Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman : planning rode-rotsen-trip april 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Reis Kalaman : planning rode-rotsen-trip april 2013

Bericht door kalaman »

eindelijk een routevoorstel op het forum gekregen voor onze nieuwe rode-rotsen-trip van april 2013.
De reden dat het zo lang geduurd heeft is de aankoop van én Photographing the South-West én Utah Byways én Moab Backroads...nu raakte ik immers helemaal niet meer rond met mijn planning :? :( . Dus bij deze ligt ook al april 2014 vast... :wink: .
Enkele zaken liggen vast : begin- en einddatum+vliegtickets, The Wave op 1 april en de zoektocht naar The King of Wings.
De "to do"-kolom zal uiteraard niet volledig afgewerkt worden en zal aangepast worden volgens de reacties die er komen op het forum betreffende bepaalde voorkeuren voor deze dag, en/of weersomstandigheden en/of verloop van deze dag (ons kennende weten we dat we overal heel wat langer blijven rondhangen dan gepland :wink: ).

Graag had ik jullie deskundige mening omtrent onderstaande trip (klikken vergroot de afbeelding, maar mocht het niet duidelijk te lezen zijn dan hoor ik het graag en typ ik het wel nog eens als tekst op het forum)

Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis Kalaman : planning rode-rotsen-trip april 2013

Bericht door Rob »

Ziet er goed uit, zal mij benieuwen hoe veel je van de "te doen" lijst kan doen.
Heb jij de coordinaten van de KOW al opgevraagt bij onze oosterbuur.
Daar moet ik nog achteraan, die staat bij ons voor 30 april op de planning.
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

Dit topic ga ik zeker volgen voor m'n trip, al word dit pas in 2014.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

het to-do-lijstje staat er dus gewoon informatief bij en op sommige dagen zullen we misschien maar 1 plaats bezoeken. Het is ook niet mogelijk/niet onze bedoeling om ze allemaal te bezoeken. Misschien vallen er sowieso al op voorhand van af na reacties van forumleden die bepaalde plaatsen heel wat mooier vinden dan een ander voor eenzelfde dag.
Wat de KOW betreft, daar rekenen we inderdaad op de gegevens van http://www.high-iso.de/de/bisti+badland ... g+of+wings, maar ook van http://kieckbusch.de/html/wb-kow.html.
Vorig jaar, toen we op zoek waren naar de coördinaten van The Nautilus zijn we in contact gekomen met Bill Belvin, een fotograaf uit New York/Sedona en beheerder van deze schitterende website http://www.thewave.info/. Sinds hij op die website, bij zijn "Favorites", ook een link plaatste naar onze video's over het Zuid Westen (USA Road Trip) werd het contact opnieuw hernomen en werden de plannen voor de volgende trips uit de doeken gedaan. Wel, hij gaat midden maart op zoek naar de KOW en zal mij, ingeval hij ze vindt, een duidelijke routebeschrijving geven. Uiteraard laat ik niet na om dit dan te delen op het forum :wink: .
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

mooie route, toch ook veel dat bij ons op de planning staat! ben ook benieuwd hoeveel je "gedaan" gaat krijgen! dat is ook voor mijn eigen planning (die zit ook goed vol) nuttige info, dus ik kijk al uit naar je blog!!! :thumbup:

In snow canyon denk ik dat dat nieuw stuk, het white amfitheater, zeer de moeite is. Sofie (doockles) is daar vorig jaar naar toe gewest.
Navajo NM moet je niet te veel van voorstellen hoor, kort wandelingetje naar het uitzichtpunt. De ruines zelf kan je enkel met lange ranger-geleide tochten bereiken. wij vonden het niet veel voorstellen (maar wij waren kort daarvoor in mesa verde geweest)
Verder hoop ik dat de KoW en het "echte" bisti gedeelte niet te veel van het goede is op één dag - ik plan hetzelfde...
En ook ik heb een dag met fallen roof ruin - little egypt- burr point (=dirty devil overlook) in de planning. Ik wil die dag ook nog leprechaun canyon er bij proppen. (we zullen zien, desnoods skippen we little egypt )

Hoe ga je eigenlijk naar Rainbow bridge? die boottocht duurt van rond 7u-8u 's morgens tot rond 13u?

en nog een vraagje: Photographing the SW heb ik natuurlijk ook. Maar die andere twee boeken nog niet hoewel ik wel overweeg ze te kopen. Aanraders? welke is de grootste aanrader?

nog veel plan plezier!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:mooie route, toch ook veel dat bij ons op de planning staat! ben ook benieuwd hoeveel je "gedaan" gaat krijgen! dat is ook voor mijn eigen planning (die zit ook goed vol) nuttige info, dus ik kijk al uit naar je blog!!! :thumbup:
dat is het voordeel van niet als eerst te gaan hé :wink:
Tipsy_1 schreef:In snow canyon denk ik dat dat nieuw stuk, het white amfitheater, zeer de moeite is. Sofie (doockles) is daar vorig jaar naar toe gewest.
dan ga ik dit zeker eens lezen op haar site :thumbup:
Tipsy_1 schreef:Navajo NM moet je niet te veel van voorstellen hoor, kort wandelingetje naar het uitzichtpunt. De ruines zelf kan je enkel met lange ranger-geleide tochten bereiken. wij vonden het niet veel voorstellen (maar wij waren kort daarvoor in mesa verde geweest)
dat dacht ik ook al, dat maakt het dan mogelijk om nog iets langer in Page te blijven en/of vroeger in MV aan te komen
Tipsy_1 schreef:Verder hoop ik dat de KoW en het "echte" bisti gedeelte niet te veel van het goede is op één dag - ik plan hetzelfde...
oei, hier had ik al een reactie op gegeven in jouw topic...
Tipsy_1 schreef:Hoe ga je eigenlijk naar Rainbow bridge? die boottocht duurt van rond 7u-8u 's morgens tot rond 13u?
omdat ik gelezen heb dat het, voor de foto's, beter is om de namiddagtocht te doen ben ik dus van plan om te reserveren voor de trip van 13u. Ik heb mij eerst lid gemaakt van Touring (15€) omdat je dan via hen ook de AAA-korting krijgt. Pas vrijdag heb ik mijn kaart/lidnummer ontvangen zodat ik nu kan gaan boeken.
Tipsy_1 schreef:en nog een vraagje: Photographing the SW heb ik natuurlijk ook. Maar die andere twee boeken nog niet hoewel ik wel overweeg ze te kopen. Aanraders? welke is de grootste aanrader?
hoewel ze elkaar voor een stuk overlappen zijn beide eigenlijk schitterende boeken, al beperkt de ene zich tot de, grote, omgeving van Moab (maar die is dan ook écht wel heel gedetailleerd). Henriëtte verwijst er overigens ook regelmatig naar (alhoewel niet rechtstreeks) in oa haar reisverslag van 2009 toen ze bijna een week in en rond Moab getourd hebben.
Tipsy_1 schreef:nog veel plan plezier!
jullie ook hé...misschien moeten we ons alsnog inschrijven voor A'pen om tips uit te wisselen... :wink:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik had ook altijd een touring kaart, maar nu hebben we een business pakket genomen voor onze firma wagens, tarara boem, geen show me your card icoontje meer :evil: dus ik ben wel nieuwsgierig welk touring pakket je besteld hebt? pechverhelping?
dat van rainbowbridge had je me al wel eens verteld denk ik in mijn eigen topic, was ik vergeten. Wij gaan desondanks toch voor de ochtend tour gaan, ik vind het al bij al niet zo'n lange tocht, maar een halve dag.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:ik had ook altijd een touring kaart, maar nu hebben we een business pakket genomen voor onze firma wagens, tarara boem, geen show me your card icoontje meer :evil: dus ik ben wel nieuwsgierig welk touring pakket je besteld hebt? pechverhelping?
http://www.touring.be/nl/ledenvoordelen ... /index.asp
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

kalaman schreef:
Tipsy_1 schreef:nog veel plan plezier!
jullie ook hé...misschien moeten we ons alsnog inschrijven voor A'pen om tips uit te wisselen... :wink:
Lijkt mij een goed idee zeker als je ziet dat jullie, Tipsy, SonjaV en wij binnen een paar weken van elkaar allemaal de KOW willen bezoeken. 8)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bij deze is het dus beslist, we komen naar A'pen...als het beter weer is dan vandaag althans. Net thuisgekomen (buurt van Gent) na 2u onderweg te zijn geweest van aan de kust, althans 1,5u écht onderweg en een half uur aan het wroeten om mijn oprit op te raken tot in mijn garage :?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

:clap: :clap: :clap:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

:thumbup:

Als je nog bepaalde boeken kan gebruiken, geef maar een seintje, dan breng ik ze mee. Maar ik vermoed dat je de delorme atlas al zelf gekocht hebt?
Groetjes,
Carine
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nee, toch niet Carine, maar ik zou dat wel graag eens zien :wink: .
Verder geen opmerkingen over onze route?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

is er eigenlijk al iemand in The Valley of Dreams geweest in de Bisti Badlands?
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zal de atlassen meebrengen en evt ook de dirt road boeken. Kan je nog bekijken welke je wil meenemen. Ik hoef ze pas in september terug te hebben.

Wat de factory butte betreft : moest je m rijden, je kan over de rivier doorsteken en zo naar globlin valley. Alleen die rivier is tricky. In de link zie je een foto. Zo erg was het bij ons niet. Je kon erdoor rijden maar de ondergrond is slijkerig en onze jeep had geen 4X4 anders hadden w ehet gedaan.

http://hatchcanyon.eu/Navigation/USA/Ut ... /index.php
Groetjes,
Carine
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Hier is een plannetje van de factory butte. http://www.americansouthwest.net/utah/f ... index.html
Die eroded rocks zijn de moeite om te gaan bekijken.
Ik zal straks eens kijken of het me lukt een foto te plaatsen met de arches. Die staan op mn imac.

edit : hier zie je een foto, zij het niet de mooiste.
http://usa2012.cisencarine.be/#home.2
Groetjes,
Carine
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ziet er de moeite uit! :thumbup: dat plannetje neem ik mee!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

kalaman schreef:is er eigenlijk al iemand in The Valley of Dreams geweest in de Bisti Badlands?
niemand :( ?

Bedankt, Carine :thumbup:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben nog nooit van The Valley of Dreams gehoord, Kalaman. Natuurlijk wel even heel nieuwsgierig gegoogled, en daarbij kwam ik uit op deze site http://www.high-iso.de/de/ah-shi-sle-pa ... +of+dreams
Daaruit begrijp ik dat The Valley of Dreams niet in Bisti ligt, maar wel in dezelfde omgeving. 't Ziet er bijzonder interessant uit.... ik denk dat ik deze site eens wat verder uit ga spitten!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Klopt Henriëtte, het is ook via deze site dat ik het ontdekt heb (is dezelfde als van de KOW). Ik heb ondertussen een mail gestuurd naar Andreas en zodra ik meer info heb post ik het hier uiteraard.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer