Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JoeneP: Westkant zomer 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
joenep
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis JoeneP: Westkant zomer 2013

Bericht door joenep »

Hoi medeforumleden,

ik wil samen met mijn vriendin volgend jaar(zomer 2013) naar Amerika.
mijn gedachten is om een rondtrip te maken langs de grote parken en san francisco.

ik zal hier onder een beetje mijn trip kunnen laten via een link van Google.

ik heb meerdere mogelijkheden om te doen.
1. van las vegas via de onderzijde naar Durango en via de bovenzijde terug naar las vegas, vanuit daar door naar san francisco met tussen stops bij de parken uiteraard en dan misschien nog de kustlijn mee te nemen naar los Angelos

2. van uit denver naar san francisco via las vegas en de parken.

Klik hier voor routekaart.

De bedoeling is om ongeveer 18 dagen in amerika te verblijven.

Kunnen jullie mij assisteren met jullie ervaring wat het verstandigst is en wat ik zeker niet moet missen?

Alvast bedankt,

Jeroen
8 juli 2013 tot 27 juli 2013
van Las vegas naar San Fransisco met omweg via een aantal nationale parken

weblog: http://jeroenenevelien.reislogger.nl
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis JoeneP - Westkant zomer 2013

Bericht door Yeehaw »

Naar mijn mening heb je al een dag of 18 nodig voor het rondje Las Vegas-Las Vegas. Ik mis in deze route al lokaties als Page (Antelope Canyons etc), Black Canyon of the Gunnison NP, Colorado NM, Canyonlands NP en Dead Horse Point SP, Capitol Reef NP, Bryce en Valley of Fire SP. Less=More. Je wilt veel te veel doen imo.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis JoeneP: Westkant zomer 2013

Bericht door PSVwally »

Eens met Yeehaw, maar aan je verschillende beginplaatsen te zien heb je nog niets geboekt. Ik ben in april 21 dagen geweest (dus 18 effectief daar), misschien heb je nog iets aan mijn reisverslag. En wij hebben al bewust wat parken overgeslagen omwille van tijdgebrek.
joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

Oke bedankt voor jullie reactie.

ik zal je reis verslag even gaan lezen.

ik heb het met me vriendin ook over om wat minder parken te doen.

ik zag in een brochure dat het rondje vegas vegas 13 dagen kan duren. een paar stops meer en dan richting san francisco.

moeten we op 21 dagen uit komen.

bedankt!

(oja, voorlopig wordt het dit)

de veranderde reis

Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

Wij hebben in september/oktober dit jaar een rondje Las Vegas - Las Vegas gedaan, uitgebreid met San Francisco, Yosemite NP en Death Valley. We hebben hier 20 dagen voor uitgetrokken en dit was echt het absolute minimum naar ons gevoel.

Als ik jouw planning bekijk, is het echt heel vergelijkbaar met onze reis. Zie ons verslag voor meer info.

Groeten,
Tom
Bono28
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 000

Bericht door Bono28 »

Ik denk eerlijk gezegd dat je Bryce NP zeker niet mag overslaan en aangezien je er zo goed als voorbij zou gaan rijden, denk ik dat je ook dit NP moet overwegen...

Misschien moet je het gewoon Vegas - Vegas houden en San Fransisco een andere keer doen. Dan kan je er de volgende keer San Fransisco, Yosemite, Yellowstone en Grand Teton insteken.
joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

Ik heb samen met mijn vriendin er nog eens goed naar gekeken en wij denken dat dit de mooiste route voor ons is.

wij zijn van plan de eerste 3 weken te gaan van de zomervakantie (noord)

Hieronder zie je de reis.

1) Amsterdam - Las Vegas (slapen in Las Vegas)
2) Las Vegas – Grand Canyon 441 km ( slapen in Grand Canyon)
( ‘s Ochtends Las Vegas, ‘s middags wegrijden naar GC)
3) Grand Canyon. (slapen in GC)
4) Grand Canyon – Page/ Lake Powel 221km (slapen in Page)
( na zonsopkomst vertrekken naar Page, rond 12 uur in Page)
5) Page – Monumental Park/ Kayenta 240 km (slapen in Kayenta)
( ’s ochtends vertrek, rond 11 uur in Monumental park, ’s avonds naar hotel Kayenta)
6) Kayenta – Messa Verda 225 km (slapen Messa Verda)
( ‘s ochtends vertrek, rond 11 uur in Messa Verda)
7) Messa Verda – Moab 210 km (slapen in Moab)
( ’s ochtends vertrek, rond 11 uur in Moab; bezoek aan Dead Horse Point)
8 ) Moab – Moab
(bezoek aan Arches)
9) Moab – Torrey 250 km (slapen in Torrey)
( ’s ochtends vertrek – rond 12 uur in Torrey; bezoek National Park Capitol Reef)
10) Torrey – Bryce Canyon 175 km
( ’s ochtends vertrek – rond 11 uur in Bryce Canyon)
11) Bryce Canyon – Zion National Park 140 km
( ‘s ochtends vertrek – rond 11 uur in Zion OF ’s ochtends BC en ’s middags vertrek rond 17uur in Zion)
12) Zion – Zion
( hele dag voor park)
13) Zion – Las Vegas 265 km
( ’s ochtends vertrek – rond 14.00 in Las Vegas, de middag om rond te kijken
14) Las Vegas – Death Valley 186 km
( Rond 12 uur vertrekt, rond 15.00 in Death Valley)
15) Death Valley – Sequioa ( +/- 300 km)
( ’s ochtends vertrek, rond 13.00 in Sequioa Park)
16) Sequioa – Yosemite Park (+/-300 km)
( ’s ochtends vertrekt, rond 14.00 in Yosemite)
17) Yosemite Park
(hele dag)
18) Yosemite – San Francisco 339 km
( ’s ochtends vertrek; rond 15.00 in San Francisco)
19) San Francisco
(hele dag)(alcatraz reserveren)
20) San Francisco – Amsterdam

zie ook het kaartje

de reis

*edit:

is er een weg binnen door van death vally naar Sequoia NP? want nu gaat hij er helemaal om heen en dat is 600 km....

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er is geen direkte verbinding tussen DV en Seki. Je moet dus via Bakersfield rijden. Ik zou overwgen om Seki te schrappen en via Tioga Pass naar Yosemite te rijden met een overnachting in bv Bishop of Mammoth Lakes.
joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

hmmm dat is minder

want we willen graag die dikke bomen zien :)

dat lijkt ons erg mooi namelijk.

iemand een ideetje hiervoor?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In Yosemite staan ook sequoia's, bijvoorbeeld in de Mariposa grove (bij de zuidingang). Ik zou ook de route nemen via de Tioga Pass. Dan kun je op de laatste dag via de zuidingang naar SF rijden en onderweg de sequoia's bekijken. Zie ook http://www.nps.gov/yose voor meer informatie over Yosemite.
Bekijk ook eens http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en overige bezienswaardigheden. Ik zou wat meer tijd voor Page uittrekken. Je zou 's ochtends nog naar de Lower Antelope Canyon kunnen gaan en dan pas naar Monument Valley rijden. Wat zou je daar een hele middag willen doen? En waarom in Kayenta overnachten?
Als je in de parken wilt overnachten moet je op tijd reserveren. Als je in Yosemite de watervallen op hun mooist wil zien zou je kunnen overwegen om de route andersom te doen.

Marianne
Turbotrent
Amerikafan

Ik heb ook enkele opmerkingen bij je planning:

- Zoals reeds gezegd, vind ik een halve dag Page wat te weining. Je hebt er de Antelope canyons, Horseshoe Bend en natuurlijk Lake Powell. Ik zou er een volledige dag voor uittrekken.
- Persoonlijk vond ik Monument Valley niet zo indrukwekkend. Je kan er gewoon doorrijden op je weg van Page naar Moab, dat geeft ook al een goede indruk en je hebt een paar leuke stopplaatsen onderweg voor een foto. Je mist dan natuurlijk wel de zonsopgang (of ondergang).
- Je hebt slechts 1 volledige dag in Moab en dat is echt heel weinig. Er is zoveel moois te zien en te doen in en rond Moab. Ik zou rechtstreeks van Page naar Moab rijden (met een stop onderweg in Monument Valley). Op die manier heb je 3 dagen ter plaatse.
- Ik zou de overnachting in Bryce laten vallen. Je kan makkelijk op 1 dag van Torrey naar Zion rijden, met onderweg een stop in Bryce. Ik vond dat je met een wandeling van een paar uurtjes reeds een goede indruk van Bryce had. Op die manier heb je wat langer voor Zion, wat ik echt een geweldig park vond.
- Ik zou ook Sequioa laten vallen. Vanuit Death Valley kan je via de prachtige Tioga road Yosemite binnenrijden (reken wel op een extra overnachting - bv in Mammoth lakes of Lee Vining).
- Een extra dag San Francisco zou ook geen kwaad kunnen :thumbup:
joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

Martin & Marianne schreef:In Yosemite staan ook sequoia's, bijvoorbeeld in de Mariposa grove (bij de zuidingang). Ik zou ook de route nemen via de Tioga Pass. Dan kun je op de laatste dag via de zuidingang naar SF rijden en onderweg de sequoia's bekijken. Zie ook http://www.nps.gov/yose voor meer informatie over Yosemite.
Bekijk ook eens http://www.ontdek-amerika.nl voor de parken en overige bezienswaardigheden. Ik zou wat meer tijd voor Page uittrekken. Je zou 's ochtends nog naar de Lower Antelope Canyon kunnen gaan en dan pas naar Monument Valley rijden. Wat zou je daar een hele middag willen doen? En waarom in Kayenta overnachten?
Als je in de parken wilt overnachten moet je op tijd reserveren. Als je in Yosemite de watervallen op hun mooist wil zien zou je kunnen overwegen om de route andersom te doen.

Marianne
thanks,

ik ga er naar kijken.
ik wil graag snel boeken ivm vliegtuig prijzen die erg snel omhoog gaan..

wij willen het wel via een reisbureau boeken, hebben jullie daar nog tips in?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wat wil je via een reisbureau boeken? De vlucht? Waarom via een reisbureau?
Je zou ook in Phoenix kunenn beginnen, dan kom je niet twee keer in LAs Vegas en je hebt dan meer keuze wat de vluchten betreft.

Marianne
joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

Turbotrent schreef:Ik heb ook enkele opmerkingen bij je planning:

- Zoals reeds gezegd, vind ik een halve dag Page wat te weining. Je hebt er de Antelope canyons, Horseshoe Bend en natuurlijk Lake Powell. Ik zou er een volledige dag voor uittrekken.
- Persoonlijk vond ik Monument Valley niet zo indrukwekkend. Je kan er gewoon doorrijden op je weg van Page naar Moab, dat geeft ook al een goede indruk en je hebt een paar leuke stopplaatsen onderweg voor een foto. Je mist dan natuurlijk wel de zonsopgang (of ondergang).
- Je hebt slechts 1 volledige dag in Moab en dat is echt heel weinig. Er is zoveel moois te zien en te doen in en rond Moab. Ik zou rechtstreeks van Page naar Moab rijden (met een stop onderweg in Monument Valley). Op die manier heb je 3 dagen ter plaatse.
- Ik zou de overnachting in Bryce laten vallen. Je kan makkelijk op 1 dag van Torrey naar Zion rijden, met onderweg een stop in Bryce. Ik vond dat je met een wandeling van een paar uurtjes reeds een goede indruk van Bryce had. Op die manier heb je wat langer voor Zion, wat ik echt een geweldig park vond.
- Ik zou ook Sequioa laten vallen. Vanuit Death Valley kan je via de prachtige Tioga road Yosemite binnenrijden (reken wel op een extra overnachting - bv in Mammoth lakes of Lee Vining).
- Een extra dag San Francisco zou ook geen kwaad kunnen :thumbup:

bedankt voor je reactie.

we kunnen helaas niet alles zien en daarom moeten we gewoon een basis opstellen.
wij zijn opzich 1,5 dag in Moab, omdat wij smorgens weg rijden en tegen 12 uur in Moab te zijn. dan kunnen wij natuurlijk ook nog heel wat bekijken.

Monumental vallei zal ik nog eens bekijken op google wat dat precies is, het inderdaad wel een "kleine" afstand.
en dan inderdaad nog een overnachting in Page (bootje huren? :))

Maar mesa verda ook overslaan? want dit zit natuurlijk tussen page en moab in!

het blijft lastig een keuze te maken omdat ik het er niet ken, en daarom stel ik hier de vragen aan de kenners.
alleen iedereen heeft natuurlijk wat anders die het mooi vind, de een vind wit en de andere weer zwart qua kleur mooier :) maar hierdoor krijg ik wel een goed beeld wat mooi en wat minder is.

Ik denk er inderdaad over om sequoia park te laten vervallen (ivm afstand), lijkt me wel super mooi park. dat komt dan wel een ander keertje.
daar voor in de plaats kan ik jullie suggestie even bekijken.
ik wil eigenlijk vanavond de knoop door hakken qua slaapplaatsen.

Nogmaals dank voor de informatie!

joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

Martin & Marianne schreef:Wat wil je via een reisbureau boeken? De vlucht? Waarom via een reisbureau?
Je zou ook in Phoenix kunenn beginnen, dan kom je niet twee keer in LAs Vegas en je hebt dan meer keuze wat de vluchten betreft.

Marianne

de hotels en dergelijke en de vlucht.
hun zoeken dan de hotels er bij en boeken mijn vlucht.

Met Phoenix heb ik eigenlijk weinig, maar is dat korter en makkelijk (goedkoper?)

aangezien ik een leek ben in dat opzicht!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

joenep schreef: Monumental vallei zal ik nog eens bekijken op google wat dat precies is, het inderdaad wel een "kleine" afstand.
en dan inderdaad nog een overnachting in Page (bootje huren? :))
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl om te zien wat er overal te doen is.
joenep schreef: Maar mesa verda ook overslaan? want dit zit natuurlijk tussen page en moab in!
Nou .....
Zie voor Monument Valley en Mesa Verde eens ons 2008-verslag.
joenep schreef: de hotels en dergelijke en de vlucht.
hun zoeken dan de hotels er bij en boeken mijn vlucht.
Zij zoeken niets, maar stoppen je ergens ver weg in een hotel dat zij in hun assortiment hebben zitten en vervolgens ontdek jij dat het niet gunstig is gelegen en dan kun je het niet meer annuleren want het ligt dan vast. Boek alles zelf, dan kun je ook nog eens schuiven als dat nodig mocht zijn, en je hebt veel meer keuze.
joenep schreef: Met Phoenix heb ik eigenlijk weinig, maar is dat korter en makkelijk (goedkoper?)
Over goedkoper valt niets algemeens te zeggen, dat is iets wat je uit moet zoeken als je de datum waarop je wilt vliegen weet. De route naar de GC is korter en mooier dan vanuit Las Vegas.
In SF beginnen is ook een optie, dan betaal je voor een tweede bestuurder niets extra's, dus de autohuur kan dan goedkoper uitpakken dan wanneer je de route andersom doet.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 03 jan 2013, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik zou zeker NIET bij een reisbureau boeken hoor. Voor vliegtickets zijn er veel goede sites waar je gemakkelijk zelf kan boeken. Kijk eens op http://www.vliegtarieven.nl of http://www.connections.be, http://www.skyscanner.nl

Ook hotels zou ik zelf boeken. Je kiest dan zelf waar je slaapt, het reisbureau kiest vaak logies die verder van de parken en bezienswaardigheden af liggen + zelf boeken is goedkoper en is een deel van de voorpret.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

via kayak.com kun je ook goed op op multicity tickets zoeken. Skyscanner geeft alleen retourvluchten.

Een reisbureau hoeft niet altijd nadelig te zijn, maar als ik je 1e route al zag, dan zou ik dat gelijk overboord gooien!
Lekker evt de vliegreis + eventueel 1e overnachting daarmee boeken en dan zelf je plan uitstippelen.
Turbotrent
Amerikafan

joenep schreef:
we kunnen helaas niet alles zien en daarom moeten we gewoon een basis opstellen.
wij zijn opzich 1,5 dag in Moab, omdat wij smorgens weg rijden en tegen 12 uur in Moab te zijn. dan kunnen wij natuurlijk ook nog heel wat bekijken.
Akkoord, dat hebben wij vorig jaar ook zo gedaan. Ik geef het alleen mee als tip omdat dat het enige is waar wij zelf spijt van hadden tijdens onze reis: te weining tijd in Moab. Het lijkt me geweldig om daar een dagje te gaan mountainbiken of raften. Maar zoals je zelf al zegt, dat geeft een goed excuus om nog eens terug te gaan :mrgreen:
joenep schreef: en dan inderdaad nog een overnachting in Page (bootje huren? :))
Dat hebben wij gedaan en het was echt een onvergetelijke ervaring, zonder meer een van de absolute hoogtepunten van onze reis! Hier kan je mijn verslag van die dag terugvinden: http://turbotrent.wordpress.com/reisver ... g-13-page/
Hou wel rekening met een stevige huurprijs. Wij betaalden 350 USD voor 1 dag.
joenep schreef: Maar mesa verda ook overslaan? want dit zit natuurlijk tussen page en moab in!
Zoals je zelf zegt, een reis plannen is keuzes maken. Als je zelf graag Mesa Verde wil bezoeken, moet je het zeker doen!
joenep schreef: ik wil eigenlijk vanavond de knoop door hakken qua slaapplaatsen.
Zoals al gezegd is, is het inderdaad verstandig om de slaapplaatsen in de nationale parken goed op voorhand vast te leggen. Meestal kan je ook gratis annuleren moest je toch nog van gedachte veranderen. Wij vonden het bijvoorbeeld zalig om verblijfplaatsen in de parken te boeken, terwijl andere mensen toch liever er iets buiten zitten omdat de prijzen wat schappelijker zijn. Ik zou in ieder geval NIET via een reisbureau boeken. Lees gewoon dit forum en wat blogs na en je zal direct een mooi lijstje van goede slaapplaatsen kunnen opstellen.
joenep
Amerika-ontdekker

Bericht door joenep »

Hoi Turborent,

We kijken inderdaad wat voordeligste is, alleen met zo`n reis moet je niet op € 100 bezuinigen.
ik geef wel goed aan wat ik wil qua reis en het reisburo kan dan een hotel in het park op zoeken.
ik wil zeker in yosemite en zion slapen. Moab is natuurlijk al een stad en page ook.

mijn vriendin is vrij en heeft even naar de route gekeken(we hebben jou route echt goed doorgenomen Turborent)

nu is het dit geworden.

1)Amsterdam - Las Vegas (slapen in Las Vegas)

2) L2) Las Vegas – Grand Canyon 441 km ( slapen in Grand Canyon)
( ‘s Ochtends Las Vegas, ‘s middags wegrijden naar GC)

3) 3) Grand Canyon. (slapen in GC)

4) 4) Grand Canyon – Page/ Lake Powel 221km (slapen in Page)
( na zonsopkomst vertrekken naar Page, rond 12 uur in Page)

5) 5) Page

6) 6) Page - Monumental Park- Moab (slapen in Moab)
(lange dag in de auto +/-400km)

7) 7) Moab (slapen in Moab)
(bezoek aan Dead Horse Point)

8) 8) Moab – Moab
(bezoek aan Arches)

9) 9) Moab – Torrey 250 km (slapen in Torrey)
( ’s ochtends vertrek – rond 12 uur in Torrey; bezoek National Park Capitol Reef)

10) 10) Torrey – Bryce Canyon 175 km
( ’s ochtends vertrek – rond 11 uur in Bryce Canyon)

11) 11) Bryce Canyon – Zion National Park 140 km
(‘s ochtends vertrek – rond 11 uur in Zion OF ’s ochtends BC en ’s middags vertrek rond 17uur in Zion)

12) 12) Zion – Zion
( hele dag voor park)

13) 13) Zion – Las Vegas 265 km
( ’s ochtends vertrek – rond 14.00 in Las Vegas, de middag om rond te kijken

14) 14) Las Vegas – Death Valley- Mammoth Lake (565km)
Gewoon door Death Valley heenrijden. Slapen in Mammoth Lake. (dan wel heel stuk rijden; of eerder onderweg stoppen en slapen, bv Inyo National Forest of Bishop)

15) 15) Mammoth Lake? – Yosemite Park

16) 16) Yosemite Park (hele dag)

17) 17) Yosemite – San Francisco 339 km
( ’s ochtends vertrek; rond 15.00 in San Francisco)

18) 18) San Francisco
(hele dag)(alcatraz reserveren)

19) 19) San Francisco

20) 20) San Francisco – Amsterdam

* Inyo National Park (maar weet niet of je hier kunt overnachten) Past op zich wel redelijk op de route, maar bekijk je weer een apart park..
* Overnachten in Lone Pine, dat is 400 km vanaf Las Vegas en dan de volgende ochtend vanaf Lone Pine naar Yosemite Park (via die Tioga Road)
* Mammoth Lake lijkt me wel het mooiste, maar 565 km in de auto is wel een heel stuk…

@turborent, jij hebt natuurlijk dezelfde route gedaan, alleen precies andersom. jij hebt natuurlijk hotel namen :)
hoe zijn trouwens de watervallen in yosemite? zijn die nog erg mooi?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer