Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Jacqueline,

Ook wij sliepen enkele weken geleden in de Terrace Brook Lodge. Prima hotel, wel een klein zwembadje, maar wij troffen er hele leuke Nederlanders, dus ook nog een gezellige tijd gehad.

Groeten
Wendy
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wendy en Roland: bedankt voor de hotel-tips!
Ik heb inmiddels besloten om nog even geen hotels te boeken, en af te wachten, maar ik neem de addressen zeker mee.

Inmiddels overwegen we nog een kleine aanpassing, want ik heb nog een goede tip gekregen voor een bezoekje aan de Toroweap overlook aan de Grand Canyon. De foto's die ik daarvan heb gezien zijn echt heel erg mooi, en het lijkt me dan ook wel erg leuk om daarnaar toe te gaan. Het ligt alleen erg afgelegen, en je moet er een behoorlijke omweg voor maken over dirt roads, en je kunt er niet overnachten.

Daarom lijkt het me inderdaad verstandig om na het bezoek aan Zion alvast door te rijden naar Kanab of Fredonia, zodat we al iets meer in de richting zitten van de Grand Canyon.

Bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Jacqueline
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Jasmino schreef: Inmiddels overwegen we nog een kleine aanpassing, want ik heb nog een goede tip gekregen voor een bezoekje aan de Toroweap overlook aan de Grand Canyon. De foto's die ik daarvan heb gezien zijn echt heel erg mooi, en het lijkt me dan ook wel erg leuk om daarnaar toe te gaan. Het ligt alleen erg afgelegen, en je moet er een behoorlijke omweg voor maken over dirt roads, en je kunt er niet overnachten.

Groetjes,
Jacqueline
Hoi Jacqueline,

Als je naar Toroweap Overlook wil mag je wel rekening houden met het weer (Unpaved roads may be impassable when wet) volgens the Guide (krantje van de Grand Canyon North Rim)
Je komt er door in Fredonia de S-389 west te nemen je krijgt dan 2 mogelijkheden om er naar toe te rijden, 1 er van is bij Pipe Spring NM (zie ons reisverhaal 2003)
De afstand S-389 tot Torweap Overlook is ongeveer 50 mile one way dus hopelijk heb je een goede auto.
Have Fun.
Gr.
Rob

ps er is wel een kleine campground voor tenten
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:Als je naar Toroweap Overlook wil mag je wel rekening houden met het weer (Unpaved roads may be impassable when wet) volgens the Guide (krantje van de Grand Canyon North Rim)
Je komt er door in Fredonia de S-389 west te nemen je krijgt dan 2 mogelijkheden om er naar toe te rijden, 1 er van is bij Pipe Spring NM (zie ons reisverhaal 2003)
De afstand S-389 tot Torweap Overlook is ongeveer 50 mile one way dus hopelijk heb je een goede auto.

ps er is wel een kleine campground voor tenten
Hoi Rob,

Omdat het inderdaad een dirt road is, waarbij je afhankelijk bent van het weer (ik had het op de website ook gelezen), leggen we maar beter niets vast van overnachtingen in Fredonia en Kanab. We zien dan gewoon ter plakke wat we doen. Ik wil een telefoonnummer meenemen, om te bellen wat de conditie van de weg is.

We hebben voor de vakantie een 4WD gehuurd bij Hertz, dus ik denk dat het rijden geen probleem is, en we zullen vooraf even de conditie van de banden moeten checken. Het is inderdaad maar wel te hopen dat er niets gebeurd, want dan ben je in de aap gelogeerd. We zullen wel zien!

We hebben volgende week een cursus 4WD rijden, om ons voor te bereiden om de reis. Dat geeft hopelijk iets meer zelfvertrouwen, want we hebben beiden nog nooit met een 4WD gereden.

En wat betreft de camping: daar hebben we niet veel aan, want we hebben geen campeerspullen. We zullen dus voor het donker weer terug moeten naar Fredonia.

Groetjes,
Jacqueline
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:...dus hopelijk heb je een goede auto.
HOi Rob,

Je hebt me toch wel getriggerd met deze vraag, want wat als je een lekke band krijgt? Kun je die dan gewoon zelf verwisselen, of heb je daarvoor geen gereedschap in de huurauto? Wij hebben het nog nooit eerder meegemaakt.....

Ik zal voor deze vraag eens een nieuw draadje openen, eens kijken wie er ervaring mee heeft.

Groetjes,
Jacqueline
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Grietje schreef:Is het Sequoia NP de moeite om als vervanging te bezoeken? ...
Groetjes Grietje
Jazeker. Zoals eerder al gemeld sluit ik me daar ook bij aan. We hebben vlak bij het "visitor's center" in Logepole een hike gemaakt naar de Tokopah falls. Erg mooi en bovenal niet te lang. :wink:

Groeten René
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Death Valley is inmiddels officieel geopend voor het publiek, maar alleen het noordelijk deel van het park is toegankelijk. De weg tussen Beatty en Panamint Springs is al weer een paar weken geopend.

Er zijn echter nog steeds problemen met 2 wegen in het park:
- de weg van Death Valley Junction tot aan Furnace Creek (S-190).
Langs deze weg ligt o.a. Zabriskie Point en Twenty Mule Team Canyon.
Ook is hierdoor de weg naar Dantes View niet toegankelijk.
- de weg van Furnace Creek tot Shoshone (S-178)
Langs deze weg liggen Golden Canyon, Artists Drive en Artists Palette,
Devils Golf Course en Badwater.

De S-178 gaat voorlopig nog niet open, dat duurt nog een paar maanden. De S-190 gaat weer open over 2-4 weken.

Omdat we deze punten echt niet zouden willen missen, hebben we dus besloten om het gewijzigde programma aan te houden voor onze reis die begint over een week en het park voor een toekomstige reis te bewaren.

Groetjes,
Jacqueline
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Volgens mij doe je daar goed aan. Death Valley is zo mooi en het zou zo jammer zijn als je die punten in het zuiden moet missen.
Dan kun je beter wachten tot een volgende keer denk ik...

Groeten
Wendy
Duiker
Amerika-newbie

Bericht door Duiker »

Hi allemaal,
Wij hadden gepland om op 4/10 in Death Valley te overnachten. We komen van Yosemite en gaan door naar Las vegas. Het schijnt dat nog steeds veel wegen onbereikbaar/onbegaanbaar zijn. We hebben gereserveerd in Furnace Creek Ranch maar overwegen om te annuleren. Heeft iemand een advies ?? Of toch door te gaan of een alternatief ???
Alvast bedankt !!
Felix
Amerika-ontdekker

Bericht door Felix »

Wij gaan ook begin Oktober via de Tioga Pass naar Death Valley. De meeste toegangswegen naar Furnace Creek zijn al een tijd open, behalve die in het zuiden van het park. Een gedeelte van de Badwater Road is ook weer open: "Badwater Road (north).....OPEN to Badwater. This includes access to Golden Canyon, Devil’s Golf Course & Natural Bridge." Er zijn dus wel een aantal plekken te bezichtigen. Helaas geen Zabriski Point en Dante's View.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi,

Hou er rekening mee dan door de gedeeltelijke afsluiting van zowel de CA-178 voorbij Badwater als de CA-190 vanaf Funace Creek naar Death Valley Junction Las Vegas niet berijkbaar is vanuit Death Valley NP behalve dan over de weg die langs Scottys Castle (S-267) naar de US-95 loopt je moet dus rekenen met zeker 200 mile extra.
Verder is door de overstroming heel veel van de toch al schaarse vegetatie weggespoeld zodat je door een maanlandschap komt met weinig beplanting.
Als je de mogelijkheid hebt zou ik het uitstellen naar een volgende reis en mijn route nu aanpassen.
Check de site van de NPS http://www.nps.gov/parks.html voor de dagelijkse vorderingen van de wegwerkzaamheden daar staan dat het voor de CA-190 nog wel een paar maanden kan duren voor hij weer open is.
Gr.
Rob
Felix
Amerika-ontdekker

Bericht door Felix »

Rob schreef:Hou er rekening mee dan door de gedeeltelijke afsluiting van zowel de CA-178 voorbij Badwater als de CA-190 vanaf Funace Creek naar Death Valley Junction Las Vegas niet berijkbaar is vanuit Death Valley NP behalve dan over de weg die langs Scottys Castle (S-267) naar de US-95 loopt je moet dus rekenen met zeker 200 mile extra.
Als ik het goed heb is er een kortere route naar Las Vegas die ook open is: de 374 naar Beatty en dan verder via de 95. Volgens mijn routeplanner is dat meen ik ongeveer 50 minuten rijden langer dan normaal. Vlakbij Beatty ligt ook de ghost town Rhyolite, dus kunnen we daar ook even kijken.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Felix schreef:Als ik het goed heb is er een kortere route naar Las Vegas die ook open is: de 374 naar Beatty en dan verder via de 95. Volgens mijn routeplanner is dat meen ik ongeveer 50 minuten rijden langer dan normaal. Vlakbij Beatty ligt ook de ghost town Rhyolite, dus kunnen we daar ook even kijken.
Hoi Felix,

dat klopt maar check wel even de NPS-site of de S-374 wel open is.
Gr.
Rob
Anita

Bericht door Anita »

Pfff... nou weet ik het even niet meer! :help:
We hadden net besloten toch gewoon naar Death Valley te gaan, maar nou ga ik toch wel weer twijfelen!

Wie helpt me?!
Wij komen op 19 oktober vanuit Sequoia aan in Death Valley, hebben 1 overnachting geregeld in Stovepipe Wells en gaan dan naar Las Vegas.
Is dit nu wel of niet te doen?

Anita
Felix
Amerika-ontdekker

Bericht door Felix »

Wat bereikbaarheid betreft kun je gewoon gaan hoor. Alle belangrijke toegangswegen zijn open behalve de twee in het zuiden, lees o.a. dit artikel: http://www.death-valley.us/article1076.html. Van Stovepipe Wells naar Las Vegas via Beatty is 149 miles en duurt volgens mijn routeplanner ongeveer 3 uur en 24 minuten. Er zal minder te zien zijn in Death Valley dan normaal, maar ik denk dat het nog altijd de interessantste plek tussen Yosemite en Las Vegas is.

Voor de laatste omstandigheden is er het Morning Report van het park: http://www.nps.gov/deva/Morning.pdf
Anita

Bericht door Anita »

Oké, dat wilde ik maar even weten! Wij willen liefst wel naar DV, maar het moet wel enigszins mogelijk zijn natuurlijk. En om nou honderden miles om te gaan rijden om dan in Las Vegas te kunnen komen, dat zien we ook niet echt zitten.
Goed, blijven we er maar vanuit gaan dat we gewoon naar DV gaan!
Bedankt!

Anita
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Anita schreef:Pfff... nou weet ik het even niet meer! :help:
We hadden net besloten toch gewoon naar Death Valley te gaan, maar nou ga ik toch wel weer twijfelen!

Wie helpt me?!
Wij komen op 19 oktober vanuit Sequoia aan in Death Valley, hebben 1 overnachting geregeld in Stovepipe Wells en gaan dan naar Las Vegas.
Is dit nu wel of niet te doen?

Anita
Wat leuk om te lezen dat je naar Stovepipe Wells gaat. Ik heb daar 5 jaar geleden ook gezeten. Een leuk hotel en best goed van eten. Een unieke plaats met een "voorverwarmd" zwembad van een graad of 40. :wink:
I love NY
Anita

Bericht door Anita »

Da's leuk om te horen! Ik hoor graag van mensen die op dezelfde plaatsen geweest zijn, zeker over de hotels. En dan is het natuurlijk het leukst als het alleen maar positief is!!!

We hebben d'r zin in!!
Al blijf ik wel tegen het vliegen op zien!

Anita
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Anita schreef:
We hebben d'r zin in!!
Al blijf ik wel tegen het vliegen op zien!

Anita
Ben je bang voor vliegen of zie je gewoon tegen de duur op. Ik ben niet bang maar tegen de duur neem ik altijd een goed boek mee. Verder heb ik nu een aantal keren met Singapore Airlines gevlogen (naar NY) en hier heb je ook tv schermpjes in de Economy. Ik prijs mij gelukkig dat ik het af en toe kan permiteren om first te vliegen. Overigens is dat niet overal aan te raden.

Dus neem een goed boek of een volle MP3 speler mee. Nogmaals veel plezier.
I love NY
Anita

Bericht door Anita »

newyork schreef:
Ben je bang voor vliegen of zie je gewoon tegen de duur op.
Beide eerlijk gezegd. Ik ben best bang en dus zie ik ook tegen de duur op. We hebben op de heenweg een tussenlanding in Minneapolis en dus vliegen we in totaal ongeveer 14 uur! En dan een onderbreking van anderhalf uur. Erg lang voor iemand die bang is!
Ik neem ook wel boeken e.d. mee, maar ons dochtertje van 4 gaat ook mee en dus zullen we ook veel met haar bezig zijn. Is ook een welkome afleiding natuurlijk!

We zien wel waar het schip strandt!

Groetjes!
Anita
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer