Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Canada voor klein budget. Te doen of niet?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Etje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Canada voor klein budget. Te doen of niet?

Bericht door Etje »

Hallo allemaal,

Ik en mijn vrouwtje zijn aan het kijken om een reis naar West Canada te maken. We hebben helemaal nog nooit zo'n verre reis gemaakt (behalve in de Caribbean op een resort) maar zijn desondanks best "avontuurlijk" ingesteld en zijn gek op mooie natuur. Zeker in verband met de Werelddeal weken van KLM is het erg interessant geworden om te gaan kijken hoe ver we komen. We hebben niet een heel breed budget, dus zijn wat opties aan het overwegen. We denken dat het het beste is, om kosten uit te sparen, om te vliegen en een auto te huren i.p.v. een kant en klare reis te boeken. Een camper valt denken we duurder uit. We hebben er totaal geen kijk op dus als dat niet zo is, horen we dat ook graag :) We denken overigens dat het goedkoper is een ticket te boeken (retour 650 p.p.) en zelf een auto te huren, dan een Fly & Drive te boeken. Of heeft een Fly & Drive meer voordelen?

Met de Werelddeal weken maakt het niet uit of je naar Calgary vliegt en terug uit bijv. Vancouver, of andersom. Dat is een optie die we wel zien zitten, zodat je daardoor meer tijd over houdt om van het land te zien zonder een "rondje" te moeten maken in een korte tijd. We zijn van plan tussen de 15 en 22 dagen te gaan.

Maar we hebben nog wel veel vragen. We weten bijvoorbeeld niet of het te doen is om met een auto te gaan en of we wel gewoon hotels en motels kunnen vinden voor een schappelijke prijs. Zelf denk ik dat het best te doen is en durf ik de gok wel te nemen, maar wellicht zijn er hier ervaringsdeskundigen die dit beter weten. We denken dat we voor c.a. 17 dagen best ver moeten komen met een euro of 2.000 - 2.500, uiteraard exclusief vlucht en autohuur. Dus dat bedrag puur uitgeven aan overnachtingen, benzine, eten en drinken en vooral excursies en dingen zien. Dingen die we heel graag willen zien zijn orca's, waarvoor we dus waarschijnlijk ook Vancouver Island moeten meepakken, dat zal dan ten koste gaan van 1 of 2 dagen in de "rockies". Maar wellicht kunnen jullie ons een beetje op weg helpen over wat een goede route zou zijn, want daar zijn we ook nog niet echt over uit. Er schijnt daar zoveel moois te zien te zijn dat we keuzes moeten maken. Bovendien: is eind mei/begin juni 2013 een goed seizoen om te gaan, of is er dan nog veel sneeuwval/gesloten wegen? Ik lees dat hier en daar maar heb niet gekeken naar welke periodes dat nog geldt..

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaring!
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Canada voor klein budget. Te doen of niet?

Bericht door GJ »

Ik denk dat eind mei nog wat vroeg is, misschien is dan bijvoorbeeld Lake Louise nog niet ontdooid en je wilt natuurlijk wel graag die mooie kleuren zien! Ik zou dan toch voor half tot eind juni gaan. En heel belangrijk: het rondje andersom maken, dus beginnen in Vancouver en eindigen in Calgary, ook vanwege het weer: hoe later je in de Rockies bent, hoe meer kans op mooi weer. En het kan ook voor de autohuur gunstig uitpakken; wij hebben vorig jaar dezelfde route gedaan en hadden een auto gehuurd via Sunny Cars en tot een bepaalde datum (ik dacht 1 juli?) hoefde je geen one-way-kosten te betalen voor Vancouver --> Calgary, terwijl je die kosten andersom wel moest betalen.

Qua budget... tja, het is een duurder land dan Amerika. Ik geloof niet dat wij ergens veel minder dan 100 dollar per kamer kwijt zijn geweest. Ik weet niet hoeveel wij precies hebben uitgegeven, maar ik vermoed dat het misschien op 22 dagen wel iets meer was dan 2500 euro exclusief vlucht en auto. Ook weer geen 5000 euro hoor, maar ik denk dat 2500 wellicht wat krap wordt, ik weet niet hoe andere forumleden hierover denken? Je kan de kosten natuurlijk wat drukken door met een tent te kamperen, maar daar moet je wel van houden.

Orka's kun je trouwens ook vanuit Vancouver zien, daar gaan ook bootexcursies om orka's te spotten. Je hoeft dus niet per se naar Vancouver Island (hoewel dat wel heel mooi is!)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Met klein budget in hotels gaat het lastig worden .... denk ik. Met tent is het geen probleem in 2009 voor 3500,- incl vlucht en auto voor 2 personen 20 dagen rondgereden. Met de laatste 3 dagen in Vancouver in een hotel.
Wat vorig jaar opviel is dat Canada behoorlijk duur is geworden zeker op gebied van hotels. Dan moet je ook nog eten die dat ook niet gratis is.
En in mei is echt te vroeg. Probeer de laatste dag van de deal een vlucht te krijgen ik heb dat afgelopen dagen nog geprobeerd en dat was 15 juni.
Wij zelf gaan 16 juni ik vind dat echt de mooiste tijd om naar Canada te gaan.

Succes met rekenen en plannen.

tip: kijk eens op priceline wat de hotels doen in die periode. Maak een planning en zoek in de omgevingen waar je wilt overnachten een hotel. Je krijgt dan een mooie overzicht wat de kosten voor hotels kunnen worden. Hou voor eten gemiddeld 25 dollar pp per dag. Dan komt er ook nog bezine bij (maar dat is niet veel). De parkpas is duur 136 dollar.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

GJ schreef:Ik denk dat eind mei nog wat vroeg is, misschien is dan bijvoorbeeld Lake Louise nog niet ontdooid en je wilt natuurlijk wel graag die mooie kleuren zien! Ik zou dan toch voor half tot eind juni gaan. En heel belangrijk: het rondje andersom maken, dus beginnen in Vancouver en eindigen in Calgary, ook vanwege het weer: hoe later je in de Rockies bent, hoe meer kans op mooi weer. En het kan ook voor de autohuur gunstig uitpakken; wij hebben vorig jaar dezelfde route gedaan en hadden een auto gehuurd via Sunny Cars en tot een bepaalde datum (ik dacht 1 juli?) hoefde je geen one-way-kosten te betalen voor Vancouver --> Calgary, terwijl je die kosten andersom wel moest betalen.

Qua budget... tja, het is een duurder land dan Amerika. Ik geloof niet dat wij ergens veel minder dan 100 dollar per kamer kwijt zijn geweest. Ik weet niet hoeveel wij precies hebben uitgegeven, maar ik vermoed dat het misschien op 22 dagen wel iets meer was dan 2500 euro exclusief vlucht en auto. Ook weer geen 5000 euro hoor, maar ik denk dat 2500 wellicht wat krap wordt, ik weet niet hoe andere forumleden hierover denken? Je kan de kosten natuurlijk wat drukken door met een tent te kamperen, maar daar moet je wel van houden.

Orka's kun je trouwens ook vanuit Vancouver zien, daar gaan ook bootexcursies om orka's te spotten. Je hoeft dus niet per se naar Vancouver Island (hoewel dat wel heel mooi is!)
Mooi dat we Orka's ook vanuit Vancouver kunnen zien, dat kan een aantal dagen schelen. Dat zouden we in de toekomst, als Canada bevalt, nog eens kunnen doen ;)

Dat we mooie kleuren willen zien, daar bestaat geen twijfel over, haha! Dus we moeten het meer richting juni trekken. Bedankt voor de tip. Ook handig om te weten dat een one-way met de auto het beste te doen is vanuit Vancouver. Wij dachten vooral aan een aantal hotels vooraf boeken, en de rest gewoon lokaal te regelen. Ik ging er eigenlijk een beetje stiekem vanuit dat we gewoon een aantal overnachtingen in goedkope motels/hostels konden doen, maar ik weet niet of dit zo makkelijk te doen is als in bijv. Amerika. Wellicht kunnen jullie daar nog iets over zeggen.
yarrah schreef:Met klein budget in hotels gaat het lastig worden .... denk ik. Met tent is het geen probleem in 2009 voor 3500,- incl vlucht en auto voor 2 personen 20 dagen rondgereden. Met de laatste 3 dagen in Vancouver in een hotel.
Wat vorig jaar opviel is dat Canada behoorlijk duur is geworden zeker op gebied van hotels. Dan moet je ook nog eten die dat ook niet gratis is.
En in mei is echt te vroeg. Probeer de laatste dag van de deal een vlucht te krijgen ik heb dat afgelopen dagen nog geprobeerd en dat was 15 juni.
Wij zelf gaan 16 juni ik vind dat echt de mooiste tijd om naar Canada te gaan.

Succes met rekenen en plannen.

tip: kijk eens op priceline wat de hotels doen in die periode. Maak een planning en zoek in de omgevingen waar je wilt overnachten een hotel. Je krijgt dan een mooie overzicht wat de kosten voor hotels kunnen worden. Hou voor eten gemiddeld 25 dollar pp per dag. Dan komt er ook nog bezine bij (maar dat is niet veel). De parkpas is duur 136 dollar.
Dank voor je tips. Ik had zelf de gedachte dat motels en hostels wel goedkoper zouden moeten kunnen zoals ik al zei (dacht aan zo'n 50 dollar/nacht) maar van jullie begrijp ik dat ik die illusie beter van mij af kan zetten?

We gaan dus kijken om in juni weg te gaan, ik ben zeer benieuwd of we het voor elkaar krijgen :) Kan ik bij priceline een "totale reisroute" aan hotels aan elkaar vastplakken ofzo? Ik heb er even kort op gekeken maar werd er nog niet heel veel wijzer van.

Voor wat betreft de parkpassen, er worden veel geldige parkpassen zonder handtekening op marktplaats voor rond de 40 euro aangeboden. Ik denk dat ik die koop, scheelt weer een paar tientjes :)
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

In juni is inderdaad Vancouver-Calgary de beste route. Tegen eind augustus kun je het beter andersom doen. Maar in de periode die jullie willen gaan, heb je goede kans dat je ook nog eens geen dropoffkosten hoeft te betalen, dus dat scheelt!

50 dollar per nacht kun je denk ik inderdaad het beste uit je hoofd zetten... wij hebben een paar uitschieters naar beneden gehad van rond de 75 dollar, maar meestal zaten we toch (vrij ruim) boven de 100. Ik zou je ook zeker niet aanraden om op de bonnefooi te gaan. De goedkoopste kamers zijn waarschijnlijk overal het eerst weg en je wilt niet het risico lopen dat er dan alleen nog maar kamers van 200 dollar zijn. In een plaats als Canmore (30 minuten van Banff en een echte aanrader - veel goedkoper dan Banff zelf) kun je dat misschien nog proberen, maar in bijvoorbeeld Jasper zou ik het er absoluut niet op wagen!

Qua Priceline: ik denk dat Yarrah Hotwire bedoelde. Daar kun je een plaats opgeven en een datum, en dan krijg je een aanbod (3-sterren in buurt X voor 100 dollar, 4-sterren in buurt Y voor 112 dollar) en pas als je één van de aanbiedingen accepteert, krijg je te horen welk hotel het precies is (en zit je er ook aan vast). Klinkt louche maar is best betrouwbaar, want hotels krijgen die sterren meestal niet voor niks. Op Priceline moet je je eigen prijs noemen en dat is wat lastiger om een beeld te krijgen (ook al omdat je ook daar vast zit aan je bod zodra het wordt geaccepteerd). Kijk voor meer info maar even in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=33896
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Dit waren wij afgelopen september kwijt aan de overnachtingen:

Vancouver Delta Vancouver Suites Hotel (Priceline) 130$
Whistler The Listel (Booking.com) 106$
Clinton Nomad Motel (Booking.com) 66$
Clearwater Jasper Way Inn (rechtstreeks) 75$
Blue River Saddle Mountain Lodge (rechtstreeks) 89$
Jasper B&B on Balsam (rechtstreeks) 185$ (3 n)
Lake Louise Mountaineer Lodge (rechtstreeks) 497$ (3 n)
Canmore Banff Boundary Lodge (hotels.nl) 103€ (2n)
Waterton Bear Mountain Motel (rechtstreeks) 216$ (2 n)
Many Glacier Swiftcurrent Motor Inn (rechtstreeks) 101$
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

GJ schreef:In juni is inderdaad Vancouver-Calgary de beste route. Tegen eind augustus kun je het beter andersom doen. Maar in de periode die jullie willen gaan, heb je goede kans dat je ook nog eens geen dropoffkosten hoeft te betalen, dus dat scheelt!

50 dollar per nacht kun je denk ik inderdaad het beste uit je hoofd zetten... wij hebben een paar uitschieters naar beneden gehad van rond de 75 dollar, maar meestal zaten we toch (vrij ruim) boven de 100. Ik zou je ook zeker niet aanraden om op de bonnefooi te gaan. De goedkoopste kamers zijn waarschijnlijk overal het eerst weg en je wilt niet het risico lopen dat er dan alleen nog maar kamers van 200 dollar zijn. In een plaats als Canmore (30 minuten van Banff en een echte aanrader - veel goedkoper dan Banff zelf) kun je dat misschien nog proberen, maar in bijvoorbeeld Jasper zou ik het er absoluut niet op wagen!

Qua Priceline: ik denk dat Yarrah Hotwire bedoelde. Daar kun je een plaats opgeven en een datum, en dan krijg je een aanbod (3-sterren in buurt X voor 100 dollar, 4-sterren in buurt Y voor 112 dollar) en pas als je één van de aanbiedingen accepteert, krijg je te horen welk hotel het precies is (en zit je er ook aan vast). Klinkt louche maar is best betrouwbaar, want hotels krijgen die sterren meestal niet voor niks. Op Priceline moet je je eigen prijs noemen en dat is wat lastiger om een beeld te krijgen (ook al omdat je ook daar vast zit aan je bod zodra het wordt geaccepteerd). Kijk voor meer info maar even in dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=33896
Dankjewel voor je reactie. Ik ben blij dat er mensen zijn die me wat meer kunnen vertellen, zodat we alles goed in overweging kunnen nemen. Het staat nu vast dat het juni moet worden als we gaan boeken. Verder ga ik een route uitstippelen zodat we ook hotels kunnen uitrekenen. Klinkt goed over die websites. Ik denk dat ik daar het beste, samen met Booking.com bijvoorbeeld, de hotels kan gaan uitzoeken.
lsl schreef:Dit waren wij afgelopen september kwijt aan de overnachtingen:

Vancouver Delta Vancouver Suites Hotel (Priceline) 130$
Whistler The Listel (Booking.com) 106$
Clinton Nomad Motel (Booking.com) 66$
Clearwater Jasper Way Inn (rechtstreeks) 75$
Blue River Saddle Mountain Lodge (rechtstreeks) 89$
Jasper B&B on Balsam (rechtstreeks) 185$ (3 n)
Lake Louise Mountaineer Lodge (rechtstreeks) 497$ (3 n)
Canmore Banff Boundary Lodge (hotels.nl) 103€ (2n)
Waterton Bear Mountain Motel (rechtstreeks) 216$ (2 n)
Many Glacier Swiftcurrent Motor Inn (rechtstreeks) 101$
Dank voor je bijdrage! Hier heb ik wat aan, weet ik gelijk hoe de prijzen ongeveer liggen in die omgevingen. Ik denk omgerekend in Euro's dat het nog best mee valt wat je uiteindelijk aan hotels kwijt bent, dat ben je namelijk denk ik ook in NL kwijt.

Vond alleen die in Lake Louise aardig aan de prijs, maar kan me voorstellen dat je daar wat meer betaalt en wat langer wilt verblijven :)

Dan wordt het nu tijd om de hele route te gaan uitstippelen. Nog mensen tips die je bij een "one way" Vancouver-Calgary niet moet missen?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wat je niet mag missen is de Okanagan Valley. Dat is een valley van Kamloops tot de Amerikaanse grens. Het is er warm en je rijd langs een enorm meer waar her en der picknickplaatsen zijn waar je kunt rusten en zelfs zwemmen in juni is het meer al warm genoeg. Het doet wat zuid frankrijk aan incl. wijngaarden en vlakbij Osoyoos is zelf een woestijn te vinden.
highway 99 de mooiste weg (natuur) van Britsch Colombia.
highway 3 (crowsnest) een weg met veel geschiedenis en vele leuke plaatsjes.

Daarnaast weet ik niet hoe de Pine beetle huis heeft gehouden in de afgelopen jaren. In 2009 was het in het midden van BC een drama (miljoenen hectares bos zijn al vernietigd) we zijn toen onderlangs gegaan over de highway 3 en nog vele gezonde bossen (dat komt omdat de Pine tree daar niet veel voorkomt).

The pine beetle has infested 13 million hectares of B.C.'s forests. By 2013, it is predicted that 80% of BC's pine forest will be "red and dead".
bron: http://www.livesmartbc.ca/learn/effects.html
Misschien ook iets om mee te nemen in je planning.

Ik zou deze route aanraden:
http://goo.gl/maps/uilBE

Inderdaad je rijd de Icefields parkway zowel heen als terug :thumbup: .
Voor het geval als het slecht weer is. Maar dat niet alleen de Icefields parkway is niet vervelend om twee keer te rijden. Wij doen het altijd :lol: .
Ik heb ook Glacier NP toegevoegd via Waterton NP. Je heb een auto en kan de 'Going to the sun road' een weg die je nooit meer vergeet.
Het is een niet alledaagse route, maar je krijgt een geweldige indruk en ziet veel moois van Alberta en BC. En je ontwijkt de dode bossen.

Je maakt een omwegje naar Nelson, maar dat was de grappigiste en meest vriendelijk stad waar we ooit zijn geweest in BC. Vrienden van ons hebben het aangeraden die er per ongeluk daar zijn gekomen en zijn er een week gebleven. Wij waren er een nacht, maar gingen met pijn in ons hart weer weg.
Go T@bbing!!!!

lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

Ik denk omgerekend in Euro's dat het nog best mee valt wat je uiteindelijk aan hotels kwijt bent, dat ben je namelijk denk ik ook in NL kwijt.
Inderdaad maar ik heb lang vooraf de goedkopere logies en aanbieders vergeleken en uitgezocht.
Je ziet dat ik zowel rechtsreeks als via Priceline, Booking.com als Hotels.nl geboekt heb, met een goede voorbereiding is hier heel wat geld mee te besparen!
Het hotel in Lake Louise was inderdaad prijzig maar zonder boeking vooraf zou het nog 30% duurder geweest zijn.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

yarrah schreef:Wat je niet mag missen is de Okanagan Valley. Dat is een valley van Kamloops tot de Amerikaanse grens. Het is er warm en je rijd langs een enorm meer waar her en der picknickplaatsen zijn waar je kunt rusten en zelfs zwemmen in juni is het meer al warm genoeg. Het doet wat zuid frankrijk aan incl. wijngaarden en vlakbij Osoyoos is zelf een woestijn te vinden.

Daarnaast weet ik niet hoe de Pine beetle huis heeft gehouden in de afgelopen jaren. In 2009 was het in het midden van BC een drama (miljoenen hectares bos zijn al vernietigd) we zijn toen onderlangs gegaan over de highway 3 en nog vele gezonde bossen (dat komt omdat de Pine tree daar niet veel voorkomt).

The pine beetle has infested 13 million hectares of B.C.'s forests. By 2013, it is predicted that 80% of BC's pine forest will be "red and dead".

Voor het geval als het slecht weer is. Maar dat niet alleen de Icefields parkway is niet vervelend om twee keer te rijden. Wij doen het altijd :lol: .
Ik heb ook Glacier NP toegevoegd via Waterton NP. Je heb een auto en kan de 'Going to the sun road' een weg die je nooit meer vergeet.
Het is een niet alledaagse route, maar je krijgt een geweldige indruk en ziet veel moois van Alberta en BC. En je ontwijkt de dode bossen.

Je maakt een omwegje naar Nelson, maar dat was de grappigiste en meest vriendelijk stad waar we ooit zijn geweest in BC. Vrienden van ons hebben het aangeraden die er per ongeluk daar zijn gekomen en zijn er een week gebleven. Wij waren er een nacht, maar gingen met pijn in ons hart weer weg.
Wij zitten ook nog te dubben over de route Calgary=Vancouver, is deze route die je voorstelt op google maps ook goed te doen met een camper? Langs Nelson dus?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Gypsygirl1 schreef:Wij zitten ook nog te dubben over de route Calgary=Vancouver, is deze route die je voorstelt op google maps ook goed te doen met een camper? Langs Nelson dus?
Ja hoor, perfect te doen. En vlakbij Nelson zit een prachtige camping Kokanee Creek.
http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explor ... kanee_crk/
Go T@bbing!!!!

Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

yarrah schreef:
Gypsygirl1 schreef:Wij zitten ook nog te dubben over de route Calgary=Vancouver, is deze route die je voorstelt op google maps ook goed te doen met een camper? Langs Nelson dus?
Ja hoor, perfect te doen. En vlakbij Nelson zit een prachtige camping Kokanee Creek.
http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explor ... kanee_crk/
:thumbup: :clap:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Etje schreef:Dank voor je tips. Ik had zelf de gedachte dat motels en hostels wel goedkoper zouden moeten kunnen zoals ik al zei (dacht aan zo'n 50 dollar/nacht) maar van jullie begrijp ik dat ik die illusie beter van mij af kan zetten?

Voor wat betreft de parkpassen, er worden veel geldige parkpassen zonder handtekening op marktplaats voor rond de 40 euro aangeboden. Ik denk dat ik die koop, scheelt weer een paar tientjes :)
Als je budget zo krap is dat je daarvoor je toevlucht tot marktplaats moet nemen, en je bent zoals je aangeeft avontuurlijk ingesteld en een natuurliefhebber, waarom dan niet tentkamperen zoals hier al gesuggereerd? Dat scheelt behoorlijk in de overnachtingskosten en het is een prachtige manier om van de parken te genieten.

Marianne
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

Martin & Marianne schreef:
Etje schreef:Dank voor je tips. Ik had zelf de gedachte dat motels en hostels wel goedkoper zouden moeten kunnen zoals ik al zei (dacht aan zo'n 50 dollar/nacht) maar van jullie begrijp ik dat ik die illusie beter van mij af kan zetten?

Als je budget zo krap is dat je daarvoor je toevlucht tot marktplaats moet nemen, en je bent zoals je aangeeft avontuurlijk ingesteld en een natuurliefhebber, waarom dan niet tentkamperen zoals hier al gesuggereerd? Dat scheelt behoorlijk in de overnachtingskosten en het is een prachtige manier om van de parken te genieten.

Marianne
Hoi Marianne,

Ik denk dat mijn definitie wellicht wat anders is als wat jij bedoelt. Op zich zou ik het best leuk vinden in een tent, maar ik wil toch wel in een soort bed liggen ipv op een luchtbed. Maar wellicht dat we een paar nachten een dergelijke optie kunnen overwegen. Dat is wel een goed idee.

Dat je op internet rondstruint naar een goede prijs voor toegangskaarten tot een park wil niet meteen zeggen dat je budget zo krap is, in mijn opinie betekent dat eerder dat je een voordeeltje probeert te behalen waar dat mogelijk is.. :)

Inderdaad maar ik heb lang vooraf de goedkopere logies en aanbieders vergeleken en uitgezocht.
Je ziet dat ik zowel rechtsreeks als via Priceline, Booking.com als Hotels.nl geboekt heb, met een goede voorbereiding is hier heel wat geld mee te besparen!
Het hotel in Lake Louise was inderdaad prijzig maar zonder boeking vooraf zou het nog 30% duurder geweest zijn.

Luc
Hoi Luc,

Bedankt voor je tips. Ik ben al aardig het internet wezen afstruinen, helaas liep mijn pc vast dus was ik mijn kladblok lijstje met prijzen kwijt, maar ik had wel op Google Maps een hele reis uitgestippeld met alle hotels als tussenpunt, dus heb het zo weer als lijstje staan. Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik geloof ik 12 nachten bij elkaar had gezocht waarvan 1 bij booking.com. De rest allemaal direct, dit scheelt aanzienlijk heb ik ontdekt. Priceline en Hotwire ben ik nog niet mee bezig geweest omdat ik nog niets geboekt heb, maar als ik ga boeken zal ik ook daar zeker een vergelijk gaan maken als dat mogelijk is.

En Lake Louise + Jasper, wat een ramp om daar wat te vinden tegen een "redelijke prijs". Of ik ben gewoon te laat met boeken, of de prijzen zijn daar gewoon 2 tot 3 keer zo hoog als in de rest van het gebied.
yarrah schreef:Wat je niet mag missen is de Okanagan Valley. Dat is een valley van Kamloops tot de Amerikaanse grens. Het is er warm en je rijd langs een enorm meer waar her en der picknickplaatsen zijn waar je kunt rusten en zelfs zwemmen in juni is het meer al warm genoeg. Het doet wat zuid frankrijk aan incl. wijngaarden en vlakbij Osoyoos is zelf een woestijn te vinden.

Dank voor je toelichting, ik zal jullie reis goed bekijken. Ook even rekening houden met al het gekapte hout. Is daarom Well's Grey park wat minder in trek of heeft dat er niet mee te maken?

Glacier en Waterton nog niet in verdiept, ik kwam wel ergens op internet de Lonely Planet van 2011 tegen op pdf (gratis) dus daar ben ik net in begonnen op de iPad. Wellicht dat er daar wat meer info over staat. De Icefields Parkway moet helemaal geweldig zijn, is het aan te raden om bijv. de rit van Jasper naar Lake Louise te combineren met een bezoek aan de Athabasca Glacier of kun je hier beter een aparte dag voor plannen? Dat lijkt me namelijk wel een mooie trail/excursie.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Komende zomer gaan wij ook naar Canada. We hebben al een aantal overnachtingen geboekt via BBCanada.com. In Jasper drie nachten 105 Patricia St. Accommodation voor $110,- per nacht. In tegenstelling tot de USA lijken in Canada de Bed & Breakfast adressen goedkoper dan hotels. Wel vaak alleen een bed en geen breakfast...
lsl
Amerikakenner

Bericht door lsl »

En Lake Louise + Jasper, wat een ramp om daar wat te vinden tegen een "redelijke prijs".
Jasper:

http://www3.telus.net/105patriciastreet/ +/- 110 CAD
http://www.bellesmountainchalet.com/suite.php +/- 150 CAD
http://www.bearhilllodge.com/ +/- 189 CAD
Best Western Jasper +/- 240 CAD incl tax
http://www.pinebungalows.com/ +/- 165 CAD + tax
Tonquin Inn +/- 225 CAD incl tax
http://www.patricialakebungalows.com/about.html +/- 135 CAD
White Brick Inn ?
BearBerrySuite +/- 125 CAD
Austrian Haven B& +/- 148-178 CAD
Bear’s Den +/- 100 CAD
Juniper Suite +/- 110 CAD
Raven House +/- 150 CAD
Seldom In Guest House ?
Amanda’s Guest House +/- 120 CAD
The Glass House +/- 110 CAD
Tassoni Inn +/- 100 CAD
All Seasons +/- 100 CAD
Roony’s +/- 75 CAD
Cabin Creek Jasper +/- 100 CAD
http://www.bbcanada.com/alberta/alberta_rockies/jasper
http://www.jasperbedandbreakfast.ca/jasper-bb/
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Misschien ook rekening mee houden dat boodschappen doen in Canada zeer duur is...
Wij vonden Canada een heel duur land - veel duurder dan de USA...

Overigens sliepen wij in Jasper in de Tekarra Lodge (een lodge room) voor rond de 150 dollar, één van de duurtste logies van de reis. Was één van de goedkoopste dingen met goede ligging die ik kon vinden (B&B houden wij niet van, vroeger nochtans veel gedaan)
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Etje schreef: Glacier en Waterton nog niet in verdiept, ik kwam wel ergens op internet de Lonely Planet van 2011 tegen op pdf (gratis) dus daar ben ik net in begonnen op de iPad. Wellicht dat er daar wat meer info over staat. De Icefields Parkway moet helemaal geweldig zijn, is het aan te raden om bijv. de rit van Jasper naar Lake Louise te combineren met een bezoek aan de Athabasca Glacier of kun je hier beter een aparte dag voor plannen? Dat lijkt me namelijk wel een mooie trail/excursie.
Wells Grey ben ik twee keer geweest. Maar heeft ons nog nooit aangesproken het is in tegenstelling tot de andere parken gewoon saai alleen de watervallen zijn mooi. Twee keer de icefields parkway rijden is veel mooier. De Athabasca Glacier bezoeken kan gewoon op een dag. Ik zal daar niet een dag voor inplannen.
Go T@bbing!!!!

Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

Wij hebben inmiddels geboekt. We gaan toch Vancouver Island aandoen en daar een aantal dagen rijden richting Telegraph Cove. Daarna gaan we terug en vanuit Vancouver naar Whistler, Clinton, Clearwater en Wells Gray/Blue River. Daarna rijden we een klein stukje terug om vervolgens via Revelstoke Glacier National Park aan te doen. Dan verblijven we op aanraden van dit forum in Lake Louise, om vervolgens naar Jasper te gaan over de Icefields Parkway. In Jasper blijven we een aantal dagen en gaan we wederom terug over de Icefields Parkway naar Lake Louise en richting Banff.. een paar dagen later vliegen we vanaf Calgary naar huis.

Dus twee keer de Icefields Parkway en toch ook Wells Grey. Wells Grey - Glacier is maar ongeveer 4 uur rijden dus maken we een kleine omweg :) Dan komen we Lake Louise binnen en kunnen we toch twee keer de Icefields Parkway aandoen.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Etje
Tel vanaf Blue River naar Glacier N.P. in Canada op ruim 500 km, dit is geen omweg van maar 4 uur. Tel maar op een hele dag met een pauze voor een hapje te eten of zo. Ik heb het dan nog niet eens over eventuele andre stops.
schellie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer