Je bent zo blij als je zelf wilt natuurlijk, maar je mist het punt denk ik. Mensen met meer inkomen houden er meestal een wat luxere levensstijl op na en als je die levensstijl naar een duurdere regio verhuist, dan gaat dat misschien wel meer dan 10k extra kosten, terwijl dat voor degene met 40k inkomen waarschijnlijk niet zo zal zijn. Daarom moet je het procentueel bekijken en niet absoluut.TedjevanEs schreef:...dus als ik 100k verdien en ik krijg er 10k bij, dan kan ik niet net zo blij zijn als diegene die 40k verdiend en er 10k bij krijgt?
Ik dacht dat het misschien belasting technisch een verschil maakte, maar het is dus meer een 'the rich get richer' gebeuren....
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Promotie, doen of niet?
Re: Promotie, doen of niet?
- TedjevanEs
- Amerikakenner
No worries, jouw punt was mij al heel duidelijk...
Zit nog steeds in de onderhandelingsfase haha. Heb wel mijn wensen op tafel gelegd alleen nu moet de CFO zich er nog over buigen en kijken of e.e.a. financieel haalbaar is 
Ga vermoedelijk de eerste periode 4 x 10 uur werken en dan 2 dagen commuten totdat we verhuisd zijn, dat klinkt ook wel goed op zich. Misschien ga ik ze eens bekendmaken met het begrip thuiswerken
Ga vermoedelijk de eerste periode 4 x 10 uur werken en dan 2 dagen commuten totdat we verhuisd zijn, dat klinkt ook wel goed op zich. Misschien ga ik ze eens bekendmaken met het begrip thuiswerken
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zit nu waarschijnlijk in een positie die maakt dat ze wat beter dan gemiddeld luisteren/open staan voor ideeen. 
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- DixieChick
- Amerika-expert
Whoa, Ziva, ik ben even een paar dagen niet op het forum, want weg voor Thanksgiving, en dan lees ik dit! Gefeliciteerd joh! Harstikke goed dat ze zo'n vetrouwen in je hebben! Je hebt uiteraard allang geen advies meer nodig, maar ik denk dat onderhandelen inderdaad de beste optie is.
Overigens, tussen de twee plaatsen in gaan wonen vind ik nog niet zo'n slecht idee. Vooral als je man niet zo makkelijk kan overstappen naar een ander korps. Ik heb mijn man er al mee gedreigd (omdat hij nu tien minuten moet reizen, en ik een uur en veertig minute), en ik denk dat als we nou weer te horen krijgen dat we hier nog een paar jaar zitten, we dat dus ook echt gaan doen. Aan de andere kant, is dat misschien helemaal niet zo handig met kinderen die thuis komen en dat er dan niemand is, etc. Nou ja, het klinkt alsof je er wel uit gaat komen!
Overigens, tussen de twee plaatsen in gaan wonen vind ik nog niet zo'n slecht idee. Vooral als je man niet zo makkelijk kan overstappen naar een ander korps. Ik heb mijn man er al mee gedreigd (omdat hij nu tien minuten moet reizen, en ik een uur en veertig minute), en ik denk dat als we nou weer te horen krijgen dat we hier nog een paar jaar zitten, we dat dus ook echt gaan doen. Aan de andere kant, is dat misschien helemaal niet zo handig met kinderen die thuis komen en dat er dan niemand is, etc. Nou ja, het klinkt alsof je er wel uit gaat komen!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
@ Dixie, dank je wel! Ik vind het echt spannend haha. Ik heb even op de kaart gekeken maar tussen de 2 plaatsen wonen, dan gaan we echt in the middle of nowhere zitten en dat lijkt me niet zo geweldig. Ik wil ook echt wel heel graag dichter bij mijn werk gaan wonen. Ik ben nu al "verslaafd" aan de Publix en World Food Market als ik voor mijn werk erheen ga omdat ik die niet vlakbij in de buurt heb 
En ja Elke, ik ben wel benieuwd. Ik heb thuiswerken als heerlijk ervaren toen ik het deed in Nederland, ik weet alleen niet wat hun visie erop is maar daar kom ik wel achter.
En ja Elke, ik ben wel benieuwd. Ik heb thuiswerken als heerlijk ervaren toen ik het deed in Nederland, ik weet alleen niet wat hun visie erop is maar daar kom ik wel achter.
Nou we zijn eruit. Helaas niet meer salaris want ze zaten al in het midden van de range waar ik in val. Dat krijg je met semi overheidsbedrijven, ben je toch gebonden aan regels
Maar ik heb daardoor wel meer zicht op groei en met het openen van meer vestigingen groeit mijn salaris ook blijkbaar en dat wist ik niet. Als ik nu aan mijn max ga zitten zal de groei van salaris minder worden en daar had ik niet aan gedacht.
Dus ja, per 1-1-13 nieuwe functie en dan ga ik de eerste 6 maanden 2 dagen per week commuten totdat we een ander huis hebben en de kinderen klaar zijn met het schooljaar
Heel erg bedankt voor jullie felicitaties, lieve en wijze woorden en adviezen! Die hebben me echt geholpen en heel goed gedaan. Af en toe heb ik het gevoel van het ene avontuur in het andere te rollen sinds ik geeimigreerd ben. Maar het zijn wel leuke avonturen dus dat scheelt
Dus ja, per 1-1-13 nieuwe functie en dan ga ik de eerste 6 maanden 2 dagen per week commuten totdat we een ander huis hebben en de kinderen klaar zijn met het schooljaar
Heel erg bedankt voor jullie felicitaties, lieve en wijze woorden en adviezen! Die hebben me echt geholpen en heel goed gedaan. Af en toe heb ik het gevoel van het ene avontuur in het andere te rollen sinds ik geeimigreerd ben. Maar het zijn wel leuke avonturen dus dat scheelt
-
FlipjeBTiel
- Amerika-expert
Gefeliciteerd met je beslissing! Groei is ook goed, vooral als je er zelf een hand in kunt hebben.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En 't is niet dat je absoluut niet wou verhuizen. Dus het ziet er goed uit voor je! Had je bij de start van 2012 niet kunnen weten he, welk een avontuur je 2013 in zou gaan bollen!
Elke
- TedjevanEs
- Amerikakenner
Congrats and good luck!
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de stap
. Keep us posted.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Gefeliciteerd!
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Nee Elke, dat helemaal waar. Ik maakte me voor en na mijn emigratie nog enorme zorgen dat ik geen baan zou kunnen vinden in deze economische crisistijden en krap 1.5 jaar later ga ik al meer verdienen dan ik in Nederland verdiende met een prachtige functie. En dan ook nog verhuizen naar een veel leukere omgeving! Ik ben echt een enorme geluksvogelkastelke schreef:En 't is niet dat je absoluut niet wou verhuizen. Dus het ziet er goed uit voor je! Had je bij de start van 2012 niet kunnen weten he, welk een avontuur je 2013 in zou gaan bollen!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hartelijk gefeliciteerd!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
WOW Ziva gefeliciteerd.. wat een enorm compliment voor jou dat je voor deze functie bent gevraagd. 
Sandy
Ik ga echt helemaal blozen na het lezen van zoveel gelukswensen, ben net zo'n glimworm nu! Wat lief van jullie
*krijgt spontaan zin om met iedereen een borrel te drinken maar heeft gelijk nadeel van leuke forummensen en wonen in Amerika gevonden, de afstanden!
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik wil best een borrel inschenken 
*proost*
*proost*
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gefeliciteerd, Ziva!
Ik ga vanavond ook even een borrel inschenken, dan drinken we maar even virtueel samen! 
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ook van mijn kant nogmaals gefeliciteerd. Ik hoop zelf over een kleine maand mijn eigen promotie ook tot een goed eind te volbrengen. Ik reis in nederland nu soms al 2.5u per dag, niet te vergelijken met de states, maar ik heb het er voorlopig toch wel voor over.
Mag ik vragen wat je eigenlijk precies doet, want hoofd IT zegt me eigenlijk vrij weinig (welk bedrijf dan bijv)? Als ik jou posts lees krijg ik vaak het beeld van Ziva van NCIS voor me (no offence)
Ook een sterke vrouw met een eigen mening die ze niet onder stoelen of banken schuift.
Het begin van 2013 zal voor jou zeker al niet meer stuk kunnen!
paul
Mag ik vragen wat je eigenlijk precies doet, want hoofd IT zegt me eigenlijk vrij weinig (welk bedrijf dan bijv)? Als ik jou posts lees krijg ik vaak het beeld van Ziva van NCIS voor me (no offence)
Het begin van 2013 zal voor jou zeker al niet meer stuk kunnen!
paul
Gefeliciteerd Ziva, ik ben blij voor je!