Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Liza: Campertrip Rockies
Reis Liza: Campertrip Rockies
Dag allemaal,
Na een jaar geen vakantie in Amerika, mag ik nu weer lekker op het forum rondneuzen want we gaan vanaf 6 mei 2013 naar West-Canada! Ik heb wat onderwerpen doorzocht (waaronder de meest recente) en ik heb een route opgesteld. We hebben effectief 14 dagen om van Vancouver naar Calgary te reizen met een behoorlijk grote camper (8,5 mtr). We zijn allebei meer natuur- dan stadsmensen, vandaar geringe tijd in Vancouver en Calgary.
Kunnen jullie jullie licht er eens op laten schijnen? Ik vroeg me ook af of alle RV campgrounds of first come, first serve basis gaan, of dat ik ook kan reserveren voor mooie plekjes. Tips voor campgrounds/ sights zijn ook zeer welkom!
Alvast dank voor jullie tijd,
Liza
6 Vlucht Amsterdam - Vancouver
7 Vancouver
8 Vancouver - Whistler
9 Whistler-Clearwater
10 Clearwater
11 Clearwater-Jasper
12 Jasper
13 Jasper
14 Jasper-Yoho
15 Yoho
16 Yoho-Kootenay
17 Kootenay
18 Kootenay
19 Kootenay-Banff
20 Banff
21 Banff
22 Banff-Calgary
23 Vlucht Calgary- Amsterdam
Na een jaar geen vakantie in Amerika, mag ik nu weer lekker op het forum rondneuzen want we gaan vanaf 6 mei 2013 naar West-Canada! Ik heb wat onderwerpen doorzocht (waaronder de meest recente) en ik heb een route opgesteld. We hebben effectief 14 dagen om van Vancouver naar Calgary te reizen met een behoorlijk grote camper (8,5 mtr). We zijn allebei meer natuur- dan stadsmensen, vandaar geringe tijd in Vancouver en Calgary.
Kunnen jullie jullie licht er eens op laten schijnen? Ik vroeg me ook af of alle RV campgrounds of first come, first serve basis gaan, of dat ik ook kan reserveren voor mooie plekjes. Tips voor campgrounds/ sights zijn ook zeer welkom!
Alvast dank voor jullie tijd,
Liza
6 Vlucht Amsterdam - Vancouver
7 Vancouver
8 Vancouver - Whistler
9 Whistler-Clearwater
10 Clearwater
11 Clearwater-Jasper
12 Jasper
13 Jasper
14 Jasper-Yoho
15 Yoho
16 Yoho-Kootenay
17 Kootenay
18 Kootenay
19 Kootenay-Banff
20 Banff
21 Banff
22 Banff-Calgary
23 Vlucht Calgary- Amsterdam
Re: Campertrip Rockies
In die periode hoef je echt niet reserveren voor campings de meesten en zelfs de groten zijn niet vol. Er zullen nog een aantal campings gesloten zijn. Maar via Google kun je daar wel achter komen.
In die periode mag je zelfs je eigen plek uitzoeken, want het is nog rustig je bent namelijk heel vroeg, misschien wel te vroeg. De meeste wegen zijn open behalve de weg naar de takakawfals in yoho en de weg naar Edith cavell in jasper is ook nog dicht.
wij zijn twee keer in mei naar bc geweest, maar tot de conclusie gekomen dat het wat te vroeg was. En het kan vreselijk koud zijn s'nachts vraag bij het verhuurbedrijf naar extra dekens.
Maar het is wel een mooie periode en je wordt getrakteerd op veel beren.
In die periode mag je zelfs je eigen plek uitzoeken, want het is nog rustig je bent namelijk heel vroeg, misschien wel te vroeg. De meeste wegen zijn open behalve de weg naar de takakawfals in yoho en de weg naar Edith cavell in jasper is ook nog dicht.
wij zijn twee keer in mei naar bc geweest, maar tot de conclusie gekomen dat het wat te vroeg was. En het kan vreselijk koud zijn s'nachts vraag bij het verhuurbedrijf naar extra dekens.
Maar het is wel een mooie periode en je wordt getrakteerd op veel beren.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank voor je reactie Yarrah! Dan weet ik dat ik alleen hoef op te zoeken waar de campings zijn. Heb je toevallig nog tips voor een camping die de moeite waard is? Wat vind je van de route zelf?
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Weet niet of je ons verslag al hebt gelezen, heb er ook een link instaan naar onze route met de campings de we gehad hebben.
Wij waren er vanaf 29 mei, en vele campings in de national parken zaten nog dicht, dit ivm met de sneeuw die er nog lag.
Het is en het blijft natuurlijk een mooi stukje op aarde, en jullie hebben lekker veel tijd in de parken, ik hoop alleen voor jullie dat de sneeuw dan volgend
jaar is eerder weg is als dit jaar. Er waren helaas nog vele wandelpaden afgesloten door de sneeuw dus dan kun je weinig. Moraine lake en Lake Louise waren nog helemaal bevroren blijven natuurlijk mooie dingen maar het effect wat je normaal ziet zie je dan natuurlijk niet. Daar in tegen hebben we wel veel van het wildlife kunnen genieten. Veel plezier met de voorbereidingen
Wij waren er vanaf 29 mei, en vele campings in de national parken zaten nog dicht, dit ivm met de sneeuw die er nog lag.
Het is en het blijft natuurlijk een mooi stukje op aarde, en jullie hebben lekker veel tijd in de parken, ik hoop alleen voor jullie dat de sneeuw dan volgend
jaar is eerder weg is als dit jaar. Er waren helaas nog vele wandelpaden afgesloten door de sneeuw dus dan kun je weinig. Moraine lake en Lake Louise waren nog helemaal bevroren blijven natuurlijk mooie dingen maar het effect wat je normaal ziet zie je dan natuurlijk niet. Daar in tegen hebben we wel veel van het wildlife kunnen genieten. Veel plezier met de voorbereidingen
Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht