Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bijzonder overnachten in NO

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bijzonder overnachten in NO

Bericht door Thierry73 »

Komende zomer hebben we een trip op de planning staan naar het noordoosten.
Hoewel de route nog niet helemaal vast staat willen we sowieso graag Maine, Vermont en rond Lake PLacid verkennen.
Op de terugweg wellicht langs providence voor we weer naar Boston moeten.

Aangezien het voor ons ook een beetje een huwelijksreis is zou ik het ook wel heel erg leuk vinden om ergens onderweg eens te overnachten op een bijzondere locatie.
Niet superdeluxe, maar een beetje anders dan anders (wel eigen toilet minimaal).

Wie o wie weet echt bijzondere plekjes om te kunnen overnachten in het Noordoosten (of aangrenzend Canada; de optie Nova Scotia staat nog open)?
Een leuk klein hotelletje in de bossen, stad of aan de kust, een cabin?
Bijzondere inriching, locatie of...
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bijzonder overnachten in NO

Bericht door Felicitas »

Onze meest bijzondere overnachting van afgelopen zomer (vakantie noordoosten) was bij Spencer Pond Camps. Zo'n 30 mijl ten noorden van Greenville in Maine's Moosehead Lake regio. Er is geen elektriciteit, maar de cabin waarin wij logeerden (The Sowangan) was van alle gemakken voorzien. Fijne bedden, een waterpomp bij de gootsteen, een keurig schoon outhouse en een douche waarbij je een waterzak moet vullen met warm water. Er is wel gas, een kerosine lamp en een olielamp. Het is gelegen in een mooie bosrijke omgeving in the middle of nowhere aan het meer Spencer Pond. Achter het meer de berg Little Spencer Mountain. Wij waren er twee nachten en hebben daar heerlijk gekajakt (gratis kajaks en kano's beschikbaar). Alleen maar natuur om je heen.
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Goed begin. :) :)
Ga ik zeker eens goed bekijken op de site.
De eerste indruk is inderdaad wel heel bijzonder.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wij hebben in 2010 uitstekend overnacht in een cabin van Lakeview Inn:

http://lakeviewinn-sl.com/

Kleinschalig, leuke locatie, vriendelijke eigenaren met veel kennis van de omgeving, net buiten de Adirondacks.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Prachtige plekken om te doorkruisen (en/of te overnachten); Thousand Islands regio (grens Canada/NYS), Lake placid en omgeving (met alle oude Olympische arena's nog intact), maar ook Laconia/Wiers Beach in NH.
Wij vonden het afgelopen zomer i.i.g. een (deel van een) geweldige rondrit. Overnachten deden we in de bekende ketenhotels, maar ook wel in typische 50s/60s motels.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Bedankt voor de tips tot nu toe :)

Lake placid wil ik ook zeker in de route hebben, verder een stuk Maine (waar ik als Stephen King lezer al veel over heb gelezen) en dan eindigen in de buurt van Cortland (ws Marathon) bij familie en vrienden.
We willen ongeveer twee weken rondtrekken en daarna een weekje uitrusten bij de familie.

De rest van de route staat dus nog open, maar ik neem de tips mee ;)
Zelf zou ik heel graag Nova Scotia nog doen, maar dat is wel een heel lang stuk rijden extra.
Iets trekt me maar ik kan niet zeggen waarom.
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij zijn zelfs even gestopt bij het huis van Stephen King (zie reisverslag 2012-dag13). Nova Scotia is idd mooi, maar wel erg uit de route. Lake Placid ligt in de Adirondacks, een erg mooie omgeving. Zeker de moeite waard. Tussen de Adirondacks en Maine liggen de White Mountains, ook mooi. Als je naar Maine gaat, zou ik zeker Acadia NP aan doen. Maar ook wat verder upstate is het erg mooi. Wij zijn bij Moosehead Lake gestopt.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Leuk jullie verslagen.
Het maakt het er niet makkelijker op te kiezen.
Was het huis van Stephen King zo makkelijk te vinden dan?

Ik weet dat Nova Scotia een eind uit de richting is op zich maar het lijkt me ook wel weer de moeite waard.
Het is nog aardig puzzelen om zoveel mogelijk uit de vakantie te halen en toch ook van al het moois op ons gemak te kunnen genieten.

Op het moment heb ik twee lange routes in mijn hoofd.
de eerste via Salem naar maine naar Nova scotia en dan via Vermont naar Lake placid, finger lakes, providence en terug naar Boston
De tweede van Salem naar new hampshire, maine, quebec, montreal, vermont, lake placid, finger lakes, woodstock, hartford, providence, boston

Uiteraard zitten er in de eerste route extra tussenstops, want ik wil ook niet 7 uur in de auto zitten.
Enige wat ik er echt per sé in wil hebben is lake placid en het finger lakes gebied.
Dus wie weet komen er nog wel meer opties ;)

Beide routes kan ik de tips die er tot nu toe zijn voor speciale overnachtingen goed in verwerken. :)
Dus als er nog meer zijn hoor ik het graag.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

White Mountains is wat mij betreft een absolute must als je die kant op gaat...

Onze route was Adirondacks - White Mountains - Acadia - Boston

Mijn tip aan jou, zeker als je niet teveel wil rijden: rijd niet naar allerlei uithoeken als het dichterbij net zo mooi is...

Ook wij zijn bij het huis van Stephen King geweest, ik had het als verrassing ingepland voor mijn vrouw - die graag die boeken leest. We stopten in Bangor voor het huis, stapten uit; er was niets te horen, alleen zaten er was kraaien te krassen... Het was de perfecte sfeer voor het toch spookachtige huis. Er was verder weinig te zien of te doen maar het was toch leuk om er even geweest te zijn. In een stoffig boekenwinkeltje in Bangor hebben wij een eerste editie van een Stephen King-boek gescoord: het perfecte souvenier uit Bangor!
Mack
MW Drawings

Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

In de route zonder nova scotia staat white mountains ook op het programma.
Is het in die regio makkelijk om te overnachten of moeten we dat wel reserveren?
ik wil niet al te veel van te voren alvast leggen en lekker ergens wat langer kunnen blijven hangen als het echt bevalt.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij hebben ooit overnacht in het Crowne Plaza hotel in Lake Placid. Welke een super mooi uitzicht heeft over Mirror lake. Het hotel is hoger gelegen dan de doorgaande (toeristische) straat van Lake Placid en heeft een klein strandje voor gasten aan het meer zelf met gratis bootjes enzo. Het restaurant net naast dat strandje is overigens erg mooi gelegen voor te eten. Wij zaten toen buiten op het houten vlonder terrasje zo aan het water. Heel mooi plekje. Vanuit het hotel kun je ook de skischansen zien van het Olympische dorp. In de zomer oefenen ze daar met een zwembad onder de schans. Was best leuk om te zien. Verder heb je de rodel en bobslee baan waar je zelf in kunt.

http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html

Portland Maine vond ik ook een leuke plaats en zijn ook nog bij de Lighthouse geweest aldaar. Een mooi plekje vond ik ook. In Vermont heb je de Ben & Jerry's fabriek. Niet super groot, maar leuk om gezien te hebben vond ik.
analogkid
Amerikakenner

Bericht door analogkid »

Thierry73 schreef: Was het huis van Stephen King zo makkelijk te vinden dan?

Op het moment heb ik twee lange routes in mijn hoofd.
de eerste via Salem naar maine naar Nova scotia en dan via Vermont naar Lake placid, finger lakes, providence en terug naar Boston
De tweede van Salem naar new hampshire, maine, quebec, montreal, vermont, lake placid, finger lakes, woodstock, hartford, providence, boston
Ik zou voor route twee kiezen en NS voor een volgende vakantie bewaren, want het is zeker de moeite waard (en New Brunswick ook trouwens).

Het adres van het huis van Stephen King stond in een boekje wat we bij ons hadden. Als je het adres wilt weten, wil ik het wel even opzoeken.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Als je het zou kunnen opzoeken dan heel erg graag.

Bedankt voor de tips in ieder geval. :)
Op het moment denk ik eraan om heel Canada uit de route te halen en dan meer tijd door te brengen in Maine en rond de white mountains.

Dan kom ik meer op zoiets:
Boston, Salem naar new hampshire (white mountains), Lovell, Bangor, Noord oostkust Maine, Spencer ponds, vermont, lake placid, finger lakes, woodstock, hartford, providence, boston

Maar goed dat zal nog wel een paar keer veranderen en ik probeer ook nog de ideale volgorde te bedenken :D
Ik heb er nog even over getwijfeld toch een paar dagen Boston te doen, maar op het moment vind ik de hotels wel erg duur daar.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Was het in het eerste bericht vergeten, maar hier staat ons reisverslag van de regio die jullie willen bezoeken.
Misschien heb je er wat aan, vanaf dag 6 duiken we die regio in :D
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Bedankt voor de link.

Ik heb het gevoel dat ik bij elke site, blog of post weer in twijfels wordt gebracht over de route.
Ach ik heb nog 7 maanden te gaan dus het moet lukken.

Het liefst zou ik natuurlijk alles zien, maar om niet te gehaast te werk te moeten gaan denk ik dat ik de meest noordelijke plekken en Canada uit de route ga halen en die maar laat liggen voor een volgende reis.
Hoe groot is de kans op bijzonder wild life in Maine (beren, elanden etc)?

Wat is een goede plek voor een whale watch in Maine?
We hebben er al eens een vanuit Boston gedaan maar wil er graag nog eens een doen.
Volgens mij is het in augustus niet de tijd voor Orca's aan die kant.
analogkid
Amerikakenner

Bericht door analogkid »

Beren in Maine wordt lastig, denk ik, maar elanden moet kunnen. Wij hebben een elanden safari gedaan bij Moosehead Lake, was super! Whale watchen in Maine kan in ieder geval vanuit Bar Harbor in Acadia NP. Orca's zul je daar volgens mij niet aantreffen, maar volgens mij wel kans op fin whales, humpbacks en ik denk ook minke whales.
Laatst gewijzigd door markro op 10 jan 2013, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Beren en elanden gaat op deze trip dan lastiger worden.
Vooral omdat ik nu het noordelijkste punt van maine en het zuidoosten van Canada dan voor een volgende trip laat.
Als ik de route niet weer verander natuurlijk.

Helaas dit keer nog geen Nova Scotia of spencer ponds.
Dat zal dan tot een volgende keer moeten wachten allemaal.
Hopelijk kunnen we vanuit Rockland een whale watching tour doen ook.

We hebben het een paar jaar terug vanuit Boston gedaan en dat was toch wel erg gaaf.
Het moet ook mogelijk zijn om vanaf de oostkust naar orca's te kijken, maar dat was een andere tijd van het jaar als ik het goed heb.
Pas vanaf oktober of zo.

Ik twijfel nog over om op de weg terug naar Boston ook op Cape Cod te gaan kijken.
Dan zouden we sowieso ook daarvandaan eventueel nog zo een tour kunnen doen.

Heeft er iemand nog ervaring met cottages in de white mountains of bij lake placid toevallig?

Laatste globale route is nu
boston -salem
salem -rockland
rockland - bar harbor
bar harbor -bangor
bangor -Lovell
Lovell -lincoln
lincoln -burlington
burlington -Lake placid
lake placid -Marathon
marathon -hartford
hartford -providence
providence -cape cod
cape cod - boston
Laatst gewijzigd door Thierry73 op 11 jan 2013, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wij hebben een moose tour gedaan vanuit Gorham, NH (White Mountains) en wij hebben 7 moose gezien in het donker.
Mack
MW Drawings

Thierry73
Amerikakenner

Bericht door Thierry73 »

Ok
dan hebben we in de white mountains dus nog een kans :)
leuk.

Aanvullende vraag:
OP welke van de plaatsen in het lijstje kunnen we het best meer dan 1 nacht doorbrengen
Ik heb dat nu sowieso voor Lake placid (2 nachten), Lincoln (of andere plek in white mountains 2 nachten) en Marathon (6 nachten) staan.
Maar er is nog wel wat ruimte en ik zou cape cod nog uit de route kunnen halen

over het algemeen zijn we van het vroeg opstaan en kan je het volgende hotel toch niet voor 1500/1600 in dus hebben we overal waar we overnachten wel tijd om lekker rustig aan rond te kijken, maar ik kan me voorstellen dat er plekken zijn waar je absoluut meer dan 1 dag nodig hebt.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ligt eraan wat je wil doen natuurlijk. Wij zijn elke keer een dag of 3 a 4 gebleven (Adirondacks - White Mountains - Acadia) omdat we meerdere dingen wilden doen per gebied - bijv. een flinke dagwandeling maken.

Persoonlijk vonden wij de White Mountains het mooist. Hier zijn een heleboel verschillende dingen te doen, zelfs als je niet wil wandelen. Denk aan Mount Washington of the Kancamagus Highway. Maar dat geldt ook weer voor andere gebieden, natuurlijk. Het ligt er maar net aan of je van heel veel gebieden de highlights wil zien, of minder gebieden beter wil bekijken.
Mack
MW Drawings

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves