Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Mk01: Denver - rondreis - Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mk01
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Mk01: Denver - rondreis - Denver

Bericht door Mk01 »

Onze camper en vliegreis is geboekt. Als ik het forum zo doorlees was het eigenlijk al te laat (dus misschien wel te duur). Maar ja...we willen toch gaan :wink: .

Ik heb inmiddels een route voor onze reis gemaakt. De route staat enigszins wel vast maar we zitten niet echt vast aan de dagen...ze zijn meer een richtlijn voor onszelf zodat we ook gaan zien wat we willen zien. Een aantal parken/gebieden hebben we tijdens onze huwelijksreis gezien maar we willen deze ook graag aan onze kids laten zien (mesa verde, monument valley, bryce, arches en de grand canyon). De rest is voor ons ook helemaal nieuw.

De route ziet er (tot nu toe) als volgt uit: In groen staan de aanpassingen die ik inmiddels al gedaan heb

dag 1: aankomst Denver
dag 2: Camper ophalen, boodschappen doen, naar Garden of the Gods
dag 3: Garden of the Gods naar Great Sand Dunes 280,5 km, 2 uur 58 min.
dag 4: Great Sand Dunes naar Mesa Verde 357,1 km, 4 uur 42 min.
dag 5: Mesa Verde
dag 6: In de buurt van Mesa Verde, misschien naar Silverton?
dag 7: Mesa Verde naar Monument Valley 226,8 km, 2 uur 45 min.
dag 8: Monument Valley (wat is leuk om te doen/bezichtigen) opgelost, deze dag vervalt
dag 9: Monument Valley naar Grand Canyon (North Rim) 356,3 km 4 uur 16 min
dag 10: Grand Canyon
dag 11: Grand Canyon naar Bryce Canyon 256,5 km 3 uur 30 min.
dag 12: Bryce Canyon (de lus rijden en wandelingen maken)
dag 13: Bryce Canyon (een trail lopen, bv. queens trail/navajotrail)
dag 14: Bryce Canyon naar Arches (Moab) 434 km 5 uur 14 min
dag 15: Arches (rondrit en leuke trail lopen, te warm misschien? wie heeft leuke ideeen)
dag 16: Arches of Moab zelf, ideeen welkom!
dag 17: Arches, via weg 128 (zwemmen in de colorado river) en daarna via weg 10 richting Salt Lake City. Onderweg camping zoeken.
dag 18: via Kennicot Copper mines naar Antelope Island (Great Salt lake). Wat is de beste plek aan het meer om zoutvlaktes te zien en te zwemmen/drijven?
dag 19: Antelope Island naar Craters of the Moon 434 km 4 uur 50 min.
dag 20: Craters of the moon naar Jackson 288,2 km 3 uur 23 min.
dag 21: Jackson naar Yellowstone 125 km 1 uur 40 min.
dag 22: Yellowstone
dag 23: Yellowstone
dag 24: Yellowstone
dag 25: Yellowstone
dag 26: Yellowstone naar Cody 455,3 km 5 uur 15 min.
dag 27: Cody? Zijn hier in de buurt westernstadjes en/of een indianenmuseum te vinden. Indianenmuseum gevonden
dag 28: Cody naar Devils tower 210,6 km, 2 uur 03 min.
dag 29: Devils tower naar Mount Rushmore 195,9 km, 2 uur 08 min
dag 30: Mount Rushmore naar Rocky Mountain N.P. 616,7 km, 6 uur 4 min.
dag 31: Rocky Mountain N.P.
dag 32: Rocky Mountain N.P. naar Denver
dag 33: nog ergens in te voegen
dag 34: nog ergens in te voegen
dag 35: nog ergens in te voegen

Willen jullie eens over de route kijken? Hebben jullie nog wat mooie/leuke/interessante aanvullingen?
We willen ook heel graag wat westernstadjes zien en we zijn heel geinteresseerd in de indianencultuur. Misschien heeft iemand daar nog idee"en voor?
Is het Rocky Mountain N.P. leuk om daar een dag te blijven?
We zitten ook te denken om naar de four corners te gaan (in de buurt van Monument Valley). Is dat de moeite waard?
Ik hoor graag jullie opmerkingen/aanvullingen.
Laatst gewijzigd door Mk01 op 23 jan 2013, 17:41, 9 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Marianne
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Mk01: Denver - rondreis - Denver

Bericht door hke »

Hallo

wij hebben in 2012 ook een rondje in de buurt van Denver gereden met 2 kids van 10 en 12 jr.
Met de auto niet met een camper. Ik kan dus niet overal iets over zeggen.
  • - Moab: Arches. De fiery furnace tour is leuk om te wandelen met kinderen.
    - Raften is ook ontzekkend leuk. Wij hebben dat in 2012 2 keer gedaan. In Yellowstone was de rivier veel ruiger.
    - Waar is Zion?
    - In Cody is een groot western museum.
    - Wij vonden in 2012 het stuk van Yellowstone naar Rapid City en vervolgens naar Denver wel lange afstanden. Ik denk dat je hier nog ergens een dag moet plannen.
succes.
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Dank je wel voor je reactie. Onze kids zijn in juli (we zitten helaas vast aan de schoolvakantie) 12 en 15 jaar.

Zion gaan we deze keer niet bekijken, dat hebben we onze vorige reis gedaan en toen hadden we dit park voldoende bekeken.
Raften klinkt geweldig maar dat durf ik nooit (watje haha)
Ik ga de Fiery furnace tour het het western museum in Cody uitzoeken, ben heel benieuwd. Ik zag op internet dat daar ook een nite rodeo is tijdens de zomermaanden. Is dat iets om te gaan doen?
Groetjes,

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijk lange reis!
Wel jammer van Zion, hebben jullie daar de Narrows ook gelopen? Is echt leuk met kinderen.
Voor Monument Valley heb je geen volle dag nodig. Misschien een tour of een paardrijtocht, maar dat kan in een halve dag. Tussen de GC en bryce zou ik een of 2 nachten Page doen. Voor Bryce is een dag minder ook nog ruim voldoende. Ik zou wat tijd gebruiken voor Capitol Reef. Onderweg is Goblin valley een idee.
Wij deden in 2008 ook de Fiery Furnace Walk, echt een aanrader. Je moet op tijd reserveren. Ik mis bij je planning voor Moab Canyonlands en Dead Horse Point SP. Zie hiervoor en voor Mesa Verde, Zion, Page, Grand Teton, Craters of the Moon, Yellowstone ons 2008-verslag.
Voor het stuk tussen Yellowstone en Denver zou je eens naar ons 2004-verslag kunnen kijken.

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Dank je wel naamgenoot :D voor je uitgebreide aanvulling. We hebben in zion helaas niet de narrows gelopen. Het was toen half oktober en had een rode warning wegens onderkoelingsgevaar. Vanavond toch maar eens even met manlief overleggen of we deze toch niet in de reis op moeten nemen. We vonden het park toen wel mooi (veel gewandeld) maar hoort niet bij onze top 5 van favoriete parken.

Over monument valley zat ik al te twijfelen of dit niet te lang is. Ik haal er een dag tussenuit. Mg je trouwens met een camper de rondrit rijden of moet je een toer boeken? Wat is de prijs daar ongeveer van?

Bryce canyon laat ik onveranderd. Wij hadden tijdens onze vorige reis te weinig aan een dag en ik kan altijd nog schuiven. Wij willen nl. geen standplaatsen reserveren alleen misschien in yellowstone.

Goblin valley en de plekken bij Moab ga ik vanavond eens googelen...dan ga ik ook snuffelen in je reisverhalen.
Groetjes,

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zou bij Monument Valley niet met de camper gaan rondrijden over die hobbelbaan. Valley of the gods en de moki dugway zou ik in de staat waar wij deze vorig jaar april reden wel met een camper ook aandurven overigens.

Ik neem ook aan dat je dag 3 garden of the gods bedoeld ipv valley of the gods trouwens.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Mk01 schreef:
dag 1: aankomst Denver
dag 2: Camper ophalen, boodschappen doen, naar Garden of the Gods
dag 3: Valley of the Gods naar Great Sand Dunes 280,5 km, 2 uur 58 min. Great Sand Dunes is een superleuk park! Probeer een wandeling naar de hoogste duinen te maken. Het is even doorbijten maar dan heb je ook wat. Je kunt hier heerlijk genieten van de zonsondergang of zonsopkomst. Zie 2007 en 2011.
dag 4: Great Sand Dunes naar Mesa Verde 357,1 km, 4 uur 42 min.
dag 5: Mesa Verde. Je kunt hier een begeleide tour doen. Wij vonden de Balcony tour het leukst. We hebben ook de Cliff Palace tour gedaan.
dag 6: In de buurt van Mesa Verde, misschien naar Silverton?
dag 7: Mesa Verde naar Monument Valley 226,8 km, 2 uur 45 min. Ik zou hier niet met de camper de ronde gaan rijden. In 2005 hebben we dit met de minivan gedaan en toen ging dat prima maar later is deze weg een stuk slechter geworden
dag 8: Monument Valley (wat is leuk om te doen/bezichtigen) opgelost, deze dag vervalt
dag 9: Monument Valley naar Grand Canyon (North Rim) 356,3 km 4 uur 16 min
dag 10: Grand Canyon
dag 11: Grand Canyon naar Bryce Canyon 256,5 km 3 uur 30 min.
dag 12: Bryce Canyon (de lus rijden en wandelingen maken)
dag 13: Bryce Canyon (een trail lopen, bv. queens trail) Ik kan je de combinatie van de Queens en Navajotrail van harte aanbevelen. Wij hebben deze trail nog uitgebreid met een stuk van de Peekaboo trail. Hier ons verslag
dag 14: Bryce Canyon naar Arches (Moab) 434 km 5 uur 14 min
dag 15: Arches (rondrit en leuke trail lopen, te warm misschien? wie heeft leuke ideeen) De wandeling in Devils Garden (achterin het park) vonden wij erg mooi. Zie verslag
dag 16: Arches of Moab zelf, ideeen welkom!
dag 17: Arches, via weg 128 (zwemmen in de colorado river) en daarna via weg 10 richting Salt Lake City. Onderweg camping zoeken.
dag 18: via Kennicot Copper mines naar Antelope Island (Great Salt lake). Wat is de beste plek aan het meer om zoutvlaktes te zien en te zwemmen/drijven? Het is erg mooi om 's avonds de zon onder te zien gaan in het meer. Je kunt hier prima drijven. Wij waren bij Bridger Beach. Houdt er wel rekening mee dat er veel vliegjes zitten en dat het stinkt. Ondanks dit alles vonden wij het een geweldige ervaring. Zie 2007
Afbeelding
dag 19: Antelope Island naar Craters of the Moon 434 km 4 uur 50 min.
dag 20: Craters of the moon naar Jackson 288,2 km 3 uur 23 min. Is hier iets leuks te doen? Craters of the Moon is erg leuk om de lavatubes te bezoeken. Vergeet geen zaklamp mee te nemen. Onze ervaringen: 2007, 2009 en 2012. Ook de camping in het park is erg leuk.
dag 21: Jackson naar Yellowstone 125 km 1 uur 40 min.
dag 22: Yellowstone
dag 23: Yellowstone In Yellowstone vinden de kinderen het misschien leuk om te zwemmen. Je kunt dat op 2 plekken in het park: in de Firehole River (2007 en 2009) en Boiling River (2007 en 2012). Het beste kun je even navragen in het Visitor Center of de plekken open zijn. Zo was de Firehole River afgesloten afgelopen zomer vanwege een te hoge waterstand.
dag 24: Yellowstone
dag 25: Yellowstone
dag 26: Yellowstone naar buffalo 455,3 km 5 uur 15 min.
dag 27: Buffalo? Zijn hier in de buurt westernstadjes en/of een indianenmuseum te vinden.
dag 28: Buffalo? naar Devils tower 210,6 km, 2 uur 03 min.
dag 29: Devils tower naar Mount Rushmore 195,9 km, 2 uur 08 min
dag 30: Mount Rushmore naar Rocky Mountain N.P. 616,7 km, 6 uur 4 min.
dag 31: Rocky Mountain N.P. In het Bearlake gebied zijn erg mooie wandelingen. Wij hebben deze gedaan: 2007, 2009 en 2012 waarbij de laatste mijn voorkeur heeft.
dag 32: Rocky Mountain N.P. naar Denver
dag 33: nog ergens in te voegen Je zou kunnen overwegen om nog een tussenstop in Capitol Reef te kunnen maken. De Sulpher Creek wandeling is aan te bevelen.
dag 34: nog ergens in te voegen
dag 35: nog ergens in te voegen
Hopelijk heb je iets aan mijn opmerkingen.

Elly
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Dank je wel voor je geweldige aanvullingen. Ik ga ook jou reisverhalen vanavond helemaal doorspitten :P . Wat fijn!
Devils garden komt zeker op mijn lijstje. Daar zijn we toen helemaal niet aan toegekomen. Wij gingen voor de delicate arch maar het was toen (oktober) nog te warm...zal nu nog wel warmer zijn oeps :wink: .
Ik ga ook nog even snuffelen waar Bridger Beach ligt (maar dat staat vast in 'e'en van je prachtige reisverslagen).

Is er misschien ook iemand in Silverton geweest of in een westernstadje op ' onze' route?
Ik vond de NiteRodeo in Cody, is iemand daar bekend mee?
Groetjes,

Marianne
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Nite of Night Rodeo in Cody.
http://keersmaekers2012midwest.blogspot ... -cody.html
Wij zijn hier in 2012 geweest.
Onze kids vonden het erg spectaculair en wij overigens ook.

succes.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben vorig jaar een korte stop gemaakt in Silverton. Aardig om even te zien. Misschien dat het dorpje Deadwood nog iets voor jullie is? Dat ligt tussen Devils Tower en Mt Rushmore.
Ook de rodeo bij Ruby's Inn is misschien nog een idee? Wij waren hier in 2005.

Elly
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

hke schreef:Nite of Night Rodeo in Cody.
http://keersmaekers2012midwest.blogspot ... -cody.html
Wij zijn hier in 2012 geweest.
Onze kids vonden het erg spectaculair en wij overigens ook.

succes.
Ik heb zojuist jullie reisverslag doorgespit en er veel leuke ideetjes uitgehaald (en een berichtje achtergelaten). Dank je wel voor het delen van je reis.
Groetjes,

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Ik ben een heel eind opgeschoten met alles wat ik/wij willen zien, met dank aan alle schrijvers en schrijfsters van die geweldige reisverhalen!

Ik houd de 3 niet ingevulde dagen zo. Ik heb nog eens even met mijn husband overlegd en wij vinden het allebei niet fijn om alles helemaal vast te leggen. We willen graag de ruimte hebben om ergens korter of juist langer te blijven (meestal is het langer en moeten we onszelf een schop onder de kont geven om door te rijden :wink: )

We gaan zeker proberen de NiteRodeo bij te wonen, het Westernmuseum in Cody staat op de lijst (ben gek om de geschiedenis van indianen-native americans) en zo te zien is Silverton ook echt wel de moeite waard.
De boiling river en firehole river gaan zeker bezocht worden (Luc rilt nu al bij het denken aan eventuele visjes, maar hij heeft net Rivermonsters zitten kijken haha)

Ik heb nog wel een paar vraagjes.
Is het de moeite waard om om te rijden naar 4Corners?
Is er ergens op de route nog een ghosttown, dat lijkt me nu echt iets voor ons...
Welke tour zouden we moeten nemen in Monument Valley? Ik kom daar niet helemaal uit.
Zijn er nog meer tips voor het zien van een zoutvlakte bij Salt Lake? Wij hebben zelf de zoutvlakte in Death valley gezien en vonden dat zo bijzonder dat we zoiets ook aan onze kids willen meegeven.

Ik hoor het graag.
Groetjes,

Marianne
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je zou kunnen overwegen om na Antelope Island niet rechtstreeks naar Craters ot Moon te gaan maar 1 van je overgebleven dagen te spenderen door bijv. een tussenstop te maken in Twin Falls. Je kunt dan de zoutvlakte van Bonneville Salt Flats bezoeken (nr 2 op het kaartje). De volgende dag heb je dan ook meer de tijd om Craters ot Moon te bezoeken voordat je naar Jackson vertrekt.

Afbeelding

Elly
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Dat klinkt ook heel interessant en leuk. Is dat de zoutvlakte waar ook de snelheidsrecords worden behaald? Maar wat is er in Twin Falls te doen/zien?
Groetjes,

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Bedoel je met indianenmuseum in Cody het Buffalo Bill Historical Center? Ik vind dat een "must." Trek er genoeg tijd voor uit, het zijn eigenlijk een stuk of vijf museums.

Als ik jullie was, zou ik meer tijd in de Black Hills blijven. Daar is meer dan alleen Mount Rushmore, o.a. Badlands N.P. en Custer S.P. met de Needles Highway, Iron Mountain Road, Wildlife loop en Sylvan Lake.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Dat is inderdaad de zoutvlakte van de snelheidsrecords. Twin Falls is dan alleen maar een overnachtingsplek.
Wij zijn overigens in 2007 op die vlakte geweest maar zagen toen niks want alles stond onder water. Afgelopen zomer hebben we echter met onze SUV over de vlakte gereden tot groot genoegen van de kinders :D
Hier vind je wat foto's.
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Misschien vinden jullie kinderen het leuk om te goldpannen? Na een tip van Marianne zijn wij dat destijds gaan doen bij Wade's Gold Mill.
Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Mijn kids zijn bijna 12 (heel belangrijk op die leeftijd) en 14. Ik had al contact gehad met mijn naamgenootje mbt. Wade's, maar helaas zijn ze momenteel om gezondheidsredenen gesloten. MaR mijn kids vinden goud zoeken zeker helemaal geweldig, net als banjeren door de wild-westwereld dus ik sta open voor suggesties!
Groetjes,

Marianne
Mk01
Amerika-ontdekker

Bericht door Mk01 »

Jeetje Michelly, wat een gave foto's. Dat is inderdaad wat we zoeken. En dat bord vol gaten, er wordt niet alleen geraced zo te zien. Lijkt me wel iets om er met de camper over te scheuren haha. Hoe hard zou hij gaan? :roll:
Is dit duidelijk aangegeven, welke weg moeten we dan nemen? Ligt het aan weg 80?
Groetjes,

Marianne
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij hebben in 2008 een prachtige rondreis van drie weken met een camper gemaakt Denver-Denver, misschien kan je eens op mijn weblog kijken en er nog wat uithalen, zie onderschrift.
Veel plezier met de voorbereiding!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer