Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Kalaman - Westkust - juni 2013

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Kalaman - Westkust - juni 2013

Bericht door kalaman »

ondertussen volgende aanpassingen gedaan :
dag 2 dinsdag 25-jun San Francisco - Three Rivers
dag 3 woensdag 26-jun Three Rivers - Cedar Grove Lodge
dag 4 donderdag 27-jun Cedar Grove Lodge - Oakhurst
dag 5 vrijdag 28-jun Oakhurst - Glacier Point (trails) - Curry Village
dag 6 zaterdag 29-jun Curry Village (Panorama Trail)
dag 7 zondag 30-jun Curry Village - Tioga - Bodie - South Lake Tahoe
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

kalaman schreef: Vooraleer ik nog andere vragen stel : daarnet zag ik dat er nog plaats is in Curry Village voor 2 nachten. Doen?
Zijn dat tenten of cabins? Een cabin, of een Stoneman room zou ik zeker doen. Kijk voor die tenten eens hoe het met het Hanta virus gesteld is. Maar dat zal wel loslopen, dus geen paniek als je nu een tent hebt.
Je rijdt nu door naar Lake Tahoe zie ik. Dat kan, wij deden in 2008 iets vergelijkbaars, maar zonder Bodie, en vanaf White Wolf. Het kan wel wat krap worden zo.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Voorlopig is het een tent (enige dat nog vrij was, maar zeker niet onze voorkeur :( ). Ik zal sowieso de komende maanden de site van Yosemite-lodging regelmatig checken of er nog een cabin vrijkomt of iets in de Lodge. Maar voorlopig hebben we toch al iets in The Village. Anderzijds denk ik dat het Hanta-virus volgend jaar geen probleem meer mag zijn. Allicht is de site nog nooit zo goed onder handen genomen als nu :wink: . Ik las trouwens al recente reviews over de tenten. Mocht er nog een risico zijn dan denk ik dat deze nog steeds niet zouden aangeboden worden.
Google maps geeft 4u50 van Curry Village, via Bodie tot Lake Tahoe. We willen natuurlijk wel wat stops doen langs de Tiogapas en kunnen, indien nodig, nog altijd Bodie laten vallen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met alleen wat stops langs de Tioga Road zal het wel lukken. Bodie is prachtig vind ik, dat zou ik niet overslaan. Maar de wandelingen langs de Tioga Raod zijn ook prachtig.
Ik zie dat je op dag 5 naar Glacier Point gaat. Je komt daar echter op dag 6 ook al. Die dag zul je geen Sentinel Dome of Taft Point lopen maar ik weet het de moeite is om daarvoor die lange rit te maken. Je kunt ook eerst Wawona bezoeken, en naar Swinging Bridge lopen. En dan naar de vallei of naar Hetch Hetchy voor de wandeling naar de Wapama falls.
Wij vinden het zelf altijd heel leuk om een rangeractiviteit bij te wonen, bekijk de Yosemite guide om te zien of er iets is wat jullie aanspreekt. Met een overnachting in het park is een avondprgramma ook altijd leuk.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Martin & Marianne schreef:Ik zie dat je op dag 5 naar Glacier Point gaat. Je komt daar echter op dag 6 ook al. Die dag zul je geen Sentinel Dome of Taft Point lopen maar ik weet het de moeite is om daarvoor die lange rit te maken. Je kunt ook eerst Wawona bezoeken, en naar Swinging Bridge lopen. En dan naar de vallei of naar Hetch Hetchy voor de wandeling naar de Wapama falls.
Marianne
ik begrijp niet goed wat je hier bedoelt, Marianne. Op dag 6 is het enkel de bedoeling om de bus te nemen naar Glacier Point en vandaar via de Panorama Trail terug naar de Village te gaan. Sentinel Dome en/of Taft Point zouden we doen op dag 5 als we van Oakhurst komen en naar de Village rijden. Ofwel heb ik één van jouw vorige posts totaal verkeerd begrepen :? .
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Kalaman, Marianne zei er al iets van. Waarom niet de cedar lodge?
Hebben wij gelogeerd. Dicht bij het park, aan een rivier met een strandje, zwembad en wellicht handig voor jullie : ze hebben er kamers met living met slaapzetel en aparte slaapkamer met king bed.
Groetjes,
Carine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Oeps, ik heb het niet goed geschreven zie ik; ik bedoelde te zeggen "maar ik weet niet of het de moeite is om daarvoor die lange rit te maken".
Als je graag Sentinel Dome of Taft Point wilt doen, dan is dat prima natuurlijk, maar het uitzicht is vergelijkbaar met dat vanaf Glacier Point. En aangezien je dat uitzicht al kunt bewonderen voordat je aan de PT begint, is het misschien wat te veel van het goede om op dag 5 ook nog naar Glacier Point te rijden. Het kost je ongeveer 2 uur aan reistijd en zeker een uur voor de wandeling. Je zou die tijd ook kunnen gebruiken voor een ander deel van het park.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben niet bekend met Sequoia NF dus of het de moeite waard is om daar tijd aan te besteden weet ik niet. Ik zou zelf liever meer tijd aan het park besteden.
Zeker de moeite waard. Net of je door de schotse hooglanden rijdt. Wel heel veel switchbacks. Volgens de borden mag je op veel plaatsen overigens 55m p/u rijden, maar dat haal de in de verste verte niet. Dit was overigens op het stuk van earlimart via glenville - woffort height - lake isabella. Maar volgens mij omhoog naar Seki zal het niet minder worden met de bochtjes.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

sachasenne schreef:Kalaman, Marianne zei er al iets van. Waarom niet de cedar lodge?
Ik snap niet wat je bedoelt, Carine, we slapen toch in de Cedar Lodge op dag 3? Of is er nog een andere Cedar Lodge?
Martin & Marianne schreef:Als je graag Sentinel Dome of Taft Point wilt doen, dan is dat prima natuurlijk, maar het uitzicht is vergelijkbaar met dat vanaf Glacier Point. En aangezien je dat uitzicht al kunt bewonderen voordat je aan de PT begint, is het misschien wat te veel van het goede om op dag 5 ook nog naar Glacier Point te rijden. Het kost je ongeveer 2 uur aan reistijd en zeker een uur voor de wandeling. Je zou die tijd ook kunnen gebruiken voor een ander deel van het park.Marianne
Maar we komen dan niet automatisch voorbij Glacier Point als we van uit Oakhurst naar de Village rijden? Of heb ik het hier ook weer mis :? ?
Ik zie nu ook dat we pal in het weekend in Yosemite zijn. Je moet natuurlijk érgens zijn in het weekend :wink: , maar misschien toch nog kijken om te schuiven? Ik zie nu wel dat er een dag vroeger al helemaal niets meer vrij is in de Village (momenteel toch niet)...
PSVwally schreef:Zeker de moeite waard. Net of je door de schotse hooglanden rijdt. Wel heel veel switchbacks. Volgens de borden mag je op veel plaatsen overigens 55m p/u rijden, maar dat haal de in de verste verte niet. Dit was overigens op het stuk van earlimart via glenville - woffort height - lake isabella. Maar volgens mij omhoog naar Seki zal het niet minder worden met de bochtjes.
Deze optie is inmiddels weggevallen vermits we op SFO vliegen. Mochten we op LA gevlogen hebben dan hadden we dit zeker meegenomen :thumbup: .
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ha OK. Ik had alleen Oakhurst gezien. My mistake :-)
Groetjes,
Carine
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik begon al serieus aan mezelf te twijfelen... :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

kalaman schreef:Maar we komen dan niet automatisch voorbij Glacier Point als we van uit Oakhurst naar de Village rijden? Of heb ik het hier ook weer mis :? ?
Nee, je rijdt niet langs Glacier Point als je van Oakhurst naar Yosemite Village gaat. Kijk maar eens goed op googlemaps, of op de kaart op http://www.nps.gov/yose (links onderaan). Het lijkt op de kaart misschien wel dichtbij maar er zit een hoogtverschil van zo'n 1000 meter tussen. :wink:

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Sorry, ik moet mij corrigeren, we kunnen ( :wink: ) automatisch voorbij Glacier komen...
Maar zou jij dan helemaal niet met de eigen wagen naar GP rijden en enkel met de bus om de Panorama Trail te doen? Zijn er geen uitzichtpunten langs de weg die een stop verdienen? Of zijn die niet de volledige rit waard (heen en terug uiteraard want dead end). Misschien zien we inderdaad ook wel "gelijkaardige" uitzichten langs de routes waar we wél met de wagen langskomen?
Ik vind Yosemite, tot nog toe, één van de moeilijkste parken om zo efficient mogelijk te plannen... :?. Ook al door het gebrek aan accomodatie binnen een redelijke afstand...
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, dat vind ik ook. Uitgezonderd de cedar lodge, moet je ver rijden of je betaalt heel veel geld.
Groetjes,
Carine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De weg naar Glacier Point is niet zo aantrekkelijk als bijvoorbeeld de Tioga Road. Veel bomen en hier en daar een meadow. Je rijdt die weg toch vooral vanwege de beloning op het eind. En aangezien je daar ook al met de bus komt als je de PT gaat lopen was mijn idee dat je die tijd wel ergens anders kon gebruiken. Van de uitzichten langs de weg kun je vanuit de bus ook genieten, qua wandelingen zijn er - buiten Sentinel Dome en Taft Point - niet echt veel interessante mogelijkheden.

Even over de accommodatie: In EL Portal heb je de Cedar Lodge, dat bedoelt Carine. In Kings Canyon heb je de Cedar Grove Lodge, waar jullie dag 3 overnachten.
Als je niet in Yosemite zelf wilt overnachten is El Portal (de Cedar Lodge) een prima alternatief.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ok bedankt, Marianne, nu denk ik dat we vooruit komen :wink: . Ik dacht dat die Glacier Point Road een absolute must was, maar niet dus...
wat is jouw mening, als ik nu eens terug van nul begin, van volgende route (met km/tijden volgens Google) :

dag 2.....di 25-jun......San Francisco (SFO) - Wuksachi Lodge (in de veronderstelling dat er nog plaats is) : via oa Crystal Cave Rd, Crescent Meadow Rd en Wolverton Rd : 500km / 6u
dag 3.....wo 26-jun.....Wuksachi Lodge - Curry Village (zonder Glacier Rd) mét de Kings Canyon Rd helemaal tot op het einde : 375km / 5u
  • --> alternatief zonder Kings Canyon Rd tot het einde : 266km / 3u45 (dit kan in de loop van de reisdag herbekeken worden).
dag 4.....do 27-jun......Panorama Trail - overnachting in Curry Village (of El Portal...die tenten weet je... :( )
dag 5.....vr 28-jun......El Portal (of Curry Village) - Tioga - Bodie - South Lake Tahoe : 340km / 4u45

Is dit te doen zonder hectisch te worden? Op die manier kunnen we uiteraard minder hiken in Kings Canyon, maar ach, men moet nu 1x keuzes maken...Ook zijn we dan niet pal in het weekend in Yosemite.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Niemand :? ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, wat zal ik zeggen. Ik vind het nu wel heel erg druk. Kun je die nacht die je minder hebt in Sequoia niet aan Yosemite toevoegen? Of voor een stop vlak buiten het park?
Ik vind het nu te weinig tijd voor 2 (of eigenlijk 3) parken. Je kunt ook in de Mariposa Grove sequoia's zien. Of besteed meer tijd aan Sequoia en Kings Canyon en rij alleen door Yosemite heen, zonder Panorama Trail.
Het is altijd lastig met de weekenden; het is er zeker drukker dan buiten het weekend. Aan de andere kant hoeft het geen groot probleem te zijn, zeker niet als je een lange wandeling gaat maken en je gebruik maakt van de vroege en late uren. Het is heerlijk lang licht in juni, dus je kunt ook in de avonduren nog gaan wandelen als iedereen al weer op weg naar El Portal etc is.

Marianne
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ik volg Marianne. Ik weet niet wat je al bezocht hebt, maar ik zou mij of op YSMT of op SEQ/KC concentreren, of meer tijd uitrekken voor beide.

Wij bezochten in juli 2010 vanuit El Portal de highlights van SEQ en de KC scenic drive, voor een overnachting in Visalia. Samen 500km. De zon was onder bij aankomst.

Ook South Lake Tahoe lijkt me nogal ver. Met Bodie/Mono Lake er nog bij, overnacht je beter daar ergens in de omgeving. Wij verbleven in Mammoth Lakes, om van daaruit via Mono Lake & Bodie naar El Portal te rijden. Bodie nam veel meer tijd in dan gepland. Pas laat na de middag waren we daar weg. Tegen dat we nog wat inkopen gedaan hadden en gegeten hadden, was het al 16u toen we aan de Tioga Pass begonnen, met hier en daar een stop, of korte wandeling (pothole dome, olmsted point en nog snel in de valley voor sunset: bridalveil fall). Eenmaal in El Portal was de zon opnieuw onder.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@Marianne, Q-Bic : rekening houdend met jullie, terechte, opmerkingen en na het lezen van nog wat reisverslagen en de wandelingensite van Marianne, heb ik nu volgende (deel)route uitgewerkt waardoor er, volgens mij althans, voldoende tijd is voor scenic drive én hikes in Kings&Sequoia. op 28 juni voorzie ik enkel de Panorama Trail, maar dat kan, denk ik, dan wel op een rustig tempo met eventueel nog een korte hike eens terug in de Valley. Ook de route naar Lake Tahoe werd ingekort tot Lake Topaz, zodat we op die manier ook Bodie kunnen bezoeken. We zijn nu wel een zaterdag in Yosemite, maar ach, we zullen niet de enige zijn allicht :shock: (tabel is clickable) :
t.jpg
ik heb voorlopig al die dagen in meerdere hotels geboekt. Eens alles definitief kan ik dan annuleren waar nodig. Ik blijf ook uitkijken voor logies in The Yosemite Lodge.
Graag had ik jullie deskundige mening :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer