Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Aantal vraagjes (related to NC)
-
bawz
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Aantal vraagjes (related to NC)
Hoihoiiii AA-Forum leden.
Mijn naam is Mike, en ik ben vrij nieuw op dit forum, ik hoop dat iemand even de tijd kan nemen om mij een paar dingetjes uit te leggen.
Ik heb dus de planning om de aankomende zomer (2013) iemand op te zoeken, nou zou ik alleen wat meer Info willen, ik heb me onlangs helemaal rot gezocht, maar het lijkt er op dat ik steeds bij de verkeerde dingen uitkom.
Dus hierbij mijn vraagjes.
1. Ten allereerste zou ik willen weten wat de goedkoopste manier is om vanuit NL (Amsterdam) naar de staat North-Carolina te reizen.
2. Hoelang ben ik onderweg ?
3. Wat komt er allemaal bij kijken buiten een geldig paspoort ?
4. Is het goedkoper om een enkele reis te halen indien ik voor een maand blijf, of is een retour goedkoper ?
5. Hoe waren u persoonlijke ervaringen met het reizen en de staat zelf ?
Ik kan alle hulp goed gebruiken, M.v.g BawZ ! =)
Mijn naam is Mike, en ik ben vrij nieuw op dit forum, ik hoop dat iemand even de tijd kan nemen om mij een paar dingetjes uit te leggen.
Ik heb dus de planning om de aankomende zomer (2013) iemand op te zoeken, nou zou ik alleen wat meer Info willen, ik heb me onlangs helemaal rot gezocht, maar het lijkt er op dat ik steeds bij de verkeerde dingen uitkom.
Dus hierbij mijn vraagjes.
1. Ten allereerste zou ik willen weten wat de goedkoopste manier is om vanuit NL (Amsterdam) naar de staat North-Carolina te reizen.
2. Hoelang ben ik onderweg ?
3. Wat komt er allemaal bij kijken buiten een geldig paspoort ?
4. Is het goedkoper om een enkele reis te halen indien ik voor een maand blijf, of is een retour goedkoper ?
5. Hoe waren u persoonlijke ervaringen met het reizen en de staat zelf ?
Ik kan alle hulp goed gebruiken, M.v.g BawZ ! =)
Re: Aantal vraagjes (related to NC)
De goedkoopste periode om naar de VS te vliegen is buiten het hoogseizoen en andere schoolvakantie's.bawz schreef:1. Ten allereerste zou ik willen weten wat de goedkoopste manier is om vanuit NL (Amsterdam) naar de staat North-Carolina te reizen.
Kijk dagelijks op de (vele) ticketsites zodat je een idee krijgt van de prijsbewegingen en als je een prijs ziet die je aanstaat boeken.
Tip: Een aantal dagen eerder of later vertrekken of terugkomen kan soms al veel schelen in de prijs. Pin je dus nooit vast op 1 vertrekdatum
Hangt af van je overstapplaats en overstaptijd. Als je bv eerst helemaal naar Atlanta vliegt en dan weer "terug" naar NC dan zit je wel even in de lucht.bawz schreef:2. Hoelang ben ik onderweg ?
De gerichtste weg is via een overstapplaats in het noord-oosten van Amerika (bv New York, Washington) en dan zul je (incl. overstaptijd) zo,n 12 uur onderweg zijn.
ESTA -----> https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s1bawz schreef:3. Wat komt er allemaal bij kijken buiten een geldig paspoort ?
In vrijwel alle gevallen is een retour goedkoperbawz schreef:4. Is het goedkoper om een enkele reis te halen indien ik voor een maand blijf, of is een retour goedkoper ?
Voor verschillende persoonlijke ervaringen kun je het beste zo veel mogelijk reisverslagen lezen van mensen die er zijn geweest.bawz schreef:5. Hoe waren u persoonlijke ervaringen met het reizen en de staat zelf ?
Matrix Airfare Search is erg handig om een beeld te krijgen van de prijzen van vliegtickets. Je kan hier NIET boeken. Maar als je bijvoorbeeld wilt vliegen van Amsterdam naar Raleigh/Durham zie je dat Icelandair in juli de goedkoopste aanbieder is met tickets rond de 850 EUR. Nog niet echt goedkoop en twee keer overstappen. Maar misschien kun je met een ander begin of eindpunt nog betere deals vinden. Het vinden van aantrekkelijke vliegtickets is altijd een heel gezoek. Misschien heb je geluk en komt British Airways in januari met aantrekkelijke aanbiedingen (voorgaande jaren hadden ze in januari hun summer sale). Ik zou gelijk een retour boeken. Bijna altijd goedkoper.
Ga je met de auto door NC reizen of anders?
Ga je met de auto door NC reizen of anders?
Voorbeeld: met Matrix Airfare Search vind ik een retour Bussel-Washington DC voor EUR 716,- (24 juli heen, 23 aug terug met Icelandair). Dan kan je vanuit Washington met de trein voor 50 dollar naar Raleigh (NC).
- Color01
- Amerika-expert
waar in NC ga je ?
ik woon in VA op 5 minuten rijden van NC...maar ik kan ook 7 uur rijden en ben nog steeds in NC.
als je maar een paar mijl over de grens van NC moet zijn, dan kun je ook naar Norfolk, VA Vliegen (ORF)
ik woon in VA op 5 minuten rijden van NC...maar ik kan ook 7 uur rijden en ben nog steeds in NC.
als je maar een paar mijl over de grens van NC moet zijn, dan kun je ook naar Norfolk, VA Vliegen (ORF)
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
De beste prijs voor vliegen naar Raleigh ligt rond de $800 zo'n 600 euro.
In januari komen vaak de aanbiedingen voor de zomer vakantie.
US Airways via Philadelphia was deze zomer de goedkoopste vaak.
En American Airlines via London Heathrow en United via New York en Washington.
KLM via Atlanta is eigenlijk alleen goedkoper via de speciale weken, maar is vaak meer naar de €700 ipv €600.
De staat is vrij groen, met in het westen de bergen en aan de oostkant uitgestrekte stranden.
In januari komen vaak de aanbiedingen voor de zomer vakantie.
US Airways via Philadelphia was deze zomer de goedkoopste vaak.
En American Airlines via London Heathrow en United via New York en Washington.
KLM via Atlanta is eigenlijk alleen goedkoper via de speciale weken, maar is vaak meer naar de €700 ipv €600.
De staat is vrij groen, met in het westen de bergen en aan de oostkant uitgestrekte stranden.
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb net de app gedownload, ziet er echt mooi uit! Thanks voor de tip!Felicitas schreef:Matrix Airfare Search is erg handig om een beeld te krijgen van de prijzen van vliegtickets. Je kan hier NIET boeken.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
-
bawz
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ontzettend bedankt voor de reacties!
Zal dat eens even goed gaan doorlezen en in de gaten houden.
Helemaal top!
M.v.g BawZ
Zal dat eens even goed gaan doorlezen en in de gaten houden.
Helemaal top!
M.v.g BawZ
-
Eve88
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik heb afgelopen zomer gevlogen op Greensboro, via NYC. Dus zo'n 8u naar NYC en dan nog 2u naar NC. Maar het hangt sterk af van je route. Ik betaalde voor een retour 700 euro. Oh ja, maar ik vloog terug vanuit NYC en niet vanuit NC.
Persoonlijke ervaring NC in een notendop: erg groen, de steden Asheville en Charlotte vond ik het mooist, vriendelijke bevolking, heel warm, zowel bergen als zee, ...
Persoonlijke ervaring NC in een notendop: erg groen, de steden Asheville en Charlotte vond ik het mooist, vriendelijke bevolking, heel warm, zowel bergen als zee, ...
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Greensboro is altijd iets duurder vanuit Europa omdat de grote internationaal vliegende maatschappijen er (nog) geen hub hebben.
En als je onder visa waiver program (ESTA) reist, is een retour vereist.
-
Eve88
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Aha, wist ik niet. Ik ben toen wel met 2 verschillende maatschappijen gevlogen. Ben geland in JFK, om dan vanuit LaGuardia mn volgende vlucht te nemen. Was de goedkoopste optie en maar een taxiritje van 20 min.Staceybeesie schreef:Greensboro is altijd iets duurder vanuit Europa omdat de grote internationaal vliegende maatschappijen er (nog) geen hub hebben.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Houd wel in de gaten dat een treinreis vanuit DC naar Raleigh niet echt snel is. Je bent minimaal 7 uur onderweg, en dat is exclusief de tijd om van en naar de treinstations to komen. Ik zou persoonlijk niet naar DC vliegen als ik in Raleigh moet zijn, maar RDU of CLT als eindpunt nemen.Felicitas schreef:Voorbeeld: met Matrix Airfare Search vind ik een retour Bussel-Washington DC voor EUR 716,- (24 juli heen, 23 aug terug met Icelandair). Dan kan je vanuit Washington met de trein voor 50 dollar naar Raleigh (NC).
-
smittenimmigrant
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Aan de andere kant is met de trein reizen wel bijzonder. En ik ben zelf vanaf DC maar tot aan Richmond met de trein gegaan, maar je ziet wel een hele hoop van het landschap op een manier die je anders niet zou zien.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4935 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem