Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Documentaires en films over USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Elke
Amerika-ontdekker

Documentaires en films over USA

Bericht door Elke »

Hallo!

Ik ben verslaafd aan twee dingen: DVD's en de VS. En natuurlijk is er niets leuker dan je twee hobby's te combineren. Daarom wil ik graag wat meer DVD's aanschaffen die te maken hebben met de VS: de politiek, de inwoners, hun levensstijl, de natuur, geschiedenis, bekende gebouwen enzovoort.

Denk bijvoorbeeld aan de volgende DVD's:

Inside Grand Central
Fahrenheit 9/11
National Parks: Yellowstone, Grand Canyon, Yosemite
Remembering Ellis Island

Waarschijnlijk zijn er zo nog honderden anderen. Maar ik vroeg me af welke jullie me nu echt zouden aanraden?

Alvast bedankt!
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Ik ben zelf een enorme PBS fan en koop regelmatig dvd's met name over politiek, presidenten en algemene geschiedenis van de US

http://www.shoppbs.org/family/index.jsp ... av_sbs_txt

Neem een kijkje en ga dan naar de affilliate websites zoals in Boston en kijk naar hun videos.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
P.C.Calhoun
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door P.C.Calhoun »

De film Amistad vind ik zelf wel een aanrader. Het gaat over een rechtzaak die in 1841 (of was het 1832?) aangespannen werd in Amerika, met betrekking tot een slavenschip, waarvan de slaven in opstand waren gekomen en dat per toeval in de VS belandde.

Verder ben ik zelf fan van Civil War-films, dus die raad ik natuurlijk allemaal aan!
Elke
Amerika-ontdekker

Bericht door Elke »

Xerxes en P.C.Calhoun, bedankt voor jullie reacties! Amistad is inderdaad een prachtige film. Moet hem dringend eens op DVD aanschaffen.

En die American Experience DVD's van PBS zien er echt super uit. Bedankt voor de tip! Dat is echt het soort DVD's waarnaar ik op zoek ben. Andere links, titels enz. zijn natuurlijk ook nog altijd welkom!
Mike
Amerikafan

Bericht door Mike »

a.s. zondag 17 sept 22:55 SBS6

Documentaire over de straatbende MS-13 uit L.A. nu 1 van de gevaarlijkste misdaadorganisaties over de hele wereld
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer