Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wandelen in zion

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

wandelen in zion

Bericht door marli »

heeft iemand recentelijk de wandeling hidden canyon in zion gedaan ben benieuwd of je een'' bere' conditie moet hebben en hoe lang hij duurt !
en ook of het stuk met de kettingen minder eng is dan angels landing?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: wandelen in zion

Bericht door Frasi »

Ik heb hem afgelopen juni gelopen (met m'n moeder 67jr).
Tuurlijk moet je een stuk omhoog maar als je regelmatig even stopt en van het uitzicht geniet, prima te doen. Ik heb in ieder geval geen "bereconditie".
De kettingen vond ik minder eng dan bij Angels Landing (2jr geleden gelopen); de diepte lijkt minder direct en het is redelijk vlak (Angels Landing is meer klauteren aan de kettingen).
stukje kettingen Hidden Canyon trail (Zion NP)
stukje kettingen Hidden Canyon trail (Zion NP)
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben 'm vorig jaar gelopen. Goed te doen als je regelmatig uitrust. Angels Landing heb ik het laatste stuk niet gedurfd, hier had ik geen probleem. Ik heb dan ook niet naar beneden gekeken maar gewoon voor me uit. Hier kun je ons verslag lezen.

Elly
marli
Amerikafan

Bericht door marli »

oh ja nou weet ik ook weer waar ik de wandeling was tegengekomen
bij michelly in haar verslag dus :)
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wij hebben de wandeling vorig jaar gedaan (http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag102). Het eerste stuk (dat samenloopt met de wandeling naar Observation Point) is steil, maar op zich is het geen moeilijke wandeling. Nu moet ik wel zeggen dat ik het een leuke wandeling vond, maar nu ook niet zo speciaal. Er zijn knappere "canyons" in het Zuidwesten. ;-)
marli
Amerikafan

Bericht door marli »

Doockles schreef: Er zijn knappere "canyons" in het Zuidwesten. ;-)
ja Doockles daar ben ik wel zeker van !ik lees er ook geregeld over in verslagen ,alleen blijken ze vaak alleen toegankelijk via dirt roads :(
we reizen met camper dus als je leuke voorbeelden hebt die bereikbaar zijn met onze manier van reizen dan graag :thumbup:
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

marli schreef:
Doockles schreef: Er zijn knappere "canyons" in het Zuidwesten. ;-)
ja Doockles daar ben ik wel zeker van !ik lees er ook geregeld over in verslagen ,alleen blijken ze vaak alleen toegankelijk via dirt roads :(
we reizen met camper dus als je leuke voorbeelden hebt die bereikbaar zijn met onze manier van reizen dan graag :thumbup:
Little Wild Horse Canyon is prima bereikbaar met een camper!
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Waterholes slot canyon en Antelope Canyon in de buurt van Page bijvoorbeeld! :-) En Little Wild Horse Canyon natuurlijk.

Ik zal eens even je reistopic opzoeken...

Ben je al eens in Zon geweest trouwens? Want voor een eerste bezoek zou ik nu niet direct aan Hidden Canyon denken. :-)
marli
Amerikafan

Bericht door marli »

Doockles schreef: Ben je al eens in Zon geweest trouwens? Want voor een eerste bezoek zou ik nu niet direct aan Hidden Canyon denken. :-)
het word onze 2 de reis de eerste keer hebben ook zion en bryce bezocht.
in zion hebben we angels landing en emerald pools gelopen
in bryce diverse wandelingen gedaan en we gaan nu alleen voor de sunset vorige keer slecht weer gehad namelijk
ik heb je reis verslag gelezen en wij doen een deel van julie route we gaan van las vegas naar denver
Daar hebben we achtereenvolgens de volgende planning cedar breaks- zion- cg north - ( north is nieuw voor ons) bryce- capitol reef daarna
onbekend terrein richting moab dan naar colorado met o.a. national monument - black canyon -ouray -durango en daarna via een nog nader te bepalen
route naar colorado springs er is zoooveeel moois!
Ook wij hebben de amerika koorts want we hebben het nu al over de volgende keer ! :P
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Wat misschien ook een aanrader is voor Zion is dan het Kolob Canyons gedeelte. Je komt er langs als je naar Cedar City zou rijden. :-)
marli
Amerikafan

Bericht door marli »

ja de kolobcanyons nemen we zeker mee !ik weet er nu nog niet zoveel van dus ik moet er nog gedegen in duiken
gisteren heb ik 2 nachten zion geboekt op watchmen campground , vanmiddag ga ik grand canyon north campground boeken
We komen er in het weekend dus kan het druk worden ik weet niet of de plekken snel weg zijn maar om 15.00 uur zit ik klaar! :)
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik heb de Hidden Canyon trail vrij recent gedaan en vond alleen het eerste deel met de steile switchback zwaar. De rest van de route is goed te doen. Op het eind wat klimmen en klauteren maar verder :thumbup: . Bere conditie hoeft niet nmm: als je moe bent even rusten en daarna weer verder.

Ik ben afgelopen mei ook in het Kolobs deel van Zion geweest en heb daar een kleine trail ( uitkijkpunt naar boven gelopen ). Dat was misschien 1 mile heen en terug. Ook de Taylor Creek trail naar de dubbele boog gedaan :thumbup: .
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 81#p774781
Hier de beschrijving en foto's van Frans H.
marli
Amerikafan

Bericht door marli »

super mooi !!
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »