Ik heb een hele leuke Amerikaanse kennis in onze vriendengroep die zelf 2 zonen heeft en zichzelf helemaal tot stress en Xanax pillen aan toe stort op de organisatie van de lokale Miss Pageant. Ieder zijn ding denk ik op zich maar het wordt anders als je zowat de enige vrouw (lees: nuchtere Nederlandse doos) in de kennissenkring met meerdere dames bent die gewoonweg niet begrijpt waar de fascinatie vandaan komt. Ik lees al die berichten en hoor die gesprekken over jurken, stress, DE avond... de titels die erbij horen en ik begrijp gewoon niet waarom dat zo belangrijk is.
Misschien heel gemeen van mij hoor maar veel van de dames die in de jury zitten zijn zelf niet altijd bepaald schoonheden en dan kan ik me toch niet inhouden door te denken "en dan gaan jullie oordelen over leuke en knappe jonge dames????" En dan degene die niet winnen een complex bezorgen? En in de stad waar ik woon zijn dan ook nog tig titels te vergeven. Dus het is niet "Miss" van de stad, nee je hebt "Miss Princess", "Miss Royal", "Miss Teen"... en zo sleept iedereen dus wel een titel binnen geloof ik.
En zelfs elk festival heeft een dozijn Missen. Ik had een paar maanden geleden een lokaal festival in de stad waar ik werk en dat leek me heel leuk om mee te maken. Maar het bleek slechts een enorm lange rij met gave auto's te zijn met op elke auto wel een Miss met een spannende sjerp met titel om haha.
Is dat nou een fenomeen wat altijd zo populair was en zal blijven of is het juist aan het afnemen? In een tijd waarin we proberen onszelf te accepteren zoals we zijn en zelfs bekende mensen foto's van zichzelf plaatsen waarin ze "puur natuur" beweren te zijn vind ik die Miss Verkiezingen wel bijzonder. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet Anti ofzo... ik begrijp het gewoon niet zo goed