Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bereik met GSM toestel

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Anita

Bereik met GSM toestel

Bericht door Anita »

Wij gaan tijdens onze rondrit 4 staten aandoen: California, Utah, Nevada en Arizona. Weten jullie of ik dan met mijn GSM (ja, ik heb tri-band!) overal bereik zal hebben?
Ik wil graag smsjes sturen naar Nederland, want bellen doe ik daar niet met mijn GSM.
Om te bellen hebben we een telefoonkaart gekocht: de Mozartkaart van Masterbell.com. Als het goed is, zou die goed moeten zijn.

Maar heb ik dus overal bereik met m'n GSM? Ik kan op de site van Telfort niks bijzonders vinden, maar ik meen me te herinneren dat ik op dit forum ergens heb gelezen dat er nogal eens plaatsen zijn waar je niet bereikbaar bent. (kan het alleen niet meer terugvinden!)

Groetjes!
Anita
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

:sorry:
Er zijn diverse stukken waar je geen tot weinig bereik hebt. Wij zijn deze zomer vanaf Phoenix, via de grand canyon, bryce, zion , Vegas, Yosemite, San Francisco naar LA gereden.
In de nat. parken bijna geen bereik.

Het smsen ging verder prima!

greetz
Danney
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

we hadden vorig jaar in de parken ook geen (of nauwelijks) bereik.
In sommige steden wel (zoals San Francisco, Las Vegas e.d.); en ook in sommige stadjes (waarschijnlijk vanwege evt. zakenconferencies).
Maar volgens mij hadden we "on the road" bijna nergens voldoende bereik.

Op een gegeven moment hebben we het ook bijna niet meer geprobeerd, dus meer kan ik je helaas ook niet zeggen!
Felix
Amerika-ontdekker

Bericht door Felix »

Toevallig heb ik daar gisteren ook naar gezocht. Zover ik kon nagaan heeft AT&T Wireless het grootste bereik in het Westen. Bij http://www.attwireless.com/global/maps/ ... zipInput=Y kan je redelijk goed zien waar je bereikbaar bent als je die provider gebruikt. Natuurlijk niet overal bereikbaar, maar het valt me alleszins mee. Het lijkt erop dat zelfs bij de Grand Canyon South Rim het mogelijk is om mobiel te bellen. Ik heb een mobiel met een kameraatje, dus ik ga ook proberen om een fotootje naar Nederland te sturen. Maar als je uitgebreid wilt bellen is een vaste verbinding aan te raden; dat is zeker 8 keer goedkoper.

Groeten, Felix
Anita

Bericht door Anita »

[quote="danney

greetz
Danney[/quote]

Kun je dan wel smsen zonder bereik?
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Als je echt buiten het bereik van een netwerk bent, kun je ook niet SMSen. Echter als er onvoldoende signaal is voor een telefoongesprek kan er nog wel voldoende "power" zijn voor een SMSje. Het hangt dus een beetje af van de situatie. Het kan dus geen kwaad om het uit te proberen zoals Danney al schreef.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
danney
Amerika-ontdekker

Bericht door danney »

Anita schreef:[quote="danney

greetz
Danney
Kun je dan wel smsen zonder bereik?[/quote]

Vandaar dat woordje verder !

Met andere woorden indien bereik ging het smsen prima :D
En inderdaad gaat dat, zoals Redneck al zei, soms wel ondanks dat je niet kunt bellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer