Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door kalaman »

Zopas weer een goede week met n SUV gereden van Alamo en zoals gewoonlijk geboekt bij USA-reizen met n Super-Inclusiv-Plus, dus met volle tank en tot zo goed als de laatste druppel leeg gereden (lampje al ettelijke mijlen opgelicht) :wink: . Alles opnieuw perfect geregeld en thuis alle papieren ingevuld. Resultaat : na amper 5 minuten waren we al op weg met onze nagelnieuwe Kia Sorento :thumbup:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Evelien. schreef:eigenlijk een stomme vraag, maar bestaat er ook een manier om de drop off kosten te omzeilen?
Er zijn inderdaad een aantal mogelijkheden zoals Stan al aanhaalt. Je kan het trouwens altijd snel uitproberen als je eens kijkt op http://www.usareisen.de/ bijvoorbeeld. Geef daar eens wat gegevens in (start, aankomst, datum) en dan zal je snel zien waar er dropoff kosten bijkomen. ;-)
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

uhu, maar ik denk aan huren tussen colorado en nevada. Dus dan zijn er drop off. Maar bestaat er dan nog een manier om dit te omzeilen?
Afbeelding
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Evelien. schreef:uhu, maar ik denk aan huren tussen colorado en nevada. Dus dan zijn er drop off. Maar bestaat er dan nog een manier om dit te omzeilen?
Loopt je route toevallig door California? Dan zou je eventueel daar je auto kunnen wisselen. Als je via Usa-reisen boekt zijn er tussen Nevada en California geen drop-off kosten, en ook niet tussen California en Colorado.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Loopt je route toevallig door California? Dan zou je eventueel daar je auto kunnen wisselen. Als je via Usa-reisen boekt zijn er tussen Nevada en California geen drop-off kosten, en ook niet tussen California en Colorado.
Misschien handig datasheet van alamo
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... 4169,d.d2k
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

eddepet71 schreef: Misschien handig datasheet van alamo
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... 4169,d.d2k
Die sheet klopt echter alleen 100% als je direct bij Alamo zelf boekt - als je via een broker boekt kunnen er weer andere bedragen gelden. Zo betaal je bij Alamo bijvoorbeeld voor een one-way rental LAX-DEN $300 drop-off kosten. Huur je via USA-reisen bij Alamo een auto voor dezelfde route, betaal je geen drop-off kosten.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

We gaan in mei een auto (SUV) huren (voor ong 21-22 dagen), pickup in LA en drop off in Vegas. Nu heb ik de prijzen vergeleken en lijkt eautohuur toch een stuk goedkoper tov usa-reisen. Alleen is hierbij geen 2e bestuurder inbegrepen?

Op het forum kwam ik al tegen dat in Californië een 2e bestuurder (25+) gratis is, maar hoe zit dat in Nevada en AZ?
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

de route gaat waarschijnlijk niet door california lopen, dus omwisselen zit er niet in. Ik denk dat ze dus niet te omzeilen zijn. Tenzij we eventueel gewoon nog rap doorrijden tot LA en van daaruit naar huis vliegen ofzo. Bedankt voor de tips!
Afbeelding
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Stomme vraag, maar is er misschien een verhuurstation juist over de grens met nevada en california? Misschien dat daar afleveren dan nog een optie kan zijn..
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Is het niet zo dan wanneer je huurt in Californië, je voor de gehele route gratis 2de bestuurder hebt?
Anderen kunnen daar misschien uitsluitsel over geven.

Meestal is bij het duurdere pakket ook nog een 1e tank benzine inbegrepen. Anders moet je die ter plaatse betalen (en met lege tank inleveren) of vragen als je ook met volle tank mag inleveren.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het gaat om de staat waar je verhuur start, als dat Californië is dan kun je de hele VS doorrijden zonder extra te betalen voor een 2e bestuurder.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Bedankt voor je antwoord! Dacht zelf al dat het zoiets zou zijn, maar begon toch te twijfelen omdat ze ook een duurder pakket aanbieden met extra bestuurder + tank benzine (+/- 130€ meer). Maar dan is een tank benzine ter plekke betalen dus goedkoper. :mrgreen:
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik ga usereisen.de mailen met mijn 'probleem' maar wellicht dat er anderen zijn met ervaring hiermee. Van de zomer willen we 10 dagen een auto huren in de VS, ik ben dan 24 en moet dus het U25 tarief betalen. Het lullige is dat ik 3 dagen later 25 word, ofterwijl... ik moet nu 560 euro betalen terwijl ik 3 dagen later voor dezelfde tijd en auto maar 260 euro hoef te betalen.
Zal er een kans zijn dat ik het standaard tarief gewoon kan krijgen? :o
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

@RNA

kun je de boeking niet in tweeën splitsen?
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Caesar2
Amerika-ontdekker

Bericht door Caesar2 »

Op dit moment bij Hertz.be : 20 % korting op autohuur in de USA. :thumbup:

Net geboekt en inderdaad, het tarief is een 20 % lager dan het tarief dat ik een tweetal weken geleden gezien had.

16 dagen Intermediate car, SFO - LAS, in juni, voor 331 euro, inclusief alle benodigde verzekeringen. Wel terug inleveren met volle tank.
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Laredo schreef:@RNA

kun je de boeking niet in tweeën splitsen?
Nee, het is 3 dagen nadat ik terug kom uit Florida!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Ik heb een auto via USA-Reisen geboekt, bij Alamo. De voucher ontvangen, maar daar staat geen reserveringsnummer op deze keer.
Afgelopen jaar stond dat er wel op (in het Engels: Reservation No. .....)
Is dat niet het nummer dat Alamo nodig heeft als je daar aan de balie verschijnt?
Er staat wel een ref.nr. maar volgens mij is dat van/voor USA-Reisen zelf.

Heeft er nog iemand recent bij USA-Reisen geboekt? Staat er bij jullie nog wel een reserveringsnummer op?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

Ik denk dat je ze kan mailen om het reservatienummer.
MiniMe
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door MiniMe »

annet2009 schreef:Ik heb een auto via USA-Reisen geboekt, bij Alamo. De voucher ontvangen, maar daar staat geen reserveringsnummer op deze keer.
Afgelopen jaar stond dat er wel op (in het Engels: Reservation No. .....)
Is dat niet het nummer dat Alamo nodig heeft als je daar aan de balie verschijnt?
Er staat wel een ref.nr. maar volgens mij is dat van/voor USA-Reisen zelf.

Heeft er nog iemand recent bij USA-Reisen geboekt? Staat er bij jullie nog wel een reserveringsnummer op?
Mijn voucher voor Alamo (wel via drive-usa.de) dateert van 10 december jl. en daar staat in elk geval een reservation number op. Bovenste helft van de bladzijde aan de linkerkant, onder de vermelding "additional drivers must be registered into the contract at the time of pick up".
Memories...
annet2009
Amerikakenner

Bericht door annet2009 »

Daar stond het bij mij inderdaad ook bij mijn 2012 boeking. Bij mijn 2013 boeking dus niet.
Wordt weer mailen vrees ik.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer