wat ik reeds gedaan heb: Las Vegas - Page (Antelope Canyon - Rainbow Bridge) - Bryce Canyon - Zion NP - Grand Canyon - Monument Valley - Mesa Verde - Arches - Capitol Reef - (dingen die ik nog gedaan hebben maar echt wel uit de route liggen, vermeld ik niet (zoals bijvoorbeeld Yellowstone)
ik heb dus al een deel van de route samengesteld (braafjes want gedeeltelijk met dingen die ik reeds gedaan heb maar die ik gemakkelijk nog eens kan of wil doen) en nieuwe stukken - waarbij ik op het einde niet goed weet hoe wat waar wegens geen ervaring
D1 aankomst LV
D2 LV - Sedona (stops onderweg? interessante route)
D3 Sedona - Grand Canyon (afhankelijk van hoeveel tijd ik zou moeten besteden aan Sedona aankomst 's avonds (= overdag nog rondtoeven in de omgeving van Sedona) anders vroeger aankomen en al bezoekje aan het park
D4 Grand Canyon (reeds - door omstandigheden - vluchtig bezocht dus elke stop hoeft niet maar bijvoorbeeld eens afdalen in de canyon zou leuk zijn)
D5 Grand Canyon (nog stops-trails??) - Page (tegen de avond eventueel)
D6 Page ('s morgens Horseshoe Bend dan Antelope Canyon photo tour - Rainbow Bridge al gedaan en ik betaal niet opnieuw 120€ per persoon (2 jaar geleden))
D7 Page (eventueel The Wave indien geluk met loterij???) - Grand Staircase - Bryce
D8 Bryce
D9 Bryce - (eventueel Coral Pink Sand Dunes tegen valavond indien doenbaar) - Zion
D10 Zion (reeds vluchtig bezocht (door werken ter plaatse) en eerlijk gezegd kon het park me niet zo bekoren maar je kan me altijd overtuigen door dingen die ik gemist heb aan te geven

D11 Las Vegas
D12 Las Vegas - Death Valley
D13 Death Valley - Tiago Pass - Yosemite
D15
D16
D17
D18
D19
D20 San Francisco
D21 San Francisco
D22 San Francisco - Brussel
zoals je ziet ontbreekt er een serieus stukje route dus tips altijd welkom om deze in te vullen
Ik zou natuurlijk ook kunnen gaan voor een minder brave route en alle stukken die ik tot nu reeds gedaan heb skippen maar om toch ergens houvast te hebben, was ik op zoek naar soortgelijke route maar tot nu toe was er toch steeds iets wat me minder aanstond aan de gedane routes (vooral wegens reeds méér dan één keer bezocht) ... het oorspronkelijke plan was zelfs om iets te doen van San Francisco naar Vancouver Island maar ik las dat dat bijna niet doenbaar was (vorig jaar deed ik reeds Canada en stukje Vancouver Island) ...
om een lang verhaal kort te maken, ik zou het tof vinden mocht iemand deze route kunnen aanpassen met suggesties of zelfs een compleet andere route voorstellen - Yosemite - Death Valley en San Francisco moeten er zeker in Los Angeles mag maar moet zeker niet want iedereen die er al geweest is vond het tegenvallen en mijn eigen interesse is zeer lauw (al lijkt de kustroute dan weer aantrekkelijk))
overnachtingstips zijn ook welkom (autoverhuur is via usareisen.de wat ik ook de voorbije 3 jaar deed (gevonden via dit forum = top!!) en waar ik uitermate tevreden over ben)
hopelijk is mijn post wat duidelijk en bij deze al bedankt voor de feedback!