Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Must See, tijdens onze route? Wie heeft er tips?
-
Marion & Joost
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Must See, tijdens onze route? Wie heeft er tips?
Hoi,
Wij gaan van 29 juli t/m 21 augustus een rondreis maken door Washington en Oregon.
Hier onder een overzicht van onze route, alle hotels etc zijn al geboekt. Onze route kan daardoor niet meer veranderen.
Maar tijdens de trip hebben we tijd genoeg om wat uitstapjes te maken.
Dag 1 -> Amsterdam naar Bainbridge island (over met de ferry vanuit Seattle) (7853km)
Dag 2 -> Bainbridge island naar Port Angeles (115km)
Dag 3 -> Port Angeles naar Quinalt (200km)
Dag 4 -> Quinalt naar Astoria (200km)
Dag 5 -> Astoria naar Portland (150km)
Dag 6 -> Portland
Dag 7 -> Portland
Dag 8 -> Portland naar Newport (via Tillamook) (240km)
Dag 9 -> Newport naar North Bend (150km)
Dag 10 -> North Bend naar Crescent city (220km) (vanaf hier willen we nog even door rijden naar Redwood Forest is ca 70km)
Dag 11 -> Cresent city naar Prospect (Crater lake) (225km)
Dag 12 -> Prospect
Dag 13 -> Prospect naar Bend (210km)
Dag 14 -> Bend naar Hood river (225km)
Dag 15 -> Hoodriver naar Ashford (via Mt Helens NF-25) (230km)
Dag 16 -> Ashford (Mt Rainier)
Dag 17 -> Ashford naar Seattle (130km)
Dag 18 -> Seattle
Dag 19 -> Seattle
Dag 20 -> Seattle
Dag 21 -> Seattle
Dag 22 -> Seattle
Dag 23 -> Seattle
Dag 24 -> Seattle naar Amsterdam
Wie heeft er informatie over deze reis en wat we echt niet mogen missen tijdens deze trip?
Tijdens onze route zitten er ook een aantal nationale parken in, wat moeten we daar over weten?
Wij horen het graag
Marion & Joost
Wij gaan van 29 juli t/m 21 augustus een rondreis maken door Washington en Oregon.
Hier onder een overzicht van onze route, alle hotels etc zijn al geboekt. Onze route kan daardoor niet meer veranderen.
Maar tijdens de trip hebben we tijd genoeg om wat uitstapjes te maken.
Dag 1 -> Amsterdam naar Bainbridge island (over met de ferry vanuit Seattle) (7853km)
Dag 2 -> Bainbridge island naar Port Angeles (115km)
Dag 3 -> Port Angeles naar Quinalt (200km)
Dag 5 -> Astoria naar Portland (150km)
Dag 6 -> Portland
Dag 7 -> Portland
Dag 8 -> Portland naar Newport (via Tillamook) (240km)
Dag 9 -> Newport naar North Bend (150km)
Dag 10 -> North Bend naar Crescent city (220km) (vanaf hier willen we nog even door rijden naar Redwood Forest is ca 70km)
Dag 11 -> Cresent city naar Prospect (Crater lake) (225km)
Dag 12 -> Prospect
Dag 13 -> Prospect naar Bend (210km)
Dag 14 -> Bend naar Hood river (225km)
Dag 15 -> Hoodriver naar Ashford (via Mt Helens NF-25) (230km)
Dag 16 -> Ashford (Mt Rainier)
Dag 17 -> Ashford naar Seattle (130km)
Dag 18 -> Seattle
Dag 19 -> Seattle
Dag 20 -> Seattle
Dag 21 -> Seattle
Dag 22 -> Seattle
Dag 23 -> Seattle
Dag 24 -> Seattle naar Amsterdam
Wie heeft er informatie over deze reis en wat we echt niet mogen missen tijdens deze trip?
Tijdens onze route zitten er ook een aantal nationale parken in, wat moeten we daar over weten?
Wij horen het graag
Marion & Joost
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Must See, tijdens onze route? Wie heeft er tips?
Misschien kunnen jullie voor de parken wat tips uit ons 2006-verslag halen.
Wat gaan julile allemaal in Seattle doen?
Marianne
Wat gaan julile allemaal in Seattle doen?
Marianne
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Voor dit gedeelte van het Olympic National park trek je naar mijn mening iets te weinig tijd uit. De afstand is alleen 200km enkele reis als je in het park niets gaat bezoeken. Maar als je iets wil doen, ben je veel extra reistijd kwijt. Vanaf de hoofdweg naar de waterval Sol Duc is al een half uur rijden enkele reis. Dan moet je de wandeling nog maken, en weer terugrijden. Hetzelfde geldt ook bij alle stranden, bij Hoh Rain forest. Al die punten kosten je dus ongeveer een uur reistijd extra, zo ongeveer per punt/bezienswaardigheid. Heb je daar rekening mee gehouden? Ik denk dat het beter is om te overnachten in Forks, en dan van Forks naar Astoria te rijden, dan heb je een betere verdeling van de tijd.Marion & Joost schreef:Dag 3 -> Port Angeles naar Quinalt (200km)
En gaan jullie de Columbia River Gorge niet bekijken? Zo jammer, dat is echt een parel in die regio! Ik denk dat je een dag Portland daaraan moet opofferen. Ik vond Portland bovendien niet zo bijzonder, aan 1 dag heb je meer dan genoeg. Het is wel een aardige stad, maar valt helemaal in het niet bij Seattle.
Dat jullie zo lang naar Seattle gaan is helemaal super! Die tijd gaan jullie daar gemakkelijk omkrijgen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mooie reis en jullie nemen de tijd voor alles. Misschien, zoals Jasmino ook schreef, nog nog een dag extra voor Olympic NP. Ook voor Columbia River Gorge nemen jullie geen tijd, zou ik wel doen. Zie ook ander forum item columbia river gorge national scenic area. Staat ook op ons verlanglijstje van dit jaar.
Succes met de planning en voorbereiding. Klaas
Succes met de planning en voorbereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Port Angeles- Quinault.
Ik zou deze dag vroeg vertrekken en dan via Lake Crescent naar Forks rijden.
Bij Forks even een uitsapje maken naar Rialto Beach voor een korte wandeling op dit mooie strand.
Dan naar Hoh Rainforrest rijden waar je een korte trail kunt lopen, bijvoorbeeld de "Hall of the Mosses Trail" Daarna verder rijden naar Lake Quinault.
Om een idee te krijgen van deze route zie ons reisverslag Canada en USA 2008 (dag 23,24 en 25)
Als je in Portland bent zou ik inderdaad een paar uurtjes gebruiken om een stuk van de Columbia River Gorge te rijden, vooral de Multnomah Falls zijn mooi (zie ons verslag
Ik zou deze dag vroeg vertrekken en dan via Lake Crescent naar Forks rijden.
Bij Forks even een uitsapje maken naar Rialto Beach voor een korte wandeling op dit mooie strand.
Dan naar Hoh Rainforrest rijden waar je een korte trail kunt lopen, bijvoorbeeld de "Hall of the Mosses Trail" Daarna verder rijden naar Lake Quinault.
Om een idee te krijgen van deze route zie ons reisverslag Canada en USA 2008 (dag 23,24 en 25)
Als je in Portland bent zou ik inderdaad een paar uurtjes gebruiken om een stuk van de Columbia River Gorge te rijden, vooral de Multnomah Falls zijn mooi (zie ons verslag
-
Jurassic Mark
- Amerika-newbie
Hey, misschien een beetje een late reactie maar ik zou persoonlijk zelf ook in Jacksonville Or gaan kijken. Dat is een heel leuk plaatsje waar het ''wilde westen'' nog duidelijk zichtbaar is. Er is een heel stijlvol hotel wat wel een paar duiten kost maar je een onvergetelijke nacht geeft. Mocht je daarheen gaan moet je ook echt een rondje over de begraafplaats lopen.
Daarnaast is North Bend/Snoqualmie Wa ook leuk. Daar kun je Twedes Cafe bezoeken wat dan weer bekend is geworden als de Double R Diner in Twin Peaks. Veel leuke foto's en memorabilia van de serie te zien en te koop.
In Bend Or heb je het High Desert Museum wat heel leuk en educatief is. En daar vlakbij heb je ook de Lava Tube caves.
Mocht je er nog tijd voor hebben zou ik ook zeker een uitstapje maken naar Clear Lake in California. Het is het helderste meer wat je ooit gezien hebt, ideaal voor vissen, roeien en andere leuke dingen (het is ijskoud smeltwater dus zwemmen kan maar is niet aan te raden) en het heeft versteende bomen net onder de waterspiegel.
En als je naar Mt Hood gaat moet je ook zeker even gaan lunchen in de Timberline Lodge. Het hotel waarvan de buitenkant werd gebruikt voor de film ''The Shining''.
Mocht je nog meer willen weten dan kan ik je best meer tips geven. Veel plezier iig.
Daarnaast is North Bend/Snoqualmie Wa ook leuk. Daar kun je Twedes Cafe bezoeken wat dan weer bekend is geworden als de Double R Diner in Twin Peaks. Veel leuke foto's en memorabilia van de serie te zien en te koop.
In Bend Or heb je het High Desert Museum wat heel leuk en educatief is. En daar vlakbij heb je ook de Lava Tube caves.
Mocht je er nog tijd voor hebben zou ik ook zeker een uitstapje maken naar Clear Lake in California. Het is het helderste meer wat je ooit gezien hebt, ideaal voor vissen, roeien en andere leuke dingen (het is ijskoud smeltwater dus zwemmen kan maar is niet aan te raden) en het heeft versteende bomen net onder de waterspiegel.
En als je naar Mt Hood gaat moet je ook zeker even gaan lunchen in de Timberline Lodge. Het hotel waarvan de buitenkant werd gebruikt voor de film ''The Shining''.
Mocht je nog meer willen weten dan kan ik je best meer tips geven. Veel plezier iig.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2440 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 24 Reacties