Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
lekker brood in VA
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: lekker brood in VA
Ik zou brood nooit helemaal kunnen missen, maar ik heb hetzelfde gedaan als Petra. De eerste paar jaar hier at ik 's ochtends brood, maar dat was altijd een heel gedoe omdat goed brood lastiger te krijgen is. Ik ben overgestapt op cereal (muesli). Dat was wel even wennen in het begin maar nu doe ik het al jaren en zou ik het vreemd vinden om te veranderen 
Ik begin nou wel een beetje zeurderig over te komen haha, maar het probleem van cereals is dat ik na twee uur alweer honger heb als ik dat als ontbijt neem. De kinderen mogen het in het weekend ook wel eens, en slurpen dan zo achter elkaar 3 of 4 (of als het aan mijn zoon ligt nog veel meer) van die bakjes leeg. Dat keer 4 kinderen keer 7 dagen en ik mag wel een extra voorraadkast aanleggen
@Petra, sorry is niet nodig hoor, ik ben heel geïnteresseerd in de broodalternatieven die jullie allemaal hebben bedacht. Bij onze kids op school (en ook op hun vorige school in NL) is er een notenban, dus pindakaas en nutella vallen ook al af en qua repen wordt de keus ernstig beperkt.
@Petra, sorry is niet nodig hoor, ik ben heel geïnteresseerd in de broodalternatieven die jullie allemaal hebben bedacht. Bij onze kids op school (en ook op hun vorige school in NL) is er een notenban, dus pindakaas en nutella vallen ook al af en qua repen wordt de keus ernstig beperkt.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hahadimona schreef:Ik begin nou wel een beetje zeurderig over te komen haha, maar het probleem van cereals is dat ik na twee uur alweer honger heb als ik dat als ontbijt neem. De kinderen mogen het in het weekend ook wel eens, en slurpen dan zo achter elkaar 3 of 4 (of als het aan mijn zoon ligt nog veel meer) van die bakjes leeg. Dat keer 4 kinderen keer 7 dagen en ik mag wel een extra voorraadkast aanleggen![]()
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Griekse yoghurt is ook populair hier voor het ontbijt. En inderdaad met muesli of granola, zitten lekker veel vezels in.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Wij eten ook nog steeds veel brood hoor. Cereal in het weekend voor de kinderen, maar die eten dan soms na 2 bakken ook nog de normale hoeveelheid brood. Op een schooldag durf ik dat dus niet te geven, dan moet die maag gewoon snel gevuld. Gelukkig hebben de kinderen geen probleem met het brood (zolang het whole wheat van Mrs Baird is, de oudste weigert elk ander merk, heel handig als we op reis zijn
), en mijn man neemt ook meestal gewoon brood mee.
Het verse brood is zeker lekkerder, maar er gaat hier elke dag zoveel brood doorheen, daarvoor vind ik het echt te duur.
Het verse brood is zeker lekkerder, maar er gaat hier elke dag zoveel brood doorheen, daarvoor vind ik het echt te duur.
Terug in Texas!
Ja, inderdaad, nu je het zegt, dat heb ik in een ver verleden ook een tijdje gegeten, de granola variant. Dat vult inderdaad redelijk, zeker als je Griekse yoghurt gebruikt.Petra/VS schreef:Griekse yoghurt is ook populair hier voor het ontbijt. En inderdaad met muesli of granola, zitten lekker veel vezels in.
Ook een heerlijke bakkerij wat meer naar het Nederlands en Belgisch brood gaat maar helaas nog niet op zo heel veel plaatsen:
http://www.breadsmith.com/locations.html#sc
Wel wat prijzig maar de moeite waard! Wij rijden er bijna 3 kwartier voor en zorgen wel dat de vriezer van te voren leeg is
http://www.breadsmith.com/locations.html#sc
Wel wat prijzig maar de moeite waard! Wij rijden er bijna 3 kwartier voor en zorgen wel dat de vriezer van te voren leeg is
-
lost95
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Haha, en ik maar denken dat ik maar raar was met mijn broodproblematiek
. Woon nu bijna een maand in DC en ga brood denk ik toch ook vervangen door muesli oid. Op het werk is het enige dat een beetje lekker is salade, ik 'ga kilo's afvallen
(al zal ik dat wel weer compenseren met lekker avond eten, daar is de keuze weer uistekend
).
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In DC moet je toch echt wel lekker brood kunnen vinden, hoor. Bakkerijen als Paul en Le Pain Quotidien zijn daar ook vertegenwoordigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Misschien is deze supermarket al aan bod gekomen in het topic, maar niet gezien.
Met eigen bakkerij,
http://www.wegmans.com/webapp/wcs/store ... tId=347798
Met eigen bakkerij,
http://www.wegmans.com/webapp/wcs/store ... tId=347798