Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 3

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Isaatje
Amerika-ontdekker

Re: Uitleg&Vragen Priceline/Hotwire 3

Bericht door Isaatje »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over Hotwire. We willen proberen een leuk hotelletje te scoren via Hotwire. We zijn nieuw in dit alles en vind het dan bij Hotwire wat overzichtelijker dan bij Priceline.
We willen graag 9 nachten verblijven in Manhatten in oktober. Gisteren stonden de prijzen op 188 $ per nacht en vandaag op 240 $. Is dit altijd zo? Wat is een gunstige tijd om te boeken? Op het laatste moment of juist ruim van te voren? Is het makkelijker ( misschien goedkoper prijzen ) om de nachten op te splitsen. Is het dus voordeliger om bv 4 nachten op een bepaald hotel te scoren dan 9?
Als je het hotel hebt geboekt heb je dan dus altijd een hotel uit de ketens die erbij vermeld staan of bedoelen ze daar hotels mee die te vergelijken zijn met die ketens?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Kiekebanus
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kiekebanus »

Ik lees hier dat priceline uitgaat van een bezetting van 2 personen. Maar hoe zit dit als je alleen reist. Mag dit?

En de prijs die je verkrijgt is dit dan per persoon of of per kamer?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het gaat om máximaal 2 personen, niet minimaal. En de prijs die je verkrijgt is per kamer.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Kiekebanus
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Kiekebanus »

Ok, bedankt voor de snelle reactie :)
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij hebben regelmatig geboekt via Priceline. 2 personen kamer en we komen dan uiteraard gewoon met onze kids aanzetten.

Nog nooit vragen of opmerkingen over gehad. De kids lagen dan in campingbed of eigen stretcher, maar nog nooit vragen over gehad.

Tenslotte boek je inderdaad per kamer en zijn kinderen in USA tot 18 jaar gratis. (en als je via nederlands reisbureau boekt slaan ze nou juist daar een slaatje uit :wink: )
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

En als je in Manhattan dat doet dan heb je grote kans dat er geen plaats is, om die extra bedden te zetten. Dus wel opletten daarmee.
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Meestal boek ik mijn hotels via Priceline. Hotwire heb ik zelf nooit gebruikt. Ik heb mij nu recentelijk aangemeld aangezien wij binnenkort (3 maanden) naar NY gaan. Ik heb voor de zekerheid wel al een hotel geboekt voor 180 euro per nacht (Pensylvania) die ik gratis kan annuleren.

Nu zie ik op hotwire een aanbieding voor een hotel met 4 sterren in de regio "TIme Square - Theatre District Area, voor 116 euro.
Aangezien enkelen hier goed op de hoogte zijn van Hotwire vraag ik mij af of dit een goede deal is. Via Priceline kan het wellicht nog iets goedkoper, maar dat is geen must. Vooral locatie en het hotel zelf vind ik belangrijk.

Wat te doen?
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Via betterbidding.com kun je vaak een goed idee krijgen om welk hotel het gaat, even een topic openen op dat forum met de genoemde "amenities" :thumbup:
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Dank je, ik ga even kijken.
Isaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door Isaatje »

Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen over Priceline en heb mijn lijstje met rebid zones klaar liggen. Als ik geboden heb op mijn opties met mijn rebid zones maar ik ben aan mijn budget. Dan ga ik zoeken op een hotel een ster minder. Dan kan je neem ik aan gewoon opnieuw beginnen met een nieuwe bieding?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Waarom zou je genoegen nemen met een ster minder? Mijn motto is: maak je plan en houd je eraan..
De aanhouder wint (meestal).

Kijk eerst op Hotwire wat de hotels zo'n beetje doen in dat gebied. Dan weet je al snel of het zin heeft om te bieden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Isaatje schreef:Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen over Priceline en heb mijn lijstje met rebid zones klaar liggen. Als ik geboden heb op mijn opties met mijn rebid zones maar ik ben aan mijn budget. Dan ga ik zoeken op een hotel een ster minder. Dan kan je neem ik aan gewoon opnieuw beginnen met een nieuwe bieding?
Mocht je het makkelijker vinden dan kun je ook de autobid functie van Biddingtraveler gebruiken, dan hoef je zelf niet de rebid zones in de gaten gehouden.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Isaatje
Amerika-ontdekker

Bericht door Isaatje »

thx! Handig om een overzicht te krijgen!

Dus als ik het goed begrijp begin ik overnieuw met bieden als ik aan mijn limiet zit op dezelfde aantal sterren. Er is dan een kans dat alsnog een bod geaccepteerd wordt. Ik heb gelukkig nog wel een tijdje de tijd ( is pas voor oktober )
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Fiesta68 »

Hallo'kes
Enkele vragen ivm biedingen in Denver Downtown.
Als ik op de website van priceline wil bieden voor een hotel in Denver Downtown met een **1/2 sterren, zie ik dat de "guest review score 8 or higher" is.
Zie afbeelding:

Nu heb ik biddingtraveler gezien dat in de laatste maand al 7 personen het een hotel hadden gekregen (laatst toegewezen juni 2012)
"Hotel VQ" dit hotel heeft een heel slechte score 'scoort een 5 op priceline' + slechte reviews.
Volgens 'betterbidding" zou het 'Hotel VQ" nu zelfs een *** zijn.
Zou het toch kunnen dat men dit hotel toegewezen krijgt ondanks dat hij een score van minder dan 8 heeft?
De schrik zit er natuurlijk in dat we dit hotel zouden krijgen, maar als ik alles volgens de letter lees en kijk op de list view,
zouden we "Hampton Inn & Suites Denver-Speer Boulevard" of "Springhill Suites By Marriott Denver Downtown" of "Towneplace Suites By Marriott Downtown Denver"
kunnen hebben, als we al deal hebben natuurlijk :mrgreen:

Grtn
Fiesta68
Bijlagen
Denver.jpg
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Ik ben al een paar dagen bezig met Priceline voor Chinle, voor half juni. Ik zag dat andere forumleden daar voor maximaal 60 dollar een kamer hadden geboekt, maar ik zit nu al op 65 en nog steeds geen succes... :roll:

Er is alleen één ding dat ik niet snap: bij mijn weten zijn er maar twee hotels in Chinle, Best Western en Holiday Inn (en de Thunderbird Lodge in Canyon de Chelly zelf). Ook op Google Maps kan ik niets anders vinden en volgens mij zijn dat allemaal toch wel driesterenhotels. Toch kan ik bij Priceline kiezen voor 2, 2,5 en 3 sterren. Heeft iemand ervaring met wat er gebeurt als je je bieding aanpast door bijvoorbeeld 2,5 ster erbij te nemen? Zouden er stiekem toch nog afgetrapte motels staan die geen website hebben, maar wel meedoen aan Priceline?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Op betterbidding en op biddingtraveler vind ik enkel de Holiday Inn 3* terug.
http://www.biddingtraveler.com/pricelin ... -chinle-az

Maar het wil niet zeggen dat indien je 2,5* of 2* kunt kiezen dat die er ook zijn. Als er een 3* is, dan kan je alles daar onder ook kiezen. Leuk voor free rebid, maar je neemt natuurlijk een risico. Al is dat risico bijna 0 als onderzoek oplevert dat er geen andere motels/hotels zijn in Chinle.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

Ik vind het ook echt heel raar, want waar ik ook zoek, ik vind alleen die Best Western, Holiday Inn en de Thunderbird Lodge en die lijken alledrie prima in orde. We gaan 't er maar eens op proberen te wagen denk ik!
gera_r
Amerikakenner

Bericht door gera_r »

GJ, ik vind het sneu voor je. Ik snapte al dat ik veel geluk had met mijn bod van maar $ 50,- (66,89 incl. tax en fees) voor de Holiday Inn, maar ik besef nu pas hoe VET veel geluk. Het is zeer datum gebonden. Heb net nog eens gekeken. Voor de datum dat ik heb geboekt staat hij nog steeds bij de Express Deals voor $ 54,-. Maar een dag later en een dag eerder bijvoorbeeld niet. Dus dat zal ook met jou datum het geval zijn. Veel succes, ik hoop dat het je toch nog lukt voor een redelijke prijs...
Laatst gewijzigd door gera_r op 27 jan 2013, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
GJ
Amerika-expert

Bericht door GJ »

70 dollar voor 2,5* en 75 voor 2* worden ook geweigerd... en er is geen express deal. Ik vind 't inderdaad ook heel gek, want juni is niet directe mega-über-hoogseizoen. We blijven proberen! En anders betalen we maar wat meer, niks aan te doen. Het zou alleen wel leuk meegenomen zijn geweest ;-)
Souraia
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Gisteren heb ik via Priceline een bod gedaan en het Club Quarters Midtown gewonnen. Nu bied ik al jaren via PL en nooit problemen gehad dat we met onze kleine kinderen aankomen.
IK heb vannochtend voor de zekerheid even gemaild met het hotel en deze geven aan dat we idd niet met onze kinderen in de kamer mogen en dus een extra kamer a 230 dollar per nacht moeten bijboeken. Deze mail kwam overigens vanuit CT (wellicht hun hoofdkantoor).

Is het verstandig om ze nogmaals te mailen en te vragen of ze anders ons een upgrade kunnen geven naar een grotere kamer voor een wat schappelijkere prijs?
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer