Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Statement of Confirmation.
Re: Statement of Confirmation.
Vandaag de Apostille uit Washington DC per post ontvangen. Helaas geen handtekening van Hillary Clinton, zoals ik ergens gelezen had, maar van van een "Assistant Authentication Officer".
Nou vandaag de post vanuit Washington met dat begeerlijke papiertje, zal het maar goed opbergen dan
"Verklaring behoud Nederlanderschap" oftewel "Statement of Confirmation".
Veel succes allemaal!!!
Het is dus gewoon een simpel A4 tjes met een stempel. Ik heb een kopietje op photobucket gezet als je het wil zien.
http://i1054.photobucket.com/albums/s48 ... aring2.jpg
Ron
"Verklaring behoud Nederlanderschap" oftewel "Statement of Confirmation".
Veel succes allemaal!!!
Het is dus gewoon een simpel A4 tjes met een stempel. Ik heb een kopietje op photobucket gezet als je het wil zien.
http://i1054.photobucket.com/albums/s48 ... aring2.jpg
Ron
Laatst gewijzigd door ronaundi op 07 dec 2012, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Inderdaad niet indrukwekkend. Maar dat vodje papier is belangrijker dan een (mooier en goed beveiligd) Nederlands paspoort als het erop aan komt om te bewijzen dat je Nederlander bent gebleven!
PS: zou de informatie op je foto toch wel iets meer versluieren. Waar je woont, bijvoorbeeld.
PS: zou de informatie op je foto toch wel iets meer versluieren. Waar je woont, bijvoorbeeld.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Afgelopen vrijdag naar het consulaat in Houston geweest, met alle originele documenten, officiele kopien, en daarbovenop ook nog zelfgemaakte kopien, voor een Statement of Confirmation en paspoort vernieuwing.
Ik dacht begrepen te hebben dat ze dat Statement meteen ter plekke doen, maar dat was niet het geval. Op alle door mijzelf gemaakte kopien werd een stempel gezet, en de datum ingevuld, en ze gingen allemaal in een map, samen met m'n paspoort aanvraag, ik neem aan naar Washington DC. Alle originele documenten en officiele kopien kreeg ik meteen terug, behalve m'n huidige NL'se paspoort.
De dame die me hielp heeft nog geprobeerd Washington DC te bellen, om te weten te komen of m'n originele Certificate of Naturalization ook meegestuurd moest worden, maar kreeg geen gehoor. Dus misschien moet ik die nog nasturen.
Vreemd dat dat niet duidelijk omschreven is. Zij heeft natuurlijk gekeken of de officiele kopie en mijn daarvan gemaakte kopie verschillen van het origineel, dus hopelijk is dat de normale procedure, en krijg ik over een week of twee/drie zowel het Statement als een nieuw paspoort thuisbezorgd.
Ik dacht begrepen te hebben dat ze dat Statement meteen ter plekke doen, maar dat was niet het geval. Op alle door mijzelf gemaakte kopien werd een stempel gezet, en de datum ingevuld, en ze gingen allemaal in een map, samen met m'n paspoort aanvraag, ik neem aan naar Washington DC. Alle originele documenten en officiele kopien kreeg ik meteen terug, behalve m'n huidige NL'se paspoort.
De dame die me hielp heeft nog geprobeerd Washington DC te bellen, om te weten te komen of m'n originele Certificate of Naturalization ook meegestuurd moest worden, maar kreeg geen gehoor. Dus misschien moet ik die nog nasturen.
Vreemd dat dat niet duidelijk omschreven is. Zij heeft natuurlijk gekeken of de officiele kopie en mijn daarvan gemaakte kopie verschillen van het origineel, dus hopelijk is dat de normale procedure, en krijg ik over een week of twee/drie zowel het Statement als een nieuw paspoort thuisbezorgd.
Toen ik in Orlando hetzelfde deed vertelde de dame aldaar
dat ik ook alles zelf naar Washington had kunnen sturen.
Ik vertelde dat ik liever alles correct wilde en zij meer wist
Als ik
. Originele Certificate hebben ze niet nodig, bij mij
Althans!! Het enige wat ik nog moest halen bij het postkantoor
Was een envelop met mijn adres erop met porto al betaald en een
Tracking nummer, zodat ik kon kiken wanneer de envelop met
Het vodje mijn kant op kwam
.
dat ik ook alles zelf naar Washington had kunnen sturen.
Ik vertelde dat ik liever alles correct wilde en zij meer wist
Als ik
Althans!! Het enige wat ik nog moest halen bij het postkantoor
Was een envelop met mijn adres erop met porto al betaald en een
Tracking nummer, zodat ik kon kiken wanneer de envelop met
Het vodje mijn kant op kwam
Ne de papierhandel voor VBN en paspoort ingeleverd. Ook alleen kopie naturalisatie nodig gehad.
Weet iemand hoe lang een Nederlands paspoort verlopen kan zijn en je toch nog een nieuw aan kan vragen? We wilden volgende week gaan om dat van ons te vernieuwen (verloopt eind van de maand), maar nu zie ik dat je een afspraak moet maken, en lijkt me een kleine kans dat dit lukt op de dag dat we willen gaan. Ook moet je nu een zelf-geadresseerde envelop meebrengen als je het opgestuurd wil hebben??? Is $112 niet genoeg om die kosten te dekken? Ze maken het niet gemakkelijk hoor!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
Bennogr
- Amerika-expert
Verlopen van paspoort: een paar maanden maakt niet uit, heb ik ervaren.
Als je Amerikaan bent geworden en Nederlander bent gebleven, moet je het eens in de 10 jaar verlengen, anders verlies je je Nederlanderschap.
Als je nog steeds alleen maar Nederlander bent, maakt het theoretisch niet uit hoe lang je paspoort verlopen is, je blijft Nederlander. Hoewel: als je buiten de VS wilt reizen, moet je natuurlijk wel altijd een geldig paspoort hebben. En als ik goed begrijp, is je groene kaart ook alleen maar geldig samen met een geldig paspoort.
Ik zou dus zo snel mogelijk een afspraak maken, maar op een paar dagen/weken zou ik niet kijken.
En wat dat extra betalen voor opsturen betreft: we blijven natuurlijk 'Ollanders wat de centjes betreft.
Als je Amerikaan bent geworden en Nederlander bent gebleven, moet je het eens in de 10 jaar verlengen, anders verlies je je Nederlanderschap.
Als je nog steeds alleen maar Nederlander bent, maakt het theoretisch niet uit hoe lang je paspoort verlopen is, je blijft Nederlander. Hoewel: als je buiten de VS wilt reizen, moet je natuurlijk wel altijd een geldig paspoort hebben. En als ik goed begrijp, is je groene kaart ook alleen maar geldig samen met een geldig paspoort.
Ik zou dus zo snel mogelijk een afspraak maken, maar op een paar dagen/weken zou ik niet kijken.
En wat dat extra betalen voor opsturen betreft: we blijven natuurlijk 'Ollanders wat de centjes betreft.
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Amerika binnenkomen kan met alleen een GC. Voor binnenkomen moet je echter wel eerst buiten geweest zijn, en dat ander land zal het paspoort willen zien. Het is om dat laatste dat de I/O om een paspoort vraagt (zie de FM).Bennogr schreef:En als ik goed begrijp, is je groene kaart ook alleen maar geldig samen met een geldig paspoort.
Gr., Flipje
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze zoon heeft net een nieuw paspoort + identiteitskaart aangevraagd op het Belgisch consulaat. Paspoort was sinds begin november vervallen, identiteitskaart was net geen half jaar vervallen. Op het consulaat zeiden ze wel dat we de identiteitskaart eigenlijk niet mochten laten vervallen, maar toen ik vroeg wat de consequentie nu dan was, zei men "niks". 
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ik ben bezig met m'n verklaring behoud nederlanderschap en heb veel gehad aan alle adviezen hier.
Ik heb morgen een afspraak bij de USCIS (en heb de instructies voor de zekerheid uitgeprint.) Dinsdag ga ik met m'n man naar city hall voor zijn birth certificate en ons marriage certificate. Notariseren, dan alles naar de staat voor een apostille.
Ik heb op de website van de ambassade gelezen dat je niet hoeft te wachten tot je paspoort (bijna) verloopt voor dit proces en dat alles per post kan. (M'n paspoort is nog tot 2016 geldig.) Maar:
Ik heb op de website van de ambassade gelezen dat je niet hoeft te wachten tot je paspoort (bijna) verloopt voor dit proces en dat alles per post kan. (M'n paspoort is nog tot 2016 geldig.) Maar:
Nu m'n vraag: stuur ik alle papieren dan naar Washington? Ik ga voor een nieuw paspoort altijd naar New York, maar neem aan dat die verklaring in Washington wordt afgegeven? Heeft iemand hier ervaring mee? En heb je ook je Nederlandse paspoort meegestuurd? Er staat dat dat moet, dus ik neem aan dat dat wel goed komt... Ik heb wel besloten, na dit draadje te hebben gelezen, om niet m'n originele certificate of naturalization mee te sturen, alleen de certified true copy met apostille.If you are requesting a Statement of Confirmation by mail, please send all original documents, except for your US passport. You can suffice by sending a notarised copy of your US passport in stead of the original document.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik heb indertijd alles op het consulaat in New York afgegeven (en had gelukkig het Amerikaanse paspoort van m'n vrouw ook bij me, daar wilden ze een kopie van hebben, maar dat hebben ze daar ter plekke gedaan). Kreeg de hele handel rechtstreeks teruggestuurd (indertijd in North Carolina, ben in New York getrouwd en moest daar dus toch heen voor die officiele huwelijksverklaring).
Overigens: is het Nederlandse paspoort nu 10 jaar geldig, of gaat dat pas in oktober of zo in?
Overigens: is het Nederlandse paspoort nu 10 jaar geldig, of gaat dat pas in oktober of zo in?
Volgens mij is dat alweer tot minstens 2014 uitgesteld.
Terug in Texas!
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik heb ook nooit wat opgestuurd hoor. Ik heb de hele zwik mee naar het consulaat in Atlanta genomen, daar keken ze het door en kreeg ik alles ter plekke ook terug.
Vergeet niet dat je dus ook een apostille op je copy van je naturalization certificate moet hebben...dat kan soms een maand of wat duren, dus ik zou nog even wachten met alle andere documenten, omdat alles niet ouder mag zijn dan zes maanden, en het vervelend zou zijn als dingen opnieuw moestrn.
Vergeet niet dat je dus ook een apostille op je copy van je naturalization certificate moet hebben...dat kan soms een maand of wat duren, dus ik zou nog even wachten met alle andere documenten, omdat alles niet ouder mag zijn dan zes maanden, en het vervelend zou zijn als dingen opnieuw moestrn.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Nou m'n certified true copy is in ieder geval gelukt, die heb ik net gehaald.
Ik stuur dat document met alle andere papieren die een apostille nodig hebben allemaal tegelijk naar het state department.
@Dixiechick: ik wil proberen te vermijden dat ik naar het consulaat moet, aangezien dat toch ruim twee uur reizen is (en terug.) Dus ik ga proberen om alles per post te doen, wat naar ik heb gelezen in principe moet kunnen.
Ik stuur dat document met alle andere papieren die een apostille nodig hebben allemaal tegelijk naar het state department.
@Dixiechick: ik wil proberen te vermijden dat ik naar het consulaat moet, aangezien dat toch ruim twee uur reizen is (en terug.) Dus ik ga proberen om alles per post te doen, wat naar ik heb gelezen in principe moet kunnen.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Waarom heet een "verklaring van behoud Nederlanderschap" overigens een "Statement of Confirmation"? Omdat het een bevestiging is van het feit dat je Nederlander bent (gebleven)?
Of is dat weer zo'n onzin-vertaling van iemand die denkt Engels te kennen.
Sorry dat dit "buiten het onderwerp" valt, maar dit soort dingen zitten mij altijd dwars.
Of is dat weer zo'n onzin-vertaling van iemand die denkt Engels te kennen.
Sorry dat dit "buiten het onderwerp" valt, maar dit soort dingen zitten mij altijd dwars.
Ik hoop dat iemand me kan helpen...
Ik ben een paar weken geleden naar USCIS geweest voor een copy van m'n naturalization certificate. Die kreeg ik meteen mee, met een formulier G-24, dezelfde die Ron (bedankt!) gepost had. Toen heb ik m'n man's geboorteakte, onze huwelijksakte, en dat G-24 formulier met de kleurenkopie opgestuurd naar de staat voor apostilles. De geboorteakte en huwelijksakte kreeg ik terug met apostilles, maar de G-24 kwam terug met de opmerking: "Homeland Security Document must be signed by a Connecticut Notary in order to be apostilled."
Ik met die formulieren naar de notary, en die zei "this can't be notarized." Met de staat gebeld, en daar werd ik niks wijzer.
Nou vraag ik me af of dat G-24 formulier zelf geldt als apostille? Is het al "legalized" door dat formulier?
Ik ben een paar weken geleden naar USCIS geweest voor een copy van m'n naturalization certificate. Die kreeg ik meteen mee, met een formulier G-24, dezelfde die Ron (bedankt!) gepost had. Toen heb ik m'n man's geboorteakte, onze huwelijksakte, en dat G-24 formulier met de kleurenkopie opgestuurd naar de staat voor apostilles. De geboorteakte en huwelijksakte kreeg ik terug met apostilles, maar de G-24 kwam terug met de opmerking: "Homeland Security Document must be signed by a Connecticut Notary in order to be apostilled."
Ik met die formulieren naar de notary, en die zei "this can't be notarized." Met de staat gebeld, en daar werd ik niks wijzer.
Nou vraag ik me af of dat G-24 formulier zelf geldt als apostille? Is het al "legalized" door dat formulier?
Never mind.
Ik heb net de ambassade gebeld, en die zeiden dat G-24 genoeg is, ik heb geen apostille nodig voor m'n naturalisatie certificaat. Had ik dat maar geweten, zou me $40 hebben bespaard.
Ik heb net de ambassade gebeld, en die zeiden dat G-24 genoeg is, ik heb geen apostille nodig voor m'n naturalisatie certificaat. Had ik dat maar geweten, zou me $40 hebben bespaard.
Helaas is mijn Amerikaanse vrouw op 46 jarige leeftijd overleden op 11-11-2013.
Nu het na een maandje of 2 iets beter gaat heb ik een vraag:
Ik heb de dubbele nationaliteit behaald in 2012. Raak ik nu na 10 jaar mijn nederlandse nationaliteit
Kwijt als ik hier blijf of geld ik als uitzondering als weduwnaar?
Alvast bedankt
Ron van Velzen
Nu het na een maandje of 2 iets beter gaat heb ik een vraag:
Ik heb de dubbele nationaliteit behaald in 2012. Raak ik nu na 10 jaar mijn nederlandse nationaliteit
Kwijt als ik hier blijf of geld ik als uitzondering als weduwnaar?
Alvast bedankt
Ron van Velzen
Ron, wat een verdrietig bericht, gecondoleerd met het verlies van je vrouw.
Zoals ik het begrijp, als je op het moment van naturalisatie aan de voorwaarden voldeed, èn daarvan al bewijs hebt d.m.v. de Verklaring van Behoud Nederlanderschap, dat je de dubbele nationaliteit niet kwijtraakt. Je moet wel telkens op tijd je NL paspoort vernieuwen.
Veel sterkte toegewenst.
Zoals ik het begrijp, als je op het moment van naturalisatie aan de voorwaarden voldeed, èn daarvan al bewijs hebt d.m.v. de Verklaring van Behoud Nederlanderschap, dat je de dubbele nationaliteit niet kwijtraakt. Je moet wel telkens op tijd je NL paspoort vernieuwen.
Veel sterkte toegewenst.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.