Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Scenic 12-Devils Garden-Burr Trail-Strike Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Scenic 12-Devils Garden-Burr Trail-Strike Valley

Bericht door kalaman »

USA Roadtrip - Ep. 6 - Scenic 12-Devils Garden-Burr Trail-Upper Mulley Twist Canyon-Strike Valley Overlook-Notom Bullfrog Road

een, bijna (Capitol Reef volgt nog), volledige dag video samengevat in 20min.
De video is ingedeeld in hoofdstukken zodat je direct naar het hoofdstuk kan springen dat je het meest interesseert (onder de video kan je klikken op het gewenste hoofdstuk).
De volledige Upper Mulley Twist Canyon Road en de Burr Trail Switchbacks zitten in de video. Dat kan interessant zijn voor mensen die van plan zijn om de dirt road te rijden.

" onclick="window.open(this.href);return false;
De Bakkertjes
Amerikafan

Re: Scenic 12-Devils Garden-Burr Trail-Strike Valley

Bericht door De Bakkertjes »

Mooie beelden, leuk zo'n Go Pro. Volgend jaar staat deze route vanaf Torrey op ons programma. Hoe lang moet je extra rekenen voor de rit+hike naar Strike Valley Overlook?
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Een "hike" is het eigenlijk niet. Van de parking tot de uitzichtpunten is het max 10min.
Upper mulley twist canyon zelf nam, in april bij kurkdroog weer, zo'n halfuur (enkel) in beslag. Maar zowel de rit zelf als het uitzichtpunt zijn absoluut de moeite. Mocht je het omwille van de wegtoestand toch niet kunnen rijden, dan kan je nog altijd volop genieten van de Burr Trail Switchbacks :thumbup: .
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Het is en blijft een uniek gebied. Leuk om op deze manier doorheen te rijden.
Dank voor het willen delen met ons.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Veel mensen hebben niet de gelegenheid om dergelijke wegen te rijden omwille van het feit dat ze bvb met een camper op reis zijn, of omwille
van de slechte toestand van de weg. Vooral voor hen kan het een manier zijn om er toch ook een beetje van te genieten :thumbup:
En voor de anderen is het gewoon een leuk herbeleven... :wink:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Hier was ik al een tijdje op aan het wachten! :-)

Leuk om eens de weg van Upper Muley Twist Canyon te zien. Strike Valley Overlook staat hoog op mijn verlanglijstje, maar no way dat je mij over die weg krijgt met een auto. ;-) Ik zou de hele tijd schrik hebben voor een platte band. :?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

oei, zó erg was het niet hoor :wink: . Wel veel scherpe stenen, maar die waren altijd perfect te vermijden. In onze periode, april, was het vooral het mulle zand dat ons soms omzichtiger deed rijden. Maar voor de rest was het eigenlijk niet zo slecht. We hebben ook maar 2 foto's van de Strike Valley Overlook in de video gestoken omdat je je nu 1x moet beperken, maar het uitzicht is daar echt overweldigend en ik denk dat bij de meesten die daar aankomen het eerste woord gewoon "wauw" is en vervolgens kan je er blijven genieten... :clap: . En dan heb je er, zonder probleem, 2x een half uur hotsebotsen voor over :wink: .
Maar ondertussen heb ik hier op het forum inderdaad al heel andere verhalen gelezen over leden die amper enkele dagen/weken na ons dezelfde dirt roads wilden rijden maar er zelfs helemaal niet konden aan beginnen omdat het zo slecht lag. Van alle geplande dirt roads hebben wij eigenlijk enkel maar de Cottonwood niet kunnen rijden, maar daar is het eigenlijk een structureel probleem omwille van die ondergrondse bron die om de zoveel tijd de verharding wegspoelt.
Bij al onze VS-trips op zoveel dirt roads hebben we, gelukkig, nog nooit een lekke band gehad, behalve....in juli ll op de "verharde" Alaska highway... :? .
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Schitterend! Ik heb echt zitten genieten hier van deze prachtige beelden :thumbup:
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

en ik moet dan zoals zo dikwijls weer hetzelfde antwoorden, hé, Henriëtte : "van waar zou onze inspiratie voor oa de Upper Mulley Twist Canyon gekomen zijn?"...weer ergens van zo'n website die begint met "On..." en eindigt op ".nl"... :wink:. We moeten die dirt roads natuurlijk nog wel zelf rijden, maar een "klein" duwtje in de rug bij de voorbereiding help toch... :thumbup:

Het volgende filmpje is de volledige Scenic Road van Capitol Reef...in the golden hour...
En vervolgens...your (our) all time favorite : Cathedral Valley Loop :clap:
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

kalaman schreef:oei, zó erg was het niet hoor :wink: . Wel veel scherpe stenen, maar die waren altijd perfect te vermijden. In onze periode, april, was het vooral het mulle zand dat ons soms omzichtiger deed rijden. Maar voor de rest was het eigenlijk niet zo slecht.
Die scherpe stenen bederven voor mij echt de pret. :lol: Ik ben echt een flauwe wat dat betreft. :oops:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

omdat je er toch zou kunnen van genieten rijden we speciaal voor jou een ganse dag met de GoPro op de voorruit en maken we die video's... :wink:
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Doockles schreef: Ik zou de hele tijd schrik hebben voor een platte band. :?
Dat was ook altijd mijn grote schrik, als we weer eens via dirtroads gingen rijden. En geloof me, ik schrok me rot toen we een paar jaar geleden op de Smoky Mountain Road dus inderdaad met een lekke band kwamen te staan. Maar toch.... ik weet nu dat het toch een veel minder groot probleem is dan ik eerst dacht. Even de band vervangen, en naar een Tyre Center rijden om de kapotte band weer te laten maken. Dat is vervelend, maar wel overkomelijk. Dit jaar hadden we weer een lekke band, deze keer schrok ik daar dus echt niet meer van.
Wel altijd even checken - als je de huurauto ophaalt - of er een krik en een reserveband aanwezig zijn!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
sabrinacom
Amerikafan

Bericht door sabrinacom »

Prachtig! Ik geniet altijd van jouw mooie video's! Hopelijk zie ik het ook eens in het eggie.
Bedankt voor het delen!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Sabrinacom :thumbup: . All the credits naar mijn 16-jarige zoon, zowel voor het camerawerk als het monteren achteraf, wat een monnikenwerk is als je een ganse dag met een GoPro op de voorruit rondgereden hebt...
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Henriëtte schreef:
Doockles schreef: Ik zou de hele tijd schrik hebben voor een platte band. :?
Dat was ook altijd mijn grote schrik, als we weer eens via dirtroads gingen rijden. En geloof me, ik schrok me rot toen we een paar jaar geleden op de Smoky Mountain Road dus inderdaad met een lekke band kwamen te staan. Maar toch.... ik weet nu dat het toch een veel minder groot probleem is dan ik eerst dacht. Even de band vervangen, en naar een Tyre Center rijden om de kapotte band weer te laten maken. Dat is vervelend, maar wel overkomelijk. Dit jaar hadden we weer een lekke band, deze keer schrok ik daar dus echt niet meer van.
Wel altijd even checken - als je de huurauto ophaalt - of er een krik en een reserveband aanwezig zijn!
Mijn ervaring hier in B is dat banden op een wagen altijd zo hard vastzitten dat die dingen nooit met de hand los gemaakt kunnen worden. De laatste keer heeft de mens van VAB zelfs een serieuze hefboom aan zijn sleutel moeten hangen en dan er met volle gewicht gaan aanhangen om de bouten los te krijgen. Ik heb dus echt geen zin om in de middel of nowwhere een platte band te krijgen. :blink: Voor mij hoeft het dus echt niet. ;-)
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Doockles schreef: Mijn ervaring hier in B is dat banden op een wagen altijd zo hard vastzitten dat die dingen nooit met de hand los gemaakt kunnen worden.
Gelukkig heb ik mijn eigen Jerommeke bij :wink: Hans had er geen probleem mee hoor, om de banden los te krijgen, dat ging zelfs heel erg makkelijk. Alleen was het de eerste keer moeilijk om de reserveband onder de auto uit te krijgen, dat heeft 'm wel wat zweetdruppeltjes gekost. De tweede keer lag de reserveband gelukkig gewoon achterin, heel wat handiger dus!
Southwestfan
Amerika-newbie

Bericht door Southwestfan »

Alweer een fantastische video gemaakt, bedankt dat we mogen ' meereizen'. :thumbup: :thumbup:
Als ik de smalle paadjes zie moet je daar geen tegenligger tegenkomen : :lol:
Voor ons volgend jaar nog geen dirt roads (camper gehuurd) maar wellicht een volgende keer.
Nogmaals bedankt en ik zie nu al weeruit naar het volgende deel!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt :thumbup: .
Eerstdaags uploaden we de volledige Scenic Drive van Capitol Reef NP...die kunnen jullie wél met de camper
rijden :wink: . De daarop volgende wordt dan weer "iets" moeilijker : Cathedral Valley, voor ons de top van de
dirt roads :clap:, niet qua moeilijkheidsgraad, maar wél qua scenery.
Freti
Amerika-ontdekker

Bericht door Freti »

Mooi, mooi... :thumbup: .
Ik kijk al uit naar het filmpje over Cathedral Valley :D .

Freti
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Bedankt :thumbup: .
Het duurt allemaal n beetje langer dan verwacht maar dit komt gewoon omdat alles het werk is van mijn zoon van, bijna, 17 en school heeft uiteraard voorrang.
Maar morgen zou hij de volledige scenic drive van Capitol Reef uploaden en het volgende is dan, yes!, Cathedral Valley. Daar zal echter ook wel nog wat werk aan zijn want we hebben zo goed als de volledige loop gefilmd. Daarbij moeten dan ook nog wat foto's ingepast worden, maar het komt er aan :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer