Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning USA '13: MIA, ORL & NYC

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
gjenarian
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Planning USA '13: MIA, ORL & NYC

Bericht door gjenarian »

Hi allemaal!

Mijn vriend heeft al eerder een topic geopend over onze aanstaande reis naar de VS,
maar nu we wat concretere plannen hebben, leek een nieuw topic me op zijn plek.
Voor een goede invalshoek: we zijn een jong stel van 21, we houden van warm weer, een beetje actie en winkels!

Ons reisschema is op dit moment als volgt:

29-04: Ams - Atl - Mia, vertrek 9.00 & aankomst rond 16.00, overnachten zo'n 50km onder Miami
30-04: Doorrijden Key West, aankomst rond lunchtijd, overnachten in Key West
01-05: Dag in Key West, in de avond vertrekken naar Miami
02-05: Miami
03-05: Miami
04-05: Miami
05-05: Mia - Orl rijden
06-05: Orlando
07-05: Orlando
08-05: Orlando
09-05: Orl - NYC, aankomst rond 19.30
10-05: NYC
11-05: NYC
12-05: NYC
13-05: NYC
14-05: NYC - Ams, vertrek van JFK om 22.55.

Hotels zijn geboekt, in Miami op Biscayne Blvd, in Orlando op International Dr. en in New York op 43 Str. tussen 7 & 8 Ave.

Wat we sowieso willen doen is in:
- Key West snorkelen en Key West lime pie eten
- Miami naar de Aventura Mall, een dag bruin bakken en een dag naar de everglades om krokidilletjes te kijken
- Orlando naar de Premuim Outlet op Int. Dr, + combiticket Discovery Cove & Seaworld
- NYC vooral winkelen, met een beetje mazzel naar Wicked of de Lion King, over de Brooklyn Bridge lopen, Top of the Rock by night & Ground Zero

Nu is onze vraag vooral: hebben we zo een beetje alles wat er te doen is gevonden? Of missen we echt nog (insiders) hoogtepuntjes? Doen we nog onlogische dingen qua heen en weer rijden of ziet het er goed uit zo? :)

En specifieker: wat is de beste optie om krokodilletjes te kijken en is Discovery Cove het geld waard ($259 incl. 30 min met dolfijnen pp, gratis naar Seaworld)?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ariandra (&Geert-Jan)
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Planning USA '13: MIA, ORL & NYC

Bericht door KW1984 »

Het gaat ongetwijfeld een onvergetelijke reis worden, dus alvast heel veel plezier!

De hotels zijn al geboekt maar mocht je nog kunnen wijzigen dan zou ik 1 nacht Miami inleveren voor een extra nacht Key West. 3 nachten in Miami is voldoende en zo heb je 1 dag extra om het echte Key West te ervaren!

Ook zou ik wat langer de tijd nemen voor de route tussen Miami en Key West, op de heen OF terugweg. De weg is niet erg snel en onderweg is nog allerlei moois te zien! Wij hebben bijvoorbeeld eerst 's ochtends gesnorkeld bij Key Largo in het John Pennekamp SP (met Sail Fish Scuba, absoluut een aanrader). Na het snorkelen zijn we voor de lunch vertrokken richting Key West, gelunched bij het Morada Bay Cafe op Islamorada, gestopt bij Robbie's Marina om pelikanen en tarpons te bekijken/voeren en met nog een aantal stops doorgereden naar Key West waar we tegen het eind van de middag aankwamen.
Reken er op dat als je pas 's Avonds vanuit Key West naar Miami vertrekt dat je dan niet voor middernacht aankomt in Miami, je doet over deze route toch gauw 3,5uur denk ik.

Je zou kunnen overwegen om van Miami naar Orlando via de westkust te rijden. Zodoende kun je een kort bezoek aan de Everglades brengen in de ochtend, krokodillen hebben ze niet in Florida (muv dierentuinen) maar alligators kan je daar wel zien. Dan zou je in de middag nog een (lunch)stop kunnen maken aan de mooie golfkust en dan tegen de avond arriveren in Orlando. Dit wordt dan wel een lange dag maar zie je toch aardig wat van Florida.

Ik heb geen ervaring met Discovery Cove. Mij leek ca. $ 500 met ze 2-en voor een half uurtje in een kunstmatig bad niet de moeite waard. Maar andere vinden het zeer mooi/leuk, ook omdat het all-in is en een combi-ticket betreft.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

gjenarian schreef:Nu is onze vraag vooral: hebben we zo een beetje alles wat er te doen is gevonden? Of missen we echt nog (insiders) hoogtepuntjes?
Er is nog genoeg te zien en te doen hoor :)

The Keys
- The Bat Tower op Lower Suger Loaf Key
- The National Key Deer Refuge op Big Pine Key
- Bahia Honda State Park
- Crane Point Hammock op Marathon
- Curry Hammock State Park, ook op Marathon
- Long Key State Park op Long Key
- Lunch bij Morada Bay Beach Café
- John Pennekamp Coral Reef State Park (Glass Bottom Tour of Snorkel Tour)

Key West
- Duvalstreet
Southern Most Point
The Key West Butterfly & Nature Conservatory
Mallory Square (net voor en tijdens zonsondergang)
- Huur fietsen
- Fort Zachary Taylor Historic State Park
- Lunchen bij Sunset Pier bij Mallory Square. Vooral de Conch Fritters en Pier Poppers zijn er prima!
- the Ernest Hemingway Home and Museum, zéker als je van katten houdt (veel katten met 6 tenen!)

Miami
- Rondje Coral Gables, met o.a. Fairchild Tropical Botanic Garden, Biltmore Hotel, Venetian Pool (wij hebben dit rondje gedaan aan de hand van de Capitool Reisgids)
- Cocowalk
- Dineren tegen zonsondergang bij restaurant Rusty Pelican
- Miami Beach & Ocean Drive: genieten van de gepimpte auto's en de bitches die daarbij horen, heerlijk eten & drinken en vergeet de Art Deco Hotels niet
- Holocaust Memorial (***absoluut niet overslaan!)
- Bayside Marketplace
- Little Havana
- Boottocht langs de villa's van de 'sterren' bij bv Island Queen Cruises
- Seqwayen
- Vizcaya Museum & Gardens
- Miami Metrozoo
- Monkey Jungle
- Fairchild Botanic Garden
- Coconut Grove
- Parrot Jungle
- Sawgrass Mills Mall

En in Orlando alleen dus naar Discovery Cove en Seaworld.. De rest van de parken dus niet?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
gjenarian
Amerika-ontdekker

Bericht door gjenarian »

Wauw, zoveel respons is onwijsss welkom. Ik ga even per persoon reageren, anders wordt het een onduidelijk verhaal vrees ik, hahah!

Allereerst KW1984, thanks!
We hebben bewust gekozen voor 1 nachtje Key West, omdat de hotels daar vrij prijzig zijn (zeker voor ons studentjes). Daarnaast proberen we er vroeg aan te komen op 30-04, zodat we een behoorlijke dag overhouden. Daarnaast willen we de volgende dag pas vertrekken als we ons verlanglijstje hebben afgewerkt of het al avond is (tegen middernacht aankomen in Miami hadden we enigszins ingepland), dus ik hoop dat we in die 2 dagen genoeg tijd hebben. Dat snorkelen vinden we heel erg leuk om te doen, maar we vragen ons af waar dat nou het beste kan. Sommigen zeggen Key West, anderen Key Largo. Mocht dat uiteindelijk Largo blijken, maken we daar zeker een tussenstop. De rest van de opties die je geeft + meer informatie over de eilandjes ga ik nog even uitzoeken, weinig op gelet eigenlijk.

Bedankt ook voor je inspiratie voor de rit tussen Miami en Orlando. Die moeten we nog uitzoeken, deze is, voor mijn part, zeker een optie! Ook fijn dat daar de krokodilletjes gelijk inzitten. Discovery Cove is, naast het zwemmen met dolfijnen, ook een heel waterpark op zich, waar je ook kunt snorkelen etc. Dat het kunstmatig is, is voor mij ook nog een twijfelpuntje, daarom stond hij er ook tussen!

Gelijk doorschakelend naar SpaceAce: die 2 parken hadden we inderdaad staan, naar aanleiding van het combiticket. We vinden pretparken op zich wel leuk, maar zien daar nog niet echt de meerwaarde van. Ik vind Walibi, bijvoorbeeld, ook niet zo heel leuk (al schijnt dat totaal niet te vergelijken te zijn!) Daarnaast ben ik net klaar met herstellen van een whiplash en door een achtbaan zou ik daar wel weer last van kunnen krijgen. Als je niet teveel achtbanen in je park wilt, zijn er, wat ons betreft, niet veel parken over die ons aantrekken. Of zie jij dat anders? Bedankt voor je hele rits aan links, ik ga vanavond even op onderzoek uit!
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

gjenarian schreef:Daarnaast willen we de volgende dag pas vertrekken als we ons verlanglijstje hebben afgewerkt of het al avond is (tegen middernacht aankomen in Miami hadden we enigszins ingepland), dus ik hoop dat we in die 2 dagen genoeg tijd hebben.
In het donker over de keys rijden wil je eigenlijk niet! Het betreft een 2-baans weg (ieder een kant op dus) waardoor je bijna geen mogelijkheid hebt om in te halen. Af en toe komt er zo'n inhaalmoment voorbij. Maar ik heb zo'n idee dat het ook vaak voorkomt dat men in gaat halen zonder zo'n inhaalmoment. Tel voor de gein is op de heenweg hoeveel kruizen met namen er langs de weg staan :( Gevaarlijke weg dus... En dan zeker in het donker lijkt het me geen pretje...
gjenarian schreef:Gelijk doorschakelend naar SpaceAce: die 2 parken hadden we inderdaad staan, naar aanleiding van het combiticket. We vinden pretparken op zich wel leuk, maar zien daar nog niet echt de meerwaarde van. Ik vind Walibi, bijvoorbeeld, ook niet zo heel leuk (al schijnt dat totaal niet te vergelijken te zijn!) Daarnaast ben ik net klaar met herstellen van een whiplash en door een achtbaan zou ik daar wel weer last van kunnen krijgen. Als je niet teveel achtbanen in je park wilt, zijn er, wat ons betreft, niet veel parken over die ons aantrekken. Of zie jij dat anders? Bedankt voor je hele rits aan links, ik ga vanavond even op onderzoek uit!
Grappig dat je juist Walibi dan als voorbeeld geeft... Geloof me, geeneen park in Florida kun je vergelijken met een Walibi. Ik - als behóórlijk pretparkfan - vind Walibi ook vreselijk. Laatste keer dat ik daar geweest ben, is in 2005. En dat zegt best wel veel over dat park. Zo dichtbij en toch vermijd ik het... De parken in Florida zijn ook meer themaparken dan pretparken. Sfeer, sfeer en nog eens sfeer! Wel al ooit eens in Disneyland Parijs geweest? Of Europapark in Duitsland? Daarmee kun je het namelijk beter mee vergelijken :)

Maar wat betreft je tweede punt lijkt het me logisch dat je niet staat te springen voor een achtbaan. Jammer, want in Seaworld heb je juist twee toppers staan :lol: Maar zonder deze twee achtbanen kun je jezelf inderdaad ook prima vermaken in het park. Wat dat betreft zou je dan ook naar Disney's Epcot kunnen gaan. Ook een prachtig park (zonder achtbanen ;)) Of Disney Hollywood Studios (1 achtbaan) en dan combineren met een waterpark van Disney (Typhoon Lagoon of Blizzard Beach). Dan heb je tenslotte ook een combiticket ;) (zeker als je twijfelt over het snorkelen daar - met dolfijnen zwemmen kun je immers ook op The Keys en ook nog eens een stuk goedkoper. Al begrijp ik van vele dat zwemmen met dolfijnen in Discovery Cove zijn geld toch zéker wel waard is. Maar daarin kan ik je niet adviseren, want wij zijn daar nog nooit geweest :)) Maar dit soort keuzes zijn natuurlijk enorm persoonlijk...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
gjenarian
Amerika-ontdekker

Bericht door gjenarian »

SpaceAce schreef: In het donker over de keys rijden wil je eigenlijk niet!
Oei, spannend.. Even kijken hoe anderen daarover denken. Het zou onze planning hardhandig omgooien als dat onveilig is, maar liever eerder weg, dan nooit aankomen. Bedankt voor je zorgzaamheid (:

Qua parken, yes, beiden al in Disneyland Parijs geweest, maar dat vinden we toch wel iets voor de wat jongere kinders, hahah! De magie van die parken is toch op z'n grootst wanneer je zelf nog vol fantasie bent. Ik denk dat wij dat leuker vinden als we ooit zelf kindjes hebben. Waterparken hoeven ook niet perse wanneer het puur om glijbanen gaat etc. Dat hebben we afgelopen jaar op Tenerife al gehad! Ik ga zeker nog even kijken voor dolfijnen zwemmen op de Keys en de rest van het lijstje dat je had gepost! Thanks so far :)
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Als je schrik hebt om in het donker op een onbekende weg te rijden zou ik de eerste nacht in Orlando blijven en 's ochtends naar Miami afzakken.
Vergeet niet je komt om 16u aan (schrijf je) dan is het al 22u. Biologische klok tijd*, zonder mogelijke vertragingen.
Ten vroegste 23u*. dan, na dat je bagage hebt en de auto, een trip van ongeveer 3 uur aanvangen in een auto die je niet kent en over een (onverlichte) weg die je ook niet kent...
Ik heb de weg al vele malen gereden en waarschuw de mensen dan ook graag.
Steeds (of toch vaak) krijg ik te horen van "man toch, ik rij ieder jaar 10 uur non-stop naar mijn vakantiebestemming dus 3 uur kan ik makkelijk aan"
Daar twijfel ik niet aan maar dan vertrek je wel uitgerust (nu heb je al ongeveer 13 uur reizen achter de rug) en in een auto waarmee je dagdagelijks mee onderweg bent en dus ook kent...
It's up to you guys... Wat jullie gaan doen is jullie keuze maar ik wil jullie alvast een prettige reis wensen! :thumbup:
gjenarian
Amerika-ontdekker

Bericht door gjenarian »

Hi Disney Golf! Bedankt voor de zorgen, maar het valt wel mee. We komen namelijk aan op Miami airport en hebben een hotel ter hoogte van de wijk (?) Homestead (Florida City). Volgens Google maps is dat 38 minuten rijden. We gaan daar ook direct heen, juist omdat we behoorlijk gehusseld zullen zijn! Aangezien we om 9.00 vliegen vanaf AMS, zullen we er wel rond 6.00 moeten zijn - gaap - Vanaf daar rijden we door naar de Keys, maar wel na een nachtje slaap!
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Ik zou ook niet in het donker van Key West naar Miami willen rijden ! Ik vind die weg overdag al vermoeiend rijden. Niet echt ruim en best wel druk. En 's avonds heb je ook nog al die lichten van tegenliggers. Beter een dagje langer in Key West blijven en dagje minder Miami.
gjenarian
Amerika-ontdekker

Bericht door gjenarian »

Bedankt voor al jullie tipc & trics!

We hebben al een behoorlijke lijst met van alles wat we willen doen! Ik heb nog 2 minivraagjes: ik lees namelijk veel over Bayside en Coconut Grove in Miami. Zijn dit gewoon wijken van Mia of is er ook nog iets bijzonders te doen, behalve Malls? En heeft iemand ervaring met dolfijnen zwemmen op Key Largo/West?
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

gjenarian schreef:Hi Disney Golf! Bedankt voor de zorgen, maar het valt wel mee. We komen namelijk aan op Miami airport
Note to self: brilletje kopen... :crazy:
Sorry had niet gelezen dat jullie op Miami landen, ik ging ervan uit dat het Orlando was! :mrgreen:
gjenarian
Amerika-ontdekker

Bericht door gjenarian »

Repost!

We hebben al een behoorlijke lijst met van alles wat we willen doen! Ik heb nog 2 minivraagjes: ik lees namelijk veel over Bayside en Coconut Grove in Miami. Zijn dit gewoon wijken van Mia of is er ook nog iets bijzonders te doen, behalve Malls? En heeft iemand ervaring met dolfijnen zwemmen op Key Largo/West?
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

Bayside is leuk om te bezoeken, ligt aan het water waar je een boottocht kunt boeken om langs star island te varen waar bekende sterren wonen. Verder zijn er allerlei winkeltjes en leuke restaurantjes.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
gjenarian
Amerika-ontdekker

Bericht door gjenarian »

Op dit moment wachten we nog een weekje en mogen we eindelijk weg!
We hebben al heel veel nieuwe plannen gemaakt, hieronder een vernieuwd overzichtje!

29-04: Ams - Atl - Mia, vertrek 9.00 & aankomst rond 19.00, overnachten zo'n 50km onder Miami in Florida City/Homestead.
30-04: Doorrijden naar Key West, lunch op Islamorada (+ tarpoenen voeren), aankomst in Key West rond 16.00. Zonsondergang kijken & Duval Street.
01-05: Dag in Key West, snorkelen, Key Lime Pie eten, eventueel Hemingway Home/Butterfly conservatory. Taco van de Garbo's grill & rond 15.00 vertrekken naar Miami. MIsschien stoppen op Bayside voor de Key deer en Key Largo.
02-05: Miami: uitslapen, stad verkennen (Miami Ink), art deco district bekijken en naar het strand!
03-05: Miami: Shoppen! Aventura Mall/Sawgrass Mills Mall
04-05: Miami: thrill speedboat adventures & eventueel de wijken Coconut Grove en Bayside bezoeken
05-05: Mia - Orl rijden. 's Ochtends een tochtje met de Airboat in het Sawgrass Recreation Park. Via de westkust naar Orlando rijden. Lunchen in Fort Myers. Aankomst in Orlando rond 19.00
06-05: Orlando: Kennedy Space Center
07-05: Orlando: Kanoën in Wekiwa Springs State Park + Outlet Mall op Int. Dr.
08-05: Orlando: Universal Island of Adventures
09-05: Ochtendje vrij, rond 14.00 richting het vliegveld voor Orl - NYC, aankomst rond 19.30. Waarschijnlijk rond 21.30 in het hotel.
10-05: NYC: Waarschijnlijk shoppen overdag, 's avonds een wedstrijd van de Mets
11-05: NYC: NY Pass, sowieso 9/11 monument + 20.00 Wicked!
12-05: NYC: NY Pass,
13-05: NYC: NY Pass
14-05: Overdag nog wat rondlopen/winkelen etc. Rond het diner vertrekken naar JFK. NYC - Ams, vertrek van JFK om 22.55.

Wow, zo onder elkaar ziet het er best indrukwekkend uit, hahah!
Hebben jullie nog tips? Dingen die we echt moeten zien die er nog niet tussen staan?
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Ik zit dit topic vol aandacht te lezen omdat we zelf graag volgend jaar naar Florida willen.
Maar nu zie ik in je laatste planning niks meer staan over zwemmen met dolfijnen?
Zelf ben ik dit tegen gekomen op the keys en wel op grassy key hier zit een dolphin research center waar je ook
kunt zwemmen met dolfijnen. Misschien is dat ook wel leuk voor jullie. Volgens mij is het ook iets goedkoper.
Als je dit googled kom je de website wel tegen.

Veel plezier alvast!!
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer