Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Antonia maria: Tips gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Antonia maria
Amerika-newbie

Reis Antonia maria: Tips gevraagd

Bericht door Antonia maria »

Wij gaan in Juli, 2 weken op pad met een camper.

Wij zijn op zoek naar leuke (camping ) tips.

Onze route ziet er globaal zo uit,

7 Juli aankomst SF

8 SF

9 Juli camper ophalen. inkopen doen. rijden van SF naar Montery Bay (highway 1)

10 Juli Monterey Bay

11 Juli over Highway 1 righting Morro Bay (Hearst castle)

12 Juli naar King's Canyon, camping al geboekt, 2 nachten
13 Juli

14 Juli Yosemity
15 Juli

16 Juli langs Monolake naar Beatty

17 Juli Van Beatty naar Zion
18 Juli Zion

19 vanaf Zion naar Monument Valley
20 Juli Monument Valley

21 Langs Painted Dessert naar Grand Canyon, camping geboekt 2 nachten.
22 Juli Grand Canyon
23 naar Las Vegas

Ben benieuwd naar reacties,

Antonia
Laatst gewijzigd door Antonia maria op 16 jan 2013, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tips gevraagd

Bericht door A&A »

Op de site van de nationale parken (nps.gov) kun je ook alle info over campings in de parken vinden. In Yosemite zul je (als dat tenminste nog niet vol is) zeker zo snel mogelijk moeten reserveren als je in het park zelf wil staan. Op de andere plaatsen zal reserveren over het algemeen niet nodig zijn. Soms zijn er ook prima campings net voor de ingang van een park.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Antonia maria: Tips gevraagd

Bericht door PSVwally »

10 Juli, Monterey (ochtend) en dan? Rij je al in de richting van LA of hoe moet ik dat zien?

16 Juli, stel je begint in de vallei op een campground, dan is het zowieso al meer dan 6u rijden naar Beatty, zonder dat je bv iets onderweg hebt bekeken bij de Tioga Pass of Mono Lake? Dat is een erg lange dag.
Ik heb hier ooit iemand over zien posten dat je evt ook naar Tonopah zou kunnen rijden (wel zorgen voor voldoende benzine want weinig tot geen benzinepompen daar) en vanuit daar naar Zion. Scheelt je toch zeker 2u rijden.

Verder snap ik dat je met maar 2 weken keuzes moet maken, maar bv van Zion naar Monument Valley is ook alweer een uur of 6 rijden. Ook al ben je erna nog een volle dag daar, je mist wel heel veel moois onderweg.

Paul
Antonia maria
Amerika-newbie

Dank voor de reactie

Wij willen een dag in Monterey blijven en gaan volgende dag richting Morro Bay

Mono Lake willen wij graag zien, dus ja dat wordt een lange dag. Beatty is niet een must. Ga naar je tip kijken.
Wij rijden met z'n drieeën. Dus af en toe een lange dag lijkt ons niet zo'n probleem. Willen graag op een aantal plekken twee nachten staan.

In Yosemite willen wij graag op de Tuolumne meadows campground staan, dat is al richting de Tioga pas. Dus al richting mono- lake

Heb je nog tips voor RV campings bij de kust? Vooral voor Monterey bay?

Groet, Antonia
Antonia maria
Amerika-newbie

Voor de tweede keer naar de USA

Kan nog wel wat tips gebruiken voor een RV campground bij:

Monterey

Monument Valley

In de buurt van Beatty, of in ieder geval een Campground halverwege de/een route van Yosemite naar Zion.

En ik ben nog op zoek naar een hotelletje in Stinson Beach en in Bolinas, maar dat is op de 4th of July, dus dat wordt zeker spannend.
Laatst gewijzigd door Antonia maria op 19 jan 2013, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door marli »

hallo Antonia
vorig jaar stonden wij ook op tuolomne meadows er zijn een paar plaatsen die te reserveren zijn en je moet veel geluk hebben want ze zijn erg gewild
verder kan het op de bonnefooi maar ook hier geld geluk hebben als het vol zit moet je terug naar Lee Vining maar ook hier zitten
de campings vaak vol ,zeker in juli !
Wij vonden het er prachtig en sowieso de tioga pass mooier als de vallei ...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

A&A schreef:In Yosemite zul je (als dat tenminste nog niet vol is) zeker zo snel mogelijk moeten reserveren als je in het park zelf wil staan.
Dat is niet helemaal juist, zie hier voor de tabel met reserveringsdata.
Tuolumne Meadows lijkt mij ook erg mooi, maar niet om vandaaruit de rest van het park te bekijken, dus daar zou ik 1 nacht doen. Ik zou zeker 1 nacht in de vallei overnachten, maar 2 of meer is beter als je er iets wilt zien. Ik vind het erg krap nu op het stuk tussen SF en Zion.
Wij zaten in 2008 zowel in de vallei als 1 nacht bij White Wolf (langs de Tioga road), misschien heb je iets aan ons verslag.
Reizen jullie met kinderen?

Marianne
Antonia maria
Amerika-newbie

Beste Marianne

Ik weet niet helemaal zeker of dit nu een reactie op mijn post is. ...

De hele reis is kiezen en dus ook in Yosemite. Wij willen daar twee nachten blijven en de verhalen over Tuolumne spreken mij erg aan. Goede reden om een keer terug te komen voor de andere sites.

Heb jij misschien nog tips voor het laatste stuk van onze reis. Zion - Monument Valley - ?

Ik ga jullie verslagen eens bekijken,

Dank,

Antonia
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, het was voor jou bedoeld. :wink:
Je komt van Kings Canyon. Ik weet niet welke camping je daar hebt gereserveerd, maar reken op zeker een uur of 5 rijden naar Tuolumne Meadows. Het leek mij daarom handig om tussendoor nog een stop in Yosemite Village te maken zodat je wat meer van het park kunt zien, zoals de rit naar Glacier Point en een bezoek aan de vallei.
Je hebt dan de tweede dag nog bijna de hele dag voor de Tioga Road. Met twee nachten in TM rij je heel snel door Yosemite heen. Maar als je nog eens terugkomt is dat geen probleem natuurlijk. Ik vind het deel in het oosten prachtig, daar wordt te vaak heel snel aan vooobijgereden.

Bij MV kun je op Goulding's CG staan. Zelf zou ik er denk ik voor kiezen om naar Bryce te gaan en MV te laten vallen. Vooo een optie met minder kilometers is een overnachting in Page oko een idee (Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe bend, ..).

Tussen Yosemite en Zion is Pahrump misschien nog een mogelijkheid. Of Las Vegas. Mogen jullie door Death valley rijden?

Marianne
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

De hele reis is kiezen en dus ook in Yosemite. Wij willen daar twee nachten blijven en de verhalen over Tuolumne spreken mij erg aan. Goede reden om een keer terug te komen voor de andere sites.
Je hebt uiteraard gelijk dat elke reis kiezen is. Als je je reis gaat posten, zal je hier veel suggesties krijgen. Aan jou om definitieve keuzes te maken.

Wat mij opvalt, en niet mijn keuze zou zijn:
1) Helemaal van SF naar Hearst Castle, en dan nog 2 nachten Kings Canyon alvorens naar Yosemite te gaan? Hier verlies je onvermijdelijk veel tijd.
2) Tuolumne meadows is heel mooi maar de andere 'attracties' in Yosemite lonen veel meer de moeite: de sequoia's (al heb je die in Kings canyon ook), de prachtige wandelingen, Glacier point, de watervallen en de rivier in de vallei...
3) Mono Lake vind je belangrijk? Daar moet je toch niet teveel bij voorstellen; vooral bij zonsondergang is het inderdaad fraai, maar op een half uurtje heb je het wel gezien.
4) Het fantastische Bryce sla je helemaal over, en ook in Page ga je geen tijd hebben voor alle leuke dingen die daar te doen zijn.
Antonia maria
Amerika-newbie

Route Rachel-Zion

Komende zomer staan wij 1 nacht met de camper bij A'l'inn in Rachel. Lijkt ons erg leuk. Hebben mensen ervaringen met de E.T. Highway, de hitte in Juli?

Welke weg is het mooiste om te rijden naar Zion, Watchman campground. De UT-56 E of de I -15 N.

Ben benieuwd , alvast dank voor de tips.

Antonia
Laatst gewijzigd door markro op 20 jan 2013, 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Antonia maria
Amerika-newbie

Martin & Marianne schreef:Ja, het was voor jou bedoeld. :wink:
Je komt van Kings Canyon. Ik weet niet welke camping je daar hebt gereserveerd, maar reken op zeker een uur of 5 rijden naar Tuolumne Meadows. Het leek mij daarom handig om tussendoor nog een stop in Yosemite Village te maken zodat je wat meer van het park kunt zien, zoals de rit naar Glacier Point en een bezoek aan de vallei.
Je hebt dan de tweede dag nog bijna de hele dag voor de Tioga Road. Met twee nachten in TM rij je heel snel door Yosemite heen. Maar als je nog eens terugkomt is dat geen probleem natuurlijk. Ik vind het deel in het oosten prachtig, daar wordt te vaak heel snel aan vooobijgereden.

Bij MV kun je op Goulding's CG staan. Zelf zou ik er denk ik voor kiezen om naar Bryce te gaan en MV te laten vallen. Vooo een optie met minder kilometers is een overnachting in Page oko een idee (Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe bend, ..).

Tussen Yosemite en Zion is Pahrump misschien nog een mogelijkheid. Of Las Vegas. Mogen jullie door Death valley rijden?

Marianne
Dank voor de tips. In Kings Canyon, staan wij op Lodgepole.Wij willen graag 1 dag rijden en dan weer een dag ergens blijven. Om die dag een flinke wandeltocht te kunnen maken. Het oosten is dannwat gunstiger, ook voor de dag erna. Dan rijden wij richting Zion, met een tussenstop in Rachel, via de E.T. Highway. Ik ga de route in mijn oorspronkelijke mail, maar eens aanpassen. ,

O ja ,wij leveren de camper in Vegas in en verblijven daarna nog drie nachten in een Hotel.

Groet,

Anneke
Laatst gewijzigd door Antonia maria op 19 jan 2013, 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Antonia maria
Amerika-newbie

jerommeke10 schreef:
Je hebt uiteraard gelijk dat elke reis kiezen is. Als je je reis gaat posten, zal je hier veel suggesties krijgen. Aan jou om definitieve keuzes te maken.

Wat mij opvalt, en niet mijn keuze zou zijn:
1) Helemaal van SF naar Hearst Castle, en dan nog 2 nachten Kings Canyon alvorens naar Yosemite te gaan? Hier verlies je onvermijdelijk veel tijd.
2) Tuolumne meadows is heel mooi maar de andere 'attracties' in Yosemite lonen veel meer de moeite: de sequoia's (al heb je die in Kings canyon ook), de prachtige wandelingen, Glacier point, de watervallen en de rivier in de vallei...
3) Mono Lake vind je belangrijk? Daar moet je toch niet teveel bij voorstellen; vooral bij zonsondergang is het inderdaad fraai, maar op een half uurtje heb je het wel gezien.
4) Het fantastische Bryce sla je helemaal over, en ook in Page ga je geen tijd hebben voor alle leuke dingen die daar te doen zijn.
Dank je wel, over Bryce ga ik zeker nadenken.
De route vanaf Yosemite is nu.

Yosemite , hopelijk Tuolumne Campground- Rachel - Zion

in Zion willen wij 2 nachten blijven.

Tussen Zion en de Grand Canyon hebben wij nog 2 nachten, die ik ook het liefst op 1 plek wil doorbrengen. Dus 1 dag rijden en 1 dag wandelen. Welke plek raad jij aan?

De eerste dagen zo langs de kust wil ik nu nog zo houden om echt een beetje in te komen met de camper, voordat wij de binnenlanden en de bergen in gaan. Het is per slot van rekening de eerste keer. En Hearstcastle is een grote wens van 3 van de reizigers...

En zo blijven wij puzzelen.

Antonia
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Route Rachel-Zion

Bericht door jerbia »

Wij hebben in 2009 een nachtje in Rachel geslapen en zijn toen via Route 93 naar Cathedral Gorge SP gereden, en daarna via de 319, Crestline Road en de 18 naar St. George gereden. Het was een erg mooie route. In ons verslag van die dag staan wat foto's: http://lasvegas2009.blogspot.nl/2008/12 ... eorge.html
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Antonia maria
Amerika-newbie

Re: Route Rachel-Zion

jerbia schreef:Wij hebben in 2009 een nachtje in Rachel geslapen en zijn toen via Route 93 naar Cathedral Gorge SP gereden, en daarna via de 319, Crestline Road en de 18 naar St. George gereden. Het was een erg mooie route. In ons verslag van die dag staan wat foto's: http://lasvegas2009.blogspot.nl/2008/12 ... eorge.html
Prachtig, dank jullie wel!

Antonia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer