Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twijfelaars over de aanval op het Pentagon (11 sept 2001)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Petra, Richard, ..Ook nog een (verlate) verjaardagswens! :D

Het is inderdaad wel grappig dat verjaardagen hier anders gevierd worden. Van de week was een tante van mij in NL jarig. Mijn vader had wat foto's gestuurd, gewoon een groep mensen die gezellig buiten taart aten en later zaten te bbq-en.
Tammy vond het maar vreemd dat je mensen uitnodigt op je verjaardag om langs te komen voor koffie met gebak...en dat de mensen dan cadeau's meenemen. Ze vond het helemaal raar dat volwassen hun verjaardagen nog op die manier vieren..

Vorig jaar op werk was het ook iets anders. Ik zat me te bedenken dat ik taart moest kopen voor mijn collega's....toen mijn huisgenoot vertelde dat het niet de bedoeling was. Niet de jarige trakeert....maar de andere mensen/collega's trakeren de jarige op taart.
Wel leuk hoor, iedereen om 4 uur in de conference room...en nog zingen ook :whistling: en dan zo'n mierzoete caloriebom (taart) van Publix
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik zal volgend jaar de hele buurt hier wel eens op zijn kop zetten. Het grappige is dat mijn vrouw in NL wel eens een verjaardag heeft meegemaakt en ze is er nog verbaasd over dat mensen "gewoon" de hele dag langskomen en dan ook nog to 4 uur s'morgens blijven :shock:

haha, tja je moet het maar gewend zijn! En als ik hier aan het werk ben, neem ik gewoon zelf mijn gebak mee, ze kunnen de pot op hiero! :wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

:offtopic:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Twijfel over de aanval op het Pentagon op 11-09-2001, kan toch een heel aardig onderwerp zijn op een verjaardagsfuifje, Dennis. :nana:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Ronald
Amerika-ontdekker

Bericht door Ronald »

Ik kom regelmatig op een nederlandse website waar iedereen constant achter samenzweringstheorieen aanloopt en zeker wanneer het om de VS gaat. Op die sites worden regelmatig links gegeven naar sites met de vreselijkste theorieen. Niet alleen zou het pentagon met een kruisraket beschoten zijn, maar zouden ook de twintowers geraakt zijn door tankervliegtuigen en niet door passagiersvliegtuigen en zouden er al springladingen in de gebouwen hebben gezeten.
Dat soort theorieen zijn volgens mij afkomstig van zieke geesten die totaal geen besef hebben over het leed van alle nabestaanden van de slachtoffers die in die vliegtuigen hebben gezeten.
Wat ik opmerkelijk en ook wel beangstigend vind is dat er toch een behoorlijke grote groep mensen dit soort theorieen eerder gelooft dan de officiele lezing en deze theorieen ook verspreiden met als gevolg dat een steeds groter publiek een haatgevoel tegen de VS krijgt.

Overigens kom ik de laatste tijd erg weinig op die site, ik werd er een beetje tureluurs van om in discussie te gaan met mensen die je zo ongeveer als debiel uitmaken omdat je niet hun mening deelt over dat o zo slechte land (in hun ogen dan).
Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Paul »

Dat er theorieen zijn waarin gesuggereerd wordt dat het Pentagon niet geraakt is door een vliegtuig, zijn niet leuk voor de nabestaanden. Waarom dergelijke geruchten toch vrij spel kunnen krijgen, komt door de foto's van het beschadigde Pentagon, waar geen neergestort vliegtuig op te zien is. Dan doen dergelijke geruchten makkelijk de ronde. Maar even voor de duidelijkheid: ik weet wel degelijk dat er een vliegtuig op het Pentagon is gecrashed.

Toen ik in Washington was, ben ik ook naar het Pentagon geweest. Maar omdat een militair mij duidelijk maakte dat hij liever niet had dat ik daar was en omdat ik er geen foto's mocht maken, ben ik maar weer weggegaan. Ik had gehoopt nog sporen van de aanslag te kunnen vinden, maar dat kon dus helaas niet. In het museum of American History in Washington kun je weer wel de vlag bewonderen die over het Pentagon heeft gehangen na de aanslag en de veiligheidsriemen van een van de vliegtuigen die in het WTC is gecrashed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer