de zijkant, maar echte New Yorkers zijn niet bang) op straat gaan staan en je hand opsteken als je een taxi ziet waar het nummer op het dak aan staat (dat betekent dat ze vrij zijn, als er passagiers in zitten gaat dat lampje uit).
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Leen, je zou ook kunnen afzeggen en kijken ok Metro nog wat heeft (http://www.metrobicyclestores.com) zoals gezegd heb ik daar goede ervaringen mee. Dag van te voren halen, nieuwe fietsen, meerdere filialen en goede communicatie...kan ook eerst kijken en dan afzeggen??
Grote Amerika fan
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Oeps, sorry Benno...ik wil je natuurlijk niet je uitje afpakken :lol: maar Metro heeft meerdere filialen...dat zal een leuk loopje worden...
Grote Amerika fan
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Bedankt Tomaat maar het is ok intussen.
Ik had al op de website van Metrobicyclestores gekeken maar voor die dag hebben ze enkel speciale "deals" = $ 100 ipv 45$ die we nu betalen. Je kan dan wel je fiets afleveren voor de SI Ferry en nog zo'n paar tralalaatjes.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Leen, zijn inderdaad " aangepaste" prijzen die ik me nog niet bewust was...maar ja, die tandem lijkt me wel gaaf :wink: Maar wat je zegt, je bent oke en dat is het belangrijkste...nog maar ff en het is zover...veel plezier en de groene kleur van deze smiley is puur toeval en heeft niets met jaloezie te maken :mrgreen:
Grote Amerika fan
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Voor al diegenen die gratis naar deze 5 boro bike tour NY willen gaan : nu vrijdag op stu.bru in het programma "Zet hem op Sam" vanaf 16 uur is er een wedstrijd met de naam "take a bike in the big apple" en er is een reis naar New York (vervoer, logies, + deelname aan deze bike tour) te winnen voor 2 personen voor 4 dagen.

Ik weet helaas niet hoe de link hier te zitten :oops: Ben nog altijd niet zo slim :oops:

Stu.bru (oftewel studio brussel) is een vlaams radiostation die toch nog een eind in Nederland te ontvangen is.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

Hier is de webpagina van die wedstrijd op Stu Bru http://www.stubru.be/programmas/wedstri ... hebigapple
heel erg veel info vind je er niet, vooral luisteren op vrijdag, denk ik! :thumbup:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

nog een dikke 2 weken voor we vertrekken en een dikke 3 weken voor de Tour zelf! Vandaag hebben we onze rider information ontvangen. We moeten eigenlijk starten bij de laatste groep om 9.15 am in Battery Park. Maar we gaan vanaf ons appartement in LES rond een uur of 8 vertrekken en inpikken op 6th Ave ipv naar de start te gaan. Ik heb er ongelooflijk zin in!
vorig weekend hebben we 35 km gefietst en dat ging zonder problemen, was helemaal niet lastig. We hebben fietsbroekjes met zeemvel gekocht en dat scheelt veel. Alleen mijn man zijn rug blijft de grootste liability. Deze week had hij al pijn in zijn rug van die 35km :cry: Tot aan Brooklyn Bridge is het ongeveer 27 miles, ik denk dat we daar zullen moeten beslissen of we hem uitfietsen of niet. Na de Tour zijn we nog 5 dagen in NY. Mijn man wil zich die dag niet forceren zodat we de overige 5 dagen ook nog wat kunnen zien van de stad.
Mijn plan: als hij het niet meer ziet zitten, kan hij met een SAG (support & gear) bus meerijden tot aan het festival en dan rij ik op mijn eentje (met 32.000 anderen) door.

:wav:
Tweety14
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tweety14 »

Veel plezier en succes met de Tour. Ik hoop dat jullie beiden de hele tocht uit kunnen fietsen. En bovendien van de resterende 5 dagen in deze mooie stad kunnen genieten!
New York.... you stole my heart
theborgh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door theborgh »

Veel succes, wij komen de 5de aan in NYC, en hebben dan ook nog 5 dagen te gaan. Hopende niet te veel last van de tour, moeten huurauto inleveren op E43th street.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

gisteren ben ik met de fiets naar het werk gekomen = 23 km enkel. 's middags nog een paar boodschappen met de fiets gedaan en 's avonds terug naar huis, dus ik denk dat ik +/- 50km gedaan heb. Ging zonder problemen, vandaag geen spierpijn, ik ben er helemaal klaar voor. Nu duimen voor mooi weer.
Ik beloof plechtig een uitgebreid verslag + foto's te plaatsen na afloop!
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

Heel veel succes gewenst :thumbup: Nog niet te veel last van stress ?
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

nee, meer last van ongeduld dan stress :wink:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

pfft, ik kreeg net deze mail van de organisatie
As the 36th TD Five Boro Bike Tour approaches, our thoughts and prayers are with the people of Boston as they recover from the terrible events of April 15, 2013.

The number one priority of the TD Five Boro Bike Tour has always been and will always be the safety and security of our riders, volunteers and spectators. We have been working closely with City, State and Federal agencies to ensure that all necessary security measures are in place for the 36th Annual Tour on Sunday, May 5.

As part of this security plan, you are not permitted to bring the following:
•Backpacks
•Saddlebags/panniers (front and rear)
•Hydration packs

You are permitted to bring the following:
•Water bottles
•Fanny packs (small waist packs)
•Small bike frame bags (under seat and handlebar bags)

There will be checkpoints along the route to ensure compliance with these new regulations and confiscated items will not be returned.
zelfs fietsmandjes mogen niet. Ik was wel van plan om één en ander mee te nemen: wat fruit, drinken, energie bars, telefoon, portefeuile, camera,... wat moet ik ermee?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Fanny pack, gaat best redelijk wat in. En mogelijk een klem voor een flesje water aan het frame meenemen. Ik neem aan dat er 'water stations' zullen zijn waar vrijwilligers water uitdelen aan de langspeddelenden. Kijk rond bij de inschrijving, daar staan vast wel tafeltjes waar je een en ander kunt kopen.
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Leen, er zijn heupgordels te koop waarin ook een waterfles in past, voor skaters etc..misschien is dat wat? Onderweg zijn er inderdaad veel plekken waar je banaan, water etc kan krijgen...en natuurlijk kom je langs winkeltjes die gewoon open zijn. Ik zou me niet uit het veld laten slaan hoor ze doen gewoon veilig :wink: Een jasje of truitje kan je omhangen..of ook in je heuptas proppen..Kijk ff bij Perry sport oid..Ik zie dat je conditie naar tevredenheid is, heel veel plezier gewenst..en nee hoor ik ben echt niet jaloers :mrgreen:
ff snel van MP,
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en ... ousPage=lr,
http://www.marktplaats.nl/a/sport-en-fi ... ousPage=lr
Grote Amerika fan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer