Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Koendelmania: rondreis Zuidwest-Amerika (juni 2013)
-
Koendelmania
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Koendelmania: rondreis Zuidwest-Amerika (juni 2013)
Wij zijn ook een reis Amerika aan het plannen nu (vertrek in Juni), we gaan 3 weken en willen heel graag veel zien maar niet iedere dag 400/500 km rijden.
Onze route ziet er als volgt uit:
Aankomst LA
1 x San Diego
1 x Palm Springs
1 x Lake Havasu
2 x Grand Canyon NP
1 x Page
1 x Zion NP
2 x Las Vegas
1 x Death Valley
2 x Yosemite NP
2 x San Francisco
1 x San Simeon
1 x Santa Barbara
3 x Los Angeles
Wat van deze reis zouden jullie zeker niet doen of wat mist er nog echt? Is Sequoia NP de moeite waard? Is Lake Tahoe de moeite waard? Ik lees wat dingetjes over Bullhead City en in deze topic lees ook Mammoth Lake?
Graag jullie advies, we hebben nog enkele dagen speling...
Gr Harm
Aankomst LA
1 x San Diego
1 x Palm Springs
1 x Lake Havasu
2 x Grand Canyon NP
1 x Page
1 x Zion NP
2 x Las Vegas
1 x Death Valley
2 x Yosemite NP
2 x San Francisco
1 x San Simeon
1 x Santa Barbara
3 x Los Angeles
Wat van deze reis zouden jullie zeker niet doen of wat mist er nog echt? Is Sequoia NP de moeite waard? Is Lake Tahoe de moeite waard? Ik lees wat dingetjes over Bullhead City en in deze topic lees ook Mammoth Lake?
Gr Harm
-
gastxyz
Re: Reis wbrentjes: rondreis West-Amerika (mei-juni 2013)
Wellicht is het handiger hiervoor een eigen topic aan te maken.
* Note mod (Marco):
Bericht afgesplitst en nieuw topic gegeven.
* Note mod (Marco):
Bericht afgesplitst en nieuw topic gegeven.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Koendelmania: rondreis Zuidwest-Amerika (juni 2013)
Het is maar net wat jullie willen zien en doen. Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en andere bezienswaardigheden, en bekijk eens wat andere routes hier, of lees wat reisverslagen.
In jullie opzet begrijp ik die ene nacht San Diego niet. En de stop in Lake Havasu lijkt me niet nodig.
Mammoth Lakes ligt goed voor een tussenstop tuissen Death Valley en Yosemite (zie ons 2004- en 2006-verslag).
Er zijn nog geen tickets geboekt? Hou er rekening mee dat de Tioga Pass begin juni nog gelsoten kan zijn.
Marianne
In jullie opzet begrijp ik die ene nacht San Diego niet. En de stop in Lake Havasu lijkt me niet nodig.
Mammoth Lakes ligt goed voor een tussenstop tuissen Death Valley en Yosemite (zie ons 2004- en 2006-verslag).
Er zijn nog geen tickets geboekt? Hou er rekening mee dat de Tioga Pass begin juni nog gelsoten kan zijn.
Marianne
-
Koendelmania
- Amerika-newbie
Reis Koendelmania: Zuid West Amerika in Juni
Beste lezers en mede reizigers,
We zijn nieuw op dit forum, maar zullen nog vaak hier op aan het lezen zijn. En wat een hoop informatie lees je overal zeg, zoveel dat je steeds meer begint te twijfelen wat nou wel en wat nou niet. Wij zijn Harm (30 jaar) en Glenda (27 jaar), we gaan voor het eerst samen een gave verre rond reis maken.
We zijn nu dus ook een reis Amerika aan het plannen met vertrek in Juni, we gaan 3 weken en willen heel graag veel zien maar niet iedere dag 400/500 km rijden. De vlucht is al geboekt en we komen op zondag avond aan in Los Angeles. We hebben een huurauto vast gelegd via http://www.drive-usa.de (een engelse site van Usareisen.de) overigens heb ik die tip al ergens op dit forum gelezen
Nu hebben we al een kleine opzet van de route gemaakt,
Aankomst LA
1 x San Diego
1 x Palm Springs
1 x Lake Havasu
2 x Grand Canyon NP
1 x Page
1 x Zion NP
2 x Las Vegas
1 x Death Valley
2 x Yosemite NP
2 x San Francisco
1 x San Simeon
1 x Santa Barbara
3 x Los Angeles
Wat van deze reisroute zouden jullie zeker niet doen of wat mist er nog echt? Is Sequoia NP de moeite waard of zie je in Yosemite ook Sequoia bomen? Is Lake Tahoe de moeite waard? Ik lees wat dingetjes over Bullhead City en in deze topic lees ook Mammoth Lake...waar moet ik in een druk weekend echt niet zijn? Moet ik alle hotels van te voren alvast boeken of is dat in Juni prima te doen ter plaatsen? Heeft iemand ervaring met kortingscoupons(voor hotels) bij restaurants of informatie centra. We willen een mooie afwisseling van natuur en gave steden. En bijzondere plekjes in San Francisco of Los Angeles zijn ook welkom
Gr Harm en Glenda
We zijn nieuw op dit forum, maar zullen nog vaak hier op aan het lezen zijn. En wat een hoop informatie lees je overal zeg, zoveel dat je steeds meer begint te twijfelen wat nou wel en wat nou niet. Wij zijn Harm (30 jaar) en Glenda (27 jaar), we gaan voor het eerst samen een gave verre rond reis maken.
We zijn nu dus ook een reis Amerika aan het plannen met vertrek in Juni, we gaan 3 weken en willen heel graag veel zien maar niet iedere dag 400/500 km rijden. De vlucht is al geboekt en we komen op zondag avond aan in Los Angeles. We hebben een huurauto vast gelegd via http://www.drive-usa.de (een engelse site van Usareisen.de) overigens heb ik die tip al ergens op dit forum gelezen
Aankomst LA
1 x San Diego
1 x Palm Springs
1 x Lake Havasu
2 x Grand Canyon NP
1 x Page
1 x Zion NP
2 x Las Vegas
1 x Death Valley
2 x Yosemite NP
2 x San Francisco
1 x San Simeon
1 x Santa Barbara
3 x Los Angeles
Wat van deze reisroute zouden jullie zeker niet doen of wat mist er nog echt? Is Sequoia NP de moeite waard of zie je in Yosemite ook Sequoia bomen? Is Lake Tahoe de moeite waard? Ik lees wat dingetjes over Bullhead City en in deze topic lees ook Mammoth Lake...waar moet ik in een druk weekend echt niet zijn? Moet ik alle hotels van te voren alvast boeken of is dat in Juni prima te doen ter plaatsen? Heeft iemand ervaring met kortingscoupons(voor hotels) bij restaurants of informatie centra. We willen een mooie afwisseling van natuur en gave steden. En bijzondere plekjes in San Francisco of Los Angeles zijn ook welkom
Gr Harm en Glenda
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Re: Reis Koendelmania: Zuid West Amerika in Juni
In grote lijnen wel mooi, maar misschien toch nog voor verbetering vatbaar
Persoonlijk zou ik:
- San diego overslaan en 2 nachten besparen op het stuk tussen LA en GC,
- slechts één nacht aan de GC blijven,
- ZEKER Bryce opnemen !,
- nachtje extra bij Zion om zowel de Narrows als Angels landing te wandelen
- een nachtje tussen DV en Yosemite invoegen, bv. in Lee Vining,
- nachtje SF méér,
- Monterey en Cambria ipv San Simeon en Santa Barbara,
- nachtje LA minder.
En ivm jouw vragen:
Lake tahoe: mag je vergeten voor eerste reis,
Mariposa grove is een heel mooi Sequoia-bos in Yosemite,
Mammoth lake (niet ver van Lee Vining) schijnt een mooie plaats te zijn voor een overnachting tussen DV en Yosemite.
LV als het kan vermijden op vrijdag- en zaterdagnacht.
Persoonlijk zou ik:
- San diego overslaan en 2 nachten besparen op het stuk tussen LA en GC,
- slechts één nacht aan de GC blijven,
- ZEKER Bryce opnemen !,
- nachtje extra bij Zion om zowel de Narrows als Angels landing te wandelen
- een nachtje tussen DV en Yosemite invoegen, bv. in Lee Vining,
- nachtje SF méér,
- Monterey en Cambria ipv San Simeon en Santa Barbara,
- nachtje LA minder.
En ivm jouw vragen:
Lake tahoe: mag je vergeten voor eerste reis,
Mariposa grove is een heel mooi Sequoia-bos in Yosemite,
Mammoth lake (niet ver van Lee Vining) schijnt een mooie plaats te zijn voor een overnachting tussen DV en Yosemite.
LV als het kan vermijden op vrijdag- en zaterdagnacht.
-
Koendelmania
- Amerika-newbie
Dank je wel alvast voor je reactie,
Mijn vraag is dan nu weer:
- Is 1 nacht Grand Canyon echt voldoende (willen graag een heli vlucht doen)
- De afstand tussen Los Angeles en GC is toch wel 700 km (is dat niet veel om op 1 dag te rijden)
- Ik heb inderdaad al ergens gelezen dat LA geen aanrader is voor veel nachten, mits je 1 dag al besteed aan Universal Studio. Maar nu heb ik nog enkele dagen over, waar zou ik die in kunnen passen dan?
- Twijfel een beetje of wij persoonlijk Zion NP ook echt 2 dagen willen doen, de reistijd tussen Bryce en Zion is niet zo veel toch?
Zie hieronder de optie voor een nieuwe route:
Zo - LA aankomst in de avond
Ma - Lake Havasu City of Bullhead City of Palm Springs
Di - Tusayan (Grand Canyon)
Wo - Page
Do - Bryce NP
Vr - Zion NP
Za - Zion NP
Zo - Las Vegas
Ma - Las Vegas
Di - Death Valley NP
Wo - Lee Vinning of Bishop
Do - Yosemite NP
Vr - Yosemite NP
Za - San Francisco
Zo - San Francisco
Ma - San Francisco
Di - Monterey
Wo - Cambria
Do -
Vr - LA
Za - LA
Zo - Naar Nederland
Zou graag is willen weten wat u hiervan vindt?
Groetjes Harm en Glenda
Mijn vraag is dan nu weer:
- Is 1 nacht Grand Canyon echt voldoende (willen graag een heli vlucht doen)
- De afstand tussen Los Angeles en GC is toch wel 700 km (is dat niet veel om op 1 dag te rijden)
- Ik heb inderdaad al ergens gelezen dat LA geen aanrader is voor veel nachten, mits je 1 dag al besteed aan Universal Studio. Maar nu heb ik nog enkele dagen over, waar zou ik die in kunnen passen dan?
- Twijfel een beetje of wij persoonlijk Zion NP ook echt 2 dagen willen doen, de reistijd tussen Bryce en Zion is niet zo veel toch?
Zie hieronder de optie voor een nieuwe route:
Zo - LA aankomst in de avond
Ma - Lake Havasu City of Bullhead City of Palm Springs
Di - Tusayan (Grand Canyon)
Wo - Page
Do - Bryce NP
Vr - Zion NP
Za - Zion NP
Zo - Las Vegas
Ma - Las Vegas
Di - Death Valley NP
Wo - Lee Vinning of Bishop
Do - Yosemite NP
Vr - Yosemite NP
Za - San Francisco
Zo - San Francisco
Ma - San Francisco
Di - Monterey
Wo - Cambria
Do -
Vr - LA
Za - LA
Zo - Naar Nederland
Zou graag is willen weten wat u hiervan vindt?
Groetjes Harm en Glenda
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Kijk even wat je precies in Zion wil doen. Zion is eerder 'doen' dan 'zien'. Zoek even op "narrows" en "Angels Landing", daarmee vul je dik een halve dag. Je zou inderdaad kunnen opteren om op tijd in Bryce te vertrekken, snamiddags bv de Narrows te wandelen en daag nadien Angels Landing (of Observation Point als waardig alternatief). Goed voor de kuiten, maar jullie zijn jong
Die helicoptertocht moet wel lukken met één nachtje GC. Ik weet ook niet of de rest (uitzichtpunten, eventueel stukje te voet naar beneden) nog de moeite loont als je die helicoptervlucht hebt genomen. Maar het is niet dat je je gaat vervelen met 2 nachten GC hoor.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Topics samengevoegd aangezien ze over dezelfde reis gaan.
Groetjes,
Carine
Carine
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
als je maandags maar naar Palm Springs gaat moet je die ene dag zeker aan de Grand Canyon geven. Anders dan rij je er bijna de hele dag naartoe en moet je de volgende dag al gelijk weer door naar Page. De afstand is dan wel wat te groot om het even goed te bekijken. Aan 2 halve dagen heb je, mits je de canyon in gaat wandelen wel een goed beeld. Wij kwamen wel van de andere kant (monument valley) maar hebben die dag de highlights gedaan en de volgende ochtend de vlucht over de grand canyon en zijn toen doorgereden richting Las Vegas en we hebben het idee dat we gedaan en gezien hebben waarvoor we kwamen.
LA zijn de meningen erg over verdeeld. De een vind het er geweldig en de ander is die megaverkeersinfarct, wat die stad gewoon is, na 1 dag al kotsbeu
LA zijn de meningen erg over verdeeld. De een vind het er geweldig en de ander is die megaverkeersinfarct, wat die stad gewoon is, na 1 dag al kotsbeu
-
Koendelmania
- Amerika-newbie
hey hey, bedankt allemaal voor de reacties.....toch blijven er wat vragen aan mijn kant,
- Aller eerst wat is jullie mening over San Diego? wel of niet de moeite waard of is het echt alleen Sea World wat er leuk aan is, ik dacht zelf dat het misschien wel interresant is om bij de grens overgang naar Mexico te gaan kijken????
- Als ik dan mijn route vanaf LA of misschien San Diego naar de Grand Canyon zou gaan maken, dit vindt ik zelf ook te ver om in 1 dag te rijden, wat zou dan een leuke tussen stop zijn? Ik lees in verschillende boeken en forums Lake Havasu, Palm Spings, Bullhead City, Klingman, Seligman, Sedona, Flagstaff...graag jullie ervaringen
- En wat is een mooie plaats om aan de zuidkant van de Grand Canyon te overnachten?
Groetjes Harm en Glenda
- Aller eerst wat is jullie mening over San Diego? wel of niet de moeite waard of is het echt alleen Sea World wat er leuk aan is, ik dacht zelf dat het misschien wel interresant is om bij de grens overgang naar Mexico te gaan kijken????
- Als ik dan mijn route vanaf LA of misschien San Diego naar de Grand Canyon zou gaan maken, dit vindt ik zelf ook te ver om in 1 dag te rijden, wat zou dan een leuke tussen stop zijn? Ik lees in verschillende boeken en forums Lake Havasu, Palm Spings, Bullhead City, Klingman, Seligman, Sedona, Flagstaff...graag jullie ervaringen
- En wat is een mooie plaats om aan de zuidkant van de Grand Canyon te overnachten?
Groetjes Harm en Glenda
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Wij vonden San Diego zeker de moeite waard. Niet zozeer de stad zelf, daar vonden we niet zoveel aan hoewel het leuk is om uit eten te gaan of voor een rondrit. We zijn ook niet naar Sea World of de Zoo geweest. Wat wij gedaan hebben en ik heel erg aanraad is Cabrillo National Monument (magnifieke uitzichten) en een begeleide boottocht met een eigen speedboatje (allemaal achter de gids aan, bij ons toevallig "prive tour") - zie ons 2011 maart reisverslag de eerste dag
-
Laura&Edwin
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En Kingman is een aardige plek om te overnachten. Je kunt dan vroeg bij de GC zijn. In Kingman zijn genoeg hotels en je kunt daar zowel vanuit Lake Havasu als richting Seligman route 66 oppakken als je dat zou willen. Anders ligt er een interstate voor je uitgerold.
Om te overnachten aan de zuidkant van GC zou ik Tusayan kiezen. Je hoeft dan niet veel te reizen naar het 'gat in de grond', zoals mijn zoon het noemt
. Tusayan ligt letterlijk voor de deur. De eerstvolgende plaats is Wiliams en dat is toch al gauw een uur extra rijden. Dat is zonde van je vakantiedag (je moet immers ook weer terug) en in dat uur extra wordt de rij auto's voor de ingang van het park alleen maar langer als je pech hebt.
Om te overnachten aan de zuidkant van GC zou ik Tusayan kiezen. Je hoeft dan niet veel te reizen naar het 'gat in de grond', zoals mijn zoon het noemt
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014
Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het wordt hier meestal afgeraden om daar de grens over te gaan. Je kunt eens Tijuana opzoeken met de zoekfunctie, dan vind je daar wel wat topics over. San Diego is een prettige stad maar als je tijd beperkt is zou ik persoonlijk San Diego niet in mijn planning opnemen.Koendelmania schreef:- Aller eerst wat is jullie mening over San Diego? wel of niet de moeite waard of is het echt alleen Sea World wat er leuk aan is, ik dacht zelf dat het misschien wel interresant is om bij de grens overgang naar Mexico te gaan kijken????
Het is een tussenstop, en zo zou ik het ook beschouwen, geen doel op zich. Kijk hoever je komt. Iets vastleggen is waarschijnlijk niet nodig. Ik zou vooral kijken naar hoe je die afstand wilt indelen en hoeveel tijd je voor de GC wilt uitrekken. Kijk eens wat je daar wilt doen naast de helikoptervlucht.Koendelmania schreef: - Als ik dan mijn route vanaf LA of misschien San Diego naar de Grand Canyon zou gaan maken, dit vindt ik zelf ook te ver om in 1 dag te rijden, wat zou dan een leuke tussen stop zijn?
Ik vind het zelf erg mooi om in het park te zitten, dan zit je aan de rim of op loopafstand van de rim (Maswik Lodge, Yavapai Lodge). Kijk eens op http://www.xanterra.com voor de mogelijkheden. Ik zou zeker niet te lang wachten met reserveren. Mocht je nog wilen schuiven dan kun je altijd nog gratis annuleren. Misschien heb je iets aan mijn 2011-verslag voor de accommodatie daar, en voor de indeling van ons bezoek. Op de NPS-site (bij view park map links onderaan) kun je een kaart vinden van de South Rim (Grand Canyon Village) met de ligging van de lodges.Koendelmania schreef:
Dat reserveren geldt ook voor Yosemite als je in het park zelf wilt overnachten en vermoedelijk zal het buiten het park ook wel snel vol raken.
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bright Angel Lodge ligt 60 stappen van de South Rim. Wel een beetje primitief (geen airco en geen tv), maar niet duurder dan een ander hotel. In Tusayan liggen ook diverse hotels, schijnt dat je bij sommige erg vroeg wakker gemaakt wordt door de helicopters. (maar zo valt overal wel iets over te zeggen)
-
Koendelmania
- Amerika-newbie
Hallo daar ben ik weer,
wat een goeie reacties allemaal en wat een hoop tips. Ik heb onze route wat gewijzigd her en der en ook mede met tips op dit forum en wat ik verder nog gelezen heb, denk ik dat we de route zo gaan rijden, mochten we dingen gaan missen of echt te kort vinden, dan zullen we genoodzaakt zijn volgend jaar terug te komen
. Ik zou graag over deze (definitieve) route nog even jullie mening willen en daarbij gelijk de vraag is het verstandig om alle hotels van te voren te boeken of heb je daar keuze genoeg? Zijn jullie bekend met coupons die in restaurants en visitors centers liggen om een hotel te boeken?
En we zouden graag wat bijzondere dingen willen weten die we moete gaan zien die niet in de reisgidsen staan!
Dit is onze route:
Zo LA (Aankomst)
Ma San Diego
Di Lake Havasu
Wo Sedona
Do Grand Canyon
Vr Page
Za Bryce NP
Zo Zion NP
Ma Las Vegas
Di Las Vegas
Wo Death Valley
Do Bishop
Vr Yosemite NP
Za Yosemite NP
Zo San Francisco
Ma San Francisco
Di San Francisco
Wo Monterey
Do Pismo Beach
Vr LA
Za LA
Zo Home
Oh en zou iemand een alternatief weten voor als de Tioga Pass nog dicht mocht zijn!
Voor de duidelijkheid, we gaan 9-juni en vertrekken weer op 30-juni
Groetjes Harm en Glenda
wat een goeie reacties allemaal en wat een hoop tips. Ik heb onze route wat gewijzigd her en der en ook mede met tips op dit forum en wat ik verder nog gelezen heb, denk ik dat we de route zo gaan rijden, mochten we dingen gaan missen of echt te kort vinden, dan zullen we genoodzaakt zijn volgend jaar terug te komen
En we zouden graag wat bijzondere dingen willen weten die we moete gaan zien die niet in de reisgidsen staan!
Dit is onze route:
Zo LA (Aankomst)
Ma San Diego
Di Lake Havasu
Wo Sedona
Do Grand Canyon
Vr Page
Za Bryce NP
Zo Zion NP
Ma Las Vegas
Di Las Vegas
Wo Death Valley
Do Bishop
Vr Yosemite NP
Za Yosemite NP
Zo San Francisco
Ma San Francisco
Di San Francisco
Wo Monterey
Do Pismo Beach
Vr LA
Za LA
Zo Home
Oh en zou iemand een alternatief weten voor als de Tioga Pass nog dicht mocht zijn!
Voor de duidelijkheid, we gaan 9-juni en vertrekken weer op 30-juni
Groetjes Harm en Glenda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jullie op 9 juni vertrekken zijn jullie volgens dit schema op 21 juni bij de Tioga Pass. Normaal gesproken zal die dan open zijn. Het lijkt me niet nodig om nu al naar alternatieven te kijken. Ergens in mei wordt het wel duidelijk of het gaat lukken of niet.
Ik begrijp niet zo goed waarom jullie aan die ene nacht San Diego blijven vasthouden. Die dag kun je beter ergens onderweg gebruiken want het is nu erg onrustig vind ik. Een park als Zion is erg mooi om een nacht langer te blijven. Ook bij de Grand Canyon zou je een extra dag kunnen nemen, bijvoorbeeld in plaats van de overnachtingen in Lake Havasu en Sedona.
In plaats van Bishop zou je ook in Lee VIning of Mammoth Lakes kunnen overnachten. Dan heb je weer meer tijd voor de Tioga Road.
Heb je al iets in Yosemite gereserveerd? Dat zal zeker moeten, en ook de Grand Canyon zou ik reserveren. Maar dat had ik al gezegd.
Ik zou overwegen om de 2 dagen LA in het begin te doen zodat je na het weekend in Yosemite aankomt. Of kijk eens hoe de weekenden vallen en wat de accommodatiemogelijkheden zijn als je de route andersom doet.
Dit is zoals ik het zou doen:
Zo LA (Aankomst)
Ma Kingman
Di Grand Canyon
Wo Grand Canyon
Do Page
Vr Bryce
Za Zion
Zo Zion
Ma Las Vegas
Di Las Vegas
Wo Death Valley
Do Lee Vining
Vr Yosemite NP
Za Yosemite NP
Zo San Francisco
Ma San Francisco
Di San Francisco
Wo Monterey
Do Pismo Beach
Vr LA
Za LA
Zo Home
Marianne
Ik begrijp niet zo goed waarom jullie aan die ene nacht San Diego blijven vasthouden. Die dag kun je beter ergens onderweg gebruiken want het is nu erg onrustig vind ik. Een park als Zion is erg mooi om een nacht langer te blijven. Ook bij de Grand Canyon zou je een extra dag kunnen nemen, bijvoorbeeld in plaats van de overnachtingen in Lake Havasu en Sedona.
In plaats van Bishop zou je ook in Lee VIning of Mammoth Lakes kunnen overnachten. Dan heb je weer meer tijd voor de Tioga Road.
Heb je al iets in Yosemite gereserveerd? Dat zal zeker moeten, en ook de Grand Canyon zou ik reserveren. Maar dat had ik al gezegd.
Ik zou overwegen om de 2 dagen LA in het begin te doen zodat je na het weekend in Yosemite aankomt. Of kijk eens hoe de weekenden vallen en wat de accommodatiemogelijkheden zijn als je de route andersom doet.
Dit is zoals ik het zou doen:
Zo LA (Aankomst)
Ma Kingman
Di Grand Canyon
Wo Grand Canyon
Do Page
Vr Bryce
Za Zion
Zo Zion
Ma Las Vegas
Di Las Vegas
Wo Death Valley
Do Lee Vining
Vr Yosemite NP
Za Yosemite NP
Zo San Francisco
Ma San Francisco
Di San Francisco
Wo Monterey
Do Pismo Beach
Vr LA
Za LA
Zo Home
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 jan 2013, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Koendelmania
- Amerika-newbie
Hallo Marianne,
We willen San Diego er in houden omdat we daar naar Seaworld, San Diego Padres(Baseball) en Cabrillo National Monument willen gaan als dat haalbaar is en misschien nog een blik werpen op de mexicaanse grans, vanaf daar is het een goeie 850km naar Grand Canyon(Tusayan) en dat vinden we te ver, de tussen stop in Lake Havasu City leek ons daarom een mooie stop, zodat we op de weg daar naartoe nog een tussenstop bij Joshua Tree Park kunnen maken en na vertrek vanuit Lake Havasu City om een stukje Route 66 te kunnen rijden richting Sedona. Sedona leek ons weer een leuke stop vanwege deze link: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... edona.html (of we daadwerkelijk in Sedona blijven overnachten weet ik nog zeker)
Vanaf Sedona is het maar een kleine 200km dus kunnen we redelijk vroeg in de middag in Grand Canyon NP aankomen, zodat we daar een middag en avond kunnen vertoeven en de volgende ochtend een helikopter vlucht kunnen maken. (volgens andere forum leden geeft dat een erg goede indruk van de Grand Canyon). We zijn nog aan het twijfelen of we 1 dag Bryce NP en 1 dag Zion NP doen of alleen Zion NP (2 dagen). Lee Vinning is inderdaad misschien wel een betere optie dan Bishop. Nog een aanrader berteffende een hotel in Lee Vinning? Ik heb al is bekeken of het loont om de route andersom te rijden maar dan kom je nog vaak in de weekende bij nationale parken terecht(dus dat wordt gewoon accepteren haha).
Is het volgens u alleen noodzakelijk om rondom de NP een hotel te reserveren of is dat misschien in Juni overal verstandig?
Groetjes Harm en Glenda
We willen San Diego er in houden omdat we daar naar Seaworld, San Diego Padres(Baseball) en Cabrillo National Monument willen gaan als dat haalbaar is en misschien nog een blik werpen op de mexicaanse grans, vanaf daar is het een goeie 850km naar Grand Canyon(Tusayan) en dat vinden we te ver, de tussen stop in Lake Havasu City leek ons daarom een mooie stop, zodat we op de weg daar naartoe nog een tussenstop bij Joshua Tree Park kunnen maken en na vertrek vanuit Lake Havasu City om een stukje Route 66 te kunnen rijden richting Sedona. Sedona leek ons weer een leuke stop vanwege deze link: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... edona.html (of we daadwerkelijk in Sedona blijven overnachten weet ik nog zeker)
Vanaf Sedona is het maar een kleine 200km dus kunnen we redelijk vroeg in de middag in Grand Canyon NP aankomen, zodat we daar een middag en avond kunnen vertoeven en de volgende ochtend een helikopter vlucht kunnen maken. (volgens andere forum leden geeft dat een erg goede indruk van de Grand Canyon). We zijn nog aan het twijfelen of we 1 dag Bryce NP en 1 dag Zion NP doen of alleen Zion NP (2 dagen). Lee Vinning is inderdaad misschien wel een betere optie dan Bishop. Nog een aanrader berteffende een hotel in Lee Vinning? Ik heb al is bekeken of het loont om de route andersom te rijden maar dan kom je nog vaak in de weekende bij nationale parken terecht(dus dat wordt gewoon accepteren haha).
Is het volgens u alleen noodzakelijk om rondom de NP een hotel te reserveren of is dat misschien in Juni overal verstandig?
Groetjes Harm en Glenda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je naar Seaworld wilt, en naar de grens (wat ik nog nooit iemand hier heb zien aanbevelen) etc dan heb je naar mijn idee niet voldoende aan 1 overnachting in SD. Wij waren voor Seaworld al een hele dag kwijt. Het is inderdaad geen goed idee om in 1 dag van SD naar de GC te rijden, maar twee tussenstops is ook weer niet nodig. Ik ben zelf iemand die liever eens wat langer rijdt en dan wat meer tijd op een plek blijft waar veel te zien is, dan elke dag een stukje rijden, maar dat is natuurlijk iets heel persoonlijks.
Het zou jammer zijn om Bryce te laten vallen, dat is een uniek park. Als ik moest kiezen tussen 2 stops op het stuk SD - GC of 1 stop en een nacht Bryce dan zou ik zeker voor die laatste optie gaan.
Het reserveren is zeker voor de parken noodzakelijk, en Page is ook wel handig om vast te leggen. Ik heb geen ervaring met motels in Lee VIning, maar wel met de Motel6 in Mammoth Lakes. Eenvoudig maar heel betaalbaar (zie ons 2004- en 2006-verslag).
Marianne
Het zou jammer zijn om Bryce te laten vallen, dat is een uniek park. Als ik moest kiezen tussen 2 stops op het stuk SD - GC of 1 stop en een nacht Bryce dan zou ik zeker voor die laatste optie gaan.
Het reserveren is zeker voor de parken noodzakelijk, en Page is ook wel handig om vast te leggen. Ik heb geen ervaring met motels in Lee VIning, maar wel met de Motel6 in Mammoth Lakes. Eenvoudig maar heel betaalbaar (zie ons 2004- en 2006-verslag).
Marianne
-
jerommeke10
- Amerikakenner
Virginia Creek Settlement, iets boven Lee Vining, is wel leuk als je niet op luxe gesteld bent. Het ligt ideaal om in de voormiddag nadien Bodie te bezoeken. Dichter bij Bodie vind je niet, en het eten was er heel lekker. Nogmaals, geen luxe maar ik zou er wel teruggaan.Lee Vinning is inderdaad misschien wel een betere optie dan Bishop. Nog een aanrader berteffende een hotel in Lee Vinning?
Wij zaten in een twee-kamer cottage van de Lakeview Lodge.Koendelmania schreef: Lee Vinning is inderdaad misschien wel een betere optie dan Bishop. Nog een aanrader berteffende een hotel in Lee Vinning?
Niets op aan te merken. Er is op wandelafstand een klein supermarktje en wasserette.
We bezochten Bodie vanuit Lee Vining, maar voorts vond ik Mono Lake en z'n tufa's een heel rustgevende plaats.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4471 Weergaves
-
Laatste bericht door Glorious
-
- 30 Reacties