Ja, nou ja. Ik bedoel maar.FlipjeBTiel schreef:Geen idee; ik ken de markt in Florida niet, en heb geen idee wat de achterliggende motivatie van polis is. Misschien heeft polis een e-mail ontvangen met een aanbod uit Nigeria, misschien heeft hij zwart geld nodig voor voor z'n handel in krokodillenlerentasjes, weet ik veel.Ik probeer alleen maar aanvulling/antwoord te geven op de gestelde vraag. Als ik serieus dacht dat er een bak geld te verdienen was door te investeren in RE in Florida, dan bezat ik nu een hoop RE in Florida.
![]()
Gr., Flipje
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Woning in Zuid Florida?
Re: Woning in Zuid Florida?
Ik mis helemaal niks, jij mist dat je jezelf in verschillende topics ontzettend aan het tegenspreken bent. In dit topic geef je de feiten wel juist weer, je kunt dus wel serieus zijn.FlipjeBTiel schreef: wat je mist ...
Het andere wat je mist,...
Het laatste wat je mist, ...
Gr., Flipje
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Flipje uit Tiel serieus? Dat je na zoveel threads nog niet doorhebt dat ik aan je ketting loop te trekken.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Ja, met die grote aantallen foreclosures en huurders in de Bay Area in dit topic terwijl je in het vorige topic nog beweerde dat het een 'boomend' high-tech gebied is met enorme banengroei kwam wel de aap uit de mouw, he? Daar had je mij (en alle andere Nederlanders die wel op zoek zijn naar serieuze informatie over de Bay Area) mooi te pakken! 
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Gr., Flipje
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
mvdl, jij hebt echt wel het talent om andere mensen hun topic te kapen en maar door te blijven drammen om je gelijk te halen.
Wat ik dan het meest spijtige vind van allemaal, is dat ik dus helemaal geen topics meer wil lezen waarin jij aktief bent, want ik moet dan een hoop gehakketak lezen vooraleer ik echt to-the-point bijdrages kan lezen die effectief relevant zijn voor het topiconderwerp en die niet verzuurd zijn door galspuwen.
Wat ik dan het meest spijtige vind van allemaal, is dat ik dus helemaal geen topics meer wil lezen waarin jij aktief bent, want ik moet dan een hoop gehakketak lezen vooraleer ik echt to-the-point bijdrages kan lezen die effectief relevant zijn voor het topiconderwerp en die niet verzuurd zijn door galspuwen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb zo het idee dat mvdl binnenkort email naar zichzelf moet schrijven om zijn gal te spuwen omdat ie het hier niet meer kan doen. Ik heb dan ook nog nooit een constructieve bijdrage gezien.
De amerika haat moet wel diep zitten
De amerika haat moet wel diep zitten
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pas op, ik vind dit wel erg voor mvdl hoor! Ik kan me zo goed inbeelden hoe iemand kan dromen van iets als een emigratie of een tijdelijke opdracht in het buitenland. En als dat dan in de realiteit zo totaal anders uitdraait dan wat je gedroomd had, zodat het voor mvdl tot op heden nog zo traumatisch is, dan is dat echt wel erg. Maar door dergelijke berichten hier te posten ga je het niet beter kunnen verwerken en plaatsen. Ik denk dat je dan beter naar een goede therapeut stapt. Dat is veel gezonder. (niet alleen voor hem, maar ook voor het forum)
Elke
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou voor de grap al zijn posten eens moeten lezen Elke. Mvdl had best een succes kunnen worden denk ik, maar als de baantjes niet goed genoeg voor je zijn omdat je niet op niveau werk kan vinden, dan wil je niet echt.
Ik had ook een goede opleiding, maar niemand die daarvan wilde profiteren hier in de States, dus deed ik werk ver beneden niveau met lange dagen en weinig pay. Maar goed de minne baantjes waren niet waarvoor hij en vrouw gekomen waren. Conclusie is dus dat Amerika een kl0te land is. Echter ik hoef maar om me heen te kijken hier op het forum en ik zie velen die wel "door het slijk" zijn geweest en het nu goed hebben. Je moet daar wel toe bereid zijn. Dat heb ik nooit gelezen. Het was gewoon allemaal negatief. Het was allemaal de schuld van Amerika. Deze haat jegens amerika wordt sindsdien via het forum de wereld ingespuwd. Reden daarvan is mij onbekend. (denk ook nog wel eens dat het allemaal gewoon verzonnen wordt en dat ie daar een kick uit krijgt of zo)
Ik had ook een goede opleiding, maar niemand die daarvan wilde profiteren hier in de States, dus deed ik werk ver beneden niveau met lange dagen en weinig pay. Maar goed de minne baantjes waren niet waarvoor hij en vrouw gekomen waren. Conclusie is dus dat Amerika een kl0te land is. Echter ik hoef maar om me heen te kijken hier op het forum en ik zie velen die wel "door het slijk" zijn geweest en het nu goed hebben. Je moet daar wel toe bereid zijn. Dat heb ik nooit gelezen. Het was gewoon allemaal negatief. Het was allemaal de schuld van Amerika. Deze haat jegens amerika wordt sindsdien via het forum de wereld ingespuwd. Reden daarvan is mij onbekend. (denk ook nog wel eens dat het allemaal gewoon verzonnen wordt en dat ie daar een kick uit krijgt of zo)
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tijdens mijn opleiding heb ik kennis gemaakt met Lionel Laroche. Hij is zelf een Franse ingenieur die naar Canada emigreerde. Zijn boek 'Recruiting, Retaining and Promoting Culturally Different Employees' maakt heel veel duidelijk: mensen emigreren met onrealistische dromen / mensen kunnen zich niet voldoende flexibel aanpassen aan de nieuwe cultuur waarin ze terecht komen.
Dat laatste zie ik inderdaad ook vaak, en vooral als je naar een cultuur verhuisd die redelijk verwant lijkt te zijn aan de jouwe is dat een valkuil waar je flink in kan donderen! Je bent je veel meer bewust van die culturele verschillen wanneer je van Europa naar China of Afrika gaat verhuizen, dan wanneer je naar Amerika of Canada gaat verhuizen. En toch zijn die verschillen je, en als je je daar niet bewust van bent en er dus niet flexibel mee om gaat, dan loopt je emigratie mis. Maar hoe intelligent of capabel je ook mag zijn in je job, en hoe hard je het ook wel wilt, niet iedereen is uit het juiste hout gemaakt om een succesvolle emigratie door te maken.
(en net als bij elke mislukte poging, zou je aan zelfreflectie moeten doen om te leren naar de toekomst toe. "Het is allemaal de schuld van de anderen en echt niet van mij" is zelden (lees: nooit) de juiste reflectie. )
Dat laatste zie ik inderdaad ook vaak, en vooral als je naar een cultuur verhuisd die redelijk verwant lijkt te zijn aan de jouwe is dat een valkuil waar je flink in kan donderen! Je bent je veel meer bewust van die culturele verschillen wanneer je van Europa naar China of Afrika gaat verhuizen, dan wanneer je naar Amerika of Canada gaat verhuizen. En toch zijn die verschillen je, en als je je daar niet bewust van bent en er dus niet flexibel mee om gaat, dan loopt je emigratie mis. Maar hoe intelligent of capabel je ook mag zijn in je job, en hoe hard je het ook wel wilt, niet iedereen is uit het juiste hout gemaakt om een succesvolle emigratie door te maken.
(en net als bij elke mislukte poging, zou je aan zelfreflectie moeten doen om te leren naar de toekomst toe. "Het is allemaal de schuld van de anderen en echt niet van mij" is zelden (lees: nooit) de juiste reflectie. )
Elke
Dan zijn we het dit keer helemaal eens ned in MO. Net als jij denk ik ook dat Kastelke, Ziva, FlipjeTiel, goldenhills en nog een paar hier diep door het slijk zijn geweest net zoals jij naar eigen zeggen je eerste weken in de VS onder de brug geslapen hebt. Je hebt gelijk dat zoiets niks voor mij is en ik liever kies voor het comfortabele en rijke West Europa. Wat dat betreft ben ik inderdaad geen doorzetter, ik had wel wat voor de VS over maar wat jij allemaal meegemaakt heb ging me toch wat te ver.ned in MO schreef: Echter ik hoef maar om me heen te kijken hier op het forum en ik zie velen die wel "door het slijk" zijn geweest en het nu goed hebben. Je moet daar wel toe bereid zijn. Dat heb ik nooit gelezen.
Dat de anderen een soortgelijk lot ondergaan zijn wist ik niet, maar goed dat je het even meedeelt, het verklaart wel een hoop.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
FYI, ik had het niet over kastelke, ziva, flipje en Goldenhills. Er zijn hier heel wat meer mensen op het forum hoor? Ook heeft niemand hier onder de brug geslapen voor zover ik weet. Waar het om gaat is dat je bereid bent om alles aan te pakken in het begin als dat nodig is, om jezelf een basis te geven zodat je bestaansrecht hebt. Als dat betekent dat je een jaar plees moet schrobben om brood op de plank te hebben en een dak boven je hoofd zodat je in de tussentijd naar andere banen etc kan uitkijken dan doe je dat. Ik durf te wedden dat de meeste van de emigranten die daartoe bereid waren het intussen heel wat beter hebben dan jij in het "welvarende" Europa. Ik durf te wedden dat je dezelfde houding hebt in Europa, alleen dat het iets makkelijker is omdat je ermee bekend bent.
By the way, wat heb ik meegemaakt dan dat jouw te ver ging?
Dat ik in een oude mobile home woonde in het begin? Dat ik ontslagen werd met nog $500 op de bankrekening? Dat ik soms hard heb moeten werken en lange dagen heb gemaakt? Dat hoort er gewoon bij.
Dacht jij dan dat iedereen in Amerika hier met open armen stond om mvdl te verwelkomen en een baan te geven van 100000 per jaar plus 8 weken vakantie? En je vrouw hetzelfde?
En toen dat niet gebeurde werd je zo boos op dat rot amerika omdat ze je niet wilden geven wat je wilde?
en dat daarom iedereen moet weten dat ze naar de verdoemenis gaan als ze er maar over denken om te verhuizen naar dat "derde" wereld land?
Get real en zoek professionele hulp want klaarblijkelijk zit het nogal diep ( en dat is een welgemeend advies)
By the way, wat heb ik meegemaakt dan dat jouw te ver ging?
Dat ik in een oude mobile home woonde in het begin? Dat ik ontslagen werd met nog $500 op de bankrekening? Dat ik soms hard heb moeten werken en lange dagen heb gemaakt? Dat hoort er gewoon bij.
Dacht jij dan dat iedereen in Amerika hier met open armen stond om mvdl te verwelkomen en een baan te geven van 100000 per jaar plus 8 weken vakantie? En je vrouw hetzelfde?
En toen dat niet gebeurde werd je zo boos op dat rot amerika omdat ze je niet wilden geven wat je wilde?
Get real en zoek professionele hulp want klaarblijkelijk zit het nogal diep ( en dat is een welgemeend advies)
Kom op niet zo bescheiden, ned in MO:ned in MO schreef: Ook heeft niemand hier onder de brug geslapen voor zover ik weet.
Na bijna een maand had je een baan om een dak boven je hoofd te kunnen betalen. Ik vind het heel dapper hoor, dat je zonder een cent op zak naar de VS bent gegaan en bijna een maand dakloos was. Zoals gezegd, niets voor mij maar ik heb er wel bewondering voor. En ook voor de rest nu jij me vertelt dat ze iets soortgelijks mee hebben gemaakt.ned in MO schreef:Toen ik in 1996 emigreerde was de economie ook niet zo best en ik had binnen een maand een baan om mij van een dak over mijn hoofd te voorzien
Hou nou eindelijk eens op met liegen!!!!!!!!mvdl schreef:Na bijna een maand had je een baan om een dak boven je hoofd te kunnen betalen. Ik vind het heel dapper hoor, dat je zonder een cent op zak naar de VS bent gegaan en bijna een maand dakloos was. Zoals gezegd, niets voor mij maar ik heb er wel bewondering voor. En ook voor de rest nu jij me vertelt dat ze iets soortgelijks mee hebben gemaakt.
De tekst van ned in MO zegt nergens dat hij dakloos is geweest. En ook wat hij over de anderen zegt geeft helemaal nergens aan dat ze dakloos zijn geweest.
Het enige wat ned in MO zegt is dat je voor succes moet werken en dat je niet direct de topbaan hebt met het topinkomen. Maar helemaal nergens, behalve in jouw gedachtenkronkels blijkbaar, betekent dit dakloosheid.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
@mvdl : je viseert bepaalde leden, wijst hen situaties toe niet waar zijn en legt NedinMo woorden in de mond die hij niet gezegd heeft. Bij deze een laatste oproep om constructieve bijdragen te leveren.
Groetjes,
Carine
Carine
-
Gast
MvdL, jullie hebben de Greencard lottery gewonnen, zijn geemigreerd en zijn erachter gekomen dat het niets is voor jullie. Het is zoals het is. Niet iedereen kan met emigratie omgaan, welk land dan ook. Met jullie ervaring kun je absoluut een waardevolle bijdrage aan dit forum leveren. Maar niet op de manier zoals je dat nu doet!
Laat ik als voorbeeld mijn eigen topic nemen http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 39#p747639, waarin ik blij verkondig dat we onze Greencards hebben. Waarom vind je het nou nodig daar zo op te reageren. Dat kan toch ook anders denk ik zo. Niemand heeft wat aan zo'n reactie.
Het zit je kennelijk zo hoog, dat je de behoefte hebt om op dit forum te moeten blijven hangen. In jouw ogen om mensen te waarschuwen. Misschien moet je het eens proberen los te laten. Het zien als een ervaring die helaas niet zo leuk was. Altijd maar in het verleden blijven hangen is ook niet goed.
Voordat je hier ook weer een rare draai aangeeft, ik bedoel het goed hoor.
Laat ik als voorbeeld mijn eigen topic nemen http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 39#p747639, waarin ik blij verkondig dat we onze Greencards hebben. Waarom vind je het nou nodig daar zo op te reageren. Dat kan toch ook anders denk ik zo. Niemand heeft wat aan zo'n reactie.
Het zit je kennelijk zo hoog, dat je de behoefte hebt om op dit forum te moeten blijven hangen. In jouw ogen om mensen te waarschuwen. Misschien moet je het eens proberen los te laten. Het zien als een ervaring die helaas niet zo leuk was. Altijd maar in het verleden blijven hangen is ook niet goed.
Voordat je hier ook weer een rare draai aangeeft, ik bedoel het goed hoor.
Mensen, kunnen we weer teruggaan naar het topic.
Verzoek aan de moderators. Kunnen jullie alles wat niet met het topic te maken heeft ergens anders plaatsen.
Ik kom graag op dit forum maar ik vind dat de topics hier zo erg vervuilen dat je soms niets meer aan het oorspronkelijke topic hebt. In mijn ogen wordt er door de moderators niet genoeg ingegrepen.
Alvast mijn excuses aan iedereen die ik voor de schenen trap met deze post.
Verzoek aan de moderators. Kunnen jullie alles wat niet met het topic te maken heeft ergens anders plaatsen.
Ik kom graag op dit forum maar ik vind dat de topics hier zo erg vervuilen dat je soms niets meer aan het oorspronkelijke topic hebt. In mijn ogen wordt er door de moderators niet genoeg ingegrepen.
Alvast mijn excuses aan iedereen die ik voor de schenen trap met deze post.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben ook nooit dakloos geweest. Toen ik aankwam ben ik door vrienden van het vliegveld gehaald. Ik heb de eerste week bij hun op de bank geslapen(in die oude mobile home). Toen kregen zij een appartement aangeboden,heb ik de mobile overgenomen (en een room mate erbij gezocht) en ben gaan yard salen om een inventaris bij elkaar te krijgen. Alles gevonden wat ik nodig had voor ca $100. Mijn keuze natuurlijk om zo te emigreren maar ik moest op de centen letten want ik had weinig tot niks. Maar met weinig geld hoef je dus niet dakloos te zijn. Ik had $2000 op de bank staan
En ja dat je moet werken voor succes zoals hockey zegt en dat je daar tijdelijk dingen voor moet opofferen, dat lijkt me heel normaal.
En ja als ik onder de brug had moeten slapen dat had ik dat gedaan. Motivatie heet dat
En ja dat je moet werken voor succes zoals hockey zegt en dat je daar tijdelijk dingen voor moet opofferen, dat lijkt me heel normaal.
En ja als ik onder de brug had moeten slapen dat had ik dat gedaan. Motivatie heet dat
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik sluit me hierbij aan. De sfeer die ontstaat is zo vervelend. Mensen van goede informatie voorzien en hier en daar de roze bril wat doen afnemen is waar dit forum zo voor gewaardeerd wordt. Sinds Mvdl hier gekomen is wordt in elk willekeurig topic gal gespuwd. Super vervelend. Er zijn genoeg kansen geboden om het tij te keren, maardeze meneer is hardnekkig. Is 'ie wel echt, vraag ook ik me af...Ebelix schreef: Ik kom graag op dit forum maar ik vind dat de topics hier zo erg vervuilen dat je soms niets meer aan het oorspronkelijke topic hebt. In mijn ogen wordt er door de moderators niet genoeg ingegrepen.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hier hetzelfde. Vrij me sterk af of mvdl echt wel in Amerika is geweest. In ieder geval is het onplezierig dat hij normale topics vervelend maakt. Voor en nadelen van de VS beschrijven is prima, maar dan liever in een dedicated topic.RiverCola schreef:Ik sluit me hierbij aan. De sfeer die ontstaat is zo vervelend. Mensen van goede informatie voorzien en hier en daar de roze bril wat doen afnemen is waar dit forum zo voor gewaardeerd wordt. Sinds Mvdl hier gekomen is wordt in elk willekeurig topic gal gespuwd. Super vervelend. Er zijn genoeg kansen geboden om het tij te keren, maardeze meneer is hardnekkig. Is 'ie wel echt, vraag ook ik me af...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 6463 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 29 Reacties