Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Strafblad en ESTA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Tango-1
Amerika-ontdekker

Strafblad en ESTA

Bericht door Tango-1 »

Beste leden,

ik zit met een dringende vraag. Ik ga met mijn studentenvereniging naar New York voor 9 dagen en daarvoor moet ik een ESTA visum aanvragen.
Echter, 1 van de vragen gaat of ik ooit veroordeeld ben waarbij sprake is van 'moral turpitude'.
Ik ben 4 jaar geleden ( op mijn 18e ) veroordeeld voor het doorrijden na een ongeval ( ik had geen flauw idee dat ik diegene had geraakt, maar bleek dus achteraf wel zo te zijn ).
Ik heb een boete van €220 als straf gekregen van de rechter. Als het goed is ben ik dus veroordeeld. Maar is hier sprake van moral turpitude? Ik heb overal op het internet gekeken maar niet een dergelijke situatie kunnen vinden. Ik heb het lijstje bekeken, maar ik zie het daar niet tussen staan: http://www.state.gov/documents/organization/86942.pdf
Heeft iemand anders hier kennis van of ervaring mee gehad? Ik hoor het graag
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Strafblad en ESTA

Bericht door kastelke »

Het veiligste is om een visum aan te vragen. Wanneer vertrekken jullie?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Tango-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Tango-1 »

We vertrekken 22 februari, heb ik dan wel genoeg tijd om een afspraak te maken? En dat kost geloof ik ook nog is €80?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik vrees er voor.. Als je een toeristenvisum aanvraagt terwijl je nooit met politie in aanraking kwam (maximaal eens een boete wegens fout parkeren of 127km/uur waar je 120 mocht), dan zal het nog wel lukken. Maar als er documentatie van Ministerie van Justitie bij moet komen, dan bestaat de kans dat het traaaaaag gaat en je het niet haalt. Ik heb hier al gelezen dat men er soms 3 maanden over doet.
Dus kan je ofwel liegen, en nadien in de problemen komen als je ooit een 'echt' visum voor de US nodig hebt omdat je er wilt gaan studeren of omdat je er een supergeweldig baan hebt aangeboden gekregen, of omdat je werkgever wil dat je een tijdje voor hun Amerikaanse vestiging moet om er mensen te trainen of om zelf een training te volgen, of omdat je de Amerikaanse liefde van je leven tegen komt...
Of je vraagt het visum aan, in de hoop dat alles tijdig rond is, maar met het risico dat je deze keer niet mee op uitstap kan gaan...

Tenzij iemand kan bevestigen dat het hier werkelijk niet over moral turpitude gaat.

Wat waren de omstandigheden? Was het een persoon of een voertuig dat je aangereden hebt? Blijvend lichamelijk letsel bij de tegenpartij?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Heb je hier wat aan?

Valt je veroordeling misschien onder Reckless driving?
Laatst gewijzigd door Pascal op 10 jan 2013, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Tango-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Tango-1 »

Het is als volgt gegaan: Ik reed met mijn scooter en de tegenligger reed vlak langs mij. Ik had niet de indruk dat ik hem, of hij mij had geraakt. Enfin, hij had schaafwonden aan zijn handen ( was op zijn handen gevallen waarschijnlijk ) en zijn scooter had wat schade. Ik kreeg ook maar €220 boete van de rechter, omdat ik had moeten weten dat hij had kunnen vallen.

Er bestaat inderdaad de kans dat ik later in de VS aan de slag kan gaan, dat wil ik niet verpesten. Maar ik wil deze reis ook niet missen, als ik gewoon recht op een visa heb.
Tango-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Tango-1 »

Beste Pascal, dat is dezelfde lijst als de link in mijn eerste post. Ik zag inderdaad reckless driving staan, maar er wordt helaas niet uitgelegd wat ze daaronder verstaan..
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

:mrgreen: komt ervan als je de link niet aanklikt natuurlijk.

En deze?
Tango-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Tango-1 »

Er staat in ieder geval niet dat het wel om moral turpitude gaat, maar geeft ook geen uitsluitsel.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tango-1 schreef:Maar ik wil deze reis ook niet missen, als ik gewoon recht op een visa heb.
Ik zie zo geen reden dat ze je het visum zouden weigeren, maar houd altijd in je achterhoofd dat je nergens recht op hebt. Het is aan de autoriteiten om te bepalen waar jij recht op hebt.

Ik zou er een telefoontje aan het consulaat aan wagen om uitsluitsel te krijgen. Kost geloof ik 10 euro

Ik heb overigens wel wat moeite om me voor te stellen hoe je een tegemoetkomende scooter kunt raken zonder daar iets van te merken; 30 à 40 km/u impact??
Tango-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Tango-1 »

dimona schreef:
Tango-1 schreef:Maar ik wil deze reis ook niet missen, als ik gewoon recht op een visa heb.
Ik zie zo geen reden dat ze je het visum zouden weigeren, maar houd altijd in je achterhoofd dat je nergens recht op hebt. Het is aan de autoriteiten om te bepalen waar jij recht op hebt.

Ik zou er een telefoontje aan het consulaat aan wagen om uitsluitsel te krijgen. Kost geloof ik 10 euro

Ik heb overigens wel wat moeite om me voor te stellen hoe je een tegemoetkomende scooter kunt raken zonder daar iets van te merken; 30 à 40 km/u impact??
€15 kost het inderdaad, maar krijg ik dan wel antwoord op mijn vraag? Of gaan ze zeggen dat ik een afspraak moet maken.

Het was in een bocht, ik reed niet zo snel dus ik merkte er weinig van en hoorde hem ook niet vallen. Maar het was tijdens werk en ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd.
Dan krijg je dit soort dingen helaas..
Tango-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Tango-1 »

Oke, ik heb dat bestand goed doorgelezen. Als ik het goed heb moet ik de Amerikaanse wet,wat mijn ongeval betreft, vergelijken met de kenmerken van moral turpitide die in dat bestand staan.
Volgens de Amerikaanse wet is er sprake van damage of property, maar dat valt volgens het bestand niet onder moral turpitide. Verder is er geen sprake van fraude of het (seksueel) aanvallen van een persoon. Ook is er in mijn geval ook geen sprake van crimes against the government. Dus kan ik concluderen dat hier geen sprake is van moral turpitide?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als ik naar de link in je eerste bericht kijk, dan zou ik -met de info die ik hier heb- ook besluiten dat je geen visum aan moet vragen. Dus gewoon ESTA invullen (let op, ga naar de officiele site https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ en niet naar een commerciele site die je nog wat extra geld uit je zakken gaat kloppen).

Edit: vul je aanvraag asap in. Stel dat je afgewezen wordt, dan heb je nog wat tijd om alsnog via het consulaat te gaan.
Elke
Tango-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Tango-1 »

Ja dat ga ik maar eens doen, mocht dit me later tegemoetkomen leg ik uit dat ik uit dat bestand van de US overheid, door te vergelijken met de Amerikaanse wet wat betreft doorrijden na een ongeval, tot die conclusie kom.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Ik zie dat je vraag ook hier behandelt is :) http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... -Turpitude

Ik zou niet zo weten of jouw geval wel of geen moral turpitude betreft.
Tango-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Tango-1 »

Aangezien je in Washington woont, zou je dat voor mij kunnen vragen aan iemand met kennis?

Ja ik dacht laat ik het bij de Amerikanen proberen hehehe.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Geweldig behulpzaam forum daar. :mrgreen: Je zou al niet meer naar Amerika willen gaan!
Elke
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Als je het echt 100% zeker wilt weten dan moet je het aan een immigratie advocaat voorleggen. Maar dat is behoorlijk prijzig.
Tango-1
Amerika-ontdekker

Bericht door Tango-1 »

Ja dat gaat mij iets te ver.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Mocht je nog wat juridische argumentatie willen lezen:

http://blog.sandiegodrunkdrivingattorne ... d.html?m=1

Voor de rest vind ik het niet zo chique om op een andere site een andere variant van dit verhaal te lezen, waar je het hebt over 40 km/uur, maar je zal daarvoor zo wel je redenen hebben, neem ik aan. En ergens "weinig" van merken is in mijn wereld toch substantieel iets anders dan ergens niks van merken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer