Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Gudrun: reisschema Westkust Juli-Augustus

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gudrun
Amerika-ontdekker

Reis Gudrun: reisschema Westkust Juli-Augustus

Bericht door Gudrun »

Beste forumleden,

In juli-augustus gaan wij een drietal weken naar de westkust. Hieronder het voorlopig schema.
Graag jullie opmerkingen in verband met aantal dagen door te brengen in bepaalde parken of steden!

Dag 1: Los Angeles ('s avonds aankomen)
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles – San Diego – Los Angeles
Dag 4: Los Angeles – Kingman – Flagstaff – Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon – Supai
Dag 6: Supai – Horseshoe bend - Lake Powel
Dag 7: Lake Powel – Antelope Canyon
Dag 8: Antelope Canyon – Monument Valley - Arches NP
Dag 9: Arches NP – Bryce
Dag 10: Bryce
Dag 11: Bryce – Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion – Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas – Death Valley
Dag 16: Death Valley – Yosemite
Dag 17: Yosemite
Dag 18: Yosemite - San Francisco
Dag 19: San Francisco
Dag 20: San Francisco kust afrijden
Dag 21: Kust afrijden naar Los Angeles

Alvast bedankt!
Hockey
Amerika-expert

Re: Reisschema Westkust Juli-Augustus

Bericht door Hockey »

LA - SD - LA is een beetje onzinnig. Ga daan naar SD en rij vanaf daar de volgende dag verder. SD is wel dichtbij, maar nog altijd 2,5 uur rijden. Je bent op die manier op dag 3 al 5 uur aan rijtijd kwijt. Wat je ook kan doen, afhankelijk van hoe laat je aankomt, is op dag 1 al naar SD rijden en de dag LA voor op het eind bewaren.
En dag 20, Cambria en San Simeon liggen mooi in het midden van de route. Doe in elk geval het stuk tussen Carmel en San Simeon bij daglicht.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Een paar dingen vallen op.
Waarom wil je op dag 3 "even" naar San Diego ? Je bent al een (groot) deel van die dag bezig met op en neer rijden dus veel kun je daar niet meer doen.
Op dag 5 wil je naar Supai. Heb je je gerealiseerd dat Supai geen deel is van Grand Canyon national park ? Je rijdt daar niet zo maar even naar toe.
Op dag 8 ga je eerst naar Monument Valley en dan naar Moab. Overigens, waarom ga je naar Moab ?
Tijd om Arches en Canyonlands te zien heb je niet want de volgende dag moet je alweer naar Bryce. (en da's best nog een eind rijden)
Dag 16, van Death Valley naar (de westzijde van) Yosemite is trouwens ook een hele dag rijden.
Gudrun
Amerika-ontdekker

Bericht door Gudrun »

Ja van Supai had ik al enkele dingen opgezocht maar hoe raak je dan tot aan die parking waarvan je de tocht dan kan vertrekken? Ik dacht dat je tot daar kon rijden met auto?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dag 6: Supai – Horseshoe bend - Lake Powel
Dag 7: Lake Powel – Antelope Canyon
Lake powell, horseshoe bend, antelope canyon = Page

Monument valley en Arches in 1 dag lijkt me echt niet mogelijk. Volgens mij kun je Moab beter laten voor wat het is en de route zo indelen:

Dag 3: Los Angeles – San Diego
Dag 4: San diego - Kingman
Dag 5: Kingman - Grand Canyon
Dag 6: grand canyon
Dag 7: Grand canyon - monument valley
Dag 8: Monument valley - Page
Dag 9: Page - Bryce

Afhankelijk of je grote wandelingen in de GC wilt maken die volle dag of de dag in San Diego eraf en die tussen death valley en Yosemite (bv mammoth lakes) plaatsen.
Cees A
Amerikakenner

Re: Reis Gudrun: reisschema Westkust Juli-Augustus

Bericht door Cees A »

Gudrun schreef:Ja van Supai had ik al enkele dingen opgezocht maar hoe raak je dan tot aan die parking waarvan je de tocht dan kan vertrekken? Ik dacht dat je tot daar kon rijden met auto?
Wat wil je op die parking gaan doen ? Bij die parking is niks te zien.
Vanaf de parking is het nog 8 mijl (13 km) lopen naar het dorp Supai. En vandaar is het nog een aantal km lopen tot aan de watervallen.
Als je de Havasupai watervallen wil zien ben je (afhankelijk van je conditie) 2 of 3 dagen bezig en die ruimte zie ik niet in jouw schema.
Zie: http://www.havasupaitribe.com/gettinghere.html
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Gudruuuun! :-) Hallo! Bom ;-)

Zal ik tips geven hier? of in levende lijve? ;-) haha.
Afbeelding
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Mag ik je een tip geven gudrun? Zet jouw route eens uit in Google maps, of een ander routeplannerprogramma.
Gudrun
Amerika-ontdekker

Bericht door Gudrun »

We hebben het schema aangepast en zijn tot volgend schema gekomen:

Dag 1 12 juli: Aankomst Los Angeles - San Diego (2u6min)

Dag 2 13 juli: San Diego – Los Angeles (2u6min)

Dag 3 14 juli: Los Angeles

Dag 4 15 juli: Los Angeles

Dag 5 16 juli: Los Angeles – Supai (9.5 uur)

Dag 6 17 juli: Supai

Dag 7 18 juli: Supai – Grand Canyon (3u37min)

Dag 8 19 juli: Grand Canyon – Horseshoe Bend – Lake Powel (2u43min-16min)

Dag 9 20 juli: Lake Powel – Antelope Canyon – Monument Valley (28min-tour 1,5uur-2u15min)

Dag 10 21 juli: Monument Valley – Arches Np (3u3min)

Dag 11 22 juli: Arches NP – Bryce Canyon (4u41min)

Dag 12 23 juli: Bryce – Zion ( 2u 2min)

Dag 13 24 juli: Zion – Las Vegas ( 2u 54min )

Dag 14 25 juli: Las Vegas

Dag 15 26 juli: Las Vegas – Death Valley – Alabama Hills
slaapplaats ergens tussen death valley en yosemite

Dag 16 27 juli: ?- Yosemite

Dag 17 28 juli: Yosemite

Dag 18 29 juli : Yosemite - San Francisco (4u 11min)

Dag 19 30 juli: San Francisco

Dag 20 31 juli: San Francisco – Monterey- Cambria

Dag 21 1 aug: San Francisco kust afrijden

Dag 22 2 aug: Los Angeles
Dag 23 3 aug: DAG NOG IN TE DELEN
Dag 24 4 aug: DAG NOG IN TE DELEN
Dag 25 5 aug: vertrek in Los Angeles + afzetten huurwagen

Graag jullie mening over dit schema en over de 2 dagen die nog in te delen zijn.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die rit LA-SD-LA... Je zou ook vanuit SD richting de Gc kunnen rijden.

Ik weet weinig tot niets van supai af, maar als ik Cees' reactie hierboven lees heb je daar voor 1 dag weinig aan.

Zowieso een dag tussen moab(arches) en bryce inzetten, evt alle 2.

Overnachten tussen death valley en lone pine zou je als je de alabama hills en death valley die dag wilt bekijken in lone pine kunnen doen. Als je meer een rijder bent zou je al verder noordelijk kunnen rijden.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Over een groot deel kan ik geen advies geven, maar waarom op en neer naar San Diego? Je doet het nu in 2 dagen, maar dan nog steeds, waarom? Vanuit San Diego kan je ook prima naar Supai. Slecht een uur extra rijden en die dag doe je toch niks meer, ongeacht of je nu vanuit LA of SD vertrekt.

Die extra dagen zou ik minimaal 1 dag extra in San Francisco blijven.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wil je na een lange vlucht nog naar San Diego rijden? Waarom niet vliegen op San Diego? Het lijkt me niet prettig om nog een eind te moeten rijden als het voor je gevoel al middernacht of nog later is. En met wat pech sta je in de file.
Ik denk dat je nog steeds te weinig tijd uittrekt voor de Havasu Falls. Ook voor Moab neem je erg weinig tijd. Behalve Arches heb je daar in de omgeving ook nog Canyonlands NP en Dead Horse Point SP. En je kunt er ook gaan raften of een trail rijden. Jammer om voor een halve dag helemaal dat stuk te gaan rijden. Wat zijn jullie plannen in de parken, hebben jullie al een idee wat je wilt gaan doen? Als we weten waar jullie belangstelling naar uitgaat krijg je betere adviezen.

Marianne
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik blijf het een te druk programma vinden en ik zal hieronder even uiteenzetten waarom.
Voor een deel herhaal ik dan hetgeen psvWally, Hockey en Marianne hierboven ook al gezegd hebben, maar dan hoor je het ook nog eens van een ander.

Op de dag van aankomst nog 2 tot 3 uur gaan rijden naar San Diego lijkt me niet verstandig. (vraag me trouwens nog steeds af wat je voor dat eventjes in SD wil gaan doen)
Je hebt net een vlucht van 12 of meer uur achter de kiezen, je zit met 9 uur tijdverschil en een jetlag (voor jouw gevoel is het nacht en wil je naar bed) en dan wil je nog 2 uur gaan rijden in een vreemde en drukke omgeving, met vreemde verkeersregels in een voor jou onbekende en vreemde huurauto.
Niet doen ........... Zoek een hotel dichtbij het vliegveld, doe de dag van aankomst verder rustig aan en ga op tijd naar bed.
De volgende ochtend ben je om 4 uur klaarwakker (ook weer door dat tijdverschil) en dan kun je uitgeslapen aan je vakantie beginnen.

Supai.
Gebruikelijk is dat men de 1e dag gebruikt om de 13 km van de parking naar het dorp te lopen. Als men dan nog fut heeft bezoekt men de watervallen vlakbij het dorp.
De 2e dag loopt men op en neer naar de Colorado en de rest van de watervallen. (ongeveer 10 km)
De 3e dag loopt men dan weer de 13 km terug omhoog (!!!) naar de parking.
De echt goed getrainden lopen de 2e dag al terug naar de parking, maar da's echt niet voor iedereen weggelegd. Vooral niet in de zomerhitte van juli
Zo gezien kom je dus 2 dagen tekort voor Supai.
Nou is er wel een mogelijkheid om met een helikopter heen en terug vanaf de parking naar het dorp te vliegen en dat scheelt natuurlijk enorm in tijd.
Met jouw tijdschema zou jij dat kunnen, of eigenlijk moeten, doen.
Hou er rekening mee dat zowel overnachtingen als helikoptervluchten, vanwege beperkte beschikbaarheid, op tijd moeten worden geboekt

Arches:
je gaat naar Moab, maar je hebt totaal geen tijd om de 2 nationale parken en 1 state park te bezichtigen, laat staan er iets te ondernemen want de volgende dag moet je alweer naar Bryce. De rijtijden die je hiervoor opgeeft zijn trouwens via de grote weg. Je mist dan de mooie scenic route 12 langs Escalante

Wat nu:
je zou om te beginnen een paar dagen tijd kunnen winnen door San Diego en die omweg langs Moab te schrappen.
Ik denk dat je dan al een heel eind op de goeie weg bent
Gudrun
Amerika-ontdekker

Bericht door Gudrun »

Ja oorspronkelijk was het niet de bedoeling om rechtstreeks naar San Diego te rijden maar omdat iemand zei dat dit beter zou zijn had ik het aangepast...
Van die twee dagen die nog in te plannen waren ging voor 99.99% al min. 1 dag nog extra naar Arches. Maar zijn er nog dingen in de buurt van Monument Valley/ Page of Arches die kunnen bezocht worden maar die geen volledige dag innemen?
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Ik vrees dat we een beetje langs elkaar heen praten (schrijven) zonder elkaar te begrijpen.
Ik heb daarom zelf maar een schema gemaakt en ik hoop dat daarmee duidelijk wordt wat de bedoeling is.

Vind ik dit een ideaal schema ? Nee, zeker niet. Ik zou het zelf in ieder geval anders doen.
Ik ben met dit schema zo dicht mogelijk bij het originele schema gebleven (alleen wat dingen verwijderd) en daarmee was dit m.i. het best haalbare.
In ieder geval heb je nu, nu er wat dingen uit je schema verdwenen zijn, tijd om wat te zien en te ondernemen.
Er zou eventueel hier en daar nog wat geschoven kunnen worden. (bv dagje kust inruilen voor Yosemite of de 2 dagen LA in het begin naar het eind van de reis verschuiven)
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: Naar San Diego
Dag 5: San Diego
Dag 6: Naar Kingman.
Dag 7: Naar Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon
dag 9: Naar Monument Valley en tour door Monument Valley. Overnachten bij Mon.Valley
Dag 10: Naar Page. Antelope Canyon en Horseshoe Bend
Dag 11: Naar Bryce en bezoek Bryce
Dag 12: Naar Zion.
Dag 13: Zion
Dag 14: Van Zion naar Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: Van Las vegas naar Death valley
Dag 17: Van Death Valley via Alabama Hills en Mono Lake naar Lee Vining (bij tijd over bezoek aan Bodie)
Dag 18: Via Tioga Pass naar Yosemite
Dag 19: Yosemite
Dag 20: Van Yosemite naar San Francisco
Dag 21: San Francisco
Dag 22: Van San Francisco naar Monterey. Aquarium en 17 mile drive.
Dag 23: Van Monterey via Big Sur naar Santa Barbara.
Dag 24: Van Santa Barbara naar LA
Dag 25: Inleveren huurauto en vertrek naar huis
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Die route van Cees is gewoon goed uitgebalanceerd, vergeet Arches, dat ligt echt niet op de route.
Ja oorspronkelijk was het niet de bedoeling om rechtstreeks naar San Diego te rijden maar omdat iemand zei dat dit beter zou zijn had ik het aangepast...
Als je in het vliegtuig goed kunt slapen hoeft dit ook geen probleem te zijn. Ik heb vaak ook nog wel de adrenaline om iets te gaan doen, op mn gemakje. Maar het is over het algemeen gewoon niet slim om na 16u reizen (als je een tussenstop vlucht mocht hebben) dus waarschijnlijk wel minimaal een beetje gaar, in een gebied dat je niet kent, in een auto die je nog niet kent, in een land met iets andere verkeersregels en andere verkeerszaken (ik reed de 1e keer in de USA vol door rood, omdat ik het stoplicht aan de andere kant van de kruising niet had gezien ipv dat die dingen net als hier voor een kruising hangen.) Dus dat iemand zegt dat het beter is....kan dat per persoon verschillen.
Ik heb zowel in LA als in Miami vanaf het vliegveld nog 45m tot 1.25m rondgereden naar mijn hotel. Zonder al te veel problemen, behalve een rare gps en een halve stad die opengebroken lag waardoor ik mijn hotel niet kon bereiken.

maar zit het verkeer in LA tegen dan zou je zomaar 3u of langer onderweg kunnen zijn naar San Diego en dan wil je echt niet in de auto zitten...
Gudrun
Amerika-ontdekker

Bericht door Gudrun »

Cees A, hoe zou jij het dan doen? Of wat is er dan zo onlogisch aan dit schema?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Cees À heeft toch een prachtige route geplaatst hierboven.
Ik zou als ik jou was deze lekker overnemen. :wink:
Gudrun
Amerika-ontdekker

Bericht door Gudrun »

Ja ik vind het ook wel een goede route :) Maar Cees A zei het ie 't zo nooit zelf zou doen. Daarmee da ik vroeg hoe dan wel. Gewoon uit nieuwsgierigheid.
In de parken zouden we ook graag kamperen maar welke campgrounds zijn aan te raden en welke zijn de mindere?
We zouden dan ook wel graag op voorhand reserveren...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat de campings in de parken allemaal prima zijn. Kijk eens op de NPS-sites welke er zijn. In Yosemite heb je 3 campings in de vallei die alledrie goed zijn - ze liggen vlak bij elkaar. Voor de GC heb je Mather als je in het park wilt zitten. Ga je met een camper of met een tent? Ik zou eerst de route wat definitiever vorm gaan geven en dan naar de campings kijken. De route van Cees is prima.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer