Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kosten voor een maand rondreizen?
-
fleurlinde
- Amerika-newbie
Kosten voor een maand rondreizen?
Hallo!
Ik wil heel graag rond mei/juni een road trip maken met een vriendin. We willen waarschijnlijk nog een tussenstop maken in New York, maar de rest van de tijd (ongeveer een maand) met een auto rondreizen in Zuidwest.
Ik heb al gekeken naar vliegtickets, auto's, benzine etc, maar ik vroeg me af of iemand me advies kan geven over hoeveel geld je ongeveer kwijt bent voor het 'leven' (dus overnachten, eten, drinken en entreegelden). Ik heb al wel gezien dat er een ticket is voor de national parcs voor 80 dollar, dus dat gaan we sowieso doen. Maar ben benieuwd wat gemiddeld de kosten zijn voor een maand Amerika. We willen het wel vrij low-budget doen, dus als het kan af en toe kamperen en verder gewoon low budget ho(s)telletjes, en we hoeven ook niet iedere keer uit eten oid.
Dus wat zijn jullie ervaringen, hoeveel ben je gemiddeld kwijt voor een maand reizen?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Fleur
Ik wil heel graag rond mei/juni een road trip maken met een vriendin. We willen waarschijnlijk nog een tussenstop maken in New York, maar de rest van de tijd (ongeveer een maand) met een auto rondreizen in Zuidwest.
Ik heb al gekeken naar vliegtickets, auto's, benzine etc, maar ik vroeg me af of iemand me advies kan geven over hoeveel geld je ongeveer kwijt bent voor het 'leven' (dus overnachten, eten, drinken en entreegelden). Ik heb al wel gezien dat er een ticket is voor de national parcs voor 80 dollar, dus dat gaan we sowieso doen. Maar ben benieuwd wat gemiddeld de kosten zijn voor een maand Amerika. We willen het wel vrij low-budget doen, dus als het kan af en toe kamperen en verder gewoon low budget ho(s)telletjes, en we hoeven ook niet iedere keer uit eten oid.
Dus wat zijn jullie ervaringen, hoeveel ben je gemiddeld kwijt voor een maand reizen?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes, Fleur
-
KimDaanUSA
- Amerikafan
Re: Kosten voor een maand rondreizen?
Ga uit van rond de $1000 per week, incl. vliegticket, autohuur en alles erbij. Ligt er natuurlijk aan hoeveel je doet, etc. Wij waren voor 5 weken USA rond de € 3000 per persoon kwijt. Wat wij deden kan je lezen op onze blog: http://kimendaan.wordpress.com
Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Was dat 3000 incl reis? Wij waren zo'n €3000 pp voor 3 weken kwijt (reis, hotels, eten en drinken en alles waar we daar geld aan hebben uitgegeven) en op de GC vlucht na hebben we niet extreem veel rare dingen gedaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn al veel topics geweest over kosten, gebruik de google-zoekfunctie op het forum (zie rechtsboven) maar eens en gebruik termen als kosten rondreis of budget rondreis etc.
Voorbeeld van een eerder topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=42287
In veel reisverslagen vind je per dag een kostenplaatsje, zoals bijvoorbeeld mijn 2008- en 2011-verlsag. Bekijk ook eens de verslagen van Elly op http://www.michelly.nl, zij kamperen met een tent.
Als je je route weet kun je eens kijken waar je wilt overnachten en bijvoorbeeld de prijzen van een Motel6 bekijken. Als je in de parken kampeert vallen de kosten erg mee, zie recreation.gov voor de mogelijkheden.
Het is erg moeilijk om een gemiddelde voor het eten te geven, zeker als je niet van plan bent om elke dag uit eten te gaan. Het uit eten gaan kun je ook zo duur of goedkoop maken als je wilt. Uit eten gaan is relatief goedkoop als je het vergelijkt met de prijzen in de supermarkt vind ik. Hou er rekening mee dat de prijzen die je op een menukaart ziet (je kunt eens bij wat ketens gaan kijken wat de prijzen zijn) nog zonder tax en fooi zijn.
Ik vind het ook lastig om met prijzen per persoon te rekenen omdat het nogal uitmaakt of je de kosten van accommodatie en autohuur door 2 of door 4 personen moet delen, en ook het vergelijken in euro's is moeilijk vanwege de koersverschillen.
Marianne
Voorbeeld van een eerder topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=42287
In veel reisverslagen vind je per dag een kostenplaatsje, zoals bijvoorbeeld mijn 2008- en 2011-verlsag. Bekijk ook eens de verslagen van Elly op http://www.michelly.nl, zij kamperen met een tent.
Als je je route weet kun je eens kijken waar je wilt overnachten en bijvoorbeeld de prijzen van een Motel6 bekijken. Als je in de parken kampeert vallen de kosten erg mee, zie recreation.gov voor de mogelijkheden.
Het is erg moeilijk om een gemiddelde voor het eten te geven, zeker als je niet van plan bent om elke dag uit eten te gaan. Het uit eten gaan kun je ook zo duur of goedkoop maken als je wilt. Uit eten gaan is relatief goedkoop als je het vergelijkt met de prijzen in de supermarkt vind ik. Hou er rekening mee dat de prijzen die je op een menukaart ziet (je kunt eens bij wat ketens gaan kijken wat de prijzen zijn) nog zonder tax en fooi zijn.
Ik vind het ook lastig om met prijzen per persoon te rekenen omdat het nogal uitmaakt of je de kosten van accommodatie en autohuur door 2 of door 4 personen moet delen, en ook het vergelijken in euro's is moeilijk vanwege de koersverschillen.
Marianne
De schatting van PSVwally klopt aardig met onze uitgaven, ik denk dat wij gemiddeld ook ca. € 1.000 p.p. per week uitgeven inclusief alles (dus ook vlucht en auto).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je kunt best low-budget gaan. Wij waren afgelopen zomer met 6 personen ruim 8000 euro kwijt voor 4 weken. We hebben de helft van de tijd gekampeerd en zijn regelmatig uiteten geweest. Op onze site houd ik altijd bij wat we kwijt zijn per dag.
Ik zie dat Marianne dat ook al doorgegeven heeft
Elly
Ik zie dat Marianne dat ook al doorgegeven heeft
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
qua motels is Motel 6 goedkoop en meestal wel netjes.
auto regelen bij eAutohuur en vliegen via Frankfurt bijv. scheelt aardig tov. direct met KLM.
Als je echt op de kleintjes gaat letten kun je beter een geen SUV nemen maar een standaard class auto. Die verbruikt minder wat weer scheelt.
Benzine varieert enorm, tussen de 3 en de 5,5$ per gallon.
Voor 4 weken zou ik inclusief vliegen en auto ongeveer 3500 euro reserveren, exc. New York dan, want New York is duur. Zeker 2 vrouwen, die gaan natuurlijk kleding shoppen....
auto regelen bij eAutohuur en vliegen via Frankfurt bijv. scheelt aardig tov. direct met KLM.
Als je echt op de kleintjes gaat letten kun je beter een geen SUV nemen maar een standaard class auto. Die verbruikt minder wat weer scheelt.
Benzine varieert enorm, tussen de 3 en de 5,5$ per gallon.
Voor 4 weken zou ik inclusief vliegen en auto ongeveer 3500 euro reserveren, exc. New York dan, want New York is duur. Zeker 2 vrouwen, die gaan natuurlijk kleding shoppen....
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
€ 3.500 is dan per persoon neem ik aan?
Als dit voor 2 personen is dan ben je aan auto+tickets gauw € 1.750 kwijt en dan heb je nog maar € 1.750 over voor ca. 26 overnachtingen, 26 x 3 maaltijden per dag (al dan niet buiten de deur), benzine, toegangsprijzen, uitjes, etc etc
Als dit voor 2 personen is dan ben je aan auto+tickets gauw € 1.750 kwijt en dan heb je nog maar € 1.750 over voor ca. 26 overnachtingen, 26 x 3 maaltijden per dag (al dan niet buiten de deur), benzine, toegangsprijzen, uitjes, etc etc
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is zo niet te vergelijken als je niet weet hoe lang en met hoeveel personen en wanneer je hebt gereisd. Een ticket van 1000 euro kost je 500 euro per week als je 2 weken gaat, maar slechts 250 euro per week als je 4 weken gaat.KW1984 schreef:De schatting van PSVwally klopt aardig met onze uitgaven, ik denk dat wij gemiddeld ook ca. € 1.000 p.p. per week uitgeven inclusief alles (dus ook vlucht en auto).
In mei/juni zijn de tickets een stuk goedkoper dan in het hoogseiozen hoewel je ook in het hoogseizoen wel kans hebt (maar geen zekerheid) op een goede deal.
Marianne
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
KW1984 schreef:€ 3.500 is dan per persoon neem ik aan?
PP uiteraard. 2 tickets + auto is al €2000,-
Globaal 26x$80,- = 2080,-
eten waag ik me niet meer aan, ik schat het altijd te laag in voor de VS.
Benzine is weer relatief goedkoop vergeleken met Europa.
Tickets ed. valt wel mee,zeker als je een America the Beautifull kaart aanschaft.
2009: NYC
Ik vergelijk ook niet, ik zeg alleen dat het aardig klopt met wat onze uitgaven zijn (zonder uitspraken over soort van reis)...Martin & Marianne schreef:Het is zo niet te vergelijken als je niet weet hoe lang en met hoeveel personen en wanneer je hebt gereisd. Een ticket van 1000 euro kost je 500 euro per week als je 2 weken gaat, maar slechts 250 euro per week als je 4 weken gaat.KW1984 schreef:De schatting van PSVwally klopt aardig met onze uitgaven, ik denk dat wij gemiddeld ook ca. € 1.000 p.p. per week uitgeven inclusief alles (dus ook vlucht en auto).
In mei/juni zijn de tickets een stuk goedkoper dan in het hoogseiozen hoewel je ook in het hoogseizoen wel kans hebt (maar geen zekerheid) op een goede deal.
Marianne
Verder volkomen eens met de vanzelfsprekende invloed van de reisduur en het aantal personen op het weekgemiddelde.
Wij zitten gemiddeld aan zo'n 300 € voor 2 personen per dag, dit is alles inclusief vlucht, auto, eten, uitstappen, dingen kopen. Die 300 klopt alleen vanaf we zo'n 20 dagen gaan, voor een 10 daagse reis is het gemiddelde iets meer, want bvb. de vliegtickets wegen dan zwaarder door.
Lilo
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij gaan elke twee jaar naar amerika en proberen zo rond de 10.000 uit te komen voor 6 weken .
Dat is dan voor 2 volwassenen, 1 tiener en 1 kind van 10 jaar .tot nu toe is het altijd gelukt. We kamperen , maar weer niet overal omdat soms een motel6 niet alleen goedkoper is maar ik niet met 40 graden s'nachts in een tent wil liggen .We kopen elke keer een complete garderobe en 2 laptops/epads of een fototoestel of iets van dien aard. Voor alleen reis, verblijf, eten, ( 2 x per week uit eten , de rest zelf koken ) atrracties ( 10 dagen disney voor zo'n 1000 euro ) enz.enz. zijn we tot nu toe nog niet duurder uit geweest dan 9000 euro ( 4 personen, 6 weken )
Dat is dan voor 2 volwassenen, 1 tiener en 1 kind van 10 jaar .tot nu toe is het altijd gelukt. We kamperen , maar weer niet overal omdat soms een motel6 niet alleen goedkoper is maar ik niet met 40 graden s'nachts in een tent wil liggen .We kopen elke keer een complete garderobe en 2 laptops/epads of een fototoestel of iets van dien aard. Voor alleen reis, verblijf, eten, ( 2 x per week uit eten , de rest zelf koken ) atrracties ( 10 dagen disney voor zo'n 1000 euro ) enz.enz. zijn we tot nu toe nog niet duurder uit geweest dan 9000 euro ( 4 personen, 6 weken )
gymnastics; just do it !
-
Mersin
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ongeveer 1700 euro pp (2v + 2k) voor 3,5 weken. Altijd in het hoogseizoen,vluchten inbegrepen, steeds in motels (niet altijd de goedkoopste), wel vrij goedkoop eten (kinderen willen veel naar de Mc Donalds voor de speeltuinen), en huur van SUV. Kortom, alles inbegrepen. Ik ben er wel tot op heden, alhoewel het steeds moeilijker wordt, in geslaagd om vluchten te vinden in het hoogseizoen aan de prijs tussen de 540 euro en 580 euro pp.
Ik ga altijd alleen op vakantie en ik ben ongeveer 4300 Euro kwijt aan alles voor 21/22 dagen.
Vlucht + huurauto (cabrio) = 1300 Euro.
21/22 nachten = 1400 Euro
Benzine = 600 Euro
Eten en zakgeld = 1000 Euro
Vlucht + huurauto (cabrio) = 1300 Euro.
21/22 nachten = 1400 Euro
Benzine = 600 Euro
Eten en zakgeld = 1000 Euro
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Ik reis ook alleen en ben de laatste keer (afgelopen aug/sept) ongeveer € 6000 kwijt (incl €1300 funshoppen
)
Vlucht: €820 (incl losse binnenlandse vlucht LAS-SFO)
Huurauto (midsize SUV): €540
hotel (25 nachten): €2100
Activiteiten: €420 (o.a. whale watching cruise, Cirque du Soleil, Sixflags)
Cash voor kleine uitgaven: €300
Credit Card voor boodschappen, etc; € 500
Als een soort sport probeer ik over de hele vakantie gemiddeld onder de $100/nacht aan hotelkosten uit te komen. Met goed zoeken en plannen moet het nog wel veel goedkoper kunnen.
Als je wilt kan aan dagelijkse uitgaven bezuinigd worden en ook het leegshoppen van de outletmalls is niet verplicht

Vlucht: €820 (incl losse binnenlandse vlucht LAS-SFO)
Huurauto (midsize SUV): €540
hotel (25 nachten): €2100
Activiteiten: €420 (o.a. whale watching cruise, Cirque du Soleil, Sixflags)
Cash voor kleine uitgaven: €300
Credit Card voor boodschappen, etc; € 500
Als een soort sport probeer ik over de hele vakantie gemiddeld onder de $100/nacht aan hotelkosten uit te komen. Met goed zoeken en plannen moet het nog wel veel goedkoper kunnen.
Als je wilt kan aan dagelijkse uitgaven bezuinigd worden en ook het leegshoppen van de outletmalls is niet verplicht

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Augustus 2009.
21 overnachtingen.
4 personen (2/3 van de overnachtingen samen in een double room om de prijs te drukken; de overige nachten in 2 single rooms)
Per persoon: 2500€ alles inbegrepen ofte 833€ per week.
(vlucht 910€; hotels 630€; rest 960€: SUV, tickets, eten, benzine, boodschappen)
21 overnachtingen.
4 personen (2/3 van de overnachtingen samen in een double room om de prijs te drukken; de overige nachten in 2 single rooms)
Per persoon: 2500€ alles inbegrepen ofte 833€ per week.
(vlucht 910€; hotels 630€; rest 960€: SUV, tickets, eten, benzine, boodschappen)
Lijkt me een vraag die bijna niet te beantwoorden valt.
Want:
Met je vliegtickets moet je geluk hebben.
Wat voor auto ga je huren? Een compact of een fullsize.
Ga je kamperen of hotels?
Ga je voor 5 sterren hotels of voor eenvoudige motels.
Ga je iedere dag luxe uit eten of ga je naar de vreetschuurtjes.
Ga je veel excursies doen?
Sowieso ben je voor 3 dagen New York ontzettend veel geld kwijt. Al is het alleen al omdat de hotels daar erg aan de prijs zijn. Daar zul je ook rekening mee moeten houden dus.
Al met al kun je het ontzettend duur maken, maar ook lowbudget gaan. (in hoeverre dat bestaat natuurlijk met een reis naar de VS).
Want:
Met je vliegtickets moet je geluk hebben.
Wat voor auto ga je huren? Een compact of een fullsize.
Ga je kamperen of hotels?
Ga je voor 5 sterren hotels of voor eenvoudige motels.
Ga je iedere dag luxe uit eten of ga je naar de vreetschuurtjes.
Ga je veel excursies doen?
Sowieso ben je voor 3 dagen New York ontzettend veel geld kwijt. Al is het alleen al omdat de hotels daar erg aan de prijs zijn. Daar zul je ook rekening mee moeten houden dus.
Al met al kun je het ontzettend duur maken, maar ook lowbudget gaan. (in hoeverre dat bestaat natuurlijk met een reis naar de VS).
Ja de hotels zijn duur en ja het zal misschien iets meer kosten dan de gemiddelde stad in de VS. Maar ook hier geldt, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Om nu hard te stellen dat je " ontzettend veel geld kwijt bent" voor 3 dagen NY is in mijn ogen, zeker in vergelijking met andere grote steden, niet helemaal waar.Jaydee84 schreef:Sowieso ben je voor 3 dagen New York ontzettend veel geld kwijt. Al is het alleen al omdat de hotels daar erg aan de prijs zijn. Daar zul je ook rekening mee moeten houden dus.
NYC duur?? Denk es aan een motel in New Jersey, op 30 minuten zit je met de trein op WTC.
Toen wij gingen $80/dag
Toen wij gingen $80/dag
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1778 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger