Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Kalaman - Westkust - juni 2013
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Kalaman - Westkust - juni 2013
Ik kan je niet helemaal volgen. Het idee was om meer tijd voor Sequoia/Kings Canyon en Yosemite te hebben, maar vervolgens plan je daar nog een park tussenin. Ik ken Pinnacles NM niet, en het ziet er wel aardig uit, maar je zou die tijd ook voor Sequoia kunnen gebruiken. Rij bevorobeeld via de ingang bij Kings Canyon het park binnen (de 180) en overnacht bij Grant Grove of bij de Wusachi Lodge. Het zuidelijke deel richting Three RIvers hoe je dan helemaal niet te doen. Dat geeft je de tijd om nog iets te zien en te doen in seki. Je kunt je dan concetnreren o het gebied bij de General Sherman Tree, Moro Rock, en de Kings Canyon Scenic Byway.
Het blijft ook lastig vind ik om slechts een klein stukje van de route zo gedetailleerd van advies te voorzien. Heb je al een beeld van de rest? Hoeveel tijd heb je overal? Is het ook een idee om de route in omgekeerde volgorde te doen?
Marianne
Het blijft ook lastig vind ik om slechts een klein stukje van de route zo gedetailleerd van advies te voorzien. Heb je al een beeld van de rest? Hoeveel tijd heb je overal? Is het ook een idee om de route in omgekeerde volgorde te doen?
Marianne
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Het geplande bezoek aan Pinnacles NM staat los van het vervolg van de reis, vandaar dat we die dag ook plannen te slapen in Three Rivers ipv nog verder door te rijden. Volgende week zijn we in San Francisco en mochten we vinden dat we daar nog iets gemist hebben dan blijven we er in juni iets langer en laten we Pinnacles vallen.Martin & Marianne schreef:Ik kan je niet helemaal volgen. Het idee was om meer tijd voor Sequoia/Kings Canyon en Yosemite te hebben, maar vervolgens plan je daar nog een park tussenin. Ik ken Pinnacles NM niet, en het ziet er wel aardig uit, maar je zou die tijd ook voor Sequoia kunnen gebruiken.
De reden dat we het park via de 198 - Generals Highway (zuiden) binnen rijden is net om langs Tunnel Rock, Crystal Cave Road, Moro Rock en de General Sherman Tree te passeren. Vermits we die dag maar 137km rijden is er ruimschoots de tijd om op die plaatsen ook enkele hikes te doen. 's Anderendaags is ook maar 4u rijtijd voorzien, dus ook meer dan voldoende tijd om het rustig aan te doen. Een tweede reden is omdat we overal lezen dat dit veruit de mooiste toegangsroute is.Martin & Marianne schreef:Rij bevorobeeld via de ingang bij Kings Canyon het park binnen (de 180) en overnacht bij Grant Grove of bij de Wusachi Lodge. Het zuidelijke deel richting Three RIvers hoe je dan helemaal niet te doen. Dat geeft je de tijd om nog iets te zien en te doen in seki. Je kunt je dan concetnreren o het gebied bij de General Sherman Tree, Moro Rock, en de Kings Canyon Scenic Byway.
inderdaad misschien wel makkelijker als ik iets méér zeg over de rest van de route : vluchten liggen vast, dus volgorde kan niet meer veranderen. We vliegen dd 24/06 op SFO en vertrekken dd 15/07 vanuit SEA.Martin & Marianne schreef:Het blijft ook lastig vind ik om slechts een klein stukje van de route zo gedetailleerd van advies te voorzien. Heb je al een beeld van de rest? Hoeveel tijd heb je overal? Is het ook een idee om de route in omgekeerde volgorde te doen?
Na Yosemite rijden we dus noordwaarts. Vanaf hier ligt nog niets vast, maar volgende staat op het to-do lijstje : Lassen Volcanic - Redwood NP (hier zijn heel wat forumleden bijna lyrisch over, maar we twijfelen nog of we daarvoor speciaal helemaal terug naar de kust rijden) - Crater Lake NP - (vanaf hier is het een her-bezoek, maar nu meer in detail, van vorig jaar en/of 2010) Glacier NP - Waterton Lakes NP - Banff - Jasper - Mt Robson PP - Wells Gray - North Cascades - Olympic - Seattle. Hier moet dus nog alles uitgezocht worden wat we er effectief gaan bekijken en welke hikes we er gaan doen, maar daarvoor hebben we nog ruimschoots de tijd en is het niet zo dringend om slaapplaatsen vast te leggen zoals rond Yosemite. Vandaar dat ik mij allereerst op die dagen geconcentreerd had. Eens dit definitief vastligt volgt eerst nog een andere route door een ander favoriete deel, de rode rotsen
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik neem aan dat Glacier Point nog op je routeplan voorkomt. http://www.youtube.com/watch?v=L7m20OlJYeo op 11min een stuk Glacier Point road en het uitzicht natuurlijk.Martin & Marianne schreef:Nee, je rijdt niet langs Glacier Point als je van Oakhurst naar Yosemite Village gaat. Kijk maar eens goed op googlemaps, of op de kaart op http://www.nps.gov/yose (links onderaan). Het lijkt op de kaart misschien wel dichtbij maar er zit een hoogtverschil van zo'n 1000 meter tussen.kalaman schreef:Maar we komen dan niet automatisch voorbij Glacier Point als we van uit Oakhurst naar de Village rijden? Of heb ik het hier ook weer mis?
![]()
Marianne
Vanuit Oakhurst is het 30min naar de zuidingang van het park. Daar is een splitsing, rechtsaf naar de Mariposa Grove en linksaf naar de rest. Het is vanaf daar nog dik 55km naar glacier point en ongeveer evenver naar de village, oftwel ruim 25km naar het begin van glacier point road. De switchbacks vallen allemaal nog wel mee en het rijdt lekker door die weg, alleen vanwege de vele bomen weinig uitzicht tot je zeg ongeveer bij de sentinel dome trail bent. Glacier point road is tijdens onze vakantie het einde stuk geweest waar we de benzinemeter zo ongeveer per 10min een kwart minder zagen worden (de rit terug naar de benzinepomp in Wawona was dan ook 1 met de billen op elkaar, want 1 km op de terugweg ging het benzinelampje al aan). Tanken in Yosemite is trouwens prijzig.... Dus maar een kleine hoeveelheid genomen en bij Fresno het ding weer ramvol gegooid.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
bedankt, Paul
. Volgens Marianne is het niet echt nodig om de hele weg naar Glacier Point te rijden omdat, zoals je zelf ook zegt, onderweg niet echt veel te zien is. We nemen echter op 28 juni wél de bus van uit de Village om de Panorama Trail te lopen. Op die manier komen we natuurlijk ook bij Glacier Point zelf
. Nadeel is dan wel dat we noch de Sentinel Dome, noch de Taft Trail kunnen lopen vermits die beiden op 4km van Glacier Point beginnen. Vermits er echter op die 27e juni slechts 4u rijtijd voorzien is kunnen we misschien toch nog naar dat beginpunt rijden (maar dan moeten we er uiteraard nog de tijd voor de hike(s) bijtellen... Ik lees ook op de wandelsite van Marianne dat de parkeerplaats erg snel vol is en misschien ligt er op dat moment zelfs nog sneeuw op de bermen...
Uiteraard willen we ook nog in de Village één en ander gaan bekijken, maar dat kunnen we dan allicht nog de 29e juni doen...Daarom ook heb ik die dag ingekort tot Topaz Lake ipv Lake Tahoe.
Heb je overigens ervaring met de reservaties voor de wandelbus die naar Glacier Point rijdt? Blijkbaar gaat dat enkel telefonisch of ter plaatse, maar daar heb je ook niet veel aan als je pas de avond voordien in de Village aankomt...
Uiteraard willen we ook nog in de Village één en ander gaan bekijken, maar dat kunnen we dan allicht nog de 29e juni doen...Daarom ook heb ik die dag ingekort tot Topaz Lake ipv Lake Tahoe.
Heb je overigens ervaring met de reservaties voor de wandelbus die naar Glacier Point rijdt? Blijkbaar gaat dat enkel telefonisch of ter plaatse, maar daar heb je ook niet veel aan als je pas de avond voordien in de Village aankomt...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je er zowieso met de bus al heengaat is het inderdaad onzin om daar heen te rijden. Over de parkeerplaats: Wij waren er zo rond 20 april en toen was het net open en was het er idd al volle bak. Ook was de panoramatrail nog afgesloten! Op het laatste stuk van glacier point road lag overigens amper nog sneeuw, lager lag veel meer.
Ik heb, omdat wij zelf reden en er nog veel trails afgesloten waren, geen ervaring met de bus naar Glacier Point. Bij de rest van de bussen in de vallei kun je gewoon instappen. Yosemite Village zelf vond ik weinig aan, leuk om even wat te eten, maar verder snel de natuur in.
Ik heb, omdat wij zelf reden en er nog veel trails afgesloten waren, geen ervaring met de bus naar Glacier Point. Bij de rest van de bussen in de vallei kun je gewoon instappen. Yosemite Village zelf vond ik weinig aan, leuk om even wat te eten, maar verder snel de natuur in.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
sorry Paul, ik bedoelde uiteraard Yosemite Valley ipv Village...
.
kalaman, onverwachts kan ik me toch nog oriënteren op een mogelijke reis dit jaar naar de VS (aug)
en had meteen deze reis in m'n hoofd! Nu was ik het net eens aan het uitzetten in Google Maps en alles nog eens aan het terug lezen en ik vind het tempo vrij hoog liggen, klopt dit?
Had je achteraf op bepaalde plekken meer tijd gewild? Onderweg nog dingen tegen gekomen die je echt niet mag missen?
EDIT: Ik kan m'n post niet meer verwijderen, maar ik denk dat ik (met nog ff doorzoeken in je posts), dat ik de vraag misschien beter in dit topic had kunnen stellen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=46298, oh well, vraag blijft hetzelfde.
Had je achteraf op bepaalde plekken meer tijd gewild? Onderweg nog dingen tegen gekomen die je echt niet mag missen?
EDIT: Ik kan m'n post niet meer verwijderen, maar ik denk dat ik (met nog ff doorzoeken in je posts), dat ik de vraag misschien beter in dit topic had kunnen stellen: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=46298, oh well, vraag blijft hetzelfde.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik heb de vraag beantwoord in het andere topic 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-