Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Toch drank uit Schiphol-winkels in handbagage

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Toch drank uit Schiphol-winkels in handbagage

Bericht door Njit »

Bron: ANP

Passagiers naar de Verenigde Staten kunnen toch op Schiphol gekochte drank, gel en parfum in hun handbagage meenemen. De luchthaven overhandigt deze producten voortaan pas aan de gate. De artikelen gaan eerst door de scanner, zo zei een woordvoerster van Schiphol donderdag.

De beveiligingsmaatregelen op vluchten naar de VS en van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen zijn aangescherpt, nadat Groot-Brittannië aanslagen had verijdeld op een aantal passagiersvliegtuigen. De vermoedelijke aanslagplegers wilden de toestellen, die allemaal richting de VS zouden vliegen, laten ontploffen met vloeibare explosieven.

Drank, gel, parfum en andere vloeistoffen zijn niet langer toegestaan in de handbagage, behalve als reizigers deze artikelen in de See Buy Fly-winkels op Schiphol hebben gekocht. Als Schiphol geen oplossing voor de aangescherpte beveiligingsmaatregelen zou hebben gevonden, zou dat de luchthaven jaarlijks een paar miljoen euro aan omzet hebben gekost.

Passagiers naar de VS en op vluchten van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen kunnen nu niet meer kort voor vertrek drank, gel of parfum aanschaffen. Dat moet ongeveer 1,5 uur voor vertrek gebeuren. "We hebben tijd nodig om de spullen door de scanner te halen en bij de gate te krijgen", lichtte de zegsvrouw van Schiphol toe. Winkeliers zullen hun klanten hierover inlichten.

Bij de gate staat nu voor vertrek een vertegenwoordiger van de winkel die de artikelen aan de reizigers overhandigt. Schiphol heeft dertig extra werknemers moeten inhuren om dit mogelijk te maken.

Schiphol heeft de maatregel afgekeken van luchthavens in de Verenigde Staten. Daar is het al lange tijd gebruikelijk om gekochte drank pas bij de gate af te leveren. De afgelopen dagen heeft het vliegveld overleg gepleegd met luchtvaartmaatschappijen, winkeleigenaren en de Amerikaanse autoriteiten. De maatregelen geldt alleen voor reizigers naar de VS en op vluchten van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen.

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ditzelfde hadden wij inderdaad afgelopen week in Houston ook met parfum en sigaretten.
Je koopt het in de taxfreeshop en je krijgt dan een bonnetje. Ergens halverwege de slurf naar het vliegtuig toe stond een man die alle pakketen afgaf.... makkelijk :D
Had ik nu maar wat te drinken gekocht voor onderweg :?
Kwaajknarie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Kwaajknarie »

Mooi, kunnen we wat water inslaan voor onderweg. Als ze dat tenminste verkopen in de taxfree zone?!
daydreamy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door daydreamy »

Kwaajknarie schreef:Mooi, kunnen we wat water inslaan voor onderweg.
inderdaad prettig om te weten :D
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Ik vraag me overigens af hoe dat dan gaat als je een overstap in de VS hebt?

Dit zelfde gebeurd in de VS trouwens al heel lang, je koopt het in de winkel en het wordt pas in de slurf aan je gegeven, net voordat je het vliegtuig instapt.

Maar goede tip Njit, heb alleen mijn vraagtekens bij bovenstaande! Op een enkele rechtrstreekse vlucht geen problemen natuurlijk.

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Kwaajknarie schreef:Mooi, kunnen we wat water inslaan voor onderweg. Als ze dat tenminste verkopen in de taxfree zone?!
Nu ze daar geld mee kunnen verdienen Kun je daar zeker water kunt kopen, tegen een grote winst marge natuurlijk.....

Margaret
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Marby schreef:Nu ze daar geld mee kunnen verdienen Kun je daar zeker water kunt kopen, tegen een grote winst marge natuurlijk.....

Margaret
Dat deden ze toch al € 4,00 voor een flesje Spa-blauw vind ik redelijk over de top
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

Tja gelukkig maar.. maar wat ik al eerder zei; ...toen ik ging was ik ziek en had ik neusspray bij me, want zonder neuspray doet het landen heel erg pijn aan de oren als alles dichtzit. Maar je mag denk ik ook geen neusspray meer meenemen; misschien alleen drank?
Dan maar hopen maar dta je niet verkouden wordt..Make-up mag ook nog steeds niet denk ik want dat koop je niet pas na de douane [hihi lekker als je door iemand wordt opgehaald die je lang nie tgezien heeft en je komt met een brak gezegd aan :lol: ]
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Rob schreef:
Marby schreef:Nu ze daar geld mee kunnen verdienen Kun je daar zeker water kunt kopen, tegen een grote winst marge natuurlijk.....
Margaret
Dat deden ze toch al € 4,00 voor een flesje Spa-blauw vind ik redelijk over de top
AUW!!!
En ik dcht dat $2.65 voor een kop koffie duur was.

Margaret
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

rperre schreef:Ik vraag me overigens af hoe dat dan gaat als je een overstap in de VS hebt?

Dit zelfde gebeurd in de VS trouwens al heel lang, je koopt het in de winkel en het wordt pas in de slurf aan je gegeven, net voordat je het vliegtuig instapt.

Maar goede tip Njit, heb alleen mijn vraagtekens bij bovenstaande! Op een enkele rechtrstreekse vlucht geen problemen natuurlijk.

Richard
Ik weet niet hoe het met een overstap zit, je moet natuurlijk tussendoor wel je bagage ophalen en weer inleveren, dus je kan het, als je het bij het 2e gedeelte van de vlucht niet in de handbagage mee mag nemen, tussendoor even in de koffer stoppen.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Nu gaan de terroristen zeker infiltreren in See Buy Fly winkels? :?
Cyber-Alien
Amerikafan

Bericht door Cyber-Alien »

gezegd = gezicht
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Cyber-Alien schreef:Make-up mag ook nog steeds niet denk ik want dat koop je niet pas na de douane [hihi lekker als je door iemand wordt opgehaald die je lang nie tgezien heeft en je komt met een brak gezegd aan :lol: ]
Ik mocht mijn "handcreme, lippenstift en labello gewoon meenemen. Op het bord vooraan bij de douane stond iets van "verzorgingsproducten" en hygienenische doekjes toegestaan.
Mijn water en deodorant heb ik uiteraard weg moeten gooien.
Dag flesje water van $ 3,85 :(
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

Alleen vloeibare make-up mag niet, labello enzo wel. Handcreme mocht ook mee? Ik neem maar zo'n deo stick mee in de handbagage. Mogen van die vochtige gezichtsdoekjes wel? Dan kan je je nog een beetje opfrissen, en anders duik ik tussen mijn vluchten door wel even een toilet in om een beetje te poetsen :wink:
Verder gebruik ik toch nooit zoveel make-up, en mijn vriend zal het vast wel overleven als ik er, na zo'n lange tijd in het vliegtuig, niet helemaal fris en fruitig uitzie.
novw
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door novw »

en zo wint winst het weer van veiligheid.

Maar betalen voor je drinken op een intercontinentale vlucht ? Welke maatschappij moet ik dus echt vermijden ?
Niels

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer