Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twijfel tussen 2 reizen
-
gjenarian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Twijfel tussen 2 reizen
Hallo allemaal,
Ik twijfel tussen 2 reizen die ik samen met mijn vriendin wil gaan maken in mei 2013.
Het zal of een rondreis met de auto worden binnen florida (beginnen in Miami)
Of een trip van Miami naar New York (via steden: Orlando (parken), Savannah (schijnt mooi te zijn??), Washington, Philadelpia en afsluiten in New York)
Lengte van de reis zal 15/16 dagen zijn.
Hebben jullie suggesties en zijn er eventuele reisschema's? Ik ben al heel veel aan het lezen, maar ik kom er met gepuzzel niet uit. Het is ook een hele andere afweging.
Wanneer er voor de rondreis in Florida wordt gekozen, wat zijn dan echte aanraders?
Ik heb al een aantal offertes uitstaan voor een rondreis in Florida met auto en of camper.
Hopelijk kan iemand wat tips geven.
Bedankt!
Ik twijfel tussen 2 reizen die ik samen met mijn vriendin wil gaan maken in mei 2013.
Het zal of een rondreis met de auto worden binnen florida (beginnen in Miami)
Of een trip van Miami naar New York (via steden: Orlando (parken), Savannah (schijnt mooi te zijn??), Washington, Philadelpia en afsluiten in New York)
Lengte van de reis zal 15/16 dagen zijn.
Hebben jullie suggesties en zijn er eventuele reisschema's? Ik ben al heel veel aan het lezen, maar ik kom er met gepuzzel niet uit. Het is ook een hele andere afweging.
Wanneer er voor de rondreis in Florida wordt gekozen, wat zijn dan echte aanraders?
Ik heb al een aantal offertes uitstaan voor een rondreis in Florida met auto en of camper.
Hopelijk kan iemand wat tips geven.
Bedankt!
Re: Twijfel tussen 2 reizen
Van New York naar Miami zou ik niet doen als je maar ca. 15 dagen hebt, veel te kort, er is teveel moois te zien onderweg.
In die tijd kun je wel een prima rondje doen in Florida. Beginnen met een aantal dagen fun in Orlando, paar dagen ontspanning aan de Golfkust, dan via Everglades naar de Keys om vervolgens nog een paar dagen door te brengen in Miami en dan via de Oostkust weer terug te gaan naar Orlando.
Voorbeelden van routes staan er genoeg op het forum, liggen bij Florida vaak ook voor de hand.
Florida is prima geschikt om zelf te plannen/boeken, geen reisbureau voor nodig. Koop goedkope tickets, zoek hotels uit die jij wilt (niet die het reisbureau wilt) en je betaald vaak ook minder voor je auto.
Forum staat vol met tips mbt bovenstaande.
In die tijd kun je wel een prima rondje doen in Florida. Beginnen met een aantal dagen fun in Orlando, paar dagen ontspanning aan de Golfkust, dan via Everglades naar de Keys om vervolgens nog een paar dagen door te brengen in Miami en dan via de Oostkust weer terug te gaan naar Orlando.
Voorbeelden van routes staan er genoeg op het forum, liggen bij Florida vaak ook voor de hand.
Florida is prima geschikt om zelf te plannen/boeken, geen reisbureau voor nodig. Koop goedkope tickets, zoek hotels uit die jij wilt (niet die het reisbureau wilt) en je betaald vaak ook minder voor je auto.
Forum staat vol met tips mbt bovenstaande.
Laatst gewijzigd door KW1984 op 08 jan 2013, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wat hij zegtKW1984 schreef:Van New York naar Miami zou ik niet doen als je maar ca. 15 dagen hebt, veel te kort, er is teveel moois te zien onderweg.
Ik zou het persoonlijk dan dus ook bij een rondje Florida laten.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
gjenarian
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties.
Ik heb nog even verder zitten zoeken en inderdaad een reis met de auto van Miami naar New York gaat het niet worden.
Ik heb gekeken voor multicitytickets en dat is wel erg goed te doen.
Waarschijnlijk zal het nu worden:
Amsterdam - Miami (vliegtuig)
Miami - Orlando (auto huur)
Orlando - New York (binnenlandse vlucht)
New York (OV in NY is goed, ben er al een keer geweest en bevalt prima)
New York - Amsterdam (vliegtuig)
Waarschijnlijk wordt de verdeling 10 a 11 dagen in Miami en Orlando (dit zal gecombineerd worden met parken, keys, naples, glades) en dan aansluitend New York.
Beter idee denken wij?
Ik heb nog even verder zitten zoeken en inderdaad een reis met de auto van Miami naar New York gaat het niet worden.
Ik heb gekeken voor multicitytickets en dat is wel erg goed te doen.
Waarschijnlijk zal het nu worden:
Amsterdam - Miami (vliegtuig)
Miami - Orlando (auto huur)
Orlando - New York (binnenlandse vlucht)
New York (OV in NY is goed, ben er al een keer geweest en bevalt prima)
New York - Amsterdam (vliegtuig)
Waarschijnlijk wordt de verdeling 10 a 11 dagen in Miami en Orlando (dit zal gecombineerd worden met parken, keys, naples, glades) en dan aansluitend New York.
Beter idee denken wij?
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je tweede idee is een stuk beter dan een roadtrip van Florida naar New York. In een iets korter tijd hebben wij iets vergelijkbaars gedaan. Vliegen op Orlando, daar twee dagen toen met de auto naar St. petersburg daar sen paar dagen toen vliegen vanaf Orlando naar New York en daar een aantal dagen. Ik vond het een leuke combinatie.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
-
triol13
- Amerika-ontdekker
Hallo beste mensen, vliegen jullie allemaal duur en met een of twee tussenstops of wil je graag rechtstreeks vliegen zonder overstappen kijk dan eens bij Air Berlin vanuit dusseldorf. Ben zelf 2 weken geweest in november. Vlucht goedkoper dan KLM, auto binnen geparkeerd in dusseldorf bij Flypa voor slechts 90 euro voor 2 weken. Ook het feit dat mijn vriendin mee terug vloog heeft ons doen kiezen voor Air Berlin. Een enkele vlucht met KLM vanuit Ft myers naar A'dam was duurder( ongeveer350 euro) dan voor mij heen en terug en mijn vriendin mee terug samen. En zonder overstappen, rechtstreeks.
Dusseldorf vliegt rechtstreeks naar Ft Myers. Vandaar kun je ook alle kanten uit. Zelf een auto huren kan veel goedkoper zijn. Ik heb voor Enterprise gekozen vanwege een kennis die daar woont en er voor meerdere vrienden en kennissen uit europa daar goede ervaringen mee heeft. Enterprise zit op het vliegveld van Ft Myers. Kies niet een te kleine auto dan kom je bedrogen uit. Ik heb voor een Dodge Avanger, 4 cylinder, gekozen. Luxe genoeg, groot genoeg en rijdt ook nog eens redelijk zuinig in vergelijking met de "grote sleeen". 10 dagen net geen USD 600, incl alle kilometers vrij.
Veel plezier.
Mathijs
Dusseldorf vliegt rechtstreeks naar Ft Myers. Vandaar kun je ook alle kanten uit. Zelf een auto huren kan veel goedkoper zijn. Ik heb voor Enterprise gekozen vanwege een kennis die daar woont en er voor meerdere vrienden en kennissen uit europa daar goede ervaringen mee heeft. Enterprise zit op het vliegveld van Ft Myers. Kies niet een te kleine auto dan kom je bedrogen uit. Ik heb voor een Dodge Avanger, 4 cylinder, gekozen. Luxe genoeg, groot genoeg en rijdt ook nog eens redelijk zuinig in vergelijking met de "grote sleeen". 10 dagen net geen USD 600, incl alle kilometers vrij.
Veel plezier.
Mathijs
Volgens mij is $ 600 veel te veel geld voor 10 dagen autohuur in Florida...
Via de hier veelgebruikte brokers, zoals bv. Drive-usa.de, kun je bij Alamo/National al voor $ 400 een SUV huren voor 10 dagen! Blijf dus goed vergelijken en ga niet blind op 1 ervaring/referentie...
Via de hier veelgebruikte brokers, zoals bv. Drive-usa.de, kun je bij Alamo/National al voor $ 400 een SUV huren voor 10 dagen! Blijf dus goed vergelijken en ga niet blind op 1 ervaring/referentie...
2010: Zuid-Westen
- le-nnart
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Persoonlijk vind ik $600,- voor een Dodge Avanger voor maar 10 dagen nogal duur. Vrije kilometers is vanzelfsprekend dus ook geen toegevoegde waarde.triol13 schreef:Hallo beste mensen, vliegen jullie allemaal duur en met een of twee tussenstops of wil je graag rechtstreeks vliegen zonder overstappen kijk dan eens bij Air Berlin vanuit dusseldorf. Ben zelf 2 weken geweest in november. Vlucht goedkoper dan KLM, auto binnen geparkeerd in dusseldorf bij Flypa voor slechts 90 euro voor 2 weken. Ook het feit dat mijn vriendin mee terug vloog heeft ons doen kiezen voor Air Berlin. Een enkele vlucht met KLM vanuit Ft myers naar A'dam was duurder( ongeveer350 euro) dan voor mij heen en terug en mijn vriendin mee terug samen. En zonder overstappen, rechtstreeks.
Veel plezier.
Mathijs
Zou eens kijken bij eAutohuur, goeie ervaring gehad, en zoals je kunt zien op dit forum ook zeer geliefd bij andere Amerika-bezoekers.
ps. elke autoverhuurder zit op het vliegveld.
2009: NYC
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
2010: NYC, Washington DC, Miami
2011: Miami
2012: CA, AZ, NV, UT
2015: Denver - Seattle
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties