Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Clairy: SF - LA -LV Augustus 2013
Reis Clairy: SF - LA -LV Augustus 2013
Hallo allemaal,
Samen met een vriendin, ga ik deze zomer 23 dagen een roadtrip maken langs de westkust. We hebben het volgende reisschema opgesteld. We hebben dit oa gedaan via tioga-tours. Hierin werd duidelijk en overzichtelijk aangegeven hoeveel reistijd we van plaats naar plaats kwijt zouden zijn. En dit leek ons daarom een goed plan.
Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Sequoia
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles
Dag 10 Los Angeles
Dag 11 Los Angeles
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Joshua Tree Park
Dag 17 Sedona
Dag 18 Havasupai
Dag 19 Grand Canyon
Dag 20 Page
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
We wilden een reis samenstellen waarbij steden en natuurparken beide aanbod komen.
De meeste hotels hebben wij via booking.com geboekt, dat mocht er iets wijzigen tijdens de reis dit nog mogelijk is.
Heeft iemand misschien deze reis ook eens gemaakt of op dezelfde plaatsen geweest en hebben jullie tips voor ons? Dan zijn deze van harte welkom!
Samen met een vriendin, ga ik deze zomer 23 dagen een roadtrip maken langs de westkust. We hebben het volgende reisschema opgesteld. We hebben dit oa gedaan via tioga-tours. Hierin werd duidelijk en overzichtelijk aangegeven hoeveel reistijd we van plaats naar plaats kwijt zouden zijn. En dit leek ons daarom een goed plan.
Dag 1 San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Sequoia
Dag 8 Los Angeles
Dag 9 Los Angeles
Dag 10 Los Angeles
Dag 11 Los Angeles
Dag 12 Los Angeles
Dag 13 Los Angeles
Dag 14 Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Joshua Tree Park
Dag 17 Sedona
Dag 18 Havasupai
Dag 19 Grand Canyon
Dag 20 Page
Dag 21 Las Vegas
Dag 22 Las Vegas
Dag 23 Las Vegas
We wilden een reis samenstellen waarbij steden en natuurparken beide aanbod komen.
De meeste hotels hebben wij via booking.com geboekt, dat mocht er iets wijzigen tijdens de reis dit nog mogelijk is.
Heeft iemand misschien deze reis ook eens gemaakt of op dezelfde plaatsen geweest en hebben jullie tips voor ons? Dan zijn deze van harte welkom!
Re: Reis Clairy: SF - LA -LV Augustus 2013
Los Angeles is een interessantere en leukere stad dan veel mensen zeggen, maar jij hebt wel heel veel LA ingebouwd in jouw reis. En ook heel veel Las Vegas. Ik zou in jouw reis een aantal dagen LA vervangen door een paar dagen San Diego. Dan hou je net zoveel stad als nu.
Of je doet wat meer dingen zoals Zion, Moab etc.
Of je doet wat meer dingen zoals Zion, Moab etc.
Re: SF - LA -LV Augustus 2013
8 dagen Los Angeles ? Wat wil je daar allemaal gaan doen ?
1 dag Havasupai ?
Dat wordt stevig doorwandelen dan ! De meesten doen dit in 3 dagen, de getrainde wandelaars in 2
Hieronder de afstanden vanaf de parkeerplaats naar het dorp en de Colorado rivier.
Vanaf parkeerplaats naar Supai: 13 km
Vanaf Supai naar Mooney Falls: 0,8 km
Van Mooney Falls naar Colorado river: 13 km
Zie ook: --------> http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/havasupai.htm
1 dag Havasupai ?
Hieronder de afstanden vanaf de parkeerplaats naar het dorp en de Colorado rivier.
Vanaf parkeerplaats naar Supai: 13 km
Vanaf Supai naar Mooney Falls: 0,8 km
Van Mooney Falls naar Colorado river: 13 km
Zie ook: --------> http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/havasupai.htm
- tofke
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hoi Clairy,
Ik zou van je 8 dagen in Los Angeles er 3 afdoen en dan San Diego bijdoen...
5 dagen zou ik wel houden voor LA blijft 1 van mijn favorieten
Las Vegas zou ik wel behouden 3 dagen is het minimum althans dat vinden wij toch...
Weet je al wat je in LA wilt gaan doen?
Er is ook een LA topic op dit forum (all about LA)daar vind je heel veel nuttige informatie op...
Wij boeken ook meestal via booking of expedia...
Hetgeen in je planning staat hebben wij allemaal ooit eens gedaan dus als je vragen hebt stel ze maar...
Veel succes met je planning...
Tofke
Ik zou van je 8 dagen in Los Angeles er 3 afdoen en dan San Diego bijdoen...
5 dagen zou ik wel houden voor LA blijft 1 van mijn favorieten
Las Vegas zou ik wel behouden 3 dagen is het minimum althans dat vinden wij toch...
Weet je al wat je in LA wilt gaan doen?
Er is ook een LA topic op dit forum (all about LA)daar vind je heel veel nuttige informatie op...
Wij boeken ook meestal via booking of expedia...
Hetgeen in je planning staat hebben wij allemaal ooit eens gedaan dus als je vragen hebt stel ze maar...
Veel succes met je planning...
Tofke
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En een dag Sequoia toevoegen, je moet er ook nog heenrijden ed. Nu heb je eigenlijk maar een halve dag daar.
Heel erg bedankt voor al jullie tips en zo snel ook!
De laatste dag in Las Vegas telt eigenlijk niet mee, we vliegen dan al vroeg in de ochtend terug.
Los Angeles spreekt ons beide heel erg aan en daar willen we veel zien en doen, maar ook een aantal dagen of middagen gewoon kunnen relaxen op een terras of strand, vandaar dat we hebben gekozen om hier toch een volle week te verblijven.
San Diego sprak ons beide niet zo heel erg aan, maar aangezien jullie dit toch aanraden gaan we ons toch nog maar wat meer in deze stad verdiepen.
In Page willen we graag naar Antelope Canyon, is het aan te raden dit via een tour te doen of kun je dit gebied zelfstandig ontdekken?
Bedankt voor de site over Havasupai hier moeten we dan ook nog eens goed naar kijken
De laatste dag in Las Vegas telt eigenlijk niet mee, we vliegen dan al vroeg in de ochtend terug.
Los Angeles spreekt ons beide heel erg aan en daar willen we veel zien en doen, maar ook een aantal dagen of middagen gewoon kunnen relaxen op een terras of strand, vandaar dat we hebben gekozen om hier toch een volle week te verblijven.
San Diego sprak ons beide niet zo heel erg aan, maar aangezien jullie dit toch aanraden gaan we ons toch nog maar wat meer in deze stad verdiepen.
In Page willen we graag naar Antelope Canyon, is het aan te raden dit via een tour te doen of kun je dit gebied zelfstandig ontdekken?
Bedankt voor de site over Havasupai hier moeten we dan ook nog eens goed naar kijken
Voor Antelope Canyon (en veel andere bezienswaardigheden): http://ontdek-amerika.nl/amerika/bezien ... anyon.html
Er zijn 2 Antelope Canyons, de Upper en de Lower.Clairy schreef:In Page willen we graag naar Antelope Canyon, is het aan te raden dit via een tour te doen of kun je dit gebied zelfstandig ontdekken?
De Upper is een spleet in een rotswand, de grond is vlak en daardoor voor iedereen toegankelijk. Mooiste lichtinval rond de middag
Zie fotos Upper: (let op de ingang) ----> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... groot.html
De Lower is een spleet in de grond, je gaat via diverse trapjes naar beneden en aan het einde via een lange trap weer naar boven. Mooiste lichtinval 's morgens vroeg.
Fotos Lower: (let ook hier op de ingang) -----> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... groot.html
Naar de (veel drukkere) Upper gaan alleen georganiseerde tours.
Naar de Lower kun je zelf met de auto naar toe rijden, een ticket kopen en aansluiten bij de eerstvolgende vertrekkende groep.
Ik vind persoonlijk de Lower mooier dan de Upper
Toch een vraagje over Havasupai.
Wij willen hier toch wel heel erg graag naar toe. Nu hebben we gezien dat er een wandeling is van 16 kilometer welke wij graag zouden willen doen. Is er mogelijkheid ergens redelijk betaalbaar te overnachten op het park(wij zijn met een auto, waar niet in geslapen kan worden).
Wat is het beste aan te raden als je twee dagen wilt doorbrengen in Havasupai?
Wij willen hier toch wel heel erg graag naar toe. Nu hebben we gezien dat er een wandeling is van 16 kilometer welke wij graag zouden willen doen. Is er mogelijkheid ergens redelijk betaalbaar te overnachten op het park(wij zijn met een auto, waar niet in geslapen kan worden).
Wat is het beste aan te raden als je twee dagen wilt doorbrengen in Havasupai?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 2587 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 14 Reacties