Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bono28: reis 2014: Los Angeles --> Rapid City

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bono28
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 000

Reis Bono28: reis 2014: Los Angeles --> Rapid City

Bericht door Bono28 »

Deze reisplanning geldt voor de reis die we in 2014 zullen maken, het zal onze eerste keer naar de states zijn...

Dag 1 : heenreis Brussel/Amsterdam → Los Angeles (LAX)
Dag 2 : Los Angeles
Dag 3 : Six Flags Magic Mountain
Dag 4 : Sequoia national park
Dag 5 : Yosemite national park
Dag 6 : Death Valley
Dag 7 : Death Valley
Dag 8 : Las Vegas
Dag 9 : Las Vegas
Dag 10 : Grand Canyon
Dag 11 : Zion natural park
Dag 12 : Bryce canyon park
Dag 13 : Monument Valley
Dag 14 : Arches natural park
Dag 15 : Red rocks Amphitheatre + Denver
Dag 16 : Theodore Roosevelt national forest + Chimney Rock
Dag 17 : Mount Rushmore + …
Dag 18 : Devil's tower + Rapid City
Dag 19 : terugreis : Rapid City → Washington → Brussel/Amsterdam
________________________________________________________________________________________________________

Graag had ik nog iets ingevuld gezien op dag 17 :s (tenzij je rond Mount Rushmore een hele dag kunt lopen). Tips over hoe jij het zou doen zijn altijd welkom! :D Als iemand nog 2 extra dagen kan bedenken, dan zitten we aan exact 3 weken...

Hoe zit het met een huurauto? In LA 1 huren en dan aan de luchthaven van Rapid City terug afzetten of gaat dat niet?
Dude
Moderator

Re: Reis 2014 : Los Angeles --> Rapid City

Bericht door Dude »

Wow bono, ik denk dat je je schema best eens herbekijkt. Ik word al bijzonder moe bij het lezen van het schema :shock:
Klink misschien een beetje cru maar je wil veel te veel in 17 dagen, zelfs met die extra 2 dagen is het nog veel en veel te vol.
Je kan best al eens beginnen met het uitschrijven in van - naar vorm, dan zie je beter waar je een volle dag hebt en waar je rijdagen zijn (en dat zijn er bijhoorlijk veel)
in van - naar vorm bedoel ik

Amsterdam - LA
LA
LA - Sequoia
Sequoia - Yosemite
Yosemite - Death Valley
....

Ik zou er toch wat dingen uithalen en wat meer tijd spenderen onderweg.
Je kan perfect je auto huren in LA en elders inbrengen al zal je voor sommige locaties dropoff kosten moeten betalen.

veel succes
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis 2014 : Los Angeles --> Rapid City

Bericht door PSVwally »

Ik ben het met Dude eens, way to much! Lees eens reisverhalen op de site en lees mee in diverse andere topics, dan kom je vanzelfs tot een gangbare route!
Als je deze route zou rijden zit je echt alleen maar in de auto.

Een andere iets is dat je misschien even aan kunt geven wanneer je ongeveer gaat. Vanaf Oktober t/m april-mei zijn er diverse afsluitingen namelijk.
Die 2 dagen extra zijn zeker in het zuid westen nogwel in te zetten. Wil je niet naar San Francisco trouwens?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Bono28: reis 2014: Los Angeles --> Rapid City

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is inderdaad wat te veel van het goede. Wel verrassend dat je dan wel 2 nachten death valley neemt. Kun je de keuzes wat toelichten en aangeven wanneer (in welke tijd van het jaar) jullie willen gaan?
Voor Mount Rusmore en omgeving zie ons 2004-verslag. Met maar 3 weken zou ik voor de eerste keer naar het westen dat deel trouwens overslaan.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik denk wel dat het mogelijk is om van LA naar RC te rijden en daar de auto af te leveren maar er zullen one way fees zijn en ik heb begrepen dat vliegen vanaf RC nogal duur is. Verder ben ik het met de vorige posters eens. Veeeeeeeels te veel in een te korte tijd.
Bono28
Amerika-ontdekker

Bericht door Bono28 »

Met wat jullie al gezegd hebben, ga ik de reisplanning iets duidelijker maken. Bovendien hebben we besloten de reis tot Denver in te korten.

Dag 1 : heenreis Brussel/Amsterdam → Los Angeles (LAX)
Dag 2 : bekomen van jetlag + Los Angeles bezoeken
Dag 3 : 09.00 - 18.00 : Six Flags Magic Mountain - rijden naar hotel bij Sequio national forest
Dag 4 : 10.00 - ... Sequoia national forest bezoeken (zeker de general Sherman tree) - rijden naar hotel in San Francisco
Dag 5 : 10.00 - ... San Francisco bezoeken (zeker de brug en Alcatraz) - rijden naar hotel nabij Yosemite NP
Dag 6 : 09.00 - ... Yosemite national park bezoeken (zeker de waterval(len)) - rijden naar Furnace Creek
Dag 7 : 09.00 - ... 18.00 Death Valley bezoeken (nog steeds overnachten in Furnace Creek)
- Zabriskie point
- twenty mule team canyon road (onder voorbehoud, als het ECHT de moeite is)
- Dante's view
- Golden Canyon trail (kleinste wandeling)
- Devil's golf course
- Natural bridge canyon (ook onder voorbehoud, later gaan we namelijk nog Arches NP bezoeken)
- Artist's drive
Dag 8 : 10.00 - 16.00 Death Valley - rijden naar Las Vegas (al eens 'by night' bezoekn)
- Mesquite flat sand dunes
- Moasaic canyon
- Ubehebe crater
Dag 9 : Las Vegas bezoeken (ook by night)
Dag 10 : 10.00 - ... Wat nog niet bezocht is bezoeken in Las Vegas - rijden naar Grand Canyon Village + genieten van zonsondergang bij Mather's point
Dag 11 : 08.30 - ... Grand Canyon bezoeken - rijden naar hotel Zion Natural park
Dag 12 : 09.00 - ... Zion natural park bezoeken
Dag 13 : 09.30 - ... Overige Zion Natural park bezoekn^- rijden naar hotel bij Bryce Canyon park
Dag 14 : 09.00 - ... Bryce canyon park bezoeken + rijden naar hotel nabij Capitol reef NP
Dag 15 : 10.00 - ... Capitol Reef NP bezoeken + rijden naar hotel nabij Canyonlands NP
Dag 15 : 09.00 - ... Canyonlands NP bezoeken + rijden naar hotel nabij Bookcliffs
Dag 16 : 09.00 - ... Bookcliffs NP bezoeken + Moab (hier ook overnachten)
Dag 17 : 09.00 - ... Arches NP bezoeken + rijden naar hotel nabij Monument Valley
Dag 18 : 09.00 - ... Monument Valley bezoeken + rijden naar Grand Junction (hier ook overnachten)
Dag 19 : 09.00 - ... Colorado National Monument bezoeken + evt. Grand Junction bezoeken + rijden naar hotel tussen Grand Junction en Denver
Dag 20 : 10.00 - ... Red Rocks Amphiteatre bezoeken + Denver bezoeken (hier ook overnachten)
Dag 21 : Terugrijs --> Denver - (Washington - New York - Philadelphia) Brussel/Amsterdam/Dortmund

Ik ben bereid er Capitol Reef en/of Bookcliffs eruit halen in ruil voor een extra dag van iets anders. Hou er rekening mee dat ik niet die persoon ben die een uur naar een rots kan staan kijken
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Dan nog is deze route ECHT niet haalbaar.
Een voorbeeld. Je bekijkt in San Francisco Alcatraz en de brug. Dan rij e door naar Yosemite, waar je dan vermoedelijk bijna 's nachts aankomt.
De volgende dag bezoek je Yosemite en rij je naar Furnace creek. De route naar Furnace creek duurt al een hele dag.
Dat kan echt niet. Je hebt zelfs de tijd niet om een uur naar een rots te kijken.

gebruik rand mc nally.com om je routetijd te berekenen. Dan zal je zien dat het niet haalbaar is.
Groetjes,
Carine
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

hoi,
je hebt gelukkig nog veel tijd om je voor te bereiden en reisverslagen te lezen, dat vind ik de ideale voorbereiding, zeker als je dan reisverslag tegenkomt van mensen die ongeveer dezelfde interesses hebben als jezelf, zo kan je goed inschatten wat op een dag haalbaar is. Zeker doen! :thumbup: niks zo nuttig om je reis te plannen!
Zelf hou ik ook van een stevig tempo op reis en de meeste mensen hier op het forum zouden mijn rondjes veel te druk vinden. maar zelfs ik (haha) zou niet aan jouw schema beginnen. Met wat aanpassingen is het volgens mij wel haalbaar, ik denk dat je sommige dingen gewoon niet "weet". Daarom nogmaals: lees reisverslag en denk dan nog eens goed over je rondje na.
Wel fijn dat je twee nachten in Death valley wil verblijven, dat is ons favoriete park!

mijn twee grootste opmerkingen:
- zeker twee nachten San Francisco nemen! echt een superstad ennne, yosemite is echt ver rijden. Wij vertrokken 's ochtends vroeg en waren pas 's middags daar (zie ons 2010 verslag via de link hieronder)
- je indeling na las vegas klopt niet helemaal, bvb de locatie van capitol reef. heb je al eens overwogen om vanaf phoenix of las vegas terug te vliegen? dan kan je doen
bijvoorbeeld, dit plakken na je eerste stuk LA/san francisco - yosemite - death valley - las vegas wat je al had en dan ->
las vegas -> zion -> bryce -> capitol reef -> moab (al is dat toch een beetje te veel in je route gezien de tijd die je hebt) -> monument valley -> page (antelope canyon wil je niet missen, geloof me ) -> grand canyon south rim -> route 66 -> vegas (of eventueel via phoenix) - dit rondje kan je ook omkeren.
jimmy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jimmy »

Ik denk ook zeker dat het iets te veel is!Toen ik een van mijn eerste keren naar amerika ging heb ik ook eens een te lange route in een te korte tijd gereden en daar heb ik achteraf wel spijt van gehad omdat je dan nergens even rust hebt om dingen te ervaren!! En geloof me het land is zo mooi en heeft zoveel te bieden dat je in mijn ogen altijd tijd te kort komt! Daarom zijn wij ook allemaal meerdere keren in amerika geweest.

Maar waarom ga je niet een paar dagen langer (21 dagen) in mijn ogen zijn dat de kosten niet echt! Als je toch al zo'n reis gaat maken.

En ga inderdaad wat reisverslagen lezen van mensen, daar leer je echt wat van! Ik ga volgend jaar voor de 8ste keer en ik lees en leer ook nog steeds. En sommige tips die op het forum staan zijn echt geweldig. Ik probeer wanneer ik een route ga plannen te beginnen met de highlights op de kaart te zetten en dat te delen door het aantal dagen dat je op reis gaat en dan ook nog om bij elke highlight minimaal 2 nachten te verblijven. Dan heb je de tijd om dingen echt in je op te nemen en ervan te genieten.
Als je echt weet dat je sommige dingen wilt zien en die niet in één reis kan plakken dan moet je concessies doen en dan maar een keer terug gaan voor de andere dingen!!!!

succes
1999 NY, NV, UT, CO, AZ, CA, IL
2001 FL
2003 NV, UT, CO, WY, CA, AZ
2007 CA, NV, UT, AZ
2010 NY
2011 FL
2012 FL
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik ben het wel met Tipsy eens. Ik ben zelf ook niet van het rustig ergens even een halve dag blijven hangen, maar voor sommige zaken heb je veel meer tijd nodig dan dat jij het geeft, ook al kun je geen half uur naar een rots kijken.
Je gaat teveel vanuit de auto moeten zien en dan mis je echt wel wat. Ik zou het rondje drastisch inkorten en eerst eens zorgen voor een logische route.
Dag 3 : 09.00 - 18.00 : Six Flags Magic Mountain - rijden naar hotel bij Sequio national forest
Dag 4 : 10.00 - ... Sequoia national forest bezoeken (zeker de general Sherman tree) - rijden naar hotel in San Francisco
Dag 5 : 10.00 - ... San Francisco bezoeken (zeker de brug en Alcatraz) - rijden naar hotel nabij Yosemite NP
Dag 6 : 09.00 - ... Yosemite national park bezoeken (zeker de waterval(len)) - rijden naar Furnace Creek
Dag 7 : 09.00 - ... 18.00 Death Valley bezoeken (nog steeds overnachten in Furnace Creek)
Dag 8 : 10.00 - 16.00 Death Valley - rijden naar Las Vegas (al eens 'by night' bezoekn)
Dag 9 : Las Vegas bezoeken (ook by night)
Dag 10 : 10.00 - ... Wat nog niet bezocht is bezoeken in Las Vegas - rijden naar Grand Canyon Village + genieten van zonsondergang bij Mather's point
Dag 11 : 08.30 - ... Grand Canyon bezoeken - rijden naar hotel Zion Natural park
Als je op dag 3 al om 18.00 bij bv Three Rivers wilt zijn, moet je voor 15u s'middags al weg uit Valencia. Dat lijkt me wat vroeg om het attractiepark te verlaten.
Van Sequoia naar San Francisco is zonder stops al 5u rijden. Dat geeft je zowieso weinig tijd voor Seki. Dan blijf je 'even' in SF om weer 4.5 te moeten rijden naar Yosemite.
Dag 6 is al 6.5u rijden met een paar sightsee stops en tankstops. Je hebt helemaal geen tijd om even goed rond te kijken in Yosemite of de Tioga Pass of bij Lone Pine....Zonde
Dan blijf je wel ineens 2 dagen in Death Valley??? Persoonlijk het minste park wat ik bezocht heb (daarom in mei een 2e kans).
Grand Canyon - Zion is ook al zeker 5.5u rijden zonder stops en oa bij Page wil je echt wel even de horseshoe bend bekijken (antelope canyon evt ook nog).

Dat je via Seki naar SF rijdt, ipv de kustroute is een keuze die je kan maken. Maar nu race je door Seki, San Francisco en Yosemite naar Death Valley Waarom ga je daar dan uberhaupt heen? Je gaat nu 1600km omrijden naar Furnace creek om allemaal halve dagen door te brengen in gebieden die minimaal 1 volle dag moeten krijgen om de highlights alleen maar te zien. Nogmaals, ik ben ook niet vies van een stukje rijden, maar het is wel vakantie en je betaald er flink geld voor. Ik zou zeggen, doe het dan ook goed bezichtigen!
Bono28
Amerika-ontdekker

Bericht door Bono28 »

Ik ga er alleszins al het serieuze ommetje naar Sequioa - San Fransisco - Yosemite eruit halen en direct na Six Flags naar Death Valley gaan

Momenteel :

Dag 1 : Heenreis Brussel/Amsterdam/Köln ...
Dag 2 : Los Angeles bezoeken
Dag 3 : Six Flags Magic Mountain
Dag 4 : Rijden naar Furnace Creek (ondertussen als we iets moois zien stoppen) (ook al eens eventueel stoppen bij de Mosaic canyon)
Dag 5 : Death Valley part 1 : Zo veel mogelijk i/d buurt van Furnace kreek (+-1uur)
Dag 6 : Rijden naar Las Vegas + Las Vegas by night
Dag 7 : Las Vegas (ook by night)
Dag 8 : rijden naar Zion Natural park (rond 13uur er hopen te zijn), 1e indruk Zion opdoen via shuttlebus vanaf Springdale
Dag 9 : Zion Natural Park grondig bezoekn met shuttlebus
Dag 10 : Zo vroeg mogelijk vertrekken naar Bryce Canyon (2 uur rijden), via shuttlebus het park bezoeken
Dag 11 : Grand Canyon Nort Rhim
Dag 12 : Page (Antelope Canyon + Horseshoe bend)
Dag 13 : Grand Canyon South Rim
Dag 14 : Monument Valley
Dag 15 : Rijden naar Moab, onderweg omweg je maken naar Four Corners (de moeite???)
Dag 16 : Canyonlands NP
Dag 17 : Arches NP
Dag 18 : rijden naar Grand Junction + even rondlopen
Dag 19 : Colorado National Monument + rijden naar ergens een hotel tussen Grand Junction en Denver (Glenwood Springs??)
Dag 20 : Red Rocks Amphitheatre + bezoek aan Denver
Dag 21 : terugreis Denver --> Brussel/Amsterdam/Lille...

Is dit al wat beter? (Nogal een geluk dat ik vroeg genoeg begin te plannen :D)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ah kijk !! Dat ziet er al een pak beter uit om op verder te bouwen :clap:
Of de North rim bezoeken nodig is al je ook de south rim doet weet ik niet , maar ik zou voor een eerste bezoek voor de south rim gaan. Die dag aan de NR kan je dan elders nog inplannen. Van LA naar Death Valley is een behoorlijke rit maar wel te doen !
4 corners hebben wij bezocht en tja, tis een plaat op de grond met de vier staten op genoteerd. Omrijden zou ik er niet voor doen, als je er echt passeert kan je even stoppen.
Verder zou ik het toch nog eens uitschrijven in de 'van - naar vorm', zodat je beter ziet waar de rust en rijdagen zijn.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

inderdaad al een veel beter en leuker schema!! Nu lekker verder plannen :thumbup: Ik zou persoonlijk ook kiezen voor OF de North rim OF de south rim.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had het al gevraagd maar misschien lees ik er overheen: wanneer wil je gaan? Vroeg in het jaar (voor 15 mei) is de North Rim nog niet open. Later in het jaar lijkt Death valley mij te heet om daar een volle dag door te brengen. Bepaal eerst eens de periode en pas daar de reis op aan.
Ik zou ook niet zowel de north Rim en de South rim doen.
Afhankelijk van de tijd van het jaar en rekening houdend met
Bono28 schreef:Hou er rekening mee dat ik niet die persoon ben die een uur naar een rots kan staan kijken
zou je ook nog kunnen overwegen om in SF te beginnen en de kustweg of Yosemite toe te voegen. In dat geval zou ik een dag minder DV doen, en en dag minder GC (een van beide rims). Maar schrijf het eerst eens duidelijker uit zoals Bart al zegt.

Het stuk van LA tot aan de South rim lijkt op mijn 2011-route, misschien heb je iets aan mijn verslag.

Wij nemen trouwens altijd ruim de tijd, en krijgen die tijd ook altijd vol zonder een uur naar een rots te staren! :wink:

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Idd, welke tijd van het jaar wil je gaan?
Bono28
Amerika-ontdekker

Bericht door Bono28 »

We zouden graag in de zomervakantie gaan ;), bedankt voor de reacties, tips al!

Overigens hebben we de route serieus aangepast, omdat er rechtstreekse (en dus ook goedkopere) vluchten vanuit Phoenix naar België en omstreken gaat.

Het begin blijft behouden, maar na Bryce Canyon is de route door elkaar geschud.

Dag 1 : heenreis Brussel/Lille/Paris CDG/Schiphol/Brussel zuid --> LAX + bekomen jetlag + evt. eerste indruk LA (hangt af van vluchturen)
Dag 2 : Losa Angeles bezoeken
Dag 3 : Six Flags Magic Mountain bezoeken
Dag 4 : Rijdag naar Furnace Creek (evt een bezoekje brengen aan Red Canyon State Park, wel zeer kort dan)
Dag 5 : Bezoeken van Death Valley in de buurt van Furnace Creek (Zabriskie point, Dante's view, Artist's drive ...)
Dag 6 : Rijdag naar Las Vegas + Las Vegas by night even proeven
Dag 7 : Las Vegas bezoeken
Dag 8 : Rijdag naar Zion NP + 1e indruk opdoen d.m.v. shuttlebus
Dag 9 : Zion NP bezoeken
Dag 10 : Bryce Canyon bezoeken
Dag 11 : Rijdag naar Arches (is er een kleinigheidje op de weg, ik had eventueel gedacht aan Monroe Canyon)
Dag 12 : Arches NP bezoeken
(Dag B : Canyonlands NP bezoeken)
Dag 13 : Monument Valley bezoeken (Valley drive of begeleide tocht)
Dag 14 : Page (Antelope Canyon + Horseshoe Bend)
(Dag A : The Wave)
Dag 15 : Grand Canyon South Rim bezoeken
Dag 16 : Little Painted Desert Country Park
Dag 17 : Canyon De Chelly
Dag 18 : Rijdag naar Phoenix + bezoek aan Echo Canyon park
Dag 19 : Phoenix bezoeken (= shoppen) + Castles 'n coasters
Dag 20 : Terugreis Phoenix --> Lille/Kôln/Brussel/Brussel Zuid/Paris CDG/Amsterdam...

Is dit ook een goede route, of is deze zelfs beter? :D
Dag A en Dag B : Voor the Wave moet je blijkbaar zo van die tickets (ben naam vergeten) bestellen en als we er niet bij zijn die dag, dan bezoeken we Canyonlands NP, zijn we er wel bij bezoeken we The Wave en NIET Canyonlands.

Vanuit welke luchthaven (zo'n +- 350km van aan de grens van België) is het goedkoopst om vanuit te vliegen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Verrassend hoe je met allerlei dingen komt waar ik nog nooit van gehoord heb. Monroe Canyon moest ik opzoeken. Misschien is dat wel via de snelste route, maar het meest voor de hand ligt toch wel de scenic UT12 met Capitol Reef. Goblin valley is ook een leuke stop.

Voor de Wave heb je een permit nodig, die kun je 5 maanden van te voren aanvragen als ik me niet vergis. Heb je de BML site al gevonden? Er staat een link in mijn 2011-verslag.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wat bedoel je eigenlijk met rijdag?
Bv
.Dag 6 : Rijdag naar Las Vegas + Las Vegas by night even proeven
Als je zeg rond 9u vertrekt uit death valley ben je 2,5/3u later bij je hotel in Vegas
Bono28
Amerika-ontdekker

Bericht door Bono28 »

Met 'rijdagen' bedoel ik eigenlijk zo'n beetje 'rustdagen', dagen waarop niet echt iets speciaals gepland is. We zien wel wat op ons afkomt. vb: De eerste 'rijdag' nemen we dan een kleine tussenstop in Red Canyon State Park en als we iets moois zien in het deel van Death Valley NP rond Stovepipe Weels (of zoietske). Bij de 'rijdag' naar Las Vegas, zullen we het waarschijnlijk gewoon relaxed aandoen en gewoon al even Las Vegas bezoeken en uitrusten in hotel. Bij de volgende rijdag naar Zion, zullen we misschien dan even een stop houden in Snow Canyon of Sand Hallow (of gewoon doorrijden). Bij de rijdag naar Arches is het dan waarschijnlijk Monroe Canyon of Capitol Reef NP. De laatste rijdag is iets te lang om een stop te houden...

Overigens heb ik misschien een zeer stomme vraag, maar wanneer is dat ongeveer zonsondergang -en opgang daar in die streek? Zou namelijk zeer graaf ergens een zonsopgang -en/of ondergang meemaken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor de tijden van zonsopkomst en - ondergang: http://sunrisesunset.com/
Vaak zijn de uren net na zonsopkomst en voor zonsondergang het mooist, zeker in een park als Death valley, in Bryce en bij de Grand Canyon.
Misschien is het een idee om een stop te maken in Capitol Reef en Canyon de Chelly over te slaan?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer