Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Afschaffen DV lottery?
- goldenhills
- Amerika-expert
Afschaffen DV lottery?
Blijkbaar is er een poging om de DV lottery af te schaffen, en te vervangen door eliminatie van wachttijd voor spousal greencards, en meer greencards voor de high-skilled STEM (Science, Technology, Engineering & Math) categorie.
http://www.mercurynews.com/politics-gov ... -duck-push
Goede kans dat dit allemaal politiek spel is, en nergens toe leidt. Maar je weet maar nooit...
http://www.mercurynews.com/politics-gov ... -duck-push
Goede kans dat dit allemaal politiek spel is, en nergens toe leidt. Maar je weet maar nooit...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Afschaffen DV lottery?
Het is volgens mij ook niet de eerste poging toch? Het is niet echt een populair programma heb ik het idee.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
-
- Amerikafan
Niet voor mij, maar ik zou het wel begrijpen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Tijd om HBO te gaan doen. 

- RiverCola
- Amerika-expert
Ik had in dit topic wel een reactie van Oortjes verwacht. Volgens mij is ze al even niet aanwezig op het forum.... 

-
- Amerika-expert
Zulks voorstel wordt met enige regelmaat ingediend. Probleem (of niet, afhankelijk van je standpunt) is dat de twee partijen andere delen van het immigratie-systeem willen hervormen/aanpassen. Reps willen meer doen voor hoger opgeleiden, Dems meer voor illegalen. Reps willen niet toegeven aan iets wat ze "amnesty" noemen, Dems houden veranderingen voor hoger opgeleiden tegen als onderhandelingspunt. En netto verandert er uiteindelijk niets.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
- Amerikafan
Het Witte Huis staat achter ons (de deelnemers hier):
http://www.huffingtonpost.com/2012/11/2 ... 07279.html
http://www.huffingtonpost.com/2012/11/2 ... 07279.html
-
- Amerika-ontdekker
Met die STEM ben je dus als afgestudeerde gamma dus shit out of luck, terwijl je ook afgestudeerd bent en je specialiteit kan brengen en de VS laat groeien.
- goldenhills
- Amerika-expert
Is er een tekort aan gammas in de VS?
Trouwens, de STEM act zou (kort door de bocht) de DV lottery omzetten in STEM greencards, en ik geloof niet dat de bestaande categorieen verdwijnen. Dus je zou nog steeds een H-1B, EB-1, EB-2, etc. kunnen krijgen als gamma, toch? De grootste consequentie is dat je met een equivalent highschool diploma niet meer in de VS kan geraken, behalve via studie of als dependent.
Trouwens, de STEM act zou (kort door de bocht) de DV lottery omzetten in STEM greencards, en ik geloof niet dat de bestaande categorieen verdwijnen. Dus je zou nog steeds een H-1B, EB-1, EB-2, etc. kunnen krijgen als gamma, toch? De grootste consequentie is dat je met een equivalent highschool diploma niet meer in de VS kan geraken, behalve via studie of als dependent.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht