Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Woning in Zuid Florida?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Woning in Zuid Florida?
Ik had je goed begrepen hoor. Toen ik je bericht las vroeg ik me af hoe erg de zwaarste geregistreerde windstoot in Nederland (of Belgie) zou zijn, want ik had er geen idee van. Vandaar dat ik ging zoeken en de link even deelde. Het toont aan dat Nederland niet zulke harde (193km/uur) windstoten krijgt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Het gaat er even niet om wat er geschikter is; feit is wel dat er in de VS veel minder waarde in een huis zit dan in Nederland, qua duurzame materialen. Ik zou in de VS echt nooit een huis willen kopen als investering, en al helemaal niet met het idee om het te gaan verhuren.Hockey schreef:Weer zo'n geweldige leugen. Een bakstenen huis (Nederlandse bouwkwaliteit zoals mvdl dat noemt) zou in Californië bij een aardbeving gewoon in losse brokstukken uiteenvallen. Maar ja, dat negeert hij maar even zodat er weer zuur uitgespuwd kan worden over de VS.mvdl schreef: Hoewel het er van buiten vrij aardig uit kan zien is het gewoon rommel. Het is niet te vergelijken met de Nederlandse bouwkwaliteit.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Met een huis koop je ook de grond, dus na verloop van tijd kun je gewoon opnieuw bouwen in modernere stijl. Andere optie is van tijd tot tijd renoveren. Ons ene huis in de VS is 36 jaar, het andere 50. Staan allebei nog "als een huis." Maar geen van beide heeft nog het originele dak, ramen, vloer, dek, keukens, badkamers, etc., etc.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Verklaar je nader ...Het gaat er even niet om wat er geschikter is; feit is wel dat er in de VS veel minder waarde in een huis zit dan in Nederland, qua duurzame materialen. Ik zou in de VS echt nooit een huis willen kopen als investering, en al helemaal niet met het idee om het te gaan verhuren.
Ok er zit meer beton in maar dat kost niks maar de prijs die ze voor dat beton rekenenen daar koop je 2 nieuwe huizen voor in de VS.
Ik heb wat offertes lopen op dit moment maar bv hi impact glas (met een dikke plak siliconen tussen het glas) is echt wel duurzaam en kan wind hebben tot wel 150m/ph.
Er word vaak zo neerbuigend gedaan over de bouwkwaliteit in VS (ik weet het alleen van FL) maar deze is echt niet verkeerd hoor en de laatste jaren heel erg verbeterd mede door nieuwe wetgeving.
En dat een binnen muur van gipsplaten zijn vind ik niet erg ... veel makkelijker voor de indeling. En voor het geld wat je hier betaald kan je het ook makkelijk na een jaar of 15 bepaalde delen opknappen/vervangen maar in NL moet je ook je huis wel iedere 10-15 jaar verven/bitumen dak vervangen.
Of de NLse bouwkwaliteit zo top is ...ja misschien bij nieuwbouwwoningen vanaf een 5/6ton ... en dan is het zelfs nog afwachten.
Laat ze in NL eerst maar eens standaard een centrale airco in huizen gaan bouwen dan praten we verder.
En 100.000en mensen zijn dat ook zeker niet met je eens ...half florida word verhuurd, zouden die mensen het allemaal fout doen ??
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 29 jan 2013, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Half Florida verhuurt omdat het hier stikt van de toeristen en de tijdelijke bewoners. Het is hier heel normaal dat een gezin een jaar ergens woont en dan weer vertrekt. Het huis waar wij nu wonen heeft gemiddeld elk jaar een nieuwe huurder! Dat vind ik echt schokkend. En wat ik zo hoor zijn de meeste huurhuizen hier echt slechte kwaliteit. Wij betalen per maand een fortuin voor een huis dat echt slecht onderhouden is en bovendien is alles zo goedkoop mogelijk gedaan. Het is wel groot en in een goede buurt daarom betalen we zo'n gigantisch bedrag.
Ik denk dat als je wilt investeren in een huis om te verhuren dat Florida dan een goede keus is omdat er zo veel vraag is naar huurhuizen. Zelfs zo erg dat je in een 'bidding war' terecht kan komen voor de minder slechte huizen. Wij hebben dit huis 'gewonnen' omdat onze credit rating iets beter was.
Ik denk dat als je wilt investeren in een huis om te verhuren dat Florida dan een goede keus is omdat er zo veel vraag is naar huurhuizen. Zelfs zo erg dat je in een 'bidding war' terecht kan komen voor de minder slechte huizen. Wij hebben dit huis 'gewonnen' omdat onze credit rating iets beter was.
Je zegt nu precies wat ik ook zeg: Amerikaanse huizen houden hun waarde minder goed vast dan Nederlandse huizen. Investeren doe je met het idee dat je geld z'n waarde houdt, of liefst dat het waarde accumuleert. Ik snap heel goed dat veel mensen een huis kopen in Florida, maar dat is dan óf om er zelf te aan wonen (dan voorzie je het van alle luxe en gemakken en je zorgt dat het goed onderhouden wordt waardoor het hopelijk na verloop van tijd voor meer geld verkocht kan worden dan dat je er zelf voor hebt betaalt) óf je doet het in de verhuur. Maar ik moet de verhuurder nog meemaken die zijn huis tiptop in orde houdt (behalve dan in Zwitserland), en dat is zeker in de VS op den duur desastreus voor het huis. Een huurhuis is een prima cashcow, maar je kunt niet echt spreken van een waardevaste investering. En zeker vanuit standplaats Nederland begeef je je dan in een business die wel eens voor veel hoofdpijn kan gaan zorgen.kaap koraal schreef:En voor het geld wat je hier betaald kan je het ook makkelijk na een jaar of 15 vervangen.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Dat is een optie, of je investeert met het idee dat je een cash flow kunt genereren. Kwestie van een grote hypotheek op het huis nemen en vervolgens afschrijven: de waardedaling in het huis genereert op die manier belastingvrij inkomen en het is toch de huurder die de hypotheek betaald. Door onderhoud laag te houden bouw je dan geld op in je broekzak, ipv. in dat huis.dimona schreef:Investeren doe je met het idee dat je geld z'n waarde houdt, of liefst dat het waarde accumuleert.
Gr., Flipje
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probleem met veel nederlanders (of beter niet Amerikanen) is dat zeniet om de hoek wonen maar duizenden mijlen weg en dat ze niet zelf kunnen controleren hoe het er voor staat. Ik ben makelaar en ik heb huurhuizen. Investeren in Florida? Tenzij je echt heel goed weet waar je aan begint zou ik er niet aan beginnen.
Daarvoor zijn er veel te veel dingen die kunnen gebeuren die scheppen met geld kunnen kosten. Het feit dat je in NEderland woont verdubbelt die hoeveelheid scheppen met geld nog eens.
Daarvoor zijn er veel te veel dingen die kunnen gebeuren die scheppen met geld kunnen kosten. Het feit dat je in NEderland woont verdubbelt die hoeveelheid scheppen met geld nog eens.
En wat doe je als je onverhoopt geen huurders vindt? Volgens mij komt dat dicht de buurt van speculeren met geleend geld en ik dacht dat iedereen het er inmiddels wel over eens was dat dat nooit een goed idee is. Nog even los van het feit dat deze weg voor TS helemaal niet aan de orde is.FlipjeBTiel schreef:Dat is een optie, of je investeert met het idee dat je een cash flow kunt genereren. Kwestie van een grote hypotheek op het huis nemen en vervolgens afschrijven: de waardedaling in het huis genereert op die manier belastingvrij inkomen en het is toch de huurder die de hypotheek betaald. Door onderhoud laag te houden bouw je dan geld op in je broekzak, ipv. in dat huis.dimona schreef:Investeren doe je met het idee dat je geld z'n waarde houdt, of liefst dat het waarde accumuleert.
Gr., Flipje
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Wij verhuren (en wonen) in de Bay Area. Er is hier niets gemakkelijker dan een huis verhuren, zeker na alle recente foreclosures waardoor er een hoop gezinnen feitelijk voor jaren aan huren vastzittten.dimona schreef:En wat doe je als je onverhoopt geen huurders vindt?
Twee geldstromen op elkaar afstemmen en het verschil in eigen zak leggen is geen speculeren. Een hoop geld lenen tegen feitelijk minder dan lange-termijn inflatie lenen is geen speculeren. Maar zelfs al zou het zo zijn: de afgelopen paar jaar heeft juist uitgewezen dat dat een uitstekende manier van doen is; je loopt ofwel goed binnen, ofwel de overheid draait voor de kosten op.dimona schreef:Volgens mij komt dat dicht de buurt van speculeren met geleend geld en ik dacht dat iedereen het er inmiddels wel over eens was dat dat nooit een goed idee is.
Anyway, het punt was alleen dat bij verhuur het niet noodzakelijkerwijs om waardevermeerdering van het huis gaat. Soms gaat het gewoon om de cash flow.
Gr., Flipje
-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
SORRY Dimona... vaak denk ik sneller dan ik typ en schrijf dan iets wat ik eigenlijk beter had moet omschrijven ...dimona schreef:Je zegt nu precies wat ik ook zeg: Amerikaanse huizen houden hun waarde minder goed vast dan Nederlandse huizen. Investeren doe je met het idee dat je geld z'n waarde houdt, of liefst dat het waarde accumuleert. Ik snap heel goed dat veel mensen een huis kopen in Florida, maar dat is dan óf om er zelf te aan wonen (dan voorzie je het van alle luxe en gemakken en je zorgt dat het goed onderhouden wordt waardoor het hopelijk na verloop van tijd voor meer geld verkocht kan worden dan dat je er zelf voor hebt betaalt) óf je doet het in de verhuur. Maar ik moet de verhuurder nog meemaken die zijn huis tiptop in orde houdt (behalve dan in Zwitserland), en dat is zeker in de VS op den duur desastreus voor het huis. Een huurhuis is een prima cashcow, maar je kunt niet echt spreken van een waardevaste investering. En zeker vanuit standplaats Nederland begeef je je dan in een business die wel eens voor veel hoofdpijn kan gaan zorgen.kaap koraal schreef:En voor het geld wat je hier betaald kan je het ook makkelijk na een jaar of 15 vervangen.
Heb het nu hersteld.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ALs je het nu over waardevermindering hebt. Ik verhuur ook een single wide mobile home op een stukje land van ong een acre.
In twee jaar de aanschaf terug verdient door huur.
Nu is elke cent die ik krijg bijna pure winst echter de mobile wordt elk jaar een beetje minder waard maar het heeft een super cashflow.
Is over 10 jaar het ding niks meer waard, dan laat ik hem weghalen en verkoop de grond voor meer dan ik er toen (met woning) voor betaald heb.
Reden waarom de cashflow zo goed is? Je kan er geen lening op krijgen . Cash is king. Ik kon het dus cash kopen van de bank voor een appel en een ei
In twee jaar de aanschaf terug verdient door huur.
Nu is elke cent die ik krijg bijna pure winst echter de mobile wordt elk jaar een beetje minder waard maar het heeft een super cashflow.
Is over 10 jaar het ding niks meer waard, dan laat ik hem weghalen en verkoop de grond voor meer dan ik er toen (met woning) voor betaald heb.
Reden waarom de cashflow zo goed is? Je kan er geen lening op krijgen . Cash is king. Ik kon het dus cash kopen van de bank voor een appel en een ei
Ja, maar zoals NedinMO ook al opmerkte: jij ZIT daar, natuurlijk is het dan mogelijk om een business te maken uit het verhuren van huizen. En als het niet loopt, dan ga je weer wat anders doen. Dat is voor TS toch helemaal niet van toepassing? Ten eerste is het vanuit Nederland bijna niet te doen. Ten tweede heeft TS het over het kopen van een huis waar hij tzt zelf wil gaan wonen. Dat is niet meer puur business; je wilt dan zeker weten dat er mensen in je huis wonen die er goed voor zorgen zodat jij tzt óók kunt gaan genieten van het huis waar je verliefd op bent geworden.FlipjeBTiel schreef:Wij verhuren (en wonen) in de Bay Area. Er is hier niets gemakkelijker dan een huis verhuren, zeker na alle recente foreclosures waardoor er een hoop gezinnen feitelijk voor jaren aan huren vastzittten.
Waar vind je die huurders dan? In een ander topic over de Bay Area beweerde iemand dat het allemaal zo geweldig gaat daar. Dat strookt niet met het beeld dat jij hier schetst van veel foreclosures en gemakkelijk verhuren. In een high-tech gebied dat 'boomt' stijgen de huizenprijzen en zijn er nauwelijks foreclosures. Ik herinner me de naam van diegene in dat andere topic even niet, maar volgens mij kwam die toevallig ook uit Tiel.FlipjeBTiel schreef:Wij verhuren (en wonen) in de Bay Area. Er is hier niets gemakkelijker dan een huis verhuren, zeker na alle recente foreclosures waardoor er een hoop gezinnen feitelijk voor jaren aan huren vastzittten.dimona schreef:En wat doe je als je onverhoopt geen huurders vindt?
Gr., Flipje
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
TS is van 2008; het topic is opnieuw opgerakeld door "polis" en die wil (voor zover aangegeven) alleen maar verhuren. In dat geval kun je een property management buro inschakelen, die voor een percentje van de huur (7-8%) alles regelen.dimona schreef:Ten tweede heeft TS het over het kopen van een huis waar hij tzt zelf wil gaan wonen.
Huurders vind je bij de dozijn op Craigslist. Verder is wat je mist dat de economie cyclisch is, terwijl een foreclosure of short sale ongeveer 7 jaar lang op je credit history blijft staan. Maw., mensen die de afgelopen paar jaar hun huis verloren hebben of ervan weggelopen zijn, zitten nog altijd in de huurmarkt en blijven dat nog wel een tijdje. Nog langer dan de tijd van een credit history, is een menselijk geheugen: het is voor veel mensen erg lastig om een vervelend gegeven achter zich te laten en ze laten hun acties tot erg lang nadien leiden door wat er in het verleden gebeurd is. Genoeg mensen dus die nu voor zichzelf besloten hebben nooit meer te kopen.mvdl schreef:Waar vind je die huurders dan? In een ander topic over de Bay Area beweerde iemand dat het allemaal zo geweldig gaat daar. Dat strookt niet met het beeld dat jij hier schetst van veel foreclosures en gemakkelijk verhuren.
Gr., Flipje
Waarom zouden zoveel mensen in de Bay Area hun huis hebben verloren met als resultaat dat grote aantal foreclosures en huurders waar jij nu over spreekt? In een ander topic werd de Bay Area namelijk als 'boomend" high-tech gebied afgeschilderd waar startups enorme hoeveelheden mensen aannemen. Dan zou je toch juist geen grote hoeveelheden foreclosures en juist veel kopers verwachten als daar zoveel werk is?FlipjeBTiel schreef: Maw., mensen die de afgelopen paar jaar hun huis verloren hebben of ervan weggelopen zijn, ...
Gr., Flipje
In ieder geval zaten een aantal mensen in dat andere topic behoorlijke onwaarheden te verkondigen, inclusief jouw plaatsgenoot. Ik vond de reacties daar al zo vreemd. Blij dat jij hier allemaal volledig opheldert en blij dat er hier toch nog eerlijke mensen rondlopen!
OK, dat had ik even gemist. Over Polis weten we vrij weinig, maar denk jij dan serieus dat dat een grote kans maakt om een successtory te worden?FlipjeBTiel schreef: TS is van 2008; het topic is opnieuw opgerakeld door "polis" en die wil (voor zover aangegeven) alleen maar verhuren. In dat geval kun je een property management buro inschakelen, die voor een percentje van de huur (7-8%) alles regelen.
Verloren hebben en nu weer werk hebben. Je geeft zelf het antwoord al. Mensen kunnen hun huis verliezen en daarna weer aangenomen worden.mvdl schreef:Waarom zouden zoveel mensen in de Bay Area hun huis hebben verloren met als resultaat dat grote aantal foreclosures en huurders waar jij nu over spreekt? In een ander topic werd de Bay Area namelijk als 'boomend" high-tech gebied afgeschilderd waar startups enorme hoeveelheden mensen aannemen. Dan zou je toch juist geen grote hoeveelheden foreclosures en juist veel kopers verwachten als daar zoveel werk is?
JIJ bent begonnen met zeggen dat Silicon Valley voorbij was en het nu China en India waren. Maar JIJ hebt dat nog nooit aangetoond. Waarom zouden tegenwerpingen aangaande jouw bericht dan leugens zijn? Goldenhills heeft onderbouwing geleverd. En dus aangetoond dat het geen onwaarheden zijn.mvdl schreef:In ieder geval zaten een aantal mensen in dat andere topic behoorlijke onwaarheden te verkondigen, inclusief jouw plaatsgenoot. Ik vond de reacties daar al zo vreemd. Blij dat jij hier allemaal volledig opheldert en blij dat er hier toch nog eerlijke mensen rondlopen!
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Zoals al geschreven, wat je mist is dat de economie cyclisch is. Er zijn jaren waar het beter gaat, en jaren waarop het minder gaat. Mensen hebben hun huis verloren (of zijn ervan weggelopen) in de tijd dat het minder ging. We hebben hier in 2008/2009 namelijk een aardige crisis gehad. Inmiddels is het 2013 en tijden veranderen: nu hebben we geen grote hoeveelheden foreclosures meer. Sterker nog, de mediaan verkoopprijs is een diverse counties met meer dan 30% gestegen, omdat foreclosures de prijzen niet meer drukken.mvdl schreef:Waarom zouden zoveel mensen in de Bay Area hun huis hebben verloren met als resultaat dat grote aantal foreclosures en huurders waar jij nu over spreekt? In een ander topic werd de Bay Area namelijk als 'boomend" high-tech gebied afgeschilderd waar startups enorme hoeveelheden mensen aannemen. Dan zou je toch juist geen grote hoeveelheden foreclosures en juist veel kopers verwachten als daar zoveel werk is?
Het andere wat je mist, is dat mensen met wie het nu veel beter gaat, op dit moment geen huis kunnen kopen, omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen zolang die foreclosure of short sale op hun credit historie staat.
Het laatste wat je mist, is dat een hoop mensen zich teveel laten leiden door wat er in het verleden gebeurd is.
Ik zou eigenlijk een white board moeten hebben zodat ik voor je kan schetsen hoe tijd verstrijkt alsook hoe een inventory en een business cycle werkt. Het is echt heel anders dan de constante stroom dopgeld van de gemeente, dus het misschien wat lastig te volgen met alleen ASCII ter beschikking.
Gr., Flipje
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Geen idee; ik ken de markt in Florida niet, en heb geen idee wat de achterliggende motivatie van polis is. Misschien heeft polis een e-mail ontvangen met een aanbod uit Nigeria, misschien heeft hij zwart geld nodig voor voor z'n handel in krokodillenlerentasjes, weet ik veel.dimona schreef:OK, dat had ik even gemist. Over Polis weten we vrij weinig, maar denk jij dan serieus dat dat een grote kans maakt om een successtory te worden?
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 6451 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-