Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Utah: Zion, Bryce, Canyonlands of Arches?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
travelleranto
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Utah: Zion, Bryce, Canyonlands of Arches?

Bericht door travelleranto »

Hallo allemaal, ben nieuw hier op het forum, althans, wel veel gelezen, maar net pas een account aangemaakt.

Ik ben een trip aan het plannen vanuit Denver via Utah en Wyoming. In Colorado en Wyoming ben ik er redelijk uit wat ik wil gaan zien en doen, maar het aanbod nationale parken in Utah is zo gigantisch... in principe heb ik voor Arches, Canyonlands, Bryce en Zion steeds 2 nachten ingepland (1 "rijdag" er naartoe en 1 vrije dag) maar ondanks dat ik weet dat elk park weer verschillend is, vind ik het toch lastig om te bepalen of 2 nachten per park genoeg is of dat we het beter anders kunnen verdelen (we hebben 8 nachten te besteden).

We komen zoals gezegd uit Colorado en maken ook even een uitstapje naar Las Vegas, dus leggen Utah als het ware over de hele breedte af. De Grand Canyon en Monument Valley slaan we sowieso over, die keuze is al gemaakt. Capitol Reef kunnen we wellicht nog wel opnemen. Over ons: we houden enorm van wandelen, kamperen en actief bezig zijn. Roept u maar, welk park is dan het meeste de moeite waard? Elke mening wordt gewaardeerd!

update: sorry ik zie dat ik dit bericht te snel geplaatst heb, het is onder reizen algemeen terecht gekomen ... sorry hiervoor, ik zie geen mogelijkheid dit bericht te verwijderen maar zal het opnieuw op de juiste plek in het forum plaatsen ... goh wat maak ik zo een goede eerste indruk :-(

* Note mod (Marco):
Hartelijk welkom bij Alles Amerika. Het tweede gelijkluidende bericht is verwijderd, evenals de dubbele andere berichten. Bovendien de twee topics samengevoegd.
Cees A
Amerikakenner

Re: Utah: Bryce, Zion, Arches of Canyonlands?

Bericht door Cees A »

Als je van wandelen houdt zou Zion op nummer 1 met stip moeten komen. Angels Landing en Narrows moet je als echte wandelaar gedaan hebben.
Op nr. 2 zou ik Arches zetten.
Op 3 Bryce en op 4 Capitol Reef.
Canyonlands is een buitenbeentje.
Er zijn mooie lange wandelingen te maken (met name in de Needles sectie) maar ik persoonlijk vind Canyonlands meer een park om per 4WD te verkennen

Veel info over nationale parken en wat er te zien en te doen is vind je hier: http://www.ontdek-amerika.nl/nationaleparken.html
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Zion, Bryce, Canyonlands of Arches?

Bericht door kalaman »

Angels Landing of Observation Point? Wij hebben, voorlopig, deze laatste voorzien voor april.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Prachtige wandeling in Arches is door Devils Garden naar de Double O Arch en dan weer terug over de primitive trail. Hier vind je een kaartje.
In Bryce kan ik je de combinatie van Navajo Loop, Peekaboo, Queens Garden aanraden (kaartje)
Ik weet niet in welk seizoen je gaat maar in de zomer is de Sulpher Creek wandeling in Capitol Reef erg leuk.

Elly
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Utah: Bryce, Zion, Arches of Canyonlands?

Bericht door Martin & Marianne »

Bryce is een vrij klein park, daar zou 1 overnachting kunnen volstaan (zie mijjn 2011-veslag). De site die Cees noemt is een absolute aanrader. Je kunt natuurlijk ook per park op de NPS-site kijken onder plan your visit.
Voor wandelingen kun je mijn wandelsite bekijken.
Ik vind de Lontely Planet Zion & Bryce Canyon ook een prima gids. Hierin staan ook Capitol Reef, Arches en Canyonlands beschreven, en tussenliggende bezienswaardigheden.

In welke tijd van het jaar ga je? En waar kom je precies vandaan? Je schrijft vanuit Colorado, maar waar plan je Wyoming dan in?

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Utah: Zion, Bryce, Canyonlands of Arches?

Bericht door Lilo »

Als echte wandelaars zou ik het heel jammer vinden om niet naar de Grand Canyon te gaan. De meeste mensen komen hier enkel voor de viewpoints of een kort wandelingetje. Maar je kan hier fantastisch wandelen. Vooral Bright Angel Trail en South Kaibab Trail zijn indrukwekkend, je gaat dan IN de canyon en dat is een heel andere ervaring dan toekijken vanop de rand. Je kan er beneden kamperen en de volgende dag terug naar boven lopen. Of je kan er een dagwandeling van maken tot Indian Gardens of Plateau Point en daar teruggaan. Voor ons blijft wandelen in de GC de ultieme hike, beter, mooier en spectaculairder dan de andere parken. Maar ja, ik begrijp wel dat je keuzes moet maken.

Bryce is een heel mooi park: ik vind dat het vaak onrecht aangedaan wordt door er geen overnachting of 1 te doen. De mooiste wandelingen daar zijn: Fairyland Loop, Peekaboo trail, Navajo/Queens Garden, waarbij Fairyland loop veruit het zwaarst is, maar PRACHTIG.

Zion: hier kan je veel kortere wandelingen doen. Angels Landing is vooral voor de ervaring van de wandeling, je stapt naast diepe afgronden. Observation Point geeft een nog beter uitzicht, maar de wandeling ernaartoe is minder spectaculair (lees: veiliger). Zijn beide (tamelijk) zware wandelingen door de stijgingsgraad, niet zozeer door de lengte.

Canyonlands: is voor de ervarener hiker, er zijn zware wandelingen in het needles district: Chesler Park (prachtig), Druid Arch. Deze wandelingen zijn zwaar door de afstand, niet door de stijgingsgraad. En de hitte in de zomer is er bijna ondraaglijk. Er is veel minder volk dan in Zion.
In Canyonlands heb je het deel Island in the sky: hier kan je heel korte maar mooie wandelingetjes doen naar uitkijkpunten.

Arches: het Devils Garden trail is een aanrader: je kan dan alle kortere hikes aaneenbreien tot 1 dagvullende hike. Aanrader! Vergeet Delicate Arch niet!

Onderschat canyonhiking niet: als je nog fris zit, daal je af, als je al moe bent, komt het zwaarste stuk: er terug uit kruipen. En de HITTE!

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Lilo schreef: Bryce is een heel mooi park: ik vind dat het vaak onrecht aangedaan wordt door er geen overnachting of 1 te doen.
Hier wil ik me even helemaal bij aansluiten!

Wat betreft 1 rijdag per park: je kunt voor Arches en Canyonlands (Island in the Sky district) samen dan 1 rijdag rekenen. Beide kun je namelijk vanaf Moab bezoeken.
Als je ook naar het Needles District van Canyonlands wilt moet je hier wel een extra dag voor rekenen (vanaf Moab of door naar Monticello rijden).
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Ik begrijp dat er onduidelijkheid is over mijn laatste post.

Wat ik wil zeggen is dat het niet 1 dag rijden voor 1 dag Arches + 1 dag rijden voor 1 dag Canyonlands is,
maar 1 dag rijden voor 1 dag Arches + 1 dag Canyonlands Island in the Sky.
En dan nog een dag extra (rijden/bezoeken op 1 dag) als je Canyonlands Needles Districts erbij wilt doen.

(of meer dagen ter plaatse natuurlijk als je ergens graag langer blijft, meer wilt wandelen etc)
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Ik begreep je wel hoor :P
Arches en Canyonlands zijn beide heel goed vanuit Moab te bereiken. Je hoeft dus geen extra reisdag te maken tussen deze parken. Je 'wint' hier een dag. Misschien goed om de reis eens op papier te zetten? Zoiets als:

dag 1 aankomst Zion,
dag 2 Zion
dag 3 richting Brice
dag 4 richting moab (via Capitol Reef NP)
dag 5 Moab (arches)
dag 6 Moab (canyonlands)

Zo kun je, als je reisdagen over hebt, nog een dag langer bij Brice blijven, of eentje langer bij Zion, overnachten bij Torrey voor Capitol Reef, of een dag extra bij Moab. Zoveel keuze :shock:
Als je uit Colorado komt, dan de reis net andersom natuurlijk (starten in Moab en eindigen bij Zion)
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey

Bericht door Kurt10 »

kalaman schreef:Angels Landing of Observation Point? Wij hebben, voorlopig, deze laatste voorzien voor april.
Ik heb vorig jaar Observation Point gedaan en vond het een heel fijne wandeling met als beloning een fantastich uitzicht over Zion Canyon...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen