Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat vragen over K1 en trouwen
-
Jurassic Mark
- Amerika-newbie
Wat vragen over K1 en trouwen
Hey hallo allemaal. Ik heb wat vragen waar ik eigenlijk nergens zo 1-2-3 antwoord op kan vinden, en ik verdrink een beetje in de verschillende formulieren en verschillende uitleg daarover.
Mijn vriendin en ik zijn van plan om begin mei te gaan trouwen in de VS aangezien mijn ouders en tante dan ook in de VS zijn voor een vakantie en dat mooi uitkomt.
Mijn grootste vraag is: Als mijn vriendin nu een K1 fiance visa aanvraagt is dat dan allemaal wel op tijd in orde voor de bruiloft? Dus hoe lang duurt het voor ik mijn 90 dagen K1 visa heb?
Ten tweede: Als we zijn getrouwd moet ik daarna weer naar huis om op mijn papieren te wachten en wat zijn mijn opties als ik zo snel mogelijk bij haar wil intrekken?
Ten derde: Is het aan te raden op een tourist visa te trouwen, dan op tijd weer naar huis te gaan en dan een K3 visa aan te vragen?
Ik hoop dat jullie mij hier antwoord of in ieder geval wat verduidelijking op kunnen geven. En alvast mijn excuses als er al een topic voor bestaat en ik het niet heb gezien.
Mijn vriendin en ik zijn van plan om begin mei te gaan trouwen in de VS aangezien mijn ouders en tante dan ook in de VS zijn voor een vakantie en dat mooi uitkomt.
Mijn grootste vraag is: Als mijn vriendin nu een K1 fiance visa aanvraagt is dat dan allemaal wel op tijd in orde voor de bruiloft? Dus hoe lang duurt het voor ik mijn 90 dagen K1 visa heb?
Ten tweede: Als we zijn getrouwd moet ik daarna weer naar huis om op mijn papieren te wachten en wat zijn mijn opties als ik zo snel mogelijk bij haar wil intrekken?
Ten derde: Is het aan te raden op een tourist visa te trouwen, dan op tijd weer naar huis te gaan en dan een K3 visa aan te vragen?
Ik hoop dat jullie mij hier antwoord of in ieder geval wat verduidelijking op kunnen geven. En alvast mijn excuses als er al een topic voor bestaat en ik het niet heb gezien.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Re: Wat vragen over K1 en trouwen
Ad 1: Voor processing tijden, zie de pagina op visajourney.com. Ad 2: Als je op K1 naar de VS gaat, dan kun je daar vervolgens blijven (vermits je ook echt trouwt, natuurlijk). Ad 3: Dat mag en kan enzo, al is het mogelijk een beetje uitleggen (het beste is natuurlijk om erover te zwijgen) aan de grens vanwege al het volk dat op VWP trouwt en vervolgens blijft (is niet de bedoeling). Ander verschil met K1 is vooral de tijdstip waarop je je bruiloft plant in het proces: als de datum al vastligt en absoluut niet flexibel is, dan kan eerst trouwen dan K3 een betere oplossing zijn.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
Jurassic Mark
- Amerika-newbie
Dank je voor het vlugge antwoorden. Ik heb de door jou opgegeven link bekeken en moet eerlijk bekennen dat het er nogal onduidelijk uitzag. Maar daar verdiep ik me wel in en dan komt het helemaal goed.
Nou had ik nog een vraag:
Wat heb je precies nodig om te trouwen? Een uittreksel van het geboorte akte, paspoort, en dergelijke? Ik had ook ergens gelezen dat je een ''Marriage licence'' nodig hebt maar daar moet je ook een amerikaanse nationaliteit voor hebben. Hoe zit dat precies? En kun je zonder ook legitiem trouwen?
Nou had ik nog een vraag:
Wat heb je precies nodig om te trouwen? Een uittreksel van het geboorte akte, paspoort, en dergelijke? Ik had ook ergens gelezen dat je een ''Marriage licence'' nodig hebt maar daar moet je ook een amerikaanse nationaliteit voor hebben. Hoe zit dat precies? En kun je zonder ook legitiem trouwen?
Begin mei ga je niet meer redden. Ik heb zelf in Mei 2012 mijn papieren opgestuurd en heb 12 februari mijn visuminterview pas. Nu zit ik wel bij de ''langzaamste'' service center (dat ligt aan waar in Amerika je vriendin woont).
De voorwaarden voor het aanvragen van een marriage license verschilt per Staat/county, dus dat zou je moeten opzoeken.
De voorwaarden voor het aanvragen van een marriage license verschilt per Staat/county, dus dat zou je moeten opzoeken.
Welk is het langzaamste service center als ik mag vragen 
Wij zouden onze papieren naar Austin moeten doen denk ik. ( hij woont in Georgia)
hopelijk is dat niet het gene dat je bedoelt!
Iedereen veel succes
Wij zouden onze papieren naar Austin moeten doen denk ik. ( hij woont in Georgia)
hopelijk is dat niet het gene dat je bedoelt!
Iedereen veel succes
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Als je op een tourist visa trouwt moet je rekening houden met de tijd. Als je een week na binnenkomst in de US trouwt, dan is het veel moeilijker uit te leggen dat je dat plan nog niet had toen je op je visa waiver binnenkwam. Beter is dan om het aan het einde van je verblijf te doen (hoe dichter richting de 90 dagen hoe beter).Jurassic Mark schreef: Ten derde: Is het aan te raden op een tourist visa te trouwen, dan op tijd weer naar huis te gaan en dan een K3 visa aan te vragen?
Als je op deze manier trouwt kun je beter niet meer de US verlaten, maar vanuit daar de procedure starten. Als je namelijk weggaat en dan vanuit Nederland de boel wilt regelen is het makkelijker voor USCIS om je aanvraag af te wijzen dan wanneer je al die tijd in de US bent. Nadeel wat daaraan kleeft is dat je dus niet terug kunt naar Nederland tijdens de procedure en dat àls er iets gebeurt in Nederland waardoor je terug zou moeten je 1) niet kunt gaan of 2) wel gaat en daarmee je aanvraag "abandonned".
Er was zo'n spreekwoord ergens; haastige spoed is zelden goed
Als het goed is kun je dat op een website vinden. Ik heb even voor je gekeken, maar weet niet zeker of ik de goede county heb. Kijk even HIER.Jurassic Mark schreef:Wat heb je precies nodig om te trouwen? Een uittreksel van het geboorte akte, paspoort, en dergelijke? Ik had ook ergens gelezen dat je een ''Marriage licence'' nodig hebt maar daar moet je ook een amerikaanse nationaliteit voor hebben. Hoe zit dat precies? En kun je zonder ook legitiem trouwen?
Hoe regels omtrent trouwen zijn is niet standaard te beantwoorden. Elke staat heeft eigen regels en soms zijn voorwaarden binnen verschillende counties ook nog anders. Zoek het dus even na in de staat waar je van plan bent om te trouwen of laat je partner dit doen. Die woont er tenslotte en kan makkelijk even een telefoontje plegen. Voor een marriage license heb je niet persee de Amerikaanse nationaliteit nodig. Het is vooral bedoeld als controle om te zorgen dat men de juiste papieren heeft ingezien en als bewijs dat je ook daadwerkelijk mag en kunt trouwen (geen andere huwelijken, bepaalde leeftijd, etc).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht