Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"gratis" RV

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

wow klinkt wel goed... nog geen vliegtickets besteld dus kan het voor ons nog... gingen een door reis maken met de auto, maar camper lijkt me ook wel wat...
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

enger003 schreef:Ik heb inmiddels een prijsopgave van Tioga tours ontvangen, en er komt nog wel een kleine $ 10,00 per dag bij voor de verzekering.
Maar toch.......
En hoe zit het met de prijs voor een ticket dan en welke airline? Daar ben ik het meest nieuwsgierig naar. Welke plaats heb je opgegeven om de camper weer in te leveren en is de aanvlieghaven Chicago?

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Even uitgaande van de info die ik heb gekregen,aanvliegen op Chicago rechtstreeks.
Terug uit SF of LA rechtstreeks,of uit LV via Chicago.
Tickets zijn voor SF terug 361 euro,voor LV terug 355 euro,exclusief belasting,belasting is 195 euro. (alles p.p!)

Totale kosten voor tickets,camper en een huurauto om van Chicago naar Middlebury (oppikken camper) te komen zouden voor ons,voor 20 dagen, op ±1400 euro komen.(zonder extra verzekering)

Reken brandstof erbij en campgrounds + eten,en ik denk dat je zo rond de 3000 euro kwijt bent?
Ga ik wel uit van 20 keer overnachten op campground voor ongeveer 20 euro per nacht?Is dat reeel?

Vanavond beslissen wij of we het wel of niet doen,even kijken hoe het met opdrachten in die periode staat. (voor het werk dus)

Het lijkt me op zich een mooie vakantie voor weinig geld.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou er voor gaan, € 20 per nacht is haalbaar, zoals al werd aangegeven overnachten bij de Wal*mart kan goed.
In een paar dagen naar het zuiden en dan in aangename temperaturen richting de westkust.
Big Bend NP is schitterend in maart.
Als ik nog geen tickets zou hebben ging ik er voor.
Zal dit zeker voor volgend jaar in gedachte houden.
Rob
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Onze reservering is gemaakt....van 6 tot en met 27 maart volgend jaar. :D

Nu dus route gaan uitpluizen,en kijken wat we echt willen zien.
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Fijne reis allemaal ! :D
Laatst gewijzigd door Jef op 07 sep 2006, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jef schreef:Het aanbod lijkt aantrekkelijk, maar.....

Mag je met een gewoon nederlands rijbewijs wel in de grootste camper uit de C klasse rijden ? Het ding is zo'n 10 meter lang.
Of geldt hiervoor het groot rijbewijs ?
Je mag in Amerika met een B rijbewijs een A-Class camper op stadsbus formaat besturen
Verder lijkt me de parkeerplaats van Wall Mart nog niet de meest veilige plek om met een spiksplinternieuwe RV (zonder stickers) te gaan staan (je hoort die crimies denken:"die hebben geld".
Je zit niet op de route naar Denenmarken waar ze campers beroven terwijl de mensen liggen te slapen, Amerika is niet zo crimineel als jij denkt, je staat ten eerste nooit alleen op een parking bij de Wal*mart op andere grote winkels, zeker bij de 24 uurs Wal*mart is altijd wel volk aanwezig, duizenden Amerikanen reizen op deze manier.
Rob
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Juist op de parkeerterreinen bij de Malls rijd continu security in de rondte.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Laatst gewijzigd door Jef op 07 sep 2006, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Jef schreef:Het aanbod lijkt aantrekkelijk, maar.....

Mag je met een gewoon nederlands rijbewijs wel in de grootste camper uit de C klasse rijden ? Het ding is zo'n 10 meter lang.
Of geldt hiervoor het groot rijbewijs ?

Verder lijkt me de parkeerplaats van Wall Mart nog niet de meest veilige plek om met een spiksplinternieuwe RV (zonder stickers) te gaan staan (je hoort die crimies denken:"die hebben geld").

Rijbewijs systeem in Amerika werkt anders dan hier,daarnaast ben ik bijna 20 jaar internationaal en nationaal chauffeur geweest.... :wink:

En bang ben ik al helemaal niet,ik ben vroeger met campers tot in Syrie en Egypte geweest,en geloof me,daar loop je meer risico dan op een Wal-Mart parkeerplaats in een net Amerikaans plaatsje.Ik koop wel een honkbalknuppel bij de eerste Wal-Mart.lol.

Daarnaast zullen we denk ik merendeels op campgrounds slapen,vaak wat gezelliger.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Jef schreef:Ik heb eens ergens gelezen (weet jammer genoeg niet meer waar) dat met name die busformaat-camper niet valt onder de verzekering als je geen groot rijbewijs hebt.
Volgens mij had het betrekking op je ziektekostenverzekering o.i.d., waardoor je volgens de amerikaanse wet wel mag rijden, maar volgens het nederlands recht niet, waardoor ze de aansprakelijkheid bij jou neerleggen. Nogmaals, dit is een gevalletje 'klok en klepel'.

Verder zag ik dat de afstand tot Las Vegas (korste route) al 1850 miles is.
Je hebt gratis mijlen tot 2000.
Mijlenpakketjes zijn vaak prijzig. Hoe zit dat bij Tioga ?

Bij 10 dagen heb je 2000 miles,bij 20 dagen 3000 miles.(10 dagen is toch erg kort denk ik,wordt wel racen dan)
Extra mijlen vooraf kost 150 euro voor 500 mijl,achteraf 0.35 dollarcent de mijl.
En al ga je daar wat overheen,het blijft een stuk goedkoper dan 3 weken camperhuur!
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Laatst gewijzigd door Jef op 07 sep 2006, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Jef schreef:Ja is inderdaad een stuk goedkoper, maar staat ook wat tegenover.
Begin maart is het best koud in de noordelijke staten. En alles bij elkaar verzekering/mijlenpakketjes/extra benzinekosten/overnachten bij Wallmart i.p.v. op campgroud of voor TV in een Motel, maakt het voor mij toch tot een minder aantrekkelijk aanbod, dan het op het eerste gezicht lijkt.
Aangezien ik merendeels in het noorden wil blijven, is die overweging van het weer voor mij nog de reden dat ik nog niet geboekt heb.
Aan de andere kant begrijp ik dat de campers prima verwarmd zijn.
Ik heb Martin (Matosh, bij sommigen van jullie wel bekend) inmiddels wat meer info over de weersomstandigheden in maart gevraagd.
Eric
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Jef schreef:
Pete.Z schreef:
Bij 10 dagen heb je 2000 miles,bij 20 dagen 3000 miles.(10 dagen is toch erg kort denk ik,wordt wel racen dan)
Extra mijlen vooraf kost 150 euro voor 500 mijl,achteraf 0.35 dollarcent de mijl.
En al ga je daar wat overheen,het blijft een stuk goedkoper dan 3 weken camperhuur!
Ja is inderdaad een stuk goedkoper, maar staat ook wat tegenover.
Begin maart is het best koud in de noordelijke staten. En alles bij elkaar verzekering/mijlenpakketjes/extra benzinekosten/overnachten bij Wallmart i.p.v. op campgroud of voor TV in een Motel, maakt het voor mij toch tot een minder aantrekkelijk aanbod, dan het op het eerste gezicht lijkt.

Dat heeft toch allemaal niks met het aanbod te maken?
Behalve de benzinekosten heb je alles wat je opnoemt in eigen hand!

- wij gaan naar het zuiden
- extra mijlen vermoedelijk niet nodig
- Overnachten kan je zelf beslissen,soms ergens gratis,soms op campground
- TV zit ook wel in een camper hoor

En benzine (of diesel?) kost nog altijd een heel stuk minder dan hier.
En zelfs als je 1000 extra mijl zou maken,komt er nog maar 350 euro bij,weet je wat een camper huren normaal kost voor 20 dagen?

Het aanbod is simpelweg een zo goed als gratis camper inclusief verzekering en met complete inventaris voor 20 dagen....wat je er verder van maakt beslis je zelf.

Je ben toch niet jaloers zeker? :wink:
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik heb eens ergens gelezen (weet jammer genoeg niet meer waar) dat met name die busformaat-camper niet valt onder de verzekering als je geen groot rijbewijs hebt.
Volgens mij had het betrekking op je ziektekostenverzekering o.i.d., waardoor je volgens de amerikaanse wet wel mag rijden, maar volgens het nederlands recht niet, waardoor ze de aansprakelijkheid bij jou neerleggen. Nogmaals, dit is een gevalletje 'klok en klepel'.
Inderdaad klok, klepel en hele dikke duim,
Alle RV's die je huurt bij Cruise, Moturis, El Monte, Roadbear etc. mogen met een nederlands "B" rijbewijs bestuurd worden.
(dus ook de "A's" van 34 ft en 8500kg)
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Laatst gewijzigd door Jef op 07 sep 2006, 09:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Jef
Amerika-ontdekker

Bericht door Jef »

Laatst gewijzigd door Jef op 07 sep 2006, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Jef schreef: Jaloers ?
Jij hebt zeker spijt van je snelle boeking.

Als ik ja zeg,zeur jij dan ergens anders verder?

Man,maak je niet druk als je duidelijk niet weet waar het over gaat.
Je NL rijbewijs is in Amerika gewoon geldig om een camper van elke klasse te besturen,en dat heeft verder niks te maken met je verzekering of wat dan ook.
Je bestuurt volledig legaal een redelijk grote camper (overigens hooguit 8 meter,en geen 10,maar goed,details moet je je natuurlijk niet druk over maken).

Bedankt voor het meedenken,en zullen we nu gewoon weer back on topic gaan?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

en met complete inventaris voor 20 dagen
Ah, daar was ik benieuwd naar. Mooi! Misschien voor ons toch ook eens interessant voor 2008 of zo ...

@ Jef: er zijn zoveel mensen hier van het forum die hele grote campers huren met een B-rijbewijs. En ja: het mag! Je verzekert je ook niet voor niks volledig in Amerika en niet in Nederland. Waarom reageer je in dit topic zo fel omdat het toevallig om zo'n aanbod gaat? Ik ken de campers van Road Bear en zou het zo doen als ik in die tijd vrij kon krijgen. TV (op de meeste campings mét kabel), WIFI (ook bijna overal beschikbaar, ook bij Wal Mart, want dan log je meestal gewoon in op het netwerk van bijvoorbeeld McDonalds of Starbucks, zit er altijd wel een in de buurt), prachtige temperaturen in het diepe zuiden, ik zou het wel weten!

En Pete, jou overkomt zeker niks met je groot rijbewijs, net als mijn Albert trouwens. Maar ik rij er ook rustig mee, ondanks mijn B-rijbewijsje.

Pete: volgens mij doen jullie dit gewoon prima!
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

Echt, ik heb ook alles opgevraagd, en het is een super aanbod.
Waarom ik dan nog twijfel? Wel, ik wil via Mineapolis, Denver en Salt lake City richting San Francisco, en in die periode (maart) zijn de temperaturen nog vaak onder nul. Dus dan is een deel van de lol er wel af.
Maar ik twijfel nog steeds hoor.
Eric
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer