Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Everglades National Park
Everglades National Park
Wij gaan in juli een rondreis maken in onder meer Florida en willen daar dan de Everglades bezoeken. Gezien wij hiervoor niet al teveel tijd hebben (1 volledig dag) ben ik op zoek naar nuttige tips om dit zo goed mogelijk te kunnen voorbereiden: welke delen zeker te bezoeken, is een gegidste tour met boot de moeite waard, moet je hiervoor tickets al van tevoren bestellen of kan dit ter plaatse nog, .....
En ook nog dit: heeft iemand ervaring met de trip van Miami naar Key West? Hoeveel tijd moet je hiervoor (heen en terug) uittrekken? En is Key West de moeite waard om te bezoeken? Valt er daar wat te zien of te beleven?
En ook nog dit: heeft iemand ervaring met de trip van Miami naar Key West? Hoeveel tijd moet je hiervoor (heen en terug) uittrekken? En is Key West de moeite waard om te bezoeken? Valt er daar wat te zien of te beleven?
Re: Everglades National Park
1 dag voor de Everglades is voldoende. Je kan in Shark VAlley (in het park) een fiets huren en door het park rijden, je ziet dan als je geluk hebt naast de weg in de beken alligators liggen. Er zijn verschillende (kortere) wandelingen. Een ritje met een airboat is een aanrader! Kan je op verschillende plaatsen in de Everglades doen. Een leuke plaats hiervoor is Ten Thousand ISlands. Er zijn veel bedrijfjes die zo'n rit aanbieden, een privétoer is natuurlijk het leukst. Je ziet alligators, allerlei vogels, wasberen... Je kan ook kanoën.
Op Key West zou ik maximum 2 dagen blijven. Het heeft eigenlijk zo goed als geen strand. Het is er wel heel relaxed. 's Avonds kan je naar MAllory Square gaan, daar tonen straatartiesten hun kunsten. Er is een mooie zonsondergang, aan de cruiseboten. Er is het huis en stamkroeg van Ernest Hemingway. De rit naar de Keys is wel mooi. Je komt over een aantal mooie bruggen met links en rechts zo ver je kan zien blauw water. Onderweg heb je John F. Pennekamp SP, dit is op Key Largo, hier kan je snorkelen, scuba diving, glass bottom boat, kanoën... Ook BAhia Honda SP is een leuke stop (milemarker 37-38).
Lilo
Op Key West zou ik maximum 2 dagen blijven. Het heeft eigenlijk zo goed als geen strand. Het is er wel heel relaxed. 's Avonds kan je naar MAllory Square gaan, daar tonen straatartiesten hun kunsten. Er is een mooie zonsondergang, aan de cruiseboten. Er is het huis en stamkroeg van Ernest Hemingway. De rit naar de Keys is wel mooi. Je komt over een aantal mooie bruggen met links en rechts zo ver je kan zien blauw water. Onderweg heb je John F. Pennekamp SP, dit is op Key Largo, hier kan je snorkelen, scuba diving, glass bottom boat, kanoën... Ook BAhia Honda SP is een leuke stop (milemarker 37-38).
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik zou zeker Deet aandoen in die periode tegen de alom tegenwoordige insecten die periode in de Everglades.
Key West is een bruisende havenstad met de Most Southern Point waar iedereen een foto neemt.
Key West is een bruisende havenstad met de Most Southern Point waar iedereen een foto neemt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Dat laatste is overigens gewoon een boei en volgens mij eigenlijk niet echt het meest zuidelijke punt, maar ok.
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Kayakken is in de Everglades echt heel erg leuk. Wij deden een tocht door de mangrove. Omdat de tours 's ochtends vroeg vertrekken is het wel nodig in Everglades City te overnachten. Maar dat is geen straf, weer eens wat anders om in zo'n ruwe bolster-dorp te overnachten...
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
De Everglades zijn echt prachtig! Shark Valley vonden wij zelf een beetje een tegenvaller/te touristisch, maar op aanraden van iemand hier op het forum hebben we de Anhinga Amble gedaan en dat was super. De boottochten zijn erg belastend voor het milieu en worden daarom alleen buiten het park aangeboden. Voor ons reden om het niet te doen dus of dat de moeite waard is weet ik niet, maar we kwamen onderweg veel aanbieders tegen dus als je er zin in hebt is het niet moeilijk te regelen.
Miami naar Key West is een flinke rit, dus tenzij je tijd hebt voor een overnachting ter plaatse zou ik het niet aanraden. Wij hadden maar 1 overnachting, maar achteraf gezien had ik er liever 2 gehad. Er is inderdaad weinig strand, maar het is gewoon een leuk stadje waar van alles te beleven valt en je heerlijk met de fiets op ontdekking kan.
Op mijn blog staat een uitgebreid fotoverslag.
Miami naar Key West is een flinke rit, dus tenzij je tijd hebt voor een overnachting ter plaatse zou ik het niet aanraden. Wij hadden maar 1 overnachting, maar achteraf gezien had ik er liever 2 gehad. Er is inderdaad weinig strand, maar het is gewoon een leuk stadje waar van alles te beleven valt en je heerlijk met de fiets op ontdekking kan.
Op mijn blog staat een uitgebreid fotoverslag.
-
triol13
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Om even op de trip van Miami naar Key west alleen te richten: Wij zijn vanuit Naples met de motor, natuurlijk een Harley in 1 dag naar Key west gereden. 's Avonds in Key West doorgebracht en toen 1 uur terug gereden naar Marathon Key waar we overnacht hebben in het Rainbow Bend Resort. De volgende dag terug naar Naples, verschillende dingen nog bekeken langs de Highway 41 en we waren om 15:30 uur weer in Naples om de motor terug te brengen en de auto op te halen. Dus vroeg weg vanuit Miami dan heb je meer dan een halve dag in Key West. Zon onder zien gaan en dan in ongeveer 3 uur ben je weer terug in Miami.
Veel plezier.
Mathijs
Veel plezier.
Mathijs
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 4104 Weergaves