Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Schietpartij op basisschool Connecticut
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: 27 doden op basisschool Connecticut
Daar gaan we weer! Zolang de verkrijgbaarheid van vuurwapens in USA veels te makkelijk is zullen dit soort incidenten om de zoveel tijd weer gebeuren. Hoeveel doden moeten er nog vallen in USA voordat het vuurwapen bezit word aangepakt? Op naar het volgende bloedbad...
En ja hoor, we zijn er weer. De anti vuurwapenlobby gaat haar tirade weer afsteken in plaats van gewoon de mond daarover te houden en medeleven te tonen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Verschrikkelijk, ik loop al de hele middag met een brok in mijn keel. Twintig ouderparen, die nooit hun kleintjes meer kunnen knuffelen en zes volwassenen, die ook familie achterlaten.
Tedje, wij hebben vanavond ook een Kerstfeestje. We gaan wel, hopelijk verzet het de gedachten wat.
Dit blog las ik net met feiten over massa schietpartijen in de VS: http://www.washingtonpost.com/blogs/won ... ed-states/
Dit blog las ik net met feiten over massa schietpartijen in de VS: http://www.washingtonpost.com/blogs/won ... ed-states/
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Gast
Vreselijk wat daar is gebeurd, kan er gewoon met mijn verstand niet bij
Ik denk niet dat een verbod op wapens dit soort dingen kan voorkomen. Mensen vermoorden is ook verboden bij wet. Zo'n gestoorde gek zal op een andere manier aan een wapen komen, die houdt zich niet aan wetten.

Ik denk niet dat een verbod op wapens dit soort dingen kan voorkomen. Mensen vermoorden is ook verboden bij wet. Zo'n gestoorde gek zal op een andere manier aan een wapen komen, die houdt zich niet aan wetten.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er blijft verwarring heersen. CNN plaatst nu weer dit op de site:
Er is ook een tot dusver ongeïdentificeerde vrouw dood aangetroffen in een huis in Newtown, die in haar gezicht was geschoten.
Dat zou dus eerdere berichten tegenspreken dat de moeder van Lanza in het klaslokaal was op het moment van de schietpartij.[Updated at 5:14 p.m. ET] The mother of the suspected shooter was found dead in her son's residence in Newtown, a law enforcement source with detailed knowledge of the investigation told CNN
Er is ook een tot dusver ongeïdentificeerde vrouw dood aangetroffen in een huis in Newtown, die in haar gezicht was geschoten.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
Amerikanist
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het is alweer even geleden dat ik zo aangeslagen was door het nieuws. Wat onbeschrijfelijk vreselijk.
Na een lange nacht, waarin zowel mijn 10-jarige dochter als ik flink ziek waren, vanmorgen mijn 5- en 8-jarige de schoolbus in gejaagd. De jongste mopperde nog wat over buikpijn, maar ik dacht "hop, weg jij, ik kan het niet aan om jou hier ook nog te hebben rondhangen". Drie kwartier later een telefoontje van school: hij had overgegeven, of ik hem kon komen halen. Ik dus met mijn zieke hoofd naar school, en daar zat hij, eenzaam op een bedje, en hij keek me met zijn grote blauwe ogen hulpeloos aan, geen verwijt, niets. Het was ongeveer een kwartier voor het moment van de schietpartij en mijn maag draaide zowat (weer) om toen ik ervan hoorde. Al die kindergartners, precies van die humpiedumpies als die ik vanmorgen ophaalde van school. Het beeld van hem daar hulpeloos op dat bed, laat me niet meer los. Hoeveel ouders hadden daar niet het liefst net als ik gestaan om hun zieke smurf op te halen. Wat een afschuwelijke dag is dit (en dan heb ik nog niet eens alles genoemd, want de 10-jarige had vannacht gewoon dood kunnen gaan toen ze tijdens een epileptische aanval moest overgeven).
Sorry, is een beetje een persoonlijk verhaal geworden; was eigenlijk niet de bedoeling om mijn eigen ellende tot een topic te maken....
Sorry, is een beetje een persoonlijk verhaal geworden; was eigenlijk niet de bedoeling om mijn eigen ellende tot een topic te maken....
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sterkte, Dimona, dat klinkt als een zware nacht en dag. Ik hoop dat jullie je snel weer beter voelen! Ik denk dat vrijwel alle ouders hier in de VS en elders vanavond hun kinderen eens extra knuffelen. Ik deed dat in ieder geval wel met mijn tiener, toen ik haar van school haalde.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
-
Gast
Sterkte Dimona, ik hoop dat jullie je snel beter voelen.
Ik was druk aan het inkopen voor Kerst. Alles liep niet zoals ik het wilde, kon dingen niet vinden, overal ontzettend druk, dus was al aardig chagerijnig aan het worden. Daarna nog een poos vastgestaan in het verkeer door alle drukte. Toen kwam ik bij de supermarkt mijn buurvrouw tegen die me het nieuws vertelde. Dan voelen al die ergernissen van de dag ineens zo ontzettend onozel. Zit je je een beetje druk te maken omdat je een kado niet kunt vinden, terwijl die arme kinderen helemaal geen kerst meer mogen meemaken. Kadootjes die nooit uitgepakt zullen worden. Die arme ouders. Bah
Later toen ik mijn zoontje (8) van de bus haalde heb ik hem ook een extra super dikke knuffel gegeven met tranen in mijn ogen. Ik was zo blij dat hij weer thuis was.
Ik was druk aan het inkopen voor Kerst. Alles liep niet zoals ik het wilde, kon dingen niet vinden, overal ontzettend druk, dus was al aardig chagerijnig aan het worden. Daarna nog een poos vastgestaan in het verkeer door alle drukte. Toen kwam ik bij de supermarkt mijn buurvrouw tegen die me het nieuws vertelde. Dan voelen al die ergernissen van de dag ineens zo ontzettend onozel. Zit je je een beetje druk te maken omdat je een kado niet kunt vinden, terwijl die arme kinderen helemaal geen kerst meer mogen meemaken. Kadootjes die nooit uitgepakt zullen worden. Die arme ouders. Bah
Later toen ik mijn zoontje (8) van de bus haalde heb ik hem ook een extra super dikke knuffel gegeven met tranen in mijn ogen. Ik was zo blij dat hij weer thuis was.
Dat was ook één van de gedachtes van mijn oudste dochter, zo intriest....cincijansen schreef:Kadootjes die nooit uitgepakt zullen worden.
Re: Schietpartij op basisschool Connecticut
Vreselijk... Ik begrijp echt niet wat zo iemand bezielt... 
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Verschrikkelijke gebeurtenis
Ik heb 2 kindjes van 3,5 en 4,5 die allebei naar school gaan dus raakt mij heel erg.
Dat mensen zo gek kunnen zijn om zoiets te doen
Ik heb 2 kindjes van 3,5 en 4,5 die allebei naar school gaan dus raakt mij heel erg.
Dat mensen zo gek kunnen zijn om zoiets te doen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
-
Wallstreet
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hockey schreef:Dinsdag is in Nederland een meisje van 15 uit Staphorst voor de trein gesprongen vanwege pesten.Wallstreet schreef:Las eerst het nieuws over die Jessica in Florida, een meisje van 16 dat zich heeft verhangen nadat ze gepest werd op het web.
Op x-aantal weken tijd zijn er flink wat mensen uit het leven gestapt omwille van (cyber) pesten. (onlangs nog 2 in België)
Afschuwelijk gewoon dat er niet meer nagedacht wordt over wat de gevolgen kunnen zijn en ondertussen wordt er alsmaar verder aangedaan.
Ik ben blij dat ik geen social media account heb, niet dat ik social media meteen als schuldige zie, maar voor een deel heeft het toch een groot aandeel.
Jongeren zijn ook zo kwetsbaar geworden en kunnen ten alle tijde geconfronteerd worden met de gevaren van het web.
Gisteren was ik toevallig terecht gekomen op ask.fm, blijkt dat er een meisje zomaar haar gegevens gaf aan een wildvreemde.
-
Wallstreet
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Met die laatste opmerking ging misschien wat te kort door de bocht aangezien fora (zoals dit) ook social media zijn.
Maar ik denk wel dat jullie snappen waar ik naar toe wou.
Maar ik denk wel dat jullie snappen waar ik naar toe wou.
Maar ja Wallstreet, je hebt niet alles onder controle wat je kinderen doen en ook al zitten zij niet op FB: ze kunnen er toch door het slijk gehaald worden. Er zijn geen simpele oplossingen voor complexe problemen, anders waren ze allang bedacht. Zo ook hier, in het geval van dit soort schietpartijen.
-
Encinitas
- Amerikafan
Exact. Er zullen altijd mensen zijn die mentaal ziek zijn, doorslaan en tot zulke dingen in staat zijn. Moeilijk tegen te houden.dimona schreef: Er zijn geen simpele oplossingen voor complexe problemen
Hoe tragish ook, het is gewoon weer wachten tot het volgende incident met vuurwapens (soms een groot incident, en heel vaak kleine, onopgemerkte).
Ik zie in de USA nog geen bewustzijnsverandering optreden die tot afschaffen van prive wapenbezit wil overgaan. En dus zal die ene zieke geest in dit land weer makkelijk aan een wapen kunnen komen.
Jammer dat politicie niet hun nek willen en durven uit te steken.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Peilingen wijzen uit dat er nu een goede meerderheid van de Amerikanen is, die voorstander zijn van het beperken van wapenbezit. Niet verbieden, maar beperken.
Het is toch te gek dat je doopceel beter wordt gelicht (onder meer je creditscore) als je een huis huurt of een auto koopt, dan als je een vuurwapen aanschaft.
De moeder van de moordenaar had minstens (mogelijk meer, dat horen we nog) twee handvuurwapens op de plank liggen en 1 militair-waardig geweer. Allemaal officieel gekocht. En waar haar zoon redelijk makkelijk bij kon, zo bleek.
Toegegeven, je kunt niet alle wapens in de VS gaan confisceren. Maar een beetje natrekken wie ze koopt (minstens door de FBI computers en die van de plaatselijke politie draaien) en bijvoorbeeld niet meer dan 1 vuurwapen per maand, dat moet toch kunnen, grijpt niet al te zeer in en zal op weinig tegenstand stuiten van het grote publiek. En dat zou een goede eerste stap zijn.
In sommige staten zijn de regels dat de plaatselijke politie goedkeuring moet geven voordat een vuurwapenvergunning wordt uitgegeven. Maar zelfs een dergelijke, eigenlijk natuurlijke, regel gaat de vuurwapenfanaten te ver en in veel staten is het daarom in plaats van: geen wapen tenzij de plaatselijke politie desgevraagd geen bezwaren heeft, omgedraaid in: in princie wel een vuurwapen en de plaatselijke politie mag later eventueel bezwaar maken. Een dergelijke eenvoudige, gezond verstand (geen wapen, tenzij) regel zou toch echt het minste moeten zijn.
Nu alleen nog 'even' een ruggegraat aanbrengen bij politici (inclusief president Obama, die hier bepaald niet het voortouw heeft genomen. Komt hopelijk nog, nu hij niet meer herkozen kan worden).
Het is toch te gek dat je doopceel beter wordt gelicht (onder meer je creditscore) als je een huis huurt of een auto koopt, dan als je een vuurwapen aanschaft.
De moeder van de moordenaar had minstens (mogelijk meer, dat horen we nog) twee handvuurwapens op de plank liggen en 1 militair-waardig geweer. Allemaal officieel gekocht. En waar haar zoon redelijk makkelijk bij kon, zo bleek.
Toegegeven, je kunt niet alle wapens in de VS gaan confisceren. Maar een beetje natrekken wie ze koopt (minstens door de FBI computers en die van de plaatselijke politie draaien) en bijvoorbeeld niet meer dan 1 vuurwapen per maand, dat moet toch kunnen, grijpt niet al te zeer in en zal op weinig tegenstand stuiten van het grote publiek. En dat zou een goede eerste stap zijn.
In sommige staten zijn de regels dat de plaatselijke politie goedkeuring moet geven voordat een vuurwapenvergunning wordt uitgegeven. Maar zelfs een dergelijke, eigenlijk natuurlijke, regel gaat de vuurwapenfanaten te ver en in veel staten is het daarom in plaats van: geen wapen tenzij de plaatselijke politie desgevraagd geen bezwaren heeft, omgedraaid in: in princie wel een vuurwapen en de plaatselijke politie mag later eventueel bezwaar maken. Een dergelijke eenvoudige, gezond verstand (geen wapen, tenzij) regel zou toch echt het minste moeten zijn.
Nu alleen nog 'even' een ruggegraat aanbrengen bij politici (inclusief president Obama, die hier bepaald niet het voortouw heeft genomen. Komt hopelijk nog, nu hij niet meer herkozen kan worden).
Laatst gewijzigd door Bennogr op 15 dec 2012, 17:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
En gelijk hebben ze. Vuurwapens verbieden helpt niet. Je nek uitsteken om met een idee te komen wat niet werkt is niet verstandig. Zie het artikel van Petra/VS over het vuurwapenbezit in Israel en Zwitserland.Encinitas schreef:Jammer dat politicie niet hun nek willen en durven uit te steken.
*Correction: The info is out-of-date, if not completely wrong. Israel and Switzerland have tightened their gun laws substantially, and now pursue an entirely different approach than the United States. More details here. I apologize for the error.Zie het artikel van Petra/VS over het vuurwapenbezit in Israel en Zwitserland.
Bovenstaande stond ook vermeld in het artikel.....
Als de US ook de gun-laws aanpassen zoals Israel en Zwitserland hebben gedaan, misschien is dat DE oplossing.....
-
Encinitas
- Amerikafan
Is dat hetzelfde artikel waar Harvard study bewijst:Hockey schreef:En gelijk hebben ze. Vuurwapens verbieden helpt niet. Je nek uitsteken om met een idee te komen wat niet werkt is niet verstandig. Zie het artikel van Petra/VS over het vuurwapenbezit in Israel en Zwitserland.
Hoe meer wapens, hoe meer moorden?