Een wapen is een wapen als het als zodanig tegen een ander wordt gebruikt. Dit kan een vuurwapen zijn, maar ook een mes, een paar voetbalschoenen, een auto, baseball bat een bommetje of een stuk pipe.PeterPaul schreef:Keurig verwoord Encinitas, aan dovenmansoren gericht maar keurig verwoord.Encinitas schreef: Ik zal een poging doen.
Je hebt hier op het forum diverse keren vermeld dat je je actief bent gaan bezighouden met geloof, bijbelstudie, Christus, en dat het voor jou een inspiratie is om naar te leven.
Actief bezig zijn met geloof, spiritualiteit houdt voor mij o.a. in zoveel mogelijk proberen te leven in liefde en harmonie met de wereld om mij heen, waarvan ik een onlosmakelijk verbonden onderdeel ben. Ahimsa, non-violence, is een van de grootste basisprincipes in die mindset. Ahimsa is een zeer uitgebreid begrip en houdt oa in dat je zoveel mogelijk geweldloos leeft en geen geweld doet aan anderen (fysiek, woord, gedachte).
Prive bezit van wapens is latent violence! Wapens worden nl niet uitsluitend voor recreatief gebruik aangeschaft, dat geven de 10000 doden per jaar in de USA aan.
Daarnaast: Meer wapens leidt tot meer geweld.
Door te gaan handelen in wapen-accessories, wordt je een onderdeel van de keten die voorziet in een zeer gevaarlijk, semi-automatisch wapen ( dit soort wapens wordt wellicht binnenkort verboden). Daar je geld mee gaan verdienen past mi niet in een levensvisie van geweldloosheid, liefde, naastenliefde, harmonie, compassie etc etc.
Ik denk dat er geen verschil is tussen een trekker overhalen of een knuppel op iemand zijn hoofd laten ploffen. The mindset om dat te doen zal hetzelfde zijn en wordt gedaan door iemand die niet goed bij zijn hoofd is.
Er wordt hier geschreven dat je in Nederland wordt geleerd om mee te werken met de crimineel. Waarom? Omdat men in Nederland de kromme redenering heeft dat je de (gewapende overvaller) alle gelegenheid moet geven om op te krassen.
Hier dus niet en ben je de held als je de overvaller een pak op zijn donder geeft of zelfs overhoop schiet. Moet ie maar niet zo dom zijn om bij jouw te willen inbreken.
Als ik de Nederlandse krant lees is het schering en inslag dat mensen in hun huis overvallen worden, gekneveld en mishandeld en soms voor dood achtergelaten worden.
Hier lees ik dit eigenlijk nooit. Ik denk dat de gemiddelde inbreker wel oppast omdat de huiseigenaar vaak niet zal aarzelen om een stukje lood zijn kant op te sturen.
Het voorkomt mijnsinziens een hoop geweld.
De meeste doden met wapens komen trouwens voort uit de misdaad. Het gebeurt maar weinig dat mensen elkaar per ongeluk doodschieten.
[/quote]Door te gaan handelen in wapen-accessories, wordt je een onderdeel van de keten die voorziet in een zeer gevaarlijk, semi-automatisch wapen ( dit soort wapens wordt wellicht binnenkort verboden). Daar je geld mee gaan verdienen past mi niet in een levensvisie van geweldloosheid, liefde, naastenliefde, harmonie, compassie etc etc.
Sorry hoor ik weet niet onder welke steen jij leeft maar wat is er zeer gevaarlijk aan? Het is niet gevaarlijk namelijk. Een auto is ook niet gevaarlijk totadat ie over je heen rijdt. Eigenlijk is een auto veel gevaarlijker want elke keer als je erin instapt of voor mijn part de straat oversteekt loop je een verhoogd risico om dood te gaan. Dat niet alleen maar autro's produceren fijnstof. Fijnstof dat je elke dag inademt als je in de file staat. Fijnstof waarmee je jezelf langzaam maar zeker naar de eeuwige jachtvelden helpt.
Een AR15 is dat niet. Je kan het beetpakken, er mee in bed slapen (opgeleukt of niet), overgooiertje mee doen etc. Volstrekt ongevaarlijk.
Het wordt pas gevaarlijk als je er kogels in stopt, de veiligheidspal er af haalt en je vinger aan de trekker legt (en het op mensen richt)
Feit is dat er maar heel weinig mensen zijn (Buiten het criminele circuit om, en die hou je toch niet tegen)die gek genoeg zijn om dat te doen.
Er zijn veel meer mensen gek genoeg om hun auto als potentieel wapen te gebruiken doordat ze bijvoorbeeld met drank oprijden of veel te hard rijden etc
Christen zijn betekent het streven om zoveel mogelijk christ like te leven.
Ik denk niet dat Christus heden ten dage een probleem zou hebben gehad om met zijn dicipelen een potje te gaan sportschieten op de range.
Hij zou er wel een probleem mee hebben om dat in een school met kleine kinderen te doen.
Jezus lustte ook graag een glaasje wijn maar ik denk niet dat ie ladderzat in een auto zou stappen.