Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Koenride: Hulp/tips bij reis van LA-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cees A
Amerikakenner

Re: Reis Koenride: Hulp/tips bij reis van LA-LA

Bericht door Cees A »

Martin & Marianne schreef:Het zal er van afhangen of je bij het hotel parkeert of in een parkeergarage. Bij hotels ben ik op het forum prijzen tegengekomen van meer dan 30 dollar, tot zelfs 50 dollar per dag.
Dit begrijp ik niet ?????
In mijn bericht ga ik uit van een hotel buiten het centrum (zoals je van mij gewend bent) met gratis parkeerfaciliteiten (zoals buiten het centrum gebruikelijk is)
Als je in zo'n hotel zit moet je, als je naar het centrum wil, echter wel met de auto naar dat centrum en daar je auto parkeren.
Dat parkeren (en daar had ik het over) kost je 10 $ in het weekend en 20 $ door de week.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Koenride schreef:Tijdens memorial day zitten wij in LV ( niet verkeerd denk ik)
Zorg in ieder geval dat je dan een hotel hebt en wacht niet te lang met boeken, het wil nog wel eens erg druk zijn met memorial day in Las Vegas.
Koenride
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Koenride »

Wij zijn er bijna uit. Meeste hotels hebben we even via Booking.com geboekt (gratis annuleren).

Merk alleen nog een probleempje, als we van Las Vegas naar Grand Canyon NP willen rijden is dat volgens mij maar op een manier mogelijk (echt niet de hele dag willen rijden). Via de highway 40 en bij Williams de 64 op. Als we van GC NP naar twentignine palms willen, rijden we bijna dezelfde weg terug. :(
Op het forum zie ik dat de meeste leden van Vegas eerst naar andere plaatsen rijden of via Mojave NP richting LA rijden.

Wie heeft hier een idee of een oplossing voor?

Alvast bedankt.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tenzij je een grote omweg wil maken zal je daaraan vastzitten. Terugrijden tot Needles en dan us95 nemen naar Vidal Junction en 62 naar Twentynine Palms. Die 62 is wel een aardige route.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als je op google wat verder inzoomt zie je dat je vanaf Kingman ook route66 kan nemen. Niet de meeste attractieve route (wel heel stil), maar toch wat anders. Met een stop in Hackberry en evt Seligman ben je een uur langer onderweg. Stop je niet onderweg, dan is het een minuut of 25 langer doorrijden dan via de snelweg. Als afwisseling zou je dus op de heenweg route66 mee kunnen nemen en terug de snellere 40
Koenride
Amerika-ontdekker

Bericht door Koenride »

Inderdaad de perfecte oplossing thnx :clap:
Koenride
Amerika-ontdekker

Bericht door Koenride »

Volgens mij hebben we de route/hotels/dag indeling redelijk klaar.
Kijkt u even mee.... Mochten jullie natuurlijk nog handige tips hebben, en een hele slecht ervaring met
een van de hotels (deze zijn allemaal nog te annuleren) horen wij dit natuurlijk erg graag!

dag 1: aankomst LA (16-5) ophalen huurauto (national), overnachting la Mirage Inn
dag 2: LA via Malibu en Santa Monica over de highway 1 naar Pismo beach, overnachting Quality Inn
dag 3: Prismo Beach naar Monterey, rijdend langs de kust hw1en als laatste stuk nog even de 17 miles drive erbij pakken
overnachting Ramada Limited
dag 4: Monterey via hw1 naar San Francisco, overnachting Red coach motor lodge
dag 5: SF: als een echte toerist de SF bus tour doen
dag 6: SF: Alcatrezz en fietshuur een dan richting Golden gate bridge
dag 7: SF naar Yosemite NP, overnachting Mariposa Best western
dag 8: Mariposa via Yosemite NP (tioga pas) naar Mammoth lakes, overnachting Mammoth lakes travellodge

Hier hopen we geluk te hebben dat de Tioga pas open is. Als dit niet het geval is zullen onderlangs richting lake Issabela moeten rijden.

dag 9: Mammoth lakes naar Lone Pine overnachting Comfort Inn
dag 10: Lone Pine naar Death valley,overnachting Furnest creek range
dag 11: Death valley naar LV, hier nog geen hotel geboekt, waarschijn wordt het New York New York
dag 12: LV bezichtigen en misschien 's avonds een show bekijken
dag 13: LV via hover dam en route 66 naar Grand Canyon, overnachting Red Feather lodge (we weten al dat deze niet echt goed
maar hij ligt dicht bij de ingang van GC NP)
dag 14: Gr NP (ochtend verblijven) en dan naar Kingman,overnachting Days Inn
dag 15: Kingman via Joshua tree naar LA, overnachting Regency Inn
dag 16: LA, universal studios bezoeken
dag 17: LA Hollywood sign en walk of fame, 's middags naar het strand
dag 18: LA -Huiswaarts

Tips zijn welkom.... :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De overnachting in Lone Pine begrijp ik niet, je kunt heel goed in een keer van Mammoth Lakes naar Death Valley rijden, zie bijvoorbeeld ons 2004-verslag.
Ik zou in plaats daarvan een extra nacht in Yosemite doen, daar heb je nu bijzonder weinig tijd. De Tioga Pass lijkt me een groot risico in die periode.
Op dag 13 kun je ook eens in het park kijken als de Red Feather Lodge je niet aanstaat. De Bright Angel Lodge is heel betaalbaar. Als er nu niet vrij is kun je regelmatig eens kijken of er iets vrij komt.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik denk dat je dag 2 Santa Barbara bedoelt ipv Santa Monica?

Dag 5 met de bustour kom je ook al over de golden gate brug, waarom dag 6 nogmaals? Ik zou juist eerder richting twin peaks en (met de auto) naar muir woods gaan. Wij hebben hier in Nederland (vind ik) niets wat op de golden gate bridge lijkt, maar de bay bridge vind ik er persoonlijk nog 10 zo indrukwekkend!

Als je in San Francisco bent moet je eens even controleren of de Tioga Pass of de Sonora Pass open zijn. Als 1 van de 2 open is dan die pakken. Ik zou overigens dan gelijk die nacht Mammoth Lake annuleren. Dag 8 een extra dag bij Yosemite trekken (want anders moet je de hele route om gaan gooien en dat is lastig als alles al geboekt is) want daar heb je weinig tijd voor en dan dag 9 vanuit Yosemite naar Lone Pine rijden. Zowel boven als onderlangs.
Koenride
Amerika-ontdekker

Bericht door Koenride »

PSVwally, ik bedoelde inderdaad ook Santa barbara.

We hebben gelukkig alle hotels geboekt met de optie om deze gratis te kunnen annuleren. Mochten we niet over de Tioga pass of de Sonora Pass kunnen, hebben we de mogelijkheid om nog een nacht extra in de omgeving van Mariposa te nemen en van daar richting Ridgecrest te rijden.

Is de Sonora pass trouwens eerder open dan de Tioga pass? Dit kan ik nergens echt duidelijk vinden.

Mocht bij een wonder de Tioga of de Sonora pass toch open zijn zullen we een een extra overnachting doen in de omgeving van Mammoth lakes om zo nog een extra dagje in Yosemite NP te kunnen hebben. En met de tip van Marianne slaan we de overnachting in Lone pine over en rijden we meteen door naar Death valley.

Inderdaad is het dubbelop om eerste de bus tour te doen en daar in hetzelfde gebied in SF te gaan fietsen. Heeft iemand toevallig een ander leuk gebied om met de fiets een tocht te doen in SF?

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hier kun je de openings- en sluitingsdata in de afgelopen jaren van de verschillende passen zien.

Wij vonden de tocht naar Sausalito en Tiburon en met de boot terug wel erg leuk en goed te doen. Als je niet bang bent voor wat heuvels zijn de mogelijkheden natuurlijk veel groter. Voor meer fietsroutes in SF kun je eens op de site van bBazing Saddles kijken. Of kijk eens hier.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer