Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Twijfelaars over de aanval op het Pentagon (11 sept 2001)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
osc
Amerika-ontdekker

Twijfelaars over de aanval op het Pentagon (11 sept 2001)

Bericht door osc »

Zaterdag is het alweer 3 jaar geleden dat de datum 9/11 de wereld voorgoed zou veranderen.

Maar ik kwam op het net dit filmpje tegen over de attack op het Pentagon, wel nu begin ik toch hard te twijfelen? :shock:

http://pixla.px.cz/pentagon.swf
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nou je hoeft niet te twijfelen, hoor. Ik ken persoonlijk verschillende ooggetuigen, waaronder de man van mijn beste vriendin, die het vliegtuig hebben zien neerstorten vanaf de snelweg en heb ook met eigen ogen de schade gezien.
De leraar van mijn zusje zat in dat vliegtuig en is ermee overleden.
Onze buurman was in het Pentagon en heeft wel degelijk vliegtuigwrakstukken gezien.
De titel alleen al van je berichtje bracht een paniekgevoel terug in mijn buik.
Ik vind die website op zijn zachtst gezegd smakeloos en dat mensen hem nog geloven vind ik helemaal schokkend :( .
En ja, zaterdag zullen we allemaal de mensen, die we kenden en die in de aanslag omgekomen zijn herdenken. Het zal weer geen makkelijke dag zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Petra/VS schreef:De titel alleen al van je berichtje bracht een paniekgevoel terug in mijn buik.
Pfuuhh, ik had exact dezelfde reactie, toen ik de titel las. Ik dacht: "Nee hè, toch alsjeblieft niet weer.."
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Buiten het feit dat de titel van het onderwerp ietsje beter gekozen had kunnen worden, is er weinig nieuws onder de zon. Dit soort theorieën doen al sinds lange tijd de ronde. Of men bij het zien van zo'n video nu direct moet gaan twijfelen aan de gebeurtenissen van 9/11, is een beslissing die ik graag overlaat aan osc.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Dirkje
Amerika-ontdekker

Bericht door Dirkje »

Onsmakelijk. Waarom deze vragen achteraf stellen? Ik merk wel eens dat de er buiten America anders op dit drama gereageerd wordt dan in America zelf. Ikzelf zal die dag nooit meer vergeten en ik ben sindsdien ook veel meer op mijn hoede. Je gaat nadenken over waar je naartoe gaat en wat voor andere doelwitten er zijn. Zelf zit ik wekelijks in het vliegtuig en altijd denk ik aan die mensen die op die dag onwetend in het vliegtuig zijn gestapt. Ik ben niet paranoide, ik ben niet hysterisch, ik ben behoorlijk nuchter. Maar dit was zo'n directe aanval dat kan je niet vergeten. Voor mijn gevoel is drie jaar geleden de houding van de wereld veranderd.

Petra, heel veel sterkte zaterdag.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Dat het onsmakelijk is mag dan zo zijn, maar ik ben nu toch wel heel erg nieuwsgierig geworden. Ik begon met een reactie van... nou zet ik even een fotootje van een vrakstuk hiero en het is over, maar een uitputtende zoektocht later, NIETS wat er ook maar op lijkt!

Zoals redneck al zei, dit soort dingen zijn er altijd, maar het heeft mij toch ook weer even wat twijfels gebracht. Zeker met mijn achtergrond als vlieger en nodige knowhow over vliegtuigen!

Ik begrijp nooit van deze dingen dat de FBI niet gewoon duidelijk bewijs laat zien aan de buitenwereld, en NEE ik hoef geen lijken te zien, maar er zijn TIG bewijsmaterialen die ze WEL kunnen laten zien. Al is het maar om dit soort ONZIN de wereld uit te helpen!

Een ding is zeker!!!!!!! De aanslag is gebeurd en slachtoffers ZIJN gevallen en daarover is niet te twisten :(

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
anice van den Boer
Amerikafan

Bericht door anice van den Boer »

hoi Petra en alle mensen die in Amerika wonen,

wat ik een heel leuk gebruik vindt zijn alle seasons-flags die jullie gebruiken, en ook dit jaar hebben wij er gekocht.
Maar 11 september hangt bij ons in de tuin altijd de amerikaanse vlag als eerbetoon aan de slachtoffers.
Het eerste jaar hingen wij de vlag op met een gevoel van" dit mag nooit meer gebeuren", maar helaas het gaat maar door met aanslagen.........

Veel sterkte zaterdag

groetjes Anice
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

anice van den Boer schreef:wat ik een heel leuk gebruik vindt zijn alle seasons-flags die jullie gebruiken, en ook dit jaar hebben wij er gekocht.
Wat is een season-flag? Nog nooit van gehoord......

Ik wens ook iedereen zaterdag veel sterkte bij de herdenkingen. Dat zal nog wel heel lang een emotioneel moment blijven, ook voor iedereen die er niet direct bij was en het ongelovig naar het nieuws heeft gekeken. Ik zal in elk geval nooit meer dat moment vergeten.

Toen we vorig jaar bij Ground Zero stonden, kreeg ik direct kippevel en rezen me alle haren te berge. Toen waren er nog veel mensen met de ramp bezig, en liepen er ook nog veel mensen te huilen om wat er was gebeurd.

Groetjes,
Jacqueline
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

De onderwerptitel is aangepast.
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
osc
Amerika-ontdekker

Bericht door osc »

Sorry mensen, de onderwerptitel kwam mss wat hard aan ja! :sorry:

Dennis bedankt voor de aanpassing!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rperre schreef:Ik begrijp nooit van deze dingen dat de FBI niet gewoon duidelijk bewijs laat zien aan de buitenwereld, en NEE ik hoef geen lijken te zien, maar er zijn TIG bewijsmaterialen die ze WEL kunnen laten zien. Al is het maar om dit soort ONZIN de wereld uit te helpen!

Een ding is zeker!!!!!!! De aanslag is gebeurd en slachtoffers ZIJN gevallen en daarover is niet te twisten :(

Richard
Duidelijk bewijs lijkt me de rouwende familieleden van de passagiers en bemanning van het vliegtuig. We hebben hier heel wat begrafenissen en memorial services gehad, die week. Die zijn dan zeker zogenaamd allemaal in scene gezet? :? :shock:
Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk, dat mensen zo'n moeite nemen om een website op te zetten om iets wat zoveel leed heeft veroorzaakt in twijfel te trekken. Kennelijk was het daadwerkelijk zien van het vliegen van de vliegtuigen in het WTC genoeg "bewijs", anders waren er vast ook zulke sites daarover. Bah, ik kan me niet voorstellen hoe dat is voor de nabestaanden als ik me er al zo over voel.
Maar ja, zulke mensen zullen er altijd zijn.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier "bewijs":

--"One of the 266 passengers on the four jets was Barbara Olson, wife of senior Justice Department official Theodore Olson.

She called her husband moments before American Airlines Flight 77 crashed into the Pentagon in Washington. " (bron: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/1539193.stm)

-- American Flight 77 victims at a glance: http://www.usatoday.com/news/nation/200 ... ight77.htm

-- Ooggetuigen verslagen: http://www.dragonslair.pwp.blueyonder.c ... /ffdd.html (misschien moeten we Penny Elgas vragen om een foto, maar ja, die zou dan ook weer in twijfel getrokken worden)

En nu ga ik verder mijn verjaardag vieren, die nu altijd de dag voor 11 september zal zijn. Ik merk om me heen, dat de 11 september "verjaardag" eraan komt, er wordt weer veel over gepraat.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Happy B-Day Petra...

Afbeelding

/PeeJay
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Hoi Petra, prettige verjaardag toegewenst, ik had de mijne gisteren 9-9!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

toch nog even dit, ik wil niet dat je denkt dat ik het niet geloof!

Ik zeg ook niet dat ik het niet geloof en wat ik al eerder zei is dat ik GEEN foto's wil zien met slachtoffers of dergelijke zaken dat weer een hoop grief naar boven kan brengen, maar een fotootje van een vliegtuig vrakstuk in het Pentagon!

Ik laat het verder hierbij, want de emoties beginnen al weer op te spelen, en dat is zeker niet mijn bedoeling!

Richard
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dank jullie wel, PeeJay en Richard! En Richard, belated happy birthday :beerchug: to you! 9-9-99 is de dag dat ik Amerikaans staatsburger werd, ik realiseer me net, dat dat alweer 5 jaar geleden is, mijn lustrum was gisteren :lol: .
Ik hoop, dat je gisteren lekker de bloemetjes buiten hebt gezet! :dance:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

rperre schreef:toch nog even dit, ik wil niet dat je denkt dat ik het niet geloof!

Ik zeg ook niet dat ik het niet geloof en wat ik al eerder zei is dat ik GEEN foto's wil zien met slachtoffers of dergelijke zaken dat weer een hoop grief naar boven kan brengen, maar een fotootje van een vliegtuig vrakstuk in het Pentagon!
Ik snap dat wel, hoor, Richard.
Ik laat het verder hierbij, want de emoties beginnen al weer op te spelen, en dat is zeker niet mijn bedoeling!

Richard
Ja, sorry, ik merk eigenlijk een beetje tot mijn verbazing, dat dit allemaal nog heel emotioneel ligt voor mij. Drie jaar lijkt lang, maar dat is het niet. Ik krijg soms nog een paniekgevoel, als ik een vliegtuig te dichtbij denk te horen.
Ik vind samenzweringstheorien over het algemeen wel grappig, hoewel ik ze meestal niet geloof, maar met deze heb ik ontzettende moeite. Misschien omdat we het van zo heel dichtbij hebben meegemaakt.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Petra en Richard van harte gefeliciteerd! :beerchug:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

ach als "bijna" amerikaan weet je wel dat verjaardagen hier niet "groots" gevierd worden, maar we hebben er een leuke dag van gemaakt, hoop dat het bij jouw hetzelfde was,

and thanks redneck!

Richard
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hee, joh, gewoon die verjaardag wel groots vieren, hoor! Ik had hier een party met 40 mensen en ze vinden allemaal onze verjaarsfeesten fantastisch (zijn ze natuurlijk ook ;)). Ik weiger mijn verjaardag minder te vieren omdat veel Amerikanen dat niet doen! En mijn man is het daar van harte mee eens. Ieder jaar hebben we groot feest en de buurt rekent er al op. :dance:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer