Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tanken in de VS
-
drernie
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
tanken in de VS
ik ben van plan om voor een dag een auto te huren. Nu had ik vorig jaar een probleem met het tanken, wat daar kennelijk werkt als een soort prepaid systeem. Je moest bij de pomp een postcode invoeren, maar dat werd niet herkend. Weet iemand of je bewoon aan de pomp kan tanken met gebruik van je creditcard? Bij de kassa moest je een bepaald bedrag opgeven als schatting van het totaal bedrag, maar ik vind dat een merkwaardig systeem. Heeft iemand wat meer ervaring met het tanken in de VS?
Nog een ander vraagje: de huurauto had een soort kastje achter de voorruit, ik vermoed dat het een systeem was om elektronisch de tol te betalen, kent iemand dit?
Nog een ander vraagje: de huurauto had een soort kastje achter de voorruit, ik vermoed dat het een systeem was om elektronisch de tol te betalen, kent iemand dit?
Re: tanken in de VS
Invoeren van die postcode (zipcode) is een soort van veiligheidscontrole.
Er wordt gecontroleerd of de zipcode bij het adres van de cardhouder hoort.
Men gaat er van uit dat een creditcarddief niet het huisadres en de zipcode van de eigenaar van de creditcard kent.
Bij betalen aan de kassa kan de kassier de handtekening controleren, maar bij betalen aan de pomp kan dit natuurlijk niet. Vandaar die zipcode.
Maar ik begrijp je probleem niet.
Je kunt, als je je tank wil voltanken, gewoon vooraf aan de kassa een (ruim genomen) bedrag betalen en na het tanken krijg je je wisselgeld terug.
Er wordt gecontroleerd of de zipcode bij het adres van de cardhouder hoort.
Men gaat er van uit dat een creditcarddief niet het huisadres en de zipcode van de eigenaar van de creditcard kent.
Bij betalen aan de kassa kan de kassier de handtekening controleren, maar bij betalen aan de pomp kan dit natuurlijk niet. Vandaar die zipcode.
Maar ik begrijp je probleem niet.
Je kunt, als je je tank wil voltanken, gewoon vooraf aan de kassa een (ruim genomen) bedrag betalen en na het tanken krijg je je wisselgeld terug.
-
drernie
- Amerika-ontdekker
probleem was dat de zipcode van mijn collega niet werd geaccepteerd. Dus ik vroeg me af of dat eigenlijk wel werkt met credit cards van buiten de vs.
Ik ga nu zelf een auto huren, dus zal het proberen met mijn creditcard.
Ik ga nu zelf een auto huren, dus zal het proberen met mijn creditcard.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De zoekfunctie op het forum levert dit op, is hier uitgebreid besproken:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 3&p=360054
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 3&p=360054
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Het kan jou een merkwaardig systeem lijken, maar het is wel een prima systeem. Heel wat beter dan alle benzinediefstallen die hier gepleegd worden. Dat kan op die manier niet, want er is altijd betaald, hetzij met pinpas of kredietkaart, of vooraf aan de kassier.
Dat zouden ze hier ook moeten doen, alleen dan krijg je de meeste klanten niet meer "binnen" in die halve supermarkt/snackbar en kun je ze die lucratieve dingetjes niet meer verkopen, dus nemen ze die benzinediefstal, in mijn ogen, maar op de koop toe.
Maar om op jouw vraag terug te komen. Heel soms werkt het wel met de creditcard aan de pomp, en is er geen zipcontrole, maar meestal wel.
Met de pinpas werkt ook heel vaak, dan is wel de pincode nodig uiteraard. Wij doen het meestal op die manier.
Maar als dat alles niet werkt, zul je toch echt naar binnen moeten om te betalen, iets lastiger, maar wel veel voorkomend.
Dat zouden ze hier ook moeten doen, alleen dan krijg je de meeste klanten niet meer "binnen" in die halve supermarkt/snackbar en kun je ze die lucratieve dingetjes niet meer verkopen, dus nemen ze die benzinediefstal, in mijn ogen, maar op de koop toe.
Maar om op jouw vraag terug te komen. Heel soms werkt het wel met de creditcard aan de pomp, en is er geen zipcontrole, maar meestal wel.
Met de pinpas werkt ook heel vaak, dan is wel de pincode nodig uiteraard. Wij doen het meestal op die manier.
Maar als dat alles niet werkt, zul je toch echt naar binnen moeten om te betalen, iets lastiger, maar wel veel voorkomend.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

In Spanje doen ze dit ook.
-
drernie
- Amerika-ontdekker
met merkwaardig bedoel ik dat je van tevoren moet inschatten voor hoeveel je gaat tanken.
Mocht er een zipcode worden gevraagd, zal er eerst een 0 voor moeten. Misschien was dat het probleem de vorige keer.
Mocht er een zipcode worden gevraagd, zal er eerst een 0 voor moeten. Misschien was dat het probleem de vorige keer.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Je hoeft toch van te voren niet 'in te schatten' wat je gaat tanken? Zeg gewoon een dollar of 60. Of desnoods 100! Als je tank vol is en je bent nog niet aan dat bedrag, krijg je dat gewoon weer terug. Ze reserveren eerst het bedrag op je CC en als je dan getankt hebt, boeken ze het werkelijke bedrag eraf en geven ze het te veel aantal gereserveerde dollars gewoon weer vrij.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
-
drernie
- Amerika-ontdekker
is gelijk een goedkope manier om aan cash te komen.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je kan ook gewoon binnen je creditcard afgeven en zeggen welke pomp je wilt gebruiken. Na het tanken kom je dan terug en wordt het bedrag van je CC afgeschreven. En als je het niet vertrouwt, dan blijf je er binnen gewoon bijstaan terwijl je reisgenoot tankt. 
En een zipcode met een 0 ervoor gaat niet werken.
Dat heb ik toch al geprobeerd. Net zoals 90210. 
@Ta2 Gerrit: wij hebben dit jaar maar 1 keer voorgehad dat er om een zip code gevraagd werd en dat was in Page. De andere keren hebben we zo kunnen tanken met onze CC. Zal van plaats tot plaats en pomp tot pomp afhangen.
En een zipcode met een 0 ervoor gaat niet werken.
@Ta2 Gerrit: wij hebben dit jaar maar 1 keer voorgehad dat er om een zip code gevraagd werd en dat was in Page. De andere keren hebben we zo kunnen tanken met onze CC. Zal van plaats tot plaats en pomp tot pomp afhangen.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Ik heb het in de 16 maanden dat ik hier nu woon zelfs nog nooit meegemaakt dat er om een zipcode wordt gevraagd.
Dimona, jij hebt een Platinum Gold AmEx Super high limit( $ 1,000,000) card en dan stellen ze geen vragen. Ik heb daar ook last van....
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
In Florida (en ook wel op de rondreizen) wordt dat toch vaak gevraagd. Eerder lukte het wel met 34747, maar de laatste paar jaar toch niet. Dus doen we het nu met de pinpas, hoewel die ook niet overal (bijv. Racetrac) geaccepteerd wordt.dimona schreef:Ik heb het in de 16 maanden dat ik hier nu woon zelfs nog nooit meegemaakt dat er om een zipcode wordt gevraagd.
Nu zijn wij er wel zo ver dat we de "juiste" pompen wel weten, en anders gaan we weer ouderwetsch naar binnen
@DejaVu; als ik de Centurion Card bij me heb laat ik meestal de chaufeur tanken
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

Wat een armoe...heb je daar geen PA voor die dat tegen de chauffeur zegt?Ta2 Gerrit schreef: @DejaVu; als ik de Centurion Card bij me heb laat ik meestal de chaufeur tanken
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dat gaat niet op, het teveel betaalde bedrag wordt weer op de CC teruggeboekt.drernie schreef:is gelijk een goedkope manier om aan cash te komen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
In sommige gebieden kun je wel tanken zonder je zipcode en andere weer niet. Toen wij vanaf Washington naar Orlando gingen konden we overal tanken tot we in Florida aankwamen en toen moesten we eerst naar binnen.
Het kan ook aantrekkelijk zijn om contant te betalen in sommige plaatsen scheelt de prijs van brandstof aanzienlijk als je contant betaald.
Het kan ook aantrekkelijk zijn om contant te betalen in sommige plaatsen scheelt de prijs van brandstof aanzienlijk als je contant betaald.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedenk ook dat als je met je eigen auto tankt je heel goed weet wat je kwijt zult zijn aan het vullen van je tank. Ik weet dat als ik hier voor $50 tank dat ik dan mijn tank vrijwel vol heb als die onder een bepaald niveau was.
Met een huurauto weet je dat natuurlijk niet vantevoren, maar dat wil niet zeggen dat het daarom een 'raar' systeem is.
In onze omgeving lukt het mijn vader soms wel, soms niet om met zijn Nederlandse credit card te tanken aan de pomp. Het hangt ook nog eens af van de keten.
Met een huurauto weet je dat natuurlijk niet vantevoren, maar dat wil niet zeggen dat het daarom een 'raar' systeem is.
In onze omgeving lukt het mijn vader soms wel, soms niet om met zijn Nederlandse credit card te tanken aan de pomp. Het hangt ook nog eens af van de keten.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
DejaVu schreef:Dimona, jij hebt een Platinum Gold AmEx Super high limit( $ 1,000,000) card en dan stellen ze geen vragen. Ik heb daar ook last van....
maar helaas: ik heb een bankofamerica visa card met een limiet van $ 2500....
Ik sluit me aan bij Dento - ik laat het peil altijd teruglopen tot een bepaald punt en tank dan weer voor 20 dollar (in mijn geval was hij dan weer ver vol). Bij het tanken betaal ik overigens wel vaak cash (je moet dan ook even naar binnen lopen om vooraf te betalen maar het handige dit jaar was dat mijn zoon het aandurfde om dit te doen en dan kon ik gelijk beginnen met tanken). Ach, en dan bleven er nog wel eens wat M&M's aan zijn vingers plakken - om de vakantievreugde te vergroten 
-
gastxyz
In de laatste paar usa-reizen werd mij er bijna bij elk tankstation om gevraagd. 90210 werkte ook niet meer.dimona schreef:Ik heb het in de 16 maanden dat ik hier nu woon zelfs nog nooit meegemaakt dat er om een zipcode wordt gevraagd.